۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین بیمه ماشین را چگونه بخرم؟ + عوامل تاثیرگذار در قیمت بیمه اتومبیل

داشتن بیمه ماشین برای جبران خسارت تصادفات و سوانح مختلف رانندگی بسیار حائز اهمیت است. بهترین بیمه ماشین خسارت مالی و جانی را تا حد بسیار زیادی جبران می‌کند. بنابراین طبیعی است که همه به دنبال بهترین بیمه اتومبیل باشند. احتمالا شما هم در مورد بهترین بیمه‌های خودرو شنیده‌اید. در همین ابتدای مقاله باید بگوییم انتخاب بهترین بیمه برای ماشین به این موضوع بستگی دارد که شرایط شما چیست! بر همین اساس مشخص کردن این که بهترین بیمه ماشین در ایران کدام بیمه است به بررسی فاکتورهای زیادی بستگی دارد. بهترین بیمه برای ماشین را چگونه انتخاب کنیم؟ این بزرگترین سوال خریداران بیمه است.

دو نوع بیمه ماشین برای اتومبیل‌های مختلف وجود دارد:

الف) بیمه شخص ثالث برای تمامی خودروها اجباری است. نداشتن بیمه شخص ثالث، مساوی جریمه‌های مالی سنگین و پرداخت غرامت از جیب فرد خاطی است.

ب) بیمه بدنه که خود دارای پوشش‌های بسیار زیادی است. هرچند بیمه بدنه برای دارندگان اتومبیل‌های مختلف اختیاری است؛ ولی با خرید این بیمه‌نامه برای خودروی خود، می‌توانید خسارت‌های احتمالی بدنه خودرو را در تصادفات و سوانح رانندگی مختلف جبران کنید. با خرید بهترین بیمه بدنه، هزینه‌های سنگین تعمیر خودرو را به تنهایی به دوش نخواهید کشید. در ادامه بیشتر در خصوص بهترین بیمه ماشین صحبت می شود. شما با خرید بهترین بیمه اتومبیل برای خودروی خویش با خیال راحت تری بتوانید رانندگی کنید. برای مطالعه بیشتر به نحوه محاسبه بیمه بدنه خودرو مراجعه نمایید.

خرید بیمه شخص ثالث به عنوان بیمه‌ای اجباری

بیمه شخص ثالث (زیرشاخه بیمه ماشین) برای هر نوع اتومبیلی اجباری است. خرید این بیمه‌نامه از اقدامات ضروری و الزامی به شمار می‌آید. در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث و رانندگی با خودروی مورد نظر در صورت رویت پلیس، جریمه نقدی می‌شوید. به علاوه، در صورت تصادف نیز علاوه بر جریمه باید از جیب خود تمامی غرامت را پرداخت نمایید. این قضیه برای شما خیلی گران تمام می‌شود. بنابراین بهتر است هر چه زودتر به صورت اینترنتی یا حضوری اقدام به خرید این بیمه کنید. اما بهترین بیمه ماشین کدام بیمه است؟ چگونه بهترین بیمه های خودرو را خریداری کنیم؟ بهترین بیمه ماشین در ایران کدام بیمه است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ما همراه باشید.

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث از سایت بیمه دات کام در هر بازه‌ای از زمان و مکان فقط به اینترنت نیاز دارد. از میان شرکت‌های بیمه‌ای مختلف و متنوع کدام یک را بهتر است انتخاب کرد یا به تعبیری دیگر بهترین بیمه ماشین کدام است؟ انتخاب بهترین بیمه اتومبیل چه شاخص ها و معیارهایی داشته باشد تا بتوان بهترین بیمه شخص ثالث را برای یک خودرو خریداری کرد؟ در ادامه به این مسائل می‌پردازیم. با دانستن نکات خرید بهترین بیمه خودرو، با دید بازتری می‌توانید بیمه مورد نظر را خریداری کنید.

معیارهای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث

اگر قصد خرید بیمه شخص ثالث را دارید و می‌خواهید بهترین بیمه ماشین را خریداری کنید؛ بهتر است معیارها و پارامترهای مختلفی را در نظر داشته باشید. با در نظر گرفتن هر یک از این شاخص‌ها، می‌توانید بهترین بیمه ماشین را خریداری کنید.

فاکتورهای موثر در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث

برخی از این معیارها عبارتند از:

میزان توانگری مالی شرکت بیمه و انتخاب بهترین بیمه خودرو

با توجه به این مسئله که میزان توانگری مالی شرکت بیمه هر یک از شرکت‌های بیمه‌ای با یکدیگر متفاوت است؛ حتما باید این معیار بسیار مهم را در نظر داشت. با مقایسه توانگری مالی شرکت‌های بیمه‌ای مختلف، می‌توان بهترین بیمه ماشین را خریداری نمود. میزان توانگری مالی شرکت‌های بیمه‌ای به این معناست که: آیا توان مالی شرکت بیمه‌ای مورد نظر در حدی هست که بتواند از پس خسارت های سبک و سنگین مختلفی بربیاید؟

پس قبل از خرید بیمه شخص ثالث بهتر است به توانگری مالی شرکت‌های بیمه‌ای توجه کرد. بیمه مرکزی، سطح توانگری مالی شرکت بیمه‌گر را تعیین می‌کند. بهترین بیمه ماشین، از یکی از شرکت‌های بیمه‌ای دارای سطح توانگری یک یا دو است. به شرکت هایی که سطح توانگری آن‌ها سه به بالاست؛ نمی توان عنوان بهترین شرکت بیمه‌گر را اطلاق نمود. اما توانگری مالی تنها معیار بهترین بیمه ماشین نیست و به عوامل دیگری هم باید توجه داشت.

میزان فروش بیمه ثالث شرکت بیمه‌گر

برخی از شرکت‌های بیمه ای نظیر شرکت بیمه ایران در قیاس با سایر شرکت‌ها، فروش بیشتر بیمه اتومبیل را داشته‌اند. این شرکت‌ها در درجه بالایی از محبوبیت قرار دارند. به طوری که خدمات آن‌ها ورد زبان همگان است؛ یعنی، نام این شرکت‌های بیمه‌ای نسبت به شرکت‌های دیگر بیشتر بر سر زبان‌ها افتاده‌است. آمارها نیز حاکی از فروش بالای این شرکت هاست. این مطلب تاکیدی بر فروش بهترین بیمه ماشین در آن شرکت‌هاست.

تعداد شعب بیمه‌ای

اکثر شرکت‌های بیمه‌ای در تمامی شهرها شعبه دارند. هر چقدر تعداد شعبه‌ها و مراکز پرداخت خسارت یک شرکت بیمه‌ای بیشتر باشد؛ امتیاز مثبت برای آن شرکت به شمار می‌آید. افزایش تعداد شعب و مراکز پرداخت خسارت در سراسر کشور به بیمه‌گزاران امکان دسترسی آسان به نزدیک ترین شعبه بیمه را می‌دهد. بنابراین یکی دیگر از فاکتورهای مهم در بهترین بیمه ماشین، تعداد شعب و مراکز پرداخت خسارت آن شرکت بیمه ای است.

اعمال تخفیف بیمه شخص ثالث

هر چقدر یک شرکت بیمه‌ای بتواند تخفیف‌های بیشتری را به بیمه شدگان و مشتریان خویش ارائه دهد؛ می‌توان آن شرکت را جزء یکی از بهترین شرکت‌های بیمه‌ای نام برد که خدمات بیمه شخص ثالث را به بیمه شدگان خود ارائه می‌کند. هر چند که ممکن است تمامی شرکت‌ها در همان زمان صدور بیمه شخص ثالث، یک سری تخفیف به مشتریان خود ارائه کنند؛ اما میزان تخفیفات در هر شرکت با سایر شرکت‌های دیگر متفاوت است. این مسئله خود یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در خرید بهترین بیمه ماشین به حساب می‌آید.

میزان پوشش مالی

از دیگر عوامل تعیین کننده در انتخاب بهترین بیمه ماشین؛ پوشش مالی شرکت‌های بیمه‌ای می‌باشد. به این ترتیب که هر یک از شرکت‌های بیمه‌ای مورد نظر در صورتی که بتوانند بیشترین پوشش مالی را هنگام تصادفات و سوانح رانندگی مختلف به شما ارائه دهند؛ آن‌ها را می‌توان به عنوان بهترین شرکت بیمه‌ای بیمه خودرو نام برد. چرا که در صورت بروز تصادفات مختلف همه مقصران رانندگی به دنبال پوشش دهی بیشتری هستند تا بتوانند از بیمه شخص ثالث خودروی خود بیشترین بهره‌وری را داشته باشند. برای افزایش تعهد مالی، باید الحاقیه بیمه خودرو را بگیرید.

میزان رضایت مندی مشتریان

میزان رضایت مندی مشتریان نیز از دیگر فاکتورهای مهمی است که ما را به خرید بهترین بیمه ماشین سوق می دهد. به این صورت که شما می توانید میزان رضایت مندی شرکت های مختلف بیمه ای را مورد بررسی قرار دهید و سپس با در نظر گرفتن‌ میزان رضایت مندی مردم به یک شرکت بیمه ای اقدام به خرید آن کنید. چرا که شرکتی می تواند بیشترین رضایت مندی را از آن خود کند که تمامی فاکتورهای لازم را برای انتخاب بهترین بیمه ماشین دارد و می توان با اطمینان خاطر بیشتری به آن شرکت بیمه ای روی آورد و اقدام به خرید آن کرد.

پرداخت خسارت سیار

یکی از دیگر عوامل تعیین کننده در انتخاب بهترین بیمه ماشین، پرداخت خسارت سیار است. خسارت سیار به آن دسته از خدمات شرکت‌های بیمه ای اطلاق می‌شود که تعیین خسارت و پرداخت آن در محل مورد نظر تصادف به وجود آمده‌ صورت می‌گیرد. بنابراین در صورتی که خودرویی دچار تصادف شده‌ و خسارت‌های زیادی را به جای گذاشته‌ است؛ یک کارشناس سیار می‌تواند با حضور خود در محل مورد نظر از تحمیل هزینه‌های اضافی جلوگیری کرده و مانع به تعویق انداختن پرداخت خسارت می گردد. بنابراین پرداخت خسارت سیار در محل یکی از گزینه‌های خوب شناخت بهترین بیمه ماشین به شمار می آید. هر چند که این ویژگی را همه شرکت های بیمه ای ندارند و تنها چند شرکت بیمه ای از جمله بیمه آسیا از این ویژگی بهره مند هستند.

مطلب پیشنهادی: بیمه شخص ثالث چیست؟

قیمت بیمه شخص ثالث و حق بیمه

میزان حق بیمه های اعمال شده در هر یک از شرکت های بیمه ای و قیمت آن ها طبق تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث یکی هستند. اما با توجه به تخفیف های اعمال شده در هر یک از شرکت ها و عوامل دیگر در این راستا، حق بیمه‌های اعمال شده‌ ممکن است در هر یک از شرکت های مختلف تفاوت داشته‌ باشد. بنابراین بهتر است این نکته را هنگام خرید در نظر داشته باشید.

با توجه به مطالب ارائه شده؛ بهترین بیمه ماشین، بیمه ای می باشد که هر یک از این پارامترها و معیارهای لازم را داشته باشد تا بتوان با خیال راحت تری به آن تکیه کرد. سپس اقدام به خرید بهترین بیمه شخص ثالث برای خودروی خود کرد.

استعلام بیمه شخص ثالث

خرید بیمه بدنه به عنوان بیمه ای اختیاری

علاوه بر خرید بیمه شخص ثالث که بیمه ای اجباری برای تمامی خودروها می باشد؛ شما می توانید اقدام به خرید بیمه بدنه برای خودروی خویش به صورت اختیاری کنید تا از خدمات و پوشش های این بیمه ماشین هم بهره مند شوید. بیمه بدنه خودرو برای این منظور است که شما می توانید در صورت آسیب به خودروی خود یا در مواقعی که مقصر سانحه پیش آمده فرار کرده‌باشد؛ با این بیمه از خسارت های خودروی خویش بکاهید.

بیمه بدنه خودرو پوشش های زیادی را به شما در این راستا ارائه می دهد که هر یک از آن ها می تواند برای شما در مواقع خاص کمک شایان توجهی کند. اما با توجه به ارائه شرکت های بیمه ای مختلف در این راستا شما می بایست بهترین بیمه ماشین را برای خود خریداری کنید. با توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت که ممکن است شرایط بیمه بدنه در هر یک از شرکت های بیمه ای در قیاس با همدیگر متفاوت باشند؛ بهتر است شرایط همه آن ها مورد ارزیابی و سنجش قرار بگیرند تا در نهایت اقدام به خرید بهترین بیمه ماشین برای خودروی خویش کنید. در ادامه به مهمترین عوامل در انتخاب بهترین بیمه خودرو اشاره‌ می‌شود.

در حالت کلی، پوشش های بیمه بدنه اصلی شامل موارد زیر هستند:

  • پوشش سرقت کلی
  • پوشش حوادث
  • آتش سوزی، انفجار و صاعقه
  • خسارات وارد شده به لاستیک تا ۵۰% قیمت نو
  • خسارت ناشی از بکسل شدن وسیله نقلیه

عوامل موثر در انتخاب بهترین بیمه بدنه ماشین

تمام کسانی که قصد خرید بیمه بدنه را به صورت اختیاری برای خودروی خویش دارند؛ به طور قطع به یقین به دنبال بهترین بیمه ماشین برای خودروی خویش هستند.

انتخاب بهترین بیمه بدنه

از جمله عواملی که سبب انتخاب بهترین بیمه بدنه ماشین می گردد و باید به آن ها توجه داشت؛ می توان به عوامل زیر اشاره کرد:

میزان پوشش‌های بیمه ای

نحوه محاسبه بیمه بدنه خودرو به میزان پوشش های بیمه ای آن بستگی دارد بیمه بدنه دارای دو نوع پوشش می باشد. دسته از آن ها به عنوان پوشش های اصلی به شمار می آیند که عبارتند از: سرقت کلی خودرو، تصادف، واژگونی خودرو، آتش سوزی، انفجار و صاعقه اما دسته ای دیگر از پوشش های بیمه بدنه به صورت پوشش های اضافی هستند که عبارتند از:

این پوشش های اضافی در تمامی شرکت های بیمه‌ای به طور یکسان ارائه نمی شوند؛ بلکه ممکن است برخی از آن ها در شرکت های بیمه‌ای مختلفی ارائه شده‌ و در برخی از شرکت‌های بیمه‌ای دیگر ارائه نگردند. به عنوان مثال: حذف فرانشیز در بیمه بدنه آسیا ارائه می شود و کشیدن میخ و خط و خش نیز تنها توسط بیمه بدنه ایران ارائه می شود. بنابراین باید به پوشش های هر یک از این شرکت های بیمه ای توجه داشت و متناسب با آن بهترین بیمه ماشین را انتخاب کرد. پس بهترین بیمه ماشین در این زمینه شرکت بیمه ای است که بیشترین پوشش ها را به شما ارائه می دهد.

استعلام بیمه بدنه

تسهیل در صدور و تمدید بیمه

از نظر تسهیل در صدور و تمدید بیمه نیز شرکت های بیمه ای با یکدیگر متفاوت هستند که توجه به این مسئله نیز خود حائز اهمیت می باشد.

میزان درصد فرانشیز

میزان درصد فرانشیز یا میزان هزینه پرداختی توسط فرد بیمه‌شده در هر یک از شرکت های بیمه ای متفاوت می باشد. بنابراین شما باید به دنبال خرید بیمه ای باشید که کمترین میزان فرانشیز را ارائه می سازد.

نحوه پرداخت خسارت

نحوه پرداخت خسارت نیز از دیگر عوامل تعیین کننده در انتخاب بهترین بیمه ماشین به شمار می آید. با توجه به تعداد شعب بیمه ای و مراکز پرداخت خسارت در سطح شهرهای مختلف و نیز دارا بودن خدمات سیار، می توان به کیفیت پرداخت خسارت در هر یک از شرکت های بیمه ای پی برد و بهترین بیمه ماشین را از میان این شرکت های بیمه ای انتخاب کرد و به خرید آن مبادرت ورزید.

تخفیف و قیمت بیمه

شرکت های بیمه ای از نظر میزان تخفیف و قیمت ها با یکدیگر متفاوت می باشند. بنابراین بهترین بیمه ماشین می تواند بیمه ای باشد که ضمن ارائه بیشترین تخفیف ها، قیمت های بهتری به مشتریان خود ارائه دهد تا میزان رضایت آن ها را در پی داشته باشند. مطالعه مقالات نرخ بیمه شخص ثالث و قیمت بیمه بدنه برای آشنایی با عوامل موثر پیشنهاد می‌شود. برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد این بیمه، راهنمای بیمه بدنه را مطالعه نمایید.

چند نکته در خصوص خرید بهترین بیمه ماشین

برای خرید بهترین بیمه خودرو بهتر است که چند نکته زیر را هم در نظر بگیرید:

  • در صورتی که از شرایط شرکت قبلی خود راضی هستید، ‌می‌توانید شرکت بیمه ثالث خودرو را عوض کنید. تمامی تخفیفات حفظ خواهند شد.
  • برای دریافت اطلاعات از جمله موجود نمایندگی واحد خسارت در شهر خود، باید سایت اصلی شرکت را بررسی کنید.

خرید بهترین بیمه ماشین در سامانه بیمه دات کام

شما می توانید برای خرید بهترین بیمه ماشین چه بیمه شخص ثالث و چه بیمه بدنه با در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای لازم به سامانه بیمه دات کام مراجعه کنید و پس از ارزیابی های مختلف و مقایسه‌هایی که میان شرکت‌های بیمه‌ای مختلف می‌کنید؛ به صورت اینترنتی در هر برهه‌ای از زمان و در هر مکانی که هستید؛ اقدام به خرید بهترین بیمه برای خودرو خویش کنید. ضمن اینکه پرداخت حق بیمه‌ها، استعلام بیمه ماشین، مقایسه شرکت ها با یکدیگر و… از جمله مزایای خرید اینترنتی بهترین بیمه ماشین در سامانه بیمه دات کام می باشند.

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
دریافت سریع خلافی خودرو
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بدهی خودرو / کارشناسی و معامله / مقالات بیمه شخص ثالث

نکات معامله ماشین و روش‌های دریافت سریع خلافی خودرو در ۱۴۰۳

برای اینکه با این مشکل مواجه نشوید بهتر است قبل از نوشتن قولنامه، وضعیت جرائم رانندگی مالک را بررسی کنید. در این مقاله می‌خواهیم شما را با نکات معامله ماشین و روش‌های دریافت سریع خلافی خودرو آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / مقالات بیمه شخص ثالث

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به پلاک جدید (قانون انتقال بیمه ثالث ۱۴۰۳)

تخفیفات عدم خسارت هنگام انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث، مهم‌ترین دغدغه رانندگان خودرو است. چون اگر فرد از درصد بالایی تخفیفات به دلیل رانندگی ایمن خود برخوردار باشد، در هنگام خرید بر کاهش قیمت بیمه شخص ثالث تاثیر چشمگیری دارد.

فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب

دیدگاه کاربران بیمه دات کام
person
ایرج
۰۵ تیر ۱۴۰۱

سلام وقت بخیر، خدا قوت، برای خرید شما مشاوره تلفنی هم دارید؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۶ تیر ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، بله می توانید با کارشناسان بیمه دات کام تماس بگیرید.

person
فاضل
۱۹ دی ۱۴۰۰

سلام ایا لازمه که حتما شرکت بیمه رو عوض کنیم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۹ دی ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، الزامی به عوض کردن شرکت بیمه نیست اما اگر از شرایط شرکت قبلی ناراضی هستید، می توانید عوض کنید. تمامی تخفیف ها محفوظ خواهند بود.

person
الله یاری
۱۸ دی ۱۴۰۰

سلام از کجا بفهمم که شرکت بیمه گر خاصی در شهر ما دارای واحد خسارت است؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۸ دی ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، برای این کار نیاز است که از طریق سایت شرکت بیمه گر، مراکز واحد خسارت را پیدا کنید.

عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید