۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای بیمه موتور سیکلت: صفر تا صد بیمه موتور (بهار ۱۴۰۳)

موتورسواری در عین جذاب و هیجان‌انگیز بودن، خطرات بسیاری دارد. بنابراین خرید بیمه موتور برای تمام راکبان اجباری است. بیمه موتور سیکلت برای حفاظت از موتورسواران در برابر آسیب‌های جانی و مالی یک الزام قانونی است و قانون، خرید بیمه شخص ثالث موتور را اجباری کرده‌است. راکبان موتور به بیمه‌نامه، برای پوشش ریسک‌های مربوط به تصادفات رانندگی نیاز دارند. موتورسواران با تهیه این بیمه دیگر نگران هزینه‌ها و خسارات ناشی از تصادفات و حوادث نخواهند بود. اگر از علاقمندان به موتورسیکلت سواری هستید، در ادامه این مقاله از مجله بیمه با ما همراه باشید. در این مقاله ابتدا به معرفی انواع بیمه موتور می‌پردازیم، سپس نکات مهمی که در رابطه با بیمه موتور باید بدانید را برای شما شرح می‌دهیم.

اگر موتور سیکلت، بیمه نداشته باشد، چه می‌شود؟

لازم است بدانید که پلیس به محض شناسایی موتورسیکلت فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث آن را به پارکینگ منتقل خواهد کرد. در چنین شرایطی مالک موتورسیکلت باید برای ترخیص موتور و پرداخت جرایم اقدام نماید. بدون داشتن بیمه شخص ثالث نمی‌توان موتورسیکلت را از پارکینگ پلیس ترخیص کرد. همچنین خرید و فروش موتور بدون تهیه بیمه نامه موتور امکان پذیر نیست چرا که برای نقل و انتقالات موتور و تعویض پلاک نیز به بیمه‌نامه شخص ثالث موتور نیاز خواهید داشت.

داشتن بیمه‌های همچون بیمه موتور چهارچرخ یا سه چرخ و … می‌تواند هرگونه خسارتی که در سفر با موتورسیکلت به ما وارد می‌شود را جبران کند.

بیمه موتور سیکلت بدون گواهینامه

رانندگی با موتورسیکلت ریسک بیشتری نسبت به رانندگی با خودرو دارد. به همین دلیل راکبان موتور باید حتما بیمه شخص ثالث موتورسیکلت را خریداری کنند. بهتر است بدانید در صورتی که شماره شاسی و پلاک را داشته باشید، می‌توانید موتورسیکلت خود را بیمه کنید. همچنین باید بدانید امکان خرید بیمه شخص ثالث موتورسیکلت بدون داشتن گواهینامه نیز در دسترس راکبان موتور قرار دارد. اما بهتر است برای برخورداری از تمام امکانات و خدمات بیمه شخص ثالث حتما گواهینامه داشته باشید.

برای رانندگی با موتور سیکلت داشتن بیمه موتور الزامی است.

برای رانندگی با موتور سیکلت داشتن بیمه موتور الزامی است.

در صورت داشتن بیمه موتور بدون گواهینامه و بروز حادثه، شرکت بیمه خسارت را به فرد زیان دیده پرداخت می‌کند اما بعد تمام هزینه را از راننده بدون گواهینامه دریافت می‌کند.

اگر از علاقمندان به موتورسیکلت هستید بهتر است مقاله تاریخچه موتورسیکلت را از دست ندهید و قبل از هر اقدامی برای دریافت گواهینامه و بیمه شخص ثالث موتور اقدام نمایید.

انواع بیمه موتور

برای موتورسیکلت نیز مانند هر وسیله نقلیه دیگری دو بیمه‌نامه درنظر گرفته شده‌است. این بیمه‌ها ریسک‌های احتمالی این رانندگی هیجان انگیز و پرخطر را پوشش می‌دهند:

  • بیمه بدنه موتورسیکلت
  • بیمه‌نامه شخص ثالث موتورسیکلت

بیمه بدنه موتورسیکلت

بیمه بدنه موتور سیکلت همانند بیمه بدنه خودرو، غرامت حوادث زیرا پرداخت می‌کند:

  • آتش‌سوزی
  • سرقت خودرو
  • تصادم یا تصادف و برخورد خسارت زای هر جسم متحرک یا ثابت با موتورسیکلت
  • انفجار و آتش گرفتن موتور

بیمه شخص ثالث، ابعادی غیر از خود موتور از جمله جان اشخاص ثالث و راننده مقصر و بعد مالی تصادفات و خسارات وارد شده به زیان‌دیده را جبران می­‌کند. اگر بخواهیم کمی اسرار بیمه‌گران را فاش کنیم، باید بگوییم که بیمه بدنه موتور سیکلت چندان مورد توجه موتورسواران واقع نشده‌است و بیشتر طرفدار بیمه شخص ثالث موتور هستند. بهتر است به بیمه شخص ثالث موتورسیکلت توجه بیشتری داشته باشیم.

بیمه شخص ثالث موتور

شخص ثالث می‌تواند هر شخص سومی (ترک نشین و عابرپیاده) باشد که در حادثه تصادف موتورسیکلت آسیب می‌بیند. البته اگر طرف مقابل حادثه به عنوان مقصر شناخته شود، ترک‌نشین موتور در چتر حمایت بیمه شخص ثالث مقصر قرار می‌گیرد و می‌تواند خسارت خود را از شرکت بیمه‌گر مقصر طلب نماید.

بیمه سرنشین موتورسیکلت

سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید این است که آیا این بیمه خسارات خود بیمه‌گزار را هم جبران می‌کند یا خیر؟ خسارت بیمه شخص ثالث به سرنشینان موتور مقصر هم پرداخت می‌شود اما فقط خسارات جانی؛ این خسارت‌ها شامل فوت، از کارافتادگی، نقص عضو و هزینه‌های درمانی هستند. شرکت بیمه‌گر بر اساس مفاد بیمه­‌نامه غرامت را پرداخت خواهد کرد. البته بیمه راکب موتور سیکلت هم داریم که خسارات جانی وارد بر مالک را پوشش می‌دهد. برای آشنایی با این بیمه، مقاله بیمه شخص ثالث چیست را مطالعه کنید.

مدارک لازم برای بیمه موتور سیکلت

بیمه کردن موتورسیکلت از کارهایی است که برای تمامی دارندگان وسایل نقلیه موتوری الزامی است. برای خرید بیمه موتورسیکلت باید مدارک هویتی و سند موتور را به همراه داشته باشید. این مدارک به شرح زیر هستند:

  • کارت ملی
  • کارت موتورسیکلت
  • بیمه نامه ثالث یا بیمه نامه بدنه سال قبل
  • گواهی نامه موتور

تصادف با موتورسیکلت بدون گواهینامه

اگر موتورسیکلت بدون گواهینامه با یک خودرو یا موتور دیگر تصادف کند، در صورت داشتن بیمه شخص ثالث شرکت بیمه خسارت زیان دیده را سریعا پرداخت می‌کند؛ ولی برای بازپرداخت آن، به بیمه‌گزار مراجعه می‌کند. چرا که در تصادف بدون گواهینامه، شرکت بیمه‌گر مسئولیت جبران خسارت را به عهده ندارد. به عبارتی، یکی از شرایط بیمه موتورسیکلت این است که گواهینامه داشته باشید.

آیا شرکت بیمه خسارت های راننده فاقد بیمه موتور را پرداخت می کند؟

در تصادف موتورسیکلت، در صورتی که راکب بیمه شخص ثالث نداشته باشد، طبق قانون، شرکت بیمه دیه‌ای پرداخت نخواهد کرد. هم‌چنین، در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث مجازات‌هایی برای راننده بدون بیمه در نظر گرفته شده است. قانون برای راننده بدون بیمه‌نامه حبس تعزیری تا دو ماه یا جزای نقدی تا یک میلیون ریال یا هر دو مجازات را برای بار اول تخلف در نظر می‌گیرد. در صورت ارتکاب مجدد، دو تا شش ماه حبس در انتظار راننده متخلف خواهد بود. به شرایط بیمه موتور بدون گواهینامه حتما قبل از خرید بیمه موتور دقت کنید. تعداد موتورسوارانی که علیرغم دانستن اجباری بودن بیمه شخص ثالث موتور آن را خریداری نمی‌کنند، زیاد است. باید به این افراد یادآوری کنیم که نداشتن بیمه شخص ثالث موتورسیکلت جریمه روزانه را در پی دارد.

خرید بیمه موتور

استثنائات بیمه شخص ثالث موتورسیکلت

اگر حادثه‌ای رخ دهد و شرایط زیر حاکم باشد، شرکت بیمه به راننده مقصر فاقد بیمه موتور خسارتی پرداخت نخواهد کرد:

  • رانندگی در حالت مستی یا استعمال مواد مخدر و روانگردان انجام شده باشد.
  • تصادف عمدی باشد.
  • راننده، موتورسیکلت را دزدیده باشد یا با سند و مدرک ثابت شود که او از مسروقه بودن موتور اطلاع داشته است.

هزینه بیمه ثالث موتور

اگر بخواهیم هزینه بیمه موتور را یک فاکتور کلی در نظر بگیریم‌، عوامل مختلفی در تعیین نرخ بیمه موتور سیکلت دخیل هستند. در صورتی که می‌خواهید ارزان‌ترین بیمه موتورسیکلت را خریداری کنید بهتر است موارد زیر را با دقت مطالعه نمایید.

توصیه کارشناسان بیمه دات کام این است که سعی کنید پوشش‌های بیمه‌ای مناسب را حتما لحاظ نمایید؛ زیرا جانتان با ارزش‌تر از مبلغ اندکی است که بخواهید در هزینه بیمه موتور صرفه جویی کنید.

عوامل تاثیرگذار در نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت

هزینه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت به چهار عامل عمده وابسته است که به شرح هر یک از آنها می‌پردازیم.

نوع موتورسیکلت

موتورسیکلت‌ها‌، چه آخرین مدل هارلی دیویدسون چه موتورگازی قدیمی در سه دسته قرار می‌گیرند:

  1.  موتور سه چرخ
  2.  موتورسیکلت دو چرخ
  3.  موتور سیکلت برقی
قیمت بیمه موتور سیکلت به تعداد چرخ، سیلندر و سال ساخت بستگی دارد.

قیمت بیمه موتور سیکلت به تعداد چرخ، سیلندر و سال ساخت بستگی دارد.

سال تولید موتور

هرچه موتورسیکلت جدیدتر باشد، ریسک آسیب آن کمتر است؛ در نتیجه، نرخ بیمه آن نیز پایین‌تر می‌آید. اگر تنها عامل موثر در تعیین قیمت بیمه موتور را عمر موتورسیکلت بدانیم، موتورهای قدیمی هزینه بیشتری نسبت به موتورسیکلت‌های جدید دارند.

تعداد سیلندر

وقتی موتور سه سیلندر یا بیشتر خریداری می‌کنید، حق بیمه موتور هم بیشتر می‌شود. در نتیجه باید هزینه بیشتری را برای خرید بیمه شخص ثالث موتور پرداخت نمایید. موتورسیکلت‌ها از نظر تعداد سیلندر به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

نوع و ساختار موتور

عامل دیگری که در محاسبه قیمت بیمه موتور سیکلت تاثیر می‌گذارد، نوع و ساختار موتور است. این امر به برقی یا دنده‌ای بودن آن بستگی دارد. سایز و قدرت بالاتر موتور، هزینه بیمه موتور بیشتری را روی دستتان می‌گذارد.

تخفیف عدم خسارت بیمه موتور

معمولا بیشتر موتورسوارها از ریزه کاری‌ها و اصول موتورسواری اطلاع دارند. ولی اگر بدانند به بیمه‌نامه موتورسیکلت‌شان به خاطر عدم استفاده از خسارت، تخفیف تعلق می‌گیرد، دقت بیشتری در موتورسواری خواهند داشت. این میزان تخفیف عدم خسارت به صورت خودکار محاسبه و روی بیمه موتور سیکلت درج می‌شود. می‌توانید از این نقطه قوت خود در تمدید بیمه‌نامه موتورسیکلت کمال استفاده را ببرید و بیمه‌ای ارزان برای موتور خود تهیه نمایید. سقف  تخفیف عدم خسارت بیمه موتور ۷۰ درصد است.

جریمه دیرکرد بیمه موتور

اگر در دسته موتورسوارانی قرار می‌گیرید که تاریخ سررسید بیمه شخص ثالث را فراموش می‌کنند، لازم است بدانید به ازای هر روز تاخیر در خرید بیمه شخص ثالث باید جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت را پرداخت نمایید. بیمه دات کام با در نظر گرفتن این موضوع یادآور بیمه را در سامانه آنلاین خود در دسترس بیمه‌گزاران و موتورسواران قرار داده است. با ثبت تاریخ بیمه‌نامه خود در یادآور بیمه، با نزدیک شدن به انقضای بیمه‌نامه از طرف بیمه‌دات‌کام با شما تماس خواهند گرفت. بخش یادآور احتمال فراموشی تاریخ سررسید بیمه را به حداقل می‌رساند. موتورسواران به راحتی با ثبت اطلاعات بیمه‌نامه خود، می‌توانند با خیال راحت به زندگی‌شان برسند. بیمه دات کام قبل از تاریخ سررسید تمدید بیمه، آن‌ها را مطلع می‌سازد.

نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه موتور ‌

جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت به صورت روزانه و حداکثر به مدت یک سال ( ۳۶۵ روز) تعیین می‌شود. فرمول محاسبه جریمه دیرکرد بیمه موتور به این صورت است:

  1. حق بیمه خالص ثالث موتور سیکلت را طی یک سال تقسیم بر ۳۶۵ می‌نمایید.
  2. جواب مرحله قبل را در تعداد روزهای دیرکرد ضرب می‌کنیم.

یک خبر خوب که اگر بیش از یک سال در  تمدید بیمه موتور دیرکرد داشته باشید، فقط باید جریمه ۳۶۵ روز دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت پرداخت شود. مبلغ جریمه دیرکرد هنگام خرید بیمه تعیین می‌شود. این جریمه بر نرخ حق بیمه موتور اضافه می‌شود.

بخشودگی جرائم دیرکرد

اگر در بیمه کردن موتورسیکلت تاخیر داشته‌اید و دیگر با حجم جریمه‌ها دست و دلتان به تمدید بیمه نمی‌رود، معمولا هر سال خبر خوبی از طرف بیمه مرکزی منتشر می‌شود.

بیمه مرکزی، برای اجرای طرح بخشودگی جرائم بند (ب) ماده ۲۴ قانون‌ بیمه اجباری خسارات شخص ثالث در حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب ۱۳۹۵ برای کمک به موتورسواران، جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها را در تعداد روزهای مشخصی می‌بخشد.

بیمه موتور سیکلت خسارات جانی و مالی شخص ثالث را جبران می‌کند.

بیمه موتور سیکلت خسارات جانی و مالی شخص ثالث را جبران می‌کند.

 

موتورسواران دارای جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث می‌توانند با خرید بیمه‌نامه یک‌ساله از طرح بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم بهره‌مند شوند. فقط اینکه این قانون جدید بیمه موتورسیکلت نیست و شما همیشه نباید منتظر این مساله باشید.

برای آگاهی بیشتر از طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث خودرو و موتور، می‌توانید مقاله طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث را مطالعه کنید. توجه کنید که همیشه جدیدترین طرح بخشودگی در لینک بالا به سمع و نظر بیمه‌گزاران می‌رسد.

تخفیف ۲۰ درصدی برای بیمه‌نامه شخص ثالث یک ساله موتورسیکلت‌های صفر کیلومتر

در روز ۳ آبان ۱۴۰۲ شورای عالی بیمه با هدف حمایت از موتورسیکلت سواران، طرح تخفیف ۲۰ درصدی را برای صدور بیمه‌نامه یک ساله شخص ثالث موتورسیکلت‌های صفر کیلومتر تصویب کرد. به این ترتیب تمامی افرادی که به تازگی موتورسیکلت خود را خریداری کرده‌اند، می‌توانند از یک تخفیف ۲۰ درصدی برای خرید بیمه‌نامه شخص ثالث یک ساله برخوردار شوند. طرح تخفیف ۲۰ درصدی بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌های صفرکیلومتر یک فرصت ویژه در جهت برخورداری از مزایای بیمه شخص ثالث برای موتورسواران است.

بیمه موتور اقساطی

نرخ بیمه موتور در مقایسه با نرخ بیمه شخص ثالث سایر وسایل نقلیه چندان زیاد نیست (قیمت بیمه موتور سیکلت تک سیلندر دنده‌ای در سال ۱۴۰۳ معادل ۱,۲۵۲,۴۰۰ تومان بوده است) با این حال برخی از افراد دوست دارند موتورسیکلت خود را به صورت قسطی بیمه کنند. به همین خاطر تعدادی از شرکت‌ها بیمه موتورسیکلت اقساطی را به بیمه‌گزاران ارائه می‌دهند. بیمه‌دات‌کام هم با در نظر گرفتن این موضوع امکان خرید قسطی بیمه را در دسترس بیمه‌گزاران قرار داده است.

نرخ بیمه موتور سیکلت سال ۱۴۰۳

در جدول زیر نرخ بیمه موتور سیکلت در سال ۱۴۰۳ را مشاهده می‌کنید:

وسیله نقلیه

حق بیمه به تومان

موتورسیکلت گازی

۱,۰۲۵,۲۰۰

موتورسیکلت دنده‌ای ۱ سیلندر

۱,۲۵۲,۴۰۰

موتورسیکلت ۲ سیلندر و به بالا

۱,۳۷۵,۷۰۰

دنده‌ای دارای ۳ چرخ یا سایدکار

۱,۴۷۹,۷۰۰

آیا امکان بیمه موتور بدون گواهینامه وجود دارد؟

در صورت نداشتن گواهینامه موتور بیمه به راننده تعلق می‌گیرد؟ آیا این سوال برای شما هم به وجود آمده است؟ اگر در مورد شرایط بیمه موتور بدون گواهینامه سوال دارید، بهتر است این قسمت را به خوبی مطالعه کنید. داشتن بیمه شخص ثالث برای دارندگان تمامی وسایل نقلیه کاملا الزامی است. بنابراین تمامی افراد دارای موتور سیکلت باید به دریافت و خرید بیمه موتور از نوع شخص ثالث اقدام کنند. در صورتی که دارندگان موتور سیکلت فاقد گواهینامه باشند، شرکت‌های بیمه با توجه به شرایط تصادف عملکردهای متفاوتی را در قبال راننده دارند.

در این شرایط شرکت بیمه موظف است خسارات مالی و جانی مربوط به شخص ثالث را به صورت کامل پرداخت کند. سپس با توجه به شرایط راننده مقصر این خسارت را طی اقساطی از او اخذ نماید. در صورت عدم تقصیر راننده موتور، شرکت بیمه باید تمامی خسارات مالی و جانی او را جبران نماید و برای دریافت خسارات خود به راننده مقصر مراجعه نماید.

محاسبه قیمت بیمه موتور سیکلت بدون گواهی نامه

اکنون که شرایط بیمه موتور سیکلت را تاحدودی متوجه شده‌اید، بهتر است در مورد قیمت بیمه موتورسیکلت بدون گواهینامه صحبت کنیم. قیمت بیمه موتور سیکلت بدون گواهینامه مبنای مشخصی ندارد.

در واقع یک مبلغ توسط سازمان بیمه مرکزی به عنوان مبلغ پایه تعیین می‌شود و سپس با توجه به شرایط بیمه‌گزار تخفیف یا جریمه‌هایی به او تعلق می‌گیرد که باعث افزایش یا کاهش قیمت بیمه شخص ثالث یا بیمه بدنه موتور سیکلت می‌شود. در واقع شما برای محاسبه قیمت بیمه موتور در انواع مختلف شخص ثالث و بدنه باید شرایط جریمه و پاداش‌های خود را در نظر بگیرید.

مدت زمان بیمه موتور

بیمه شخص ثالث در دو نوع بلندمدت یک‌ساله و کوتاه مدت چندماهه ارائه می‌شود. ولی بیمه‌نامه موتورسیکلت با اعتبار یک ساله صادر می‌شود. شرکت‌های بیمه‌گر اندکی نظیر شرکت بیمه پاسارگاد خرید بیمه موتور کوتاه مدت (بیمه کوتاه مدت ۳یا۶ ماهه، بیمه ۶ ماهه موتور سیکلت، هزینه بیمه موتور سیکلت سه ماهه) را میسر ساخته‌اند.

در ادامه نکات محاسبه انواع بیمه موتور با مدت اعتبار متفاوت را بررسی کرده‌­ایم.

بیمه موتور سه ماهه

بیمه‌نامه سه ماهه موتورسیکلت برای افرادی تعریف شده‌است که بعد از سه ماه یا کمتر مجبورند از موتور خود دل بکنند و آن را بفروشند. البته بیمه موتور سیکلت شش ماهه نیز وجود دارد. در صورتی که مدت اعتبار این بیمه‌نامه‌های کوتاه مدت ۳یا۶ ماهه به پایان رسید، گزینه تمدید بیمه موتور روی میز شماست.

هزینه بیمه موتورسیکلت کوتاه مدت سه ماهه، شش ماهه و نه ماهه

فروش بیمه موتور به صورت کوتاه مدت با حق بیمه روز شمار حساب می‌شود که هزینه آن به نسبت بیمه‌نامه‌های سالانه گران‌تر خواهد بود. بیمه موتور سیکلت سه ماهه تا ۶ ماهه برای تمامی رشته‌های بیمه‌ای و براساس شرایط متقاضیان می‌تواند ارائه شود. اما اکثر تقاضاها برای بیمه سالانه است و هزینه آن‌ها بنا بر شرایط تقاضا‌ها و پوشش‌های مورد درخواست مشتریان تعیین می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر راهنمای کامل بیمه موتور سه ماهه و شش ماهه را مطالعه بفرمایید.

هزینه بیمه کوتاه مدت، نظیر بیمه موتور سیکلت ۳ ماهه و بیمه موتور سیکلت شش ماهه از قیمت بیمه موتورسیکلت یک ساله بالاتر است. محاسبه حق بیمه کوتاه مدت ۳ یا ۶ ماهه بر حسب تقاضا و پوشش‌های مدنظر بیمه‌گزاران صورت می‌گیرد. بیمه مرکزی ایران نرخ بیمه پایه کوتاه مدت موتور را تعیین کرده است و شرکت‌های بیمه‌ای نرخ ثابتی را برای بیمه کوتاه مدت موتور ارائه می‌کنند.

نرخ بیمه کوتاه مدت موتورسیکلت

نرخ بیمه کوتاه مدت موتور سیکلت را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • بیمه ۳ ماهه موتورسیکلت:  %۳۰ حق بیمه سالانه
  • بیمه‌نامه ۶ ماهه موتورسیکلت: % ۶۰ حق بیمه سالانه
  • بیمه ۹ ماهه شخص ثالث : %۹۰ درصد حق بیمه سالانه

چنین طرح‌هایی برای: تشویق رانندگان به رانندگی بی‌خطر، بالاتر بردن سطح ایمنی رانندگی‌ها، فراغت بال رانندگان از جریمه دیرکرد بیمه موتور در شرایط مالی نامطلوب ارائه شده است.

خرید بیمه موتورسیکلت مزایده‌ای

موتورسیکلت‌های مزایده‌ای می‌توانند موتورسیکلت‌های نو یا دست دوم باشند. توجه به این نکته ضروری است که با بالا رفتن قیمت انواع موتورسیکلت، خرید موتورهای مزایده‌ای مخصوصا موتورهای دست دوم بسیار زیاد شده است. به همین دلیل بهتر است اگر قصد دارید موتور سیکلت کارکرده را خریداری کنید، مدلی را انتخاب کنید که محبوب باشد. این موضوع به دلیل آن است که موتورهای دست دوم با توجه به کارکردی که دارند به مرور به خرج می افتند و بهتر است موتوری خریداری شود که لوازم آن در بازار موجود باشد.

همچنین باید بدانید که موتورهای مزایده‌ای با عمر بیش از ۱۰ سال اصولاً با تعهد اسقاط به فروش می‌روند و خریدار نمی‌تواند برای آن پلاک تهیه کند. ولی چنانچه فروشنده مزایده تعهد به تنظیم سند و پلاک نماید، می توانید با حکم قانونی دادگاه و با مراجعه به مرکز تعویض پلاک شماره را به نام و کد ملی مالک ثبت کنید. همچنین در صورت داشتن پلاک برای موتورسیکلت می‌توانید نسبت به خرید بیمه شخص ثالث برای آن موتور اقدام نمایید. در مورد بیمه بدنه شرایط بسیار متفاوت است و در صورتی که از عمر موتور خیلی گذشته باشد ممکن است شرکت‌های بیمه تعهدی در مقابل بیمه بدنه نداشته باشند یا هزینه بیمه نامه بدنه برای موتور مذکور بسیار بیشتر از نرخ معمولی باشد.

راهنمای کامل در مورد بیمه بدنه را در  بیمه بدنه موتورسیکلت ۱۴۰۳ بخوانید. 

آیا موتورسیکلت صفر بیمه‌نامه دارد؟

احتمالا در مورد بیمه موتورسیکلت‌های پلاک قدیمی و بیمه موتور سیکلت بدون گواهی‌نامه هم سوالاتی دارید. در ابتدا بهتر است بدانید که در صورت داشتن شماره شاسی و پلاک می‌توانید موتورسیکلت صفر خود را بیمه کنید. در مورد بیمه موتور بدون گواهی‌نامه هم لازم است بدانید بدون داشتن گواهینامه امکان خریداری بیمه وجود دارد، اما در صورت بروز حادثه بیمه تمام هزینه را از شما خواهد گرفت.

در پاسخ به سوال آیا موتورسیکلت‌های پلاک قدیم هم بیمه می‌شوند؟ باید بگوییم که بله، در هر صورت شما می‌توانید برای موتورسیکلت خود بیمه شخص ثالث خریداری نمایید.

نحوه گرفتن خسارت موتور از بیمه

برای دریافت خسارت موتور از بیمه، بیمه‌گزار باید ظرف مدت ۵ روز به یکی از واحدهای جبران خسارت شرکت بیمه‌گر خود مراجعه نماید و با ارائه مدارک و تشکیل پرونده برای دریافت خسارت اقدام کند.

مدارک لازم برای دریافت خسارت موتور از بیمه

برای دریافت خسارت موتور باید مدارک زیر را به شرکت بیمه‌گر ارائه دهید:

  • کپی و اصل بیمه‌نامه معتبر طرفین حادثه
  • اصل و کپی گواهینامه معتبر دو طرف حادثه
  • کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی دو طرف حادثه
  • اصل و کپی کارت شناسایی و کارت مالکیت وسایل نقلیه طرفین حادثه
  • اصل فاکتور رسمی لوازم با تایید کارشناس بیمه

ارزان‌ترین بیمه موتور سیکلت

درست است که امکان خرید بیمه کوتاه مدت موتورسیکلت محدود است؛ ولی می‌توان بیمه ارزان موتور تهیه کرد. با توجه به اینکه بیمه مرکزی ایران، نرخ پایه بیمه موتور را اعلام می‌کند، نرخ بیمه در شرکت‌های مختلف تفاوت چندانی ندارد. اگر به دنبال خرید بیمه موتور سیکلت ارزان قیمت هستید، باید موقع رانندگی با موتور شش دانگ حواستان باشد. تعجب کردید؟ به شما حق می دهیم!! باید بدانید که هرچه رانندگی‌تان مناسب‌تر باشد، تصادف و خسارت شما کمتر خواهد بود؛ در نتیجه، از تخفیف عدم خسارت حین تمدید بیمه موتور سیکلت برخوردار می‌‍شوید.

ثانیا، اگر گوش به زنگ تاریخ تمدید بیمه نامه موتورسیکلت باشید و مدام تمدید آن خود را پشت گوش نیاندازید، امید می‌رود که بیمه موتورسیکلت ارزان قیمتی بخرید.

چگونه بیمه موتور خود را تمدید کنم؟

بیمه دات کام که همیشه سعی دارد همراه شما بیمه‌گزاران عزیز باشد، توصیه می‌کند:” در بخش یادآور بیمه که در بالا بیان کردیم، اطلاعات بیمه‌نامه موتور خود را ثبت نمایید تا در موعد اتمام بیمه نامه کارشناسان سامانه بیمه دات کام با شما تماس گرفته و تاریخ تمدید بیمه موتورسیکلت را اطلاع دهند. با این کار، شما هم می‌توانید با جلوگیری از پرداخت جریمه، بیمه‌ای ارزان برای موتور خود خریداری نمایید.

مدارک لازم برای بیمه موتورسیکلت فقط شامل کارت موتور و بیمه نامه قبلی (در صورت موجود بودن) است. البته الان داشتن بیمه شخص ثالث موتورسیکلت برای همه اجباری است.

ارزان‌ترین بیمه موتور را از کجا بخرم؟

به گزارش مرکز پشتیبانی بیمه دات کام ” ارزانترین بیمه موتور سیکلت را از کجا بخرم؟” یکی از سوالات پرتکرار بیمه‌گزاران است. در پاسخ باید بگوییم بیمه دات کام با تضمین بهترین قیمت بیمه در کنار شما است. شما می‌توانید به صفحه استعلام بیمه موتورسیکلت رفته و با وارد کردن اطلاعات خود، به راحتی استعلام بیمه شخص ثالث را دریافت نمایید و به مقایسه شرکت‌های بیمه بپردازید.

در این مقاله تمام نکاتی که در مورد بیمه موتورسیکلت باید بدانید را با شما در میان گذاشتیم. در انتها اگر در مورد خرید بیمه موتور سوال یا ایهامی داشتید از قسمت نظرات این مقاله با ما در ارتباط باشید.

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب

دیدگاه کاربران بیمه دات کام
person
محمد
۱۰ اسفند ۱۴۰۲

سلام من یک موتور مزایده دارم موقع خرید پلاک نداشت خودم یک پلاک فک شده که به اسم خودم هست رو نصب کردم روی موتور چون به اسم خودم هست گفتن مشکلی نداره و داخل برگه هم شماره پلاک و شماره موتور و شاسی ذکر شده الان میتونم بیمه کنم موتور رو ؟ اگه حادثه ای پیش بیاد بیمه خسارت میده ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بهتر است به یکی از مراکز تعویض پلاک مراجعه نمایید.

person
مهدی
۰۹ اسفند ۱۴۰۲

با سلام سال ۱۴۰۲موتور صفری خریدم الان نمایندگی میگه باید بیمه کنی تا مدارکش بیاد حالا قسطی موتور بیمه کردم یکساله ولی نمایندگی میگه باید قسطی بیمه نمیکردی مدارکش نمیاد ایا صحت داره؟باید چکارکنم

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر، هیچ تفاوتی ندارد بیمه نامه را به چه شکلی خریداری کنید.

person
علی
۲۹ بهمن ۱۴۰۲

سلام خسته نباشید من یه متور طرح کلیک مدل ۱۴۰۰ خریدم هنوز پنج ماه قسطش مونده که سندش به نام خودم بخوره قولنامه دارم و کارت موتور هم دستمه ولی به نام صاحب قبلی موتور. حالا می‌خوام بیمه شخص ثالث کنم آیا بعد از چهار ماه که قسطام تموم میشه و به نام خودم میخوره تکلیف این بیمه یکساله که با این کارت کردم چی میشه؟ به کارت جدید منتقل میشه یا باطل میشه و باید دوباره بیمش کنم؟ ممنون میشم جواب بدین

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    می توانید بیمه را به نام خودتان خریداری کنید.

person
مجتبی
۱۷ بهمن ۱۴۰۲

موتور سیکلت های تا چه مدل و سال تولید را بیمه میکنن؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بیمه شخص ثالث برای تمامی موتورسیکلت های دارای پلاک صادر می شود.

person
کشاورز
۱۶ بهمن ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر
همسر من ۲۰ روز پیش یک موتوری به موتورش برخورد می کنه و تصادف اتفاق می افته و موتور می افته روی پای همسرم و زانوش به شدت اسیب دیده و شکسته و جراحی سختی انجام داده است .راننده موتور مقصر فرار کرده و امکان فراهم کردن شاهد وجود ندارد .موتور سیکلت ما دارای بیمه هست ایا امکان دریافت خسارت از بیمه گر موتور خودمون وجود دارد ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    باید از راننده مقصر متواری شکایت کنید و به صندوق تامین خسارات بدنی مراجعه نمایید.

person
کاویان
۱۷ دی ۱۴۰۲

من موتور هوندا ۱۲۵cg مدل۱۳۸۹ دارم موقع خرید بیمه بود پس از آن اونو بیمه نکردم حالا برای بیمه آن چند باید بپردازم
۲- آیا آن را در برابر سرقت بیمه میکنند؟ لطفا جواب را برام پیامک کنید ممنون کاویان. ۰۹۱۶۵۲۱۱۸۲۴

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    حق بیمه شخص ثالث و جریمه دیرکرد بیمه ثالث را باید پرداخت کنید. برای بیمه سرقت باید بیمه بدنه را خریداری کنید و پوشش سرقت را انتخاب نمایید.

person
مهدی
۱۴ دی ۱۴۰۲

سلام بیمه شخص ثالث داشته باشی بعد بدون گواهینامه بزنی به یه عابر پیاده موتور هم بیمه داشته باشه بیمه شخص ثالثم داشته باشی خسارت یا همون دیه طرف رو پرداخت میکنه یا نه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۶ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    در صورتی که راننده مقصر گواهینامه نداشته باشد، بیمه بعد از پرداخت خسارت تمام هزینه را از راننده مقصر دریافت می کند.

person
محمد
۲۴ آذر ۱۴۰۲

سلام ببخشید من یه موتورسیکلت هندا۱۲۵مدل سال۱۳۸۶خریدم پلاک قدیمیه فروشنده فقط کپی سندفروش موتور رو به من دادگفت مدرکش فقط همینه کارت برگ سبزنداره میخواستم بپرسم میشه فقط باهمین کپی سندموتور رو بیمه کنم؟میشه یانه

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۷ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله می توانید برای موتورسیکلت خود بیمه نامه تهیه کنید.

person
علی مارالانی تبریز
۲۹ آبان ۱۴۰۲

سلام میشه موتور سیکلت مزایده ای فاقد پلاک رو بیمه کرد؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۳۰ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    برای خرید بیمه باید پلاک داشته باشید.

person
پیمان adidas
۰۶ آبان ۱۴۰۲

سلام خسته نباشید 🙏🙏
موتور معامله کردم پلاک قدیمه میخواستم بدونم
پلاک قدیم ام بیمه میشه؟؟
مرسی ♥️

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۷ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله می توانید بیمه شخص ثالث را خریداری کنید.

    person
    محمد
    ۲۵ آذر ۱۴۰۲

    ۱۴۰۲
    سلام من یه موتورهندا۱۲۵مدل سال۱۳۸۶پلاک قدیم خریدم فروشنده فقط کپی سندفروش موتور روبه من دادگفت مدرکش همینه کارت وبرگ سبزنداشت منم ازش خریدم خواستم بدونم پلاک قدیم هم هست فقط مدرکش کپی سندهست میشه با همین مدرک موتور رو بیمه کنم؟یا کارت موتور رو هم واسه بیمه کردن لازمه؟باتشکر

      person
      نویسنده بیمه
      ۲۷ آذر ۱۴۰۲

      سلام دوست عزیز
      مدارک موتور شامل کارت موتور، برگ سبز یا سند خرید موتور سیکلت است. می توانید با یکی از این موارد برای بیمه کردن موتورسیکلت اقدام کنید.

person
بهنام
۱۷ مهر ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر . بنده یک دستگاه موتور سیکلت صفر از نمایندگی خریداری کردم . گفتند پس از بیمه کردن موتور بیمه نامه را همراه سایر مدارک برای ما بیاورید تا همین پلاک سندش به نام شما بخورد .حالا موقعی که میخوام بیمه نامه بخرم یه جا هست که باید صاحب پلاک رو مشخصاتش رو وارد کنم . با توجه به اینکه این پلاک قرار به نام خودم بخوره تو قسمت صاحب پلاک مشصات خودمو بنویسم یا مشخصات نمایندگی رو . با توجه به اینکه موتور صفره و الان پلاک به نام خودم نیست اگر مشخصات خودمو بنویسم در قسمت صاحب پلاک بیمه نامه صادر میشود ؟ با تشکر

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    باید مشخصات خود را ذکر کنید. لطفا برای دریافت اطلاعات دقیق با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ تماس بگیرید.

person
ارش
۰۵ مهر ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر من موتور رو تازه گرفتم با پلاک قبلی بیمه شخص ثالث کردم یکساله ولی بعد چند روز تعویض پلاک کردم می‌خوام بدونم موتورم رو باید دوباره بیمه شخص ثالث کنم یا نه همون بیمه هستش؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۸ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بیمه به نام اشخاص صادر می شود. به بیمه مراجعه کنید و تغییر پلاک را اعلام نمایید.

person
ارش
۰۵ مهر ۱۴۰۲

سلام من موتور رو تازه گرفتم و با پلاک قبلی بیمه شخص ثالث کردم حالا تعویض پلاک کردم می‌خوام بدونم موتور با پلاک جدید بیمه هستش یا نه دوباره باید برم بیمه کنم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۸ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز باید به بیمه مراجعه نمایید.

person
علی
۲۰ شهریور ۱۴۰۲

سلام تنها با سند موتور بدون برگه سبز میشه موتور را بیمه کرد؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز. سند موتور همان برگ سبز است.

person
علی
۱۳ شهریور ۱۴۰۲

سلام من به تازگی با موتور سیکلت به یک عابر پیاده برخورد کردم و مقصر شدم و زمین خوردم و استخوان ترقوه ام شکست و بیمه شخص ثالث و گواهی نامه موتور سیکلت هم دارم آیا بیمه دیه شکستگی به من می‌دهد یا خیر؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲

    سلام. بیمه شخص ثالث در صورتی خسارت جانی راننده را پرداخت می کند که پوشش حوادث راننده را خریداری کرده باشید.

person
YOUSEF
۱۲ شهریور ۱۴۰۲

سلام
میخواستم بدونم در صورت تصادف برای بیمه نیاز به صاحب ثند است یا خیر؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

    سلام. بله نیاز است مگر اینکه از او وکالت داشته باشید.

person
رضا
۳۰ مرداد ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر
من موتورمو بیمه کردم از بیمه پرسیدم اگر تصادف کنم بیمه به ترک نشین هم تعلق میگیره یا نه گفتن چون پشت کارت موتورت زده ظرفیت یک نفر بیمه به ترک نشین تعلق نمیگیره
ایا این حرف صحت داره یا نه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز.
    بله بیمه موتور بر اساس ظرفیت آن تعیین می شود.

person
مهدی
۲۹ مرداد ۱۴۰۲

سلام
به تازگی موتورسیکلت مدل۱۴۰۱ خریدم و نمایندگی برگه انتقال داده و فقط همین برگه را دارم.
برای سند زدن میگه باید موتور را بیمه کنی
مدارک دیگه ای بهم ندادن
آیا باهمین برگه وکارت ملی و گواهینامه می تونم بیمه کنم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز. بله با همین مدارک می توانید بیمه موتور را خریداری کنید.

person
مهدی
۲۰ خرداد ۱۴۰۲

سلام من امروز با موتور داشتم میرفتم یک خودرو به موتورم زد و من خوردم زمین خودرو متواری شده مدرکی ازش ندارم و موتورم جلوبندیش خورده میخواستم ببینم بیمه تعلق میگیرد

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲

    سلام. به بیمه مراجعه کنید تا کارشناسان بیمه موضوع را بررسی کنند.

person
فا
۱۰ خرداد ۱۴۰۲

سلام همسرم میخواد موتورسیکلتش رو بنامم بزنه و بیمه شخص ثالث تا فردا مهلت داره و نوبت برای نقل و انتقال و تعویض پلاک هم فردا هست. آیا تعویض پلاک انجام میدهند و این بیمه رو قبول میکنند؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

    سلام. باید بیمه را تمدید کنید در هر صورت. اما اگر یک روز فرصت دارد شاید انجام دهند.

person
Ali
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام. موتور های پلاک قدیم هم شامل بیمه میشن؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

    سلام. بیمه شخص ثالث بله. اما بیمه بدنه خیر.

person
رسول
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

با سلام
من با موتور سیکلت دوستم که همه مدارک کامل است بیمه هم دارد اما خودم فاقد گواهی نامه هستم در بیرون از شهر و جاده در هوای بارانی کنترل موتور را از دست دادم و افتادم, پا و کتفم شکست الان دو ماه گذشته و کاملا خوب شدم آیا میتوانم از بیمه دیه بگیرم یا خیر؟!

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

    سلام. خیر. چون خودتان راننده بودین و گواهینامه نداشتید، بیمه مسولیتی را به عهده نمی گیرد.

person
محمد
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

اگر در تاریخ امروز بیمه شود از همان روز بیمه محسوب میگردد.یا از ۲۴ ساعت بعد آن مورد استفاده است

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

    سلام. از تاریخی که درج شده

person
بشیر
۰۲ فروردین ۱۴۰۲

سلام من راننده موتور بودم ویک سرنشین خانم داشتم وا سرنشین خانم خود به خود تعادله خود را از دست داد به از بغل به زمین افتاد
حالا من بیمه دارم ولی فاقد گواهینامه هستم ایا بیمه خسارتو پرداخت میکند

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۲ فروردین ۱۴۰۲

    سلام. بله خسارت را پرداخت می کند. اما بعدا تمام خسارت را از شما پس می گیرد.

person
عبدالله
۲۶ اسفند ۱۴۰۱

با سلام گواهی نامه ماشین داشته باشی موتوربیمه میشه خسارت میدن ایا

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز. برای استفاده از بیمه موتورسیکلت باید حتما گواهینامه موتورسیکلت داشته باشید.

person
سیمین مظهری
۲۴ دی ۱۴۰۱

سلام.ایا برای بیمه موتور گواهینامه میخواهد؟ مدارک مورد نیاز برای بیمه موتور سیکلت چیه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۴ دی ۱۴۰۱

    سلام مدارک شناسایی موتور لازم است.

person
محراب
۲۴ دی ۱۴۰۱

سلام وقت بخیر. شرایط بیمه موتور چیه؟ هنگام تصادف با موتور بدون بیمه چه کسی خسارت رو پرداخت میکنه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۴ دی ۱۴۰۱

    سلام مهمترین شرط سن موتور است همچنین از طریق بیمه می توانید خسارت را دریافت کنید.

person
علی
۲۴ دی ۱۴۰۱

سلام. نحوه گرفتن خسارت موتور از بیمه چگونه است؟ قانون جدید بیمه موتور سیکلت چیه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۴ دی ۱۴۰۱

    سلام باید به واحد خسارت شرکت بیمه خود مراجعه کنید.

person
علی جون
۲۳ دی ۱۴۰۱

سلام روز بخیر اگه موتور رو بیمه‌کنیم مدارکش به نام میاد مدلش ۸۸ هست؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۴ دی ۱۴۰۱

    سلام بله

person
حسيني
۰۲ دی ۱۴۰۱

سلام موتورم(بیمه شخص ثالث دارد) دزدیدن باهاش تصادف کردن از بیمه موتور میتونم خسارت بگیرم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۴ دی ۱۴۰۱

    سلام والا این را بهتر است که با خود واحد خسارت شرکت بیمه تماس بگیرید.

person
محمد
۱۲ آذر ۱۴۰۱

سلام من تازه متورمو بیمه کردم اما تو برگه بیمه رنگ متور فرق داره اما تمام مشخصات دیگش درسته مشکلی داره

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۲ آذر ۱۴۰۱

    سلام با کارشناسان بیمه دات کام یا جایی که خریداری کرده اید، تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. اصولا باید همه موارد درست باشند؛ به هر حال ممکن است که در مرکز خسارت به مشکل بربخورید.

person
مقصر
۱۱ آذر ۱۴۰۱

سلام وقت شما بخیر من با موتور تصادف کردم و مقصر من هستم و موتور بیمه داره ولی من گواهینامه ندارم آیا بیمه خسارت رو میده

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۲ آذر ۱۴۰۱

    سلام اگر هم بدهند، از شما دریافت خواهند کرد.

person
احمدسعیدی
۱۱ آذر ۱۴۰۱

سلام موتورم سال ۱۳۸۲ میباشد پلاک ملی هست گواهینامه هم دارم آیا بیمه شخص ثالث بخاطر این مدل تعلق میگیره و از چ سالی تعلق میگیره

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۲ آذر ۱۴۰۱

    سلام در سایت وارد کنید. در آنجا اگر مشکلی وجود داشته باشد، اعلام خواهد شد. باز بهتر است که با کارشناسان بیمه دات کام تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

      person
      اسمان
      ۱۳ مهر ۱۴۰۲

      سلام پدر من با خورده زمین لگن و انگشت دستش شکسته هم گواهی نامه داره هم بیمه نامه ایا بیمه دیه تعلق میگیره بهش یا نه ممنون

        person
        نویسنده بیمه
        ۱۵ مهر ۱۴۰۲

        سلام دوست عزیز
        اگر خودشان راننده بوده اند در صورت داشتن پوشش حوادث راننده دیه به ایشان تعلق میگیرد.

person
یاور
۱۰ آبان ۱۴۰۱

باسلام اگر برای دومین بار با موتور سیکلت تصادف کنم بیمه داشته باشم ولی گواهینامه نداشته باشم و مقصر طرف مقابل باشد شامل بیمه میشود یا. نه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۱ آبان ۱۴۰۱

    سلام بیمه که خسارت را می دهد اما شما هم جریمه می شوید.

person
کاربر
۱۰ آبان ۱۴۰۱

سلام جریمه دیر کرد ۳۶۵ روز موتور تک سیلندر چقدره ؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۰ آبان ۱۴۰۱

    سلام در سایت بعد از وارد کردن مشخصات نشان داده خواهد شد.

person
حمید
۰۶ آبان ۱۴۰۱

سلام من موتوری خریداری کردم که یک سال بیمه داره،
تو همین روزا قراره برم تعویض پلاک اما گواهینامه موتور ندارم…سوالم اینجاست که بعد از تعویض پلاک موتور همچنان بیمه هست یا بیمه جدید صادر میشه رو پلاک جدید؟و اگر بیمه جدید صادر میشه آیا نداشتن گواهینامه باعث بیمه نشدن میشه یا درهرصورت موتوری که یک سال بیمه داره پلاکشم عوض شه باز بیمه داره؟
درواقع سوالم اینجاست که وقتی پلاک جدید صادر میشه..آیا تاثیری رو بیمه نامه داره؟

person
محمد
۰۵ آبان ۱۴۰۱

سلام. برای موتور صفر که هنوز مدارکش نیومده چطور میتونم بیمه شخص ثالث بگیرم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۵ آبان ۱۴۰۱

    سلام اصولا موتورها دارند ولی اگر ندارد، با کارشناسان بیمه دات کام تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

person
reza
۲۵ مهر ۱۴۰۱

سلام در تصادفاتی که نه گواهینامه داشته باشی و نه موتور سیکلت بیمه داشته باشد ولی مقصر نباشی ایا میشود خسارت را از شخص مقصر گرفت؟؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۵ مهر ۱۴۰۱

    سلام بله اما شخص زیان دیده هم از نظر قانون جریمه خواهد شد.

person
بهنام
۲۲ مهر ۱۴۰۱

سلام.ببخشید موتورهای مزایده که برگه سبز و کارت موتور ندارند و فقط یک برگه مزایده(امام) دارند که در آن مشخصات خریداراول ذکر شده و ی جورایی مثل برگه سبز هست+پلاک ملی هم دارد.آیا این موتور های مزایده ای هم بیمه می‌شوند ؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۳ مهر ۱۴۰۱

    سلام با کارشناسان بیمه دات کام تماس بگیرید تا کامل شما را راهنمایی کنند.

person
داریوش هامونی
۱۶ مهر ۱۴۰۱

الان ارزون ترین بیمه موتور سیکلت رو کدوم شرکت میده؟؟ بستگی به پوشش ها داره قیمت؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۷ مهر ۱۴۰۱

    سلام بستگی به ویژگی های موتور شما دارد.

person
مرتضی
۰۹ مهر ۱۴۰۱

سلام خسته نباشین بنده شاغل در پیک موتوسیکلتم
عارصم خدمتتون که چند روز پیش با خودردیی تصادف کردم مقصر این حادثه بنا به گزارش افسر راهور و کرکی کشیده شده بنده شناخته شدم، و همون لحصات اولیه تصادف و ب خاطر صدمات جرحی ک دیدم توسط فوریت اورژلنس به بیمارستان اعزام شدم ، سوالم خدمت شما اینه ک چرا موتورسیکلت بنده با داشتن تمام مدارک ائم از بیمه ثالث معتبر ،گواهینامه معتبر و و همچنین داشتن مدارک کامل خود وسیله تقلیه م ، ولی همچنان موتورسیکلت بنده با گدشت بیس از ده روز از واقعه درتوقیف پارکینگ کلانتریه و بهم میگن باید پرونده بره دادگاه قاضی دستور آزادی بده به شما پیامک میشه ؟!!! من موتورو بیمه کردم گواهینامه هم دارم ک اگر روزی چنین اتفاقی برام افتاد موتورم توقیف نشه و بتونم بکارو زندگیم برسم ولی متاسفانه الان بیش از ده روزه نمیتونم موتورو از مارکینک در بیارم، سوال دومم اینه ک بیمه بندهکه گواهینامه دارم موتور هم بیمه نامه شخص ثالث داره به نام خودم و با توجه ب این ک مقصر تصادف بنده تشخیص داده شدم الان من میتونم خسارت صدمات جرحی خودم رو از بیمه بخوام ؟و اگر بیمه خسارتات جرحی بنده رو بنا ب گزارش پزشکی قانونی پرداخت میکند، الان من باید چه سیر مراحلی رو طی کنم تا بتونم از بیمه خسارتمو بگیرم ؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۰ مهر ۱۴۰۱

    سلام در خصوص پرداخت خسارت باید از خود شرکت بیمه بپرسید. اما شما می توانید از بیمه ثالث موتورتان برای کاهش هزینه استفاده کنید. همچنین اینکه موتور تا زمانی که حکم دادگاه نیاید، در توقیف می ماند.

person
Hamid
۲۳ شهریور ۱۴۰۱

سلام..برای انتقال سند و یا تعویض پلاک فرقی نداره موتور چه مدت بیمه داره یا چه مدت بیمه بشه؟؟؟ اجباره که حتما برای انتقال سند بیمه یکساله داشته باشیم؟؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

    سلام حمید عزیز
    خیر
    فقط باید بیمه نامه معتبر داشته باشد
    مدت بیمه نامه مهم نیست

person
احمدی
۲۱ شهریور ۱۴۰۱

سلام
خواستم بپرسم موتورسیکلت zontex 150ccرا بیمه میکنند یا نه؟ چون چندجا کارگزاری بیمه رفتم گفتند بیمه نمیشه کرد .در حالیکه تولید کویر موتور هست
باتشکر

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱

    سلام پس بهتر است که با خود شرکت کویر موتور تماس بگیرید تا به شما بگویند که کجا بیمه می کنند.

person
چگنی
۱۷ شهریور ۱۴۰۱

سلام. من موتور سیکلتم سرقت شده بود الان پیدا شده و کارای قانونیشو انجام دادم وتحویل گرفتم. اما الان برای بیمه کردنش جریمه زیاد خورده موتور دست سارقین بوده ایا الان جریمشو من باید پرداخت کنم ؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱

    سلام به هر حال شما باید تمدید می کردید. البته با دفتر شرکت بیمه موتورتان تماس بگیرید. به هر حال آن ها راهکارهایی دارند؛ البته اگر بشود.

person
محسن
۱۶ شهریور ۱۴۰۱

,, من موتور سیکلت تولید ۹۸ رو سال ۱۴۰۱برج ۱۱خریدم بصورت خشک. تا الان بیمه نکردم جریمش چطور حساب میشه

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱

    سلام به صورت روزشمار

person
مهبد امکانیان
۱۶ مرداد ۱۴۰۱

من از کویر موتور قسطی خریدم، واسه گرفتن بیمه که مشکلی نیست؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱

    سلام خیر.

person
علی
۰۶ مرداد ۱۴۰۱

با سلام،
من بیمه شخص ثالث و حوادث راننده دارم و با ی موتور دیگع تصادف کردم ک مقصر ایشونه، گواهینامع ندارم و بیمه هم ب اسم مالک قبلی هست،
من برای بیمه میتونم اقدامی انجام بدم؟؟؟؟ ممنون از راهنمایی شما.

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۶ مرداد ۱۴۰۱

    سلام باید از واحد خسارت بپرسید. بیمه که احتمالا خسارت رو بدهد اما پس خواهد گرفت.

person
جعفر سیدی
۰۴ مرداد ۱۴۰۱

واسه موتور برقی هم بیمه موتور نیازه یا نه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۵ مرداد ۱۴۰۱

    سلام بله

person
علی
۰۱ مرداد ۱۴۰۱

سلام اگه در گواهینامه محدودیت تا ١٢۵ cc داشته باشیم ولی بیمه و گواهینامه و مدارک داشته باشیم اما با موتور ١۵٠ cc تصادف کنیم آیا شرکت بیمه خسارت وارد شده رو پرداخت میکنه ؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۲ مرداد ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، در این خصوص شرکت های بیمه استراتژی متفاوت دارند؛ اما اصولا پرداخت می کنند و بعد از مالک پس خواهند گرفت.

person
امیر
۰۱ مرداد ۱۴۰۱

سلام خسته نباشید
بیمه دوماه برای موتور گرفتم. وگواهینامه ام دارم با موتورم خوردم زمین و لگنم شکسته. ایا بیمه موتور خسارت میده؟؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۲ مرداد ۱۴۰۱

    سلام اگر انقضا داشته باشد، بله می دهد.

person
طاها ولی الله
۲۸ تیر ۱۴۰۱

بیمه موتور سیکلت بالای ۱۰ سال مثل بیمه بدنه ماشین شرایط خاصی داره؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۹ تیر ۱۴۰۱

    سلام بعضی شرکت ها انجام نمی دهند و همچنین تخفیفی لحاظ نمی شود.

person
sina
۲۷ تیر ۱۴۰۱

س موتورسیکلت من مدل ۱۳۸۹هست وتاحالا بیمه نداشته بایدچیکارکنم

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۸ تیر ۱۴۰۱

    سلام در طرح تخفیف می توانید بدون پرداخت جریمه بیمه شوید.

person
موسوی
۲۶ تیر ۱۴۰۱

سلام برای موتور گازی گواهینامه باید داشت

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۸ تیر ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، اطلاعی نداریم.

person
مهدي .٦٥٨٥
۲۴ تیر ۱۴۰۱

سلام من با موتور به درخت زدم با سرعت ١٠٠تا
از ١٣ناحیه اسیب جدی دیدم
گواهینامه نداشتم بیمه تعلق میگیره؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۵ تیر ۱۴۰۱

    سلام بله اما از شما بازپس خواهد گرفت.

person
مهدی
۱۵ تیر ۱۴۰۱

سلام ، اگر موتوری با موتورمون تصادف کنه ، و ما همراهمون بار داشته باشیم، بار بشکنه ، آیا بیمه هزینه بار را میده؟؟؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۶ تیر ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، اگر شما زیان دیده باشید، می توانید از بیمه ثالث مقابل استفاده کنید.

person
سیدمیثم
۱۳ تیر ۱۴۰۱

سلام، ۱۲ سال پیش یه موتور خریدم وکالت تام بدون تاریخ انقضا، و هنوز تعویض پلاک نکردم.. ۴ سال اخیر بیمه داره، میخوام برم تعویض پلاک. آیا تخفیفاتش میاد برای پلاک جدیدم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۴ تیر ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، تخفیف فقط برای مالک است.

person
جلال چراغی
۱۱ تیر ۱۴۰۱

سلام من ۴ ۱۱ ۱۴۰۰ ساعت هفت و نیم صبح که از خانه برای سرکار به محل کارم می رفتم و بهم زنگ زدن که زودتر بیا نیای اخراج می شوی و و به خاطر نان آور خانه به اجاره خانه اقساط دیگر مجبور شدم خیابان را یک طرفه بروم و سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت بود وقتی که وارد خیابان یک طرفه شدم که از گوشه خیابان می رفتم از وسط نمی رفتم وقتی که سر کوچه فرعی رسیدم راننده ال نود ای با سرعت زیاد می آمد و مرا زیر گرفت پایم شکست و در پرونده را مقصر نمودند به خاطر مشکلات مالی و ترس از اینکه اجاره خانه عقب می افتد و ترس از اینکه هزینه بیمارستان بیشتر باشد به همسایه زنگ زدن و آمد که موتور را ببرد خیابان اصلی شلوغ بود به خاطر تصادف دیگر رخ ندهد سریع محل برخورد را به هم زدیم موتورم را کنار خیابان گذاشتیم در آن لحظه که زنگ زدیم اورژانس کسی نبود جز خدا به دادم برسد همسایه آمد و موتور را برد اورژانس اومد خیابون ها انقدر شلوغ بود هنوز افسر نیومده بود که کروکی بکشه و آمد موتور را برد خانه اگر به مشکلی برخورد م و سری آن را بفروشم و در پرونده کلامم را مقصر دانسته اند و پایم شکسته هیچ همراهی جز خدا نداشتم وقتی که از بیمارستان ترخیص شدم راننده ال نود فقط دنبال رضایت بود رضایت دادم تا ماشینش ترخیص شود چون می گفت که اجاره نشین هستیم و خانه داریم عوض میکنیم ماشین را گذاشته بودیم برای فروش دلم به وجد آمد رضایت دادم ولی در رضایت نامه چیزهای دیگری نوشتند و مرا مقصر کردند دادسرای ناحیه ۱۰ شورای حل اختلاف ویژه تصادفات دوتا زن بودند و نوشته بودند که از هیچی شکایتی ندارم از بیمه دیه نمی خواهم و رضایت کامل را دارم در حالی که من از اینها کلاً بی خبر بودم و از آن موقع تا الان وقتی نامه پزشکی قانونی را بردم پرونده ام را آورد و گفت رضایت داد های و پرونده مختومه شده و من هم گفتم چرا این کار را کرده اید تو که خدا را خوش نمی آید من شغلم آزاد بودوهیچ چه بیمه ای نداشتم جز بیمه شخص ثالث موتور سیکلت و پرونده را جوری نوشته بودند که من مقصر بودم چون کسی پیشم نبود ولی خدا پیشم بود حق من را ضایع کردند گواهینامه موتور نداشتم ولی ماشین را دارم در مهارت رانندگی موتور سیکلت مهارت فوق حرفه ای را دارم و از آن موقع تا الان توان کار کردن ندارم و الان در حال حاضر که پرونده ام را به اصرار خودم که یک ماه فقط پشت سر هم میرفتم دادسرای ناحیه ۱۰ با پای شکسته که پرونده آن را نمی فرستادند دادسرای راهور چون ترسی نداشتم و خلافی نکرده بودم تصادف شده بود و دست خودم نبود به خاطر لقمه نانی حلال بودم که به سرکار میرفتم پولی ندارم که وکیل بگیرم وکیل من خدا یکتاست و این را می گفتم که الان در حال حاضر توان کار کردن ندارم و با من اینگونه رفتار شده است هرچه واقعیت را میگویم نمی‌پذیرند و مجبور شدم باموتور سیکلت و با این پای شکسته مسافرکشی کنم و پایم نگرفته و پزشکی قانونی باز هم طول درمان تا چهار برج ۵ نوشته و پلاتین پایم اذیت می کند هر روز درد دارم و مجبور شدم با این وضعیت مسافرکشی کنم و بیمه موتورم بیمه ایران بود ۶ سال بیمه ریخته ام و امثالهم به خاطر وضعیت مالی بیمه پاسارگاد کردم بیمه همکاران من کرده بودند من نمی دانستم که اذین بیمه ایران به بیمه پاسارگاد انتقال بدهند و الان بیمه پاسارگاد است آیا بیمه متواند دیه پای مرا پرداخت کند چون دادسرای ناحیه ۱۰سنگ جلوی پایم می‌انداختند و نمی‌گذاشتند کاری انجام بدهم حرفشان گوش نکردم تا الان ممنون می شوم که جواب این دیدگاه را برایم ارسال کنید در بیرون چیز دیگری می گویند ولی در اینترنت که می خوانم چیز دیگری نوشته که بیمه تعلق میگیرد و می خواهم راستش را از خود کارشناسان بشنوم موتور ده سال تخفیف بیمه دارد بیمه را قطع نکردن تا الان

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۲ تیر ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، انشالله مشکلتان زود شود.

person
محمد
۱۰ تیر ۱۴۰۱

سلام. من موتورمو سال ۹۵ خریدم زیاد سوار نشدم موتور کلا تو پارکینگ بوده. حالا میخوام واسه سندش اقدام کنم گفتن باید بیمه کنم میخواستم بودنم چه بیمه منظورشونه؟ دیرکردش چقدر میشه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۱ تیر ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، منظورش بیمه شخص ثالث است که حداکثر ۳۶۰ روز باید جریمه را بپردازید.

person
رضا اقبالی
۰۴ تیر ۱۴۰۱

سلام و درود.
بنده با موتور دوستم در خیابان واژگون شدم و دچار آسیب بدنی شدم.گواهینامه دارم و مدارک موتور و بیمه تکمیل هست.افسر پلیس در صحنه حاضر شد و گزارش را نوشت.سوال بنده این است ک موتور و بیمه نامه ب نام من نیست و ب نام دوستم هست.آیا بیمه ب بنده تعلق میگیره و خسارت و دیه بنده رو پرداخت میکنه ؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۵ تیر ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، بله بیمه خسارت را حساب می کند.

person
خورشیدی
۲۹ خرداد ۱۴۰۱

سلام یعنی چی واجبه؟ من دوست ندارم بیمه داشته باشم…وسط بیایون تو سرما و گرما حیوون هم نمیاد حالا من بیمه بگیرم که اگ به کسی زدم طوریش شد چه کار کنم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، شما می توانید بیمه نگیرید؛ اما عواقب تمامی موارد بر عهده شما خواهد بود.

person
N.A
۱۵ خرداد ۱۴۰۱

سلام من زمانی که با موتور تصادف کردم چند روز بود که بیمه اش تمام شده بود وتبادل سختی کردم ولی همان شب بیمه کردم موتور رو آیا بیمه دیه می‌دهد

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، بیمه شما باید در هنگام تصادف فعال باشد. با توجه به شرایط شما، خیر مبلغی پرداخت نمی شود. این قانون بیمه شخص ثالث است. باز با واحد خسارت شرکت بیمه خود تماس بگیرید.

person
S
۱۳ خرداد ۱۴۰۱

سلام من ۱۶ سالمه موتور ۱۲۵ccدارم پلاک ملی و سند هم داره بیمه هم داره ولی من گواهینامه ندارم چون بهم تعلق نمیگیره آیا اگر به جایی بزنم یا به شخصی بیمه خسارت را میده و من بخاطر نداشتن گواهینامه جریمه میشم؟ بعد موتور و پارکینگ میبرن؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱

    سلام خسارت را بیمه میدهد اما بعد میگیرد به دلیل نداشتن گواهینامه. بعد شما از قانون جریمه خواهید شد

person
نظری
۱۰ خرداد ۱۴۰۱

سلام وقت تون بخیر
آیا من میتونم موتورم رو بیمه کنم وبعدش اقدام به گواهینامه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، بهتر است که اول گواهینامه بگیرید. برای اینکه در صورت تصادف، بیمه خسارت را می دهد اما از شما بعد خواهد گرفت.

person
آریا
۰۳ خرداد ۱۴۰۱

سلام یکی از اقوام ما با موتور در حال تک چرخ با خودرویی که از حالت پارک خارج میشد برخورد کرده و راکب موتور به شدت مجروح شده درکروکی پلیس هم خودرو مقصر است-نه موتور بیمه دارد و نه راکب موتور گواهینامه ایا دیه تعلق می گیرد یا خیرسپاسگزار از لطفتان

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۴ خرداد ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، اگر راننده خودرو مقصر است، بیمه به ایشان تعلق میگیرد اما راکب به دلیل نداشتن مدارک، جریمه هم خواهد شد.

person
شاهین جباری
۰۱ خرداد ۱۴۰۱

سلام ببخشید من میخاستم یه موتور سکلت مدل ۸۶ بگیرم سندش همه چیزش تکمیله پلاک ملی هست ولی پلاکش گم شده یه دست ساز با همون شماره پلاک براش انداخته ایا این مشکلی داره ویا میشه اقدام کرد پلاک براش بیاد بیمه هم نداره

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۱ خرداد ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، پلاک اگر گم شده باشد، باید سریعا اقدام به گرفتن مجدد کنید. هر آن ممکن شخصی از آن پلاک سواستفاده کند.

person
شاهین جباری
۰۱ خرداد ۱۴۰۱

سلام خسته نباشد

person
مهرداد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

سلام من میخام یه موتورسیکلت بخرم که قبلا یکبار بیه شده و به مدت دوسال دیگه بیمه نداشته ایا برای بیمه کردنش من باید جریمه پرداخت کنم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۱ خرداد ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، خیر. با صاحب موتور قبلی است.

person
مهدی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

سلام برای تعویض پلاک باید قبل از تعویض پلاک
موتور را بیمه کرد یا بعداز تعویض

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، اصولا بیمه نامه نیاز است. در لیست مدارک نوشته است.

person
بابایی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

با سلام خسته نباشید.
دوسته من موتور سیکلت خریده گواهینامه هم نداره به من هم میگه تو گواهینامه داری بیا به اسمه تو بیمه کنیم آیا این درسته یا نه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، هیچگاه چنین کاری نکنید.

person
رضا
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

سلام خدا قوت
امروز برادر من با موتور خودش با ی تاکسی تصادف کرد و موتور مقصر شناخته شد وبرادرمن شکستگی از ناحیه مچ دست و شکستگی و پارگی کف دست دارد و مدارک موتور هم کامل هست آیا دیه به برادرم تعلق می‌گیرد و اینکه مراحل را از کجا باید برای شروع پیگیری کنیم ؟ باتشکر

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز،برادر شما می توانید از بیمه شخص ثالث استفاده کند. باید به واحد خسارت شرکت خود مراجعه کنید.

person
موتور125
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

سلام من میخام یه موتور ۱۲۵ بخرم ولی گواهینامه ندارم میتونم کارت سوخت و کارت موتور را دریافت کنم و مدارک موتور تکمیل است برای کارت سوخت و کارت موتور باید بیمه گرفت

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، شما اصلا بهتر است که بدون گواهینامه اقدام به هدایت موتور نکنید. برای اینکه بیمه خسارت را پرداخت می کند؛اما بعد از شما خواهد گرفت. در خصوص نداشتن گواهینامه و ارتباط آن با مدارک اطلاعات دقیقی نداریم.

person
علیرضا عابدی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

سلام من دیروز تصادف کردم و به یه ماشین گرون قیمت زدم و ماشینش جمع شد گواهینامه ندارم ولی مقصر راننده ماشین شدع
موتور منم خرج آن چنانی ندارع آسیب ندیده
حالا چون مقصر راننده ماشینه من گواهینامه ندارم مشکلی پیش نمیاد ؟خودش باید خرج ماشینشو بده؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز،با توجه به اطلاعیه ها مشکلی برای شما به وجود نمی آید اما به هر حال شما تخلف کرده اید و احتمال اینکه از طرف پلیس جریمه شوید، زیاد است.

person
آرمان
۲۴ فروردین ۱۴۰۱

سلام من موتورم گواهینامه داره اما ایا الزامیه که بصورت فیزیکی برگه بیمه نامه رو با خودم همه جا ببرم یا امکان استعلام گرفتنش وجود داره یا ایا همراه نداشتنش جریمه داره؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، در حال حاضر دیگر نیازی نیست که بیمه نامه را همراه خود داشته باشید؛ اما به هر حال ممکن است که افسری از شما برگ کاغذی را بخواهد.

person
علی
۱۹ فروردین ۱۴۰۱

سلام خسته نباشید من موتورم رو بیمه کردم و چند روزی هست که ورقه اصل بیمه نامه رو گم کرده م میخواستم ببینم باید چیکار کنم میشه پرینت گرفت دوباره یا ن ؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، البته در حال حاضر دیگر بیمه شخص ثالث کاغذی ندارد و به صورت الکترونیکی است؛ اما باید به دفتر کارگزاری مراجعه کنید.

person
رضا
۱۶ فروردین ۱۴۰۱

سلام
اگر شخصی هنگام موتور سواری دچار حادثه شود و فوت شود و موتور هیچ بیمه ای نداشته باشد مشمول دیه میشود؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، بستگی به این دارد که مقصر باشد یا خیر.

person
ساری
۰۸ فروردین ۱۴۰۱

سلام لازم بذکره من موتور سیکلت رو بصورت اقساطی خریدم و شرکت هیچ مدرکی دال بر مالکیت به ما نداد الان بعد از شش ماه تصادف کردم تازه فهمیدم موتور بیمه نداره

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۸ فروردین ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، باید با یک وکیل مشورت کنید.

person
مهدی ف
۰۳ فروردین ۱۴۰۱

سلام ۳ سال پیش موتورم رو دزدیدن که دارای بیمه ۴۰ درصدی بود اگر مجدد اقدام به خرید موتور کنم میتونم تخفیف اون بیمه رو روی موتور جدید بزارم؟(صورت جلسه نیروی انتظامی موجود است)

    person
    کارشناس بیمه
    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، با کارشناسان بیمه دات کام تماس بگیرید تا کامل شما را راهنمایی کنند.

person
Mohamad reza
۱۸ اسفند ۱۴۰۰

سلام من بیمه موتورسیکلت تمام شده بود و ۱۰روز ازش گذشته بعد تصادف کردم با عابرپیاده گواهینامه رانندگی ندارم ایا بیمه خسارت میده ممنون میشم جواب بدین

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، طبق قوانین جدید، بیمه خسارتی را پرداخت نمی کند.

person
موتر سوار
۱۴ اسفند ۱۴۰۰

سلام دیه شخص ثالث ۶۴۰تومن در ماه حرامه ولی بیمه شخص ثالث بنده ۵۸۷تومنه..
آیا این درسته یا بیمه گذار کم کاری کرده؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، شما باید بررسی کنید که در هنگام خرید چه شرایطی را در پرداخت انتخاب کردید.

person
حمید پیک موتوری
۱۳ اسفند ۱۴۰۰

پسر من با موتور با یک ماشین تصادف کرده ولی مقصره. الان دست اش شکسته موتور بیمه دارد و گواهینامه موتور هم دارد و کروکی پلیس هم دارد و با آمبولانس به بیمارستان بردند. بیمارستان عمل کرده و بستری هست. هزینه بیمارستان به عهده کیه و از بیمه موتور خود چگونه میتونه استفاده بکنه

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، مسلما وقتی پسر شما مقصر بوده، هزینه هم با خودشان است. از بیمه شخص ثالث موتور می تواند استفاده کند و باید با واحد خسارت شرکت بیمه خود تماس بگیرید.

person
ابوالفضل
۲۹ بهمن ۱۴۰۰

سلام اگر گواهینامه نداشته آیا موتور را به نام اطباع می‌زنند؟
با تشکر

    person
    کارشناس بیمه
    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، دقیقا منظورتان چیست؟

      person
      ابوالفضل
      ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

      سلام من اطباع هستم پاسپورت هم دارم ولی گواهینامه موتور ندارم آیا موتوری را به نام من میشه زد ؟

        person
        کارشناس بیمه
        ۰۱ اسفند ۱۴۰۰

        سلام دوست عزیز، در خصوص به نام زدن موتور باید از اداره مربوطه سوال کنید.

person
یزدان
۲۶ بهمن ۱۴۰۰

سلام
ایا بدون داشتن گواهینامه نامه موتور سیکلت میتونم موتورمو بیمه کنم ؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

    سلام وقت بخیر متاسفانه بدون گواهینامه امکان بیمه شخص ثالث موتور وجود ندارد.

person
وحید
۲۶ بهمن ۱۴۰۰

سلام
من میخوام موتور سیکلت بخرم الان شنیدم که موتور های مدل بالارو فقط بیمه میکنن
یعنی اگه مدل موتور ۱۲۵ بین ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ باشه بیمه میکنن یا نه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، تمامی موتورها بیمه می شوند. دقیقا شما چه چیزی شنیدید؟

person
حشمت
۲۶ دی ۱۴۰۰

سلام در صورت نداشتن گواهینامه موتور بیمه تعلق میگیرد؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۶ دی ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز،در صورتی که شما گواهینامه نداشته باشید، بیمه خسارت را می دهد اما باید آن را با شرکت بیمه تسویه کنید.

person
مبین
۲۱ دی ۱۴۰۰

سلام. آیا موتورهای دارای سند ورزشی معتبر الکترونیکی (موتور کراس) که پلاک نمیشوند و قاعدتا اجازه تردد هم ندارند بیمه میشوند؟ و در صورت بیمه شدن اگر حادثه ای رخ دهد بیمه گذار تعهد کامل دارد؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، بعضی خودروهای خاص می توانند با مراجعه به شرکت های بیمه، بیمه مخصوص دریافت کنند. اما اینکه اجازه تردد نداشته باشد، احتمال اینکه شرکتی قبول نکند، زیاد خواهد بود.

person
abolfazl
۲۰ دی ۱۴۰۰

سلام راننده موتور بودم با یک ماشین که راهمو بست تصادف کردم و ساق پام از چهارجا شکست و پلیس ماشین را مقصر شناخت، و من موتورم نه بیمه داشت نه گواهی نامه، میخوام بدونم آیا دیه را میتونم به طور کامل بگیرم یا نه، چون میگن قانون تغییر کرده و راننده بدون گواهی نامه چیزی بهش تعلق نمیگیره، ممنون میشم کمکم کنید

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۰ دی ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز همان طور که در متن مقاله گفته ایم:

    اگر حین تک چرخ و ویراژ تصادفی آن هم با یک اتومبیل گرانقیمت رخ داد؛ شما که راننده موتور هستید، مقصر و فاقد گواهینامه باشید، کارتان زار است: شرکت بیمه خسارت زیان دیده را سریعا پرداخت می کند؛ ولی برای بازپرداخت آن، به شما مراجعه می کند و آن جاست که حسرت نداشتن گواهینامه را می خورید.

    در تصادف موتورسیکلت، در صورتی که راکب بیمه شخص ثالث نداشته باشد، طبق قانون، شرکت بیمه دیه‌ای پرداخت نخواهد کرد. هم‌چنین، باید پیه حبس تعزیری را نیز به تن تان بمالد: برای بار اول، قانون، حبس تعزیری تا دو ماه یا جزای نقدی تا یک میلیون ریال یا هر دو مجازات در نظر می‌گیرد. در صورت ارتکاب مجدد، دو تا شش ماه حبس در نظر گرفته است

person
علیرضا
۰۹ دی ۱۴۰۰

سلام من موتوری خریداری کردم که هنوز وکالت نگرفتم قولنامه است و موتور بیمه نداره آیا میتونم با قولنامه موتور به نام خودم بیمه کنم یا نه؟؟؟ اگه موتور به نام فروشنده بیمه کنم هنگام گرفتن وکالت بیمه بنام من میشه یا ن؟؟؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، تخفیفات برای مالک پلاک مندرج روی بیمه نامه است.

person
نوید
۲۶ آذر ۱۴۰۰

با سلام
چند روز پیش برای بیمه کردن موتورسیکلتم مراجعه کردم به بیمه گر مربوطه برخلاف سالهای قبل گواهینامه اجباری شد ومن فاقد گواهینامه میباشم ولی بمن گفتن میتونم با گواهینامه فردی دیگر موتورمو بیمه کنم و این کار انجام شد و موتور من بیمه شد. چند روز پیش در کوچه ای ناگهان منحرف شدم و به عقب خودرویی پارک برخورد کردم و آسیب جانی شدید دیدم در این حادثه خودرو اسیب دیده شکایتی نکرده اما من بشدت مجروح شدم میشه توضیح بدین با توجه به مطالبی ک بالا عرض کردم من میتونم از بیمه شخص ثالث برای تامین خسارت جانی خودم استفاده کنم(فاقد گواهینامه میباشم)
توضیح بدین لطفا

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۷ آذر ۱۴۰۰

    سلام نوید عزیز پرداخت خسارت مشروط به داشتن گواهینامه فرد راننده است

      person
      نوید
      ۲۷ آذر ۱۴۰۰

      ینی ماده و تبصره خاصی نیست تو این حادثه فقط خودم خسارت فیزیکی دیدم دستم و پام و دماغم و… شکسته و تصاویر هم موجوده ک حادثه کاملا غیر عمد و تصادفی بود من فقط مدعی خسارت جانی و جرهی خودمم اگه نه هیچ شاکی تو این ماجرا نیست توضیح بدین لطفا ینی من فقط بخاطر نداشتن گواهینامه نمیدتونم مدعی خسارت از بیمه گر مربوطه بشم اگر راهکار دیگه ای داره بگید ممنون میشم

        person
        کارشناس بیمه
        ۲۷ آذر ۱۴۰۰

        سلام وقت بخیر متاسفانه تبصره ای وجود نیست و لازمه پرداخت خسارت از طرف بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و خودرو ، داشتن گواهینامه است

person
شمس
۲۴ آذر ۱۴۰۰

سلام من در خیابان داشتم با موتور میرفتم تعادلمو از دست دادم، آیا بهم دیه تعلق میگیره یا میتونم از بیمه استفاده کنم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۵ آذر ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، شما باید اول از همه گزارش پزشکی قانونی را تهیه کنید و بعد به سراغ مدارک دیگر از جمله گزارش پلیس و غیره بروید. در این صورت می توانید از بیمه خود استفاده کنید. البته بهتر است که از نمایندگی بیمه موتورسیکلت خود در خصوص شرایط دریافت و مدارک مورد نیاز سوال کنید. برای پرسش به نزدیک ترین کارگزاری یا واحد خسارت مراجعه کنید.

person
سلمانی
۱۴ آذر ۱۴۰۰

سلام موتور من خیلی قدیمیه و داغون اما دارم باهاش کار میکنم، بیمه هم نداره میخوام دیگه بگیرم چکار کنم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۴ آذر ۱۴۰۰

    با سلام دوست عزیز، از انجا که موتورتان خیلی قدیمی است، باید حق بیمه بیشتری را پرداخت کنید. اما برای دریافت مشاوره در خصوص خرید بیمه موتور می توانید با کارشناسان بیمه دات کام تماس بگیرید.

person
صادقی
۱۴ آذر ۱۴۰۰

سلام من برای مطالبه حق بیمه خود به دلیل تصادفی که داشتم، کجا باید مراجعه کنم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۴ آذر ۱۴۰۰

    سلام برای دریافت خسارت باید با واحد خسارت شرکت بیمه گر خود مراجعه کنید یا تماس بگیرید.

      person
      کارشناس بیمه
      ۱۴ آذر ۱۴۰۰

      سلام برای دریافت خسارت باید با واحد خسارت شرکت بیمه گر خود مراجعه کنید یا تماس بگیرید.

person
عزت الله
۱۴ آذر ۱۴۰۰

سلام ما این تخفیف بیمه موتور ۱۴۰۰ که نوشتید، برای همه انواع بیمه موتور است؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۴ آذر ۱۴۰۰

    سلام بله دوست عزیز، برای تمامی انواع موتورسیکلت است.

person
آسیاب
۲۴ آبان ۱۴۰۰

سلام من داشتم زنجیر موتور روشن را گریس کاری میکردم ک یهو دستم رو کشید بین زنجیر و دشلیت موتور و انگشتامو قطع کرد خواسم ببینم میشه از بیمه استفاده کنم.

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۵ آبان ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز
    اگر بیمه درمانی داشته باشید میتونید برای هزینه پزشکی استفاده کنید

person
جلالی
۲۲ آبان ۱۴۰۰

سلام من با کل خانوادم سوار موتور بودیم، موتور سر خیابان چپ کرد، دست بچم و پای خانومم شکست، میتونم از بیمه شخص ثالث استفاده کنم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۲ آبان ۱۴۰۰

    سلام بله می توانید از بیمه شخص ثالث موتور استفاده کنید.

person
چلچله
۲۲ آبان ۱۴۰۰

سلام چند روز پیش من روی موتور بودم که نمیدونم چطوری بیهوشم کردن و موتورو دزدیدن، می تونم از پوشش سرقت موتور استفاده کنم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۲ آبان ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، بله می توانید اما باز باید با شرکت بیمه گر خود در این خصوص صحبت کنید. شما نیاز به گزارش پلیس هم دارید.

      person
      علی
      ۱۴ تیر ۱۴۰۱

      سلام موتور را تا چند سال بعد بیمه می کنند ؟ میگن که بعد از ده سال پس از تولید موتور آن را بیمه نمی کنند؟

        person
        کارشناس بیمه
        ۱۵ تیر ۱۴۰۱

        سلام دوست عزیز، بیمه می کنند؛ اما شرایط مانند تخفیف عدم دریافت در نظر گرفته نخواهد شد.

person
رضا چشمی
۲۲ آبان ۱۴۰۰

سلام حجم موتوری که خریدم ۲۵۰cc اما اما گواهینامه من رانندگی با موتور تا حجم ۲۰۰cc نوشته شده، آیا اگر تصادف کنم می تونم از بیمه به دلیل این مغایرت از بیمه بدنه موتور استفاده کنم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۲ آبان ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، این بستگی به شرایط بیمه گر دارد. در بعضی مواقع شما فاقد گواهینامه خواهید شد.

      person
      Reza
      ۲۳ آبان ۱۴۰۰

      در صورت تصادف و واژگونی موتور و اسیب به موتور و مجروح شدن راننده در جاده چالوس ایا بیمه خسارت میدهد ?

        person
        کارشناس بیمه
        ۲۵ آبان ۱۴۰۰

        سلام دوست عزیز
        لطفاً با واحد پرداخت خسارت تماس بگیرید

      person
      من
      ۲۷ مرداد ۱۴۰۱

      سلام
      روی بدنه موتور سیکلت سال تولید زده ۱۴۰۱ اما روی بیمه و استعلام پلاک راهور خورده ۱۴۰۰
      دلیلش چیه و چه ایرادی داره ؟

        person
        کارشناس بیمه
        ۲۷ مرداد ۱۴۰۱

        سلام از همانجایی که موتور را خریداری کرده اید باید بپرسید.

person
جوانی
۱۴ مرداد ۱۴۰۰

سلام من موتورم رو که بیمه نامه نداشته، بیمه کردم، اما تاریخ شروع ی روز بعدش خورده ، آیا مشکلی به وجود میاد؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۴ آذر ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، خیر برای شما مشکلی به وجود نمی آید.

    person
    مجتبی
    ۲۷ دی ۱۴۰۰

    سلام من دو روز بعد بیمه کردن با موتور تصادف کردم. ولی چون مقصر مشخص بود و خودم بودم به پلیس زنگ نزدیم و کروکی نکشیدیم. گواهی نامه هم دارم. هزینه ی خسارت هم زیر ۱۰ میلیونه. آیا بیمه قبول میکنه خسارت رو بده یا اینکه نداشتن کروکی رو دلیلی برای رد پرداخت بیمه میدونه و هزینه ی خسارت رو نمیده؟

      person
      کارشناس بیمه
      ۰۸ بهمن ۱۴۰۰

      سلام مجتبی عزیز بله بیمه این خسارت رو پرداخت می کنه.

عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید