۰۹ دی ۱۴۰۲

بیمه و سرمایه گذاری: بهترین را برای حفظ سرمایه در دوران تورم

افراد با توجه به تغییر سبک زندگی و شرایط اقتصادی که ایجاد شده‌است، نیاز به بیمه و سرمایه گذاری را از هر زمان دیگر بیشتر احساس ‌می‌‌کنند، زیرا با حمایت و پشتیبانی مالی، ‌می‌‌توان دغدغه‌های زندگی را کاهش داد و گذران زندگی روزمره را سپری کرد.

با توجه به اینکه هزینه‌های پزشکی افزایش داشته و فردی که بیمار ‌می‌شود شرایط معیشتی خانواده را دچار اختلال ‌می‌کند، استفاده از بیمه ‌می‌تواند، برای کاهش هزینه‌ها کمک بسیاری باشد.

در این مطلب شما را با سرمایه گذاری در این بیمه‌نامه آشنا خواهیم کرد تا بدانید که بر کیفیت زندگی چه تاثیراتی خواهد گذاشت. با ما همراه باشید.

بیمه عمر و سرمایه گذاری

تهیه بیمه عمر، یک روش قابل اعتماد برای حفاظت از خانواده و برنامه ریزی‌های مالی در آینده است. بیمه عمر یک قرارداد دو طرفه بین بیمه‌گر و بیمه‌گزار است که با پرداخت حق بیمه از سوی بیمه‌گزار، بیمه‌گر را موظف به تعهدات بیمه‌ای ‌می‌کند.

بیمه عمر مفهوم گسترده‌ای دارد و به طور خلاصه ‌می‌توان گفت که علاوه بر استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای، شرایط استفاده از سرمایه گذاری نیز وجود دارد. سرمایه گذاری ‌می‌تواند، پاسخ‌گوی نیاز‌های متفاوتی باشد. به طور مثال: پشتوانه مالی یا منبع درآمد ثابت در دوران بازنشستگی، حفظ استاندارد زندگی در دوران کهنسالی، پشتوانه مالی برای مخارج سنگین بیماری‌های خاص و پیش بینی حوادث ناگوار، همگی جزو مزیت‌های استفاده از بیمه عمر  است.

تعدادی از شرکت‌های بیمه که در حوزه فروش بیمه عمر فعالند، شامل موارد زیر هستند:

البته ممکن است که شما انواع دیگری هم به گوشتان بخورد؛ مانند بیمه عمر تامین اجتماعی، بیمه عمر جانبازان و بیمه عمر کودک

پوشش‌های بیمه عمر و سرمایه گذاری

در قسمت پوشش‌های بیمه‌ای، بیمه‌گزار مبلغی را به عنوان سرمایه فوت مشخص ‌می‌کند که در صورت فوت طبیعی یا فوت در اثر حادثه به ذینفعان وی پرداخت ‌می‌شود. این مبلغ در سریع‌ترین زمان و بدون نیاز به انحصار وراثت به حساب ذینفع یا ذینفعان بر حسب الویت واریز خواهد شد. به طور کلی به این مبلغ سرمایه فوت گفته ‌می‌شود. همچنین پوشش‌های بیمه‌ای دیگری هم وجود دارد که بیمه شده ‌می‌تواند در زمان حیات خود از آن استفاده کند.

پوشش‌های اضافی بیمه عمر

برخی از پوشش‌ها در بیمه‌نامه عمر به نام پوشش اضافی عنوان ‌می‌شود که قابل تهیه بوده و نیاز است که حق بیمه بیشتری پرداخت شود، اما اجباری در تهیه این پوشش‌ها نیست.

بیمه و سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در بیمه عمر راهی مطمئن برای حفظ سرمایه

پوشش فوت بر اثر حادثه

اگر این پوشش را انتخاب کرده باشید، علاوه بر اینکه ذینفعان سرمایه فوت را دریافت ‌می‌کنند، تا ۳ برابر از این مبلغ هم به عنوان سرمایه فوت بر اثر حادثه دریافت خواهند کرد.

برای کسب اطلاعات جامع در مورد پوشش فوت بیمه عمر پیشنهاد می‌کنیم مقاله بیمه فوت در مجله بیمه دات کام را مطالعه نمایید.

مثال: اگر بیمه شده‌ای پوشش بیمه و سرمایه گذاری را با سرمایه فوت ۲۰۰ میلیون ریال انتخاب کند و در اثر حادثه فوت کرده‌باشد، تا مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال به ذینفعان وی پرداخت خواهد شد.

پوشش بیماری‌های خاص

در واقع پوشش امراض خاص جزو مزیت‌های و ویژگی‌های منحصر به فرد بیمه عمر است که پس از گذشت ۳ ماه ‌می‌توان از آن استفاده کرد. با صدور این پوشش ‌می‌توان در برابر بیماری‌هایی مانند: سکته قلبی، سکته مغزی، انواع سرطان، جراحی قلب باز و پیوند اعضای اصلی بدن استفاده کرد تا هزینه‌های این بیماری پرداخت شود.

دقت کنید همان‌طور که گفته شد، باید حداقل ۳ ماه از دوره انتظار استفاده از این پوشش گذشته باشد.

مزیت استفاده از بیمه و سرمایه گذاری

استفاده از بیمه و سرمایه گذاری تا حدود زیادی ‌می‌تواند دغدغه‌های مالی و حمایتی افراد و سرپرست خانواده را کاهش دهد. در بیمه عمر هم ‌می‌توان مزیت‌های گوناگونی را مشاهده کرد که خرید بیمه عمر را توجیح اقتصادی ‌می‌کند. برخی از مزایای بیمه عمر و استفاده و سرمایه گذاری در آن به شرح زیر است:

دریافت وام

شما با تهیه بیمه زندگی، توانایی دریافت وام دارید. در حقیقت ‌می‌توانید از اندوخته حساب خود وام بیمه عمر دریافت کنید. نکته بسیار مهم و کاربردی وام در بیمه نامه عمر این است که بدون نیاز به ضامن، چک یا سفته امکان دریافت وام تا ۹۰ درصد از اندوخته شما فراهم شده است.

معافیت مالیاتی

در بیمه آتیه که خریداری کرده‌اید، به سبد اندوخته سرمایه شما مالیات تعلق نمی‌گیرد و این یکی از مزیت‌های بیمه عمر است.

سود تضمینی

سود تضمینی از سوی بیمه مرکزی اعلام ‌می‌شود و شرکت‌های بیمه‌ای موظف به پرداخت این سود هستند. در حقیقت این سود باعث ‌می‌شود که اگر حتی شرکت بیمه دچار مشکلات مالی شود اما بیمه مرکزی این سود را پرداخت کند. مطالعه مقاله افزایش سود بیمه عمر توصیه می‌شود.

ذینفعان

هنگام تهیه این بیمه و سرمایه گذاری که انجام ‌می‌دهید، شما انتخاب ‌می‌کنید که چه کسی یا چه کسانی از اندوخته حساب شما استفاده کنند و بعد از فوت بر اثر حادثه یا فوت طبیعی سرمایه بیمه‌نامه به چه کسانی تعلق گیرد.

بازنشستگی

شما در بیمه عمر، مدت بازنشستگی را مشخص ‌می‌کنید و با قرارداد بین ۵ تا ۳۰ سال، شرایط استفاده از این مزیت را فراهم خواهید کرد. همان‌طور که ‌می‌دانید این قابلیت در بیمه تامین اجتماعی امکان پذیر نیست و باید مدت زمان ۳۰ سال را برای بازنشستگی سپری کرد. همچنین شرایط فسخ قرارداد زودتر از موعد، برای بیمه عمر وجود دارد. در حال حاضر، بیمه عمر می‌تواند جزو بهترین بیمه بازنشستگی قرار بگیرد.

بیمه و سرمایه گذاری

مزایای سرمایه گذاری در بیمه

مزیت‌های سرمایه گذاری

شرایط سرمایه گذاری در بیمه عمر وجود دارد و مزیت‌های پوشش بیمه و سرمایه گذاری این بیمه نامه را جزو بهترین شاخه بیمه اشخاص کرده است. تهیه بیمه عمر، یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری بدون ریسک است و سود تضمینی و سود مشارکت این سرمایه را افزایش خواهد داد. به طور کلی مزیت‌های سرمایه‌گذاری در بیمه عمر به شرح زیر است:

  • پرداخت سود تضمینی سالیانه با توجه به دستور بیمه مرکزی( در دو سال اول ۱۶ درصد، دو سال بعد ۱۳ و در سال‌های بعد قرارداد ۱۰ درصد است.)
  • محاسبه سود روز شمار
  • سپرده گذاری اولیه و واریزی بیشتر در زمان دلخواه
  • دریافت وام بعد از سال دوم قرارداد
  • معافیت از مالیات بر درآمد
  • معافیت از مالیات بر ارث
  • پرداخت حق بیمه به صورت ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه
  • شرایط افزایش حق بیمه با توجه به درخواست بیمه‌گزار
  • دریافت کل مبلغ سرمایه گذاری به صورت یکجا یا مستمری

هنگام استفاده از این بیمه و سرمایه گذاری که انجام داده‌اید دقت داشته باشید که بهترین بیمه عمری را تهیه کنید تا با شرایط شما همخوانی داشته باشد. برای انتخاب بهترین بیمه عمر عوامل مختلفی تاثیرگذار است که عبارتند از:

  • سطح توانگری مالی شرکت‌های بیمه
  • مدت زمان دریافت وام
  • میزان سوددهی بیمه عمر
  • شرایط بازنشستگی
  • ارائه پوشش‌های بیمه‌ای
  • میزان رضایتمندی مردم

اهمیت تهیه بیمه و سرمایه گذاری

تهیه بیمه و سرمایه گذاری در بیمه عمر یک روش بسیار منطقی برای تضمین آینده است. سرمایه‌گذاری در بیمه نامه عمر شما را در برابر حوادث غیر قابل پیش بینی مثل: فوت، نقص عضو، از کارافتادگی و بیماری‌های خاص محافظت ‌می‌کند و در حقیقت تحت پپوشش بیمه عمر خواهید بود.

همان‌طور که اشاره شد، برخی از پوشش‌ها جزو پوشش‌های اضافی است که در بیمه عمر در نظر گرفته شده‌است و با پرداخت حق بیمه اضافی قابل استفاده خواهد بود. به طور کلی ‌می‌توان گفت که هرچه پوشش‌ها یا سقف تعهدات بیشتری را انتخاب کنید، استفاده از مزیت‌های بیمه‌نامه را افزایش خواهید داد.

اگر در این متن سوال یا ابها‌می ‌دارید که به آن اشاره نشده‌است، ‌می‌توانید سوالات خود را در انتهای این مطلب و در قالب کامنت با کارشناس‌های بیمه دات کام مطرح کنید تا در زمان کوتاهی سوالات شما پاسخ داده شود.

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
مزایا و پوششهای بیمه عمر
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ / بیمه عمر

بیمه عمر چیست؟ مزایا و پوشش‌های بیمه عمر در ۱۴۰۳

بیمه عمر زیرمجموعه بیمه اشخاص محسوب می شود. بیمه عمر نوعی پس انداز، سرمایه گذاری بلندمدت با مزایای مناسب، پشتیبان مالی برای خانواده و همه افراد دوراندیشی است که امروز سکه‌ای کنار گذاشته و فردا کوزه ها سود می برند و آینده آسوده‌ای را تجربه کنند.

بیمه عمر ایران
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / بیمه عمر

بیمه عمر ایران: راهنمای دقیق پوشش‌ها و طرح‌های بیمه زندگی ایران

با خرید بیمه عمر ایران می‌توانید علاوه بر بهره بردن از پوشش‌های آن، یک سرمایه‌گذاری بسیار مطمئن با پرداخت حق بیمه های ماهانه ناچیز، سرمایه بسیار ارزشمند برای خود و عزیزان خود به جای بگذارید.

فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب

عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید