۱۳ دی ۱۴۰۲

بهترین زمان خرید بیمه عمر چه زمانی است؟

بیمه عمر یکی از بیمه نامه‌های اشخاص است که در کشورهای توسعه یافته مورد استقبال قرار گرفته و می‌توان گفت که بهترین زمان خرید بیمه عمر هنگامی‌ است که برای آینده برنامه‌ریزی کرده‌اید. در حقیقت بیمه عمر یک پشتوانه مالی است تا در دوران‌های مختلف زندگی افراد را حمایت کند. شرکت‌های بیمه‌ای طرح‌های ویژه‌ای را برای بیمه عمر در نظر گرفته‌اند که افراد با توجه به نیاز خود می‌توانند، آن‌ها را خریداری کنند. در این مطلب درباره شرایط  و بهترین زمان خرید بیمه عمر توضیحاتی خواهیم داد. با ما همراه باشید.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر یک قرارداد دو طرفه است که بین بیمه‌گر و بیمه‌گزار منعقد می‌شود. بیمه‌گر با دریافت حق بیمه موظف به انجام تعهدات است. پرداخت مبلغی به عنوان سرمایه یا مستمری به بیمه‌شده یا ذینفعان جزو تعهدات بیمه‌ای بیمه‌گر محسوب می‌شود. با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توان پوشش‌های اضافی را هم تهیه کرد تا در زمان حیات بیمه‌شده از این پوشش‌ها استفاده کند.

بهترین زمان خرید بیمه عمر

بهترین زمان خرید بیمه عمر طبق شرایط فرد مشخص می‌شود.

در حقیقت بیمه عمر ماهیت سرمایه گذاری دارد و بهترین زمان خرید بیمه عمر، با توجه به شرایط افراد مشخص می‌شود.

امروزه، یکی از بهترین نوع سرمایه‌گذاری ها، بیمه عمر با شرایط تحت پوشش مختلف است. اگر بخواهیم بگوییم چه سنی برای خرید بیمه عمر مطلوب است، باید به سنین نوزادی و پس از تولد اشاره کرد. هزینه بیمه عمر، به دلیل سیاست‌گذاری های تعیین شده، با گذشت زمان افزایش می‌یابد و هرچه سن بالاتر می رود، مزایا و حق بیمه دریافتی آن نیز کاهش پیدا می کند.

شرایط عمومی ‌بیمه عمر

برای تهیه بیمه عمر باید شرایط عمومی‌ بیمه نامه را پذیرفت و بعد از آن به تهیه این بیمه نامه اقدام کرد. این شرایط به شرح زیر است:

محدوده سنی: برای کودکان از بدو تولد و برای افراد بزرگسال تا سن ۷۰ سالگی بیمه نامه عمر صادر می‌شود که در برخی از شرکت‌های بیمه‌ای تا سن ۹۰ سالگی هم بیمه نامه قابل تهیه است. نسبت افزایش سن، حق بیمه را هم افزایش می‌دهد. مقاله بیمه عمر کودک را مطالعه کنید.

مدت قرارداد: هر فرد می‌تواند، حداقل ۵ سال و حداکثر ۳۰ سال، تحت پوشش بیمه عمر باشد. هرچه که مدت قرارداد بلند مدت باشد، اندوخته بیشتری به سرمایه بیمه شده تعلق می‌گیرد.

مبلغ حق بیمه: مبلغ حق بیمه در بهترین زمان خرید بیمه عمر تاثیری ندارد. در حقیقت حق بیمه ثابت و مشخصی در بیمه عمر وجود ندارد و با توجه به شرایط مالی خود می‌توان مبلغ حق بیمه را مشخص کرد. پرداخت حق بیمه به صورت ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یکساله است.

بهترین زمان خرید بیمه عمر

دیدگاه‌های مختلفی برای بهترین زمان خرید بیمه عمر وجود دارد. بسیاری از افراد بر این باور هستند که خرید بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری مخصوص افراد کم سن و سال است. در حقیقت بیمه عمر را برای کودکان و نوجوان مناسب می‌دانند تا سرمایه گذاری انجام دهند.

آیا این دیدگاه درست است یا شرایط برای همه افراد یکسان خواهند بود؟

آیا بیمه نامه عمر برای افراد ۵۰ ساله مناسب هست یا نه؟

مزیت تهیه بیمه عمر برای افراد سن و سال بالا چیست؟

سوالاتی که مطرح شد برای هرکسی ممکن است، ایجاد شود. دقت کنید که بیمه‌گر با توجه به میزان ریسک، بیمه نامه‌ها را ارائه می‌کنند؛ به طور حتم تهیه بیمه عمر برای افراد با سن بالاتر ریسک بیشتری برای شرکت‌های بیمه‌ای خواهد داشت.

شرکت‌های بیمه‌ای به گونه‌ای بیمه عمر و سرمایه گذاری را ارائه می‌کنند که برای تمام اقشار جامعه مفید باشد. بیمه عمر برای فرد تازه متولد شده تا فرد ۴۰ ساله مزیت‌های متفاوتی دارد.

در ادامه شرایط سنی بیمه عمر تعدادی از شرکت‌های بیمه را آورده‌ایم:

  • بیمه پاسارگاد: از نوزادی تا ۶۵ سال قابل خرید و استفاده است.
  • بیمه سینا: برای استفاده از مزیت معافیت از پرداخت حق بیمه به دلیل ازکارافتادگی باید حداقل ۱۸ سال داشت.
  • بیمه مان: از بدو تولد تا ۱۰۶ سال قابل خرید و قابل استفاده است (برای افراد ۱۸ تا ۶۰ سال تمامی پوشش‌ها بدون هیچ مسئله‌ای عرضه می‌شود. همچنین اینکه افراد بالای ۵۰ سال برای خرید، انجام معاینات پزشکی الزامی است.)
  • بیمه پارسیان: برای افراد با سن کمتر از ۱۵ و ۲۰ سال به ترتیب شامل پوشش حادثه و امراض خاص داده نمی‌شود.
  • بیمه آسیا: فقط برای بازه سنی ۱۰ تا ۷۰ سال قابل خرید است.
  • بیمه رازی: از بدو تولد تا ۷۰ سال پوشش می‌دهد.
  • بیمه کوثر: در طرح عمر و تامین آتیه فرزندان، حداکثر سن قابل استفاده ۱۵ سال است.
  • بیمه دی: شرایط سنی هر طرح متفاوت است؛ اما حداکثر سن قابل پوشش و استفاده در طرح مستمری پیشامد، ۷۰ سال است.
  • بیمه کارآفرین: در طرح اندوخته دار امید، پوشش فوت تا سن ۸۰ سالگی است.
  • بیمه البرز: تا ۷۰ سالگی قابل استفاده است.

مزیت‌های بیمه عمر

بیمه عمر مزیت‌های مختلفی دارد، اما برخی از ویژگی‌ها را می‌توان اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزیت‌های این بیمه نامه دانست.

اندوخته بیمه عمر

کارشناس بیمه به طور حتم هنگام تهیه بیمه عمر برای شما درباره قرارداد بلندمدت توضیحاتی خواهد داد. شما با پرداخت مبلغ ناچیزی به صورت ماهانه یا سالانه می‌توانید سرمایه قابل توجهی را در قرارداد بلند مدت بیمه عمر اندوخته کنید. این اندوخته و سرمایه گذاری که در این بیمه نامه انجام می‌دهید از سایر سرمایه گذاری‌های دیگر کم ریسک تر خواهد بود. همچنین سود تضمینی و سود مشارکت به آن تعلق می‌گیرد. سرمایه گذاری در بیمه عمر یک انتخاب مطمئن و بدون ریسک است که با سود روز شمار برای بیمه‌شده در نظر گرفته شده‌است. اندوخته بیمه عمر بعد از یک سال به صورت یکجا و بعد از ده سال به صورت مستمری قابل دریافت است.

مستمری بازنشستگی

بهترین زمان خرید بیمه عمر از بدو تولد است؛ زیرا بعد از گذشت ۳۰ سال می‌توان یک درآمد و بازنشستگی برای افراد ایجاد کرد. توجه کنید که اگر در زمان‌های دیگر هم این بیمه‌نامه را تهیه کنید؛ می‌توانید از مزیت مستمری و بیمه بازنشستگی آن بهره مند شوید. اگر به هر دلیلی تمایل داشته باشید که خودتان را بازنشسته کنید و دست از فعالیت‌های کاری خود بردارید؛ می‌توانید بر روی بیمه عمر خود حساب باز کنید. بعد از گذشت حداقل ۱۰ سال از قرارداد بیمه عمر، می‌توانید از اندوخته حاصل از پرداخت حق بیمه خود، مستمری دریافت کنید.

توجه کنید که این مستمری با توجه به مفاد قرارداد، می‌تواند مادام العمر یا در زمان مشخصی باشد. مطالعه مقاله بیمه مستمری عمر پیشنهاد می‌شود.

سرمایه فوت بیمه عمر

با فوت بیمه شده، دغدغه‌های مالی برای ذینفعان و بازماندگان کاهش پیدا می‌کند؛ زیرا با خرید بیمه عمر شرکت بیمه موظف به پرداخت غرامت فوت به خانواده و ذینفعان متوفی است. همچنین مبلغ سرمایه بیمه فوت به میزان حق بیمه پرداختی و ضریب تشکیل سرمایه بیمه عمر مشخص می‌شود.

برای کسب اطلاعات جامع در خصوص مزایای بیمه عمر به اینجا مراجعه نمایید.

در حالت کلی، تعدادی از مهم‌ترین مزایای بیمه عمر شامل موارد زیر هستند:

  • دریافت وام بیمه بدون ضامن
  • دریافت سود تضمینی
  • تبدیل اندوخته خود به انواع مستمری
  • امکان تعیین ذی نفع بیمه نامه به صورت دلخواه
  • بازخرید اندوخته و سرمایه خود
  • قابلیت خرید از زمان تولد
  • معاف از مالیات
  • افزایش و کاهش حق بیمه
  • انتخاب روش پرداخت حق بیمه
  • افزایش حق بیمه عمر و سرمایه پوشش
  • قابلیت انصراف و درخواست بازخرید
  • پرداخت قسطی
  • استعلام آنلاین و سریع از حق بیمه‌های پرداخت شده
  • امکان صدور یک بیمه نامه برای همه اعضای خانواده

خرید بیمه عمر برای چه کسانی مناسب است؟

در ابتدای متن درباره بهترین زمان خرید بیمه عمر توضیح داده‌ایم که این بیمه نامه برای تمام اقشار طراحی شده تا بتوانند از آن استفاده کنند. در حقیقت تهیه بیمه عمر برای همه افراد توصیه می‌شود. به طور مثال:

والدین

این بیمه نامه برای تمام زوج‌هایی که درآمد دارند، مفید است یا حتی برای والدینی که درآمدی ندارند هم مفید است؛ زیرا با تهیه این بیمه نامه و در صورت فوت ناگهانی می‌توانند، دغدغه‌های مالی خانواده خود را کاهش دهند.

جوانان و نوجوانان

بیمه عمر برای نوجوانان و جوانان جامعه، بسیار مفید بوده و می‌توانند، علاوه بر پرداخت هزینه‌های تحصیل خود، برای ازدواج یا سرمایه کارآفرینی از اندوخته بیمه عمر بهره‌مند شوند. همچنین این بیمه نامه به عنوان یک آینده نگری می‌تواند برای دوران بازنشتگی هم قابل استفاده باشد.

کهنسالان

شاید این سوال پیش آید که چرا یکی از بهترین زمان خرید بیمه عمر می‌تواند در دوران کهنسالی باشد؟ خرید بیمه عمر برای افرادی که به سن بازنشستگی نزدیک هستند هم مفید است و با تشکیل پس انداز، تامین هزینه‌های بیماری، فوت و کفن و دفن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به طور حتم با گذشت زمان، ارزش نقدی و اندوخته بیمه عمر افزایش پیدا خواهد کرد. بهتر است که این بیمه نامه را در سنین کمتر تهیه کرد تا از مزیت‌های بیشتری بهره مند شد. مطالعه مقاله نکات خرید بیمه عمر پیشنهاد می شود.

بهترین وقت برای خرید بیمه زندگی

با خرید بیمه عمر، بازنشستگی لذت بخشی داشته باشید.

در حقیقت اگر فردی در دوران کودکی خود این بیمه نامه را داشته باشد؛ بعد از ۳۰ سال و در دوران جوانی می‌تواند، مستمری ماهانه داشته باشد یا حتی به صورت یکجا سرمایه خود را دریافت کند. اما این برای جوانی که تازه در سن ۲۰ سالگی بیمه نامه را تهیه کرده است، قابل دسترسی نیست و باید تا پایان قرارداد و سن بیشتر این خدمات را دریافت کند. البته که نمی‌توان بهترین زمان خرید بیمه عمر را فقط در سنین پایین دانست؛ بلکه این بیمه برای تمام اقشار جامعه با هر سنی قابلیت‌های ویژه‌ای دارد.

فسخ قرارداد بیمه عمر

توضیحاتی که درباره بهترین زمان خرید بیمه عمر داده‌شد به طور حتم شما را با مزیت‌های این بیمه نامه آشنا کرده‌است؛ اما اگر به هر دلیلی بیمه‌گزار تصمیم بگیرد که قرارداد بیمه عمر را فسخ کند، شرایط چگونه است؟

بیمه‌گزار می‌تواند، بعد از گذشت مدتی برای فسخ قرارداد بیمه عمر اقدام کند. در این شرایط بیمه‌گزار معادل ارزش بازخرید بیمه نامه را دریافت خواهد کرد. مجموع حق بیمه‌های پرداختی به علاوه سود‌های تعلق گرفته به اندوخته بیمه نامه را ارزش بازخرید بیمه عمر می‌گویند. اگر روزدتر از سال پنجم بازخرید انجام دهید، ارزش آن کمتر از مجموع مبلغ پرداختی خواهد بود و هزینه‌هایی از این بیمه نامه کسر می‌شود. با توجه به سیاست‌های شرکت بیمه، بیمه‌گزار می‌تواند مبلغ بازخرید را به صورت یکجا یا به صورت مستمری دریافت کند.

انتخاب با شما است!

در این مطلب سعی کرده‌ایم که بهترین زمان خرید بیمه عمر را برای شما بازگو کنیم تا با توجه به شرایط خود و پوشش‌های مد نظر، بیمه عمر و سرمایه گذاری را تهیه کنید. دقت داشته‌باشید که با افزایش سن فرد، تغییراتی در پرداخت حق بیمه به وجود خواهد آمد که به موجب بروز مشکلات و بیماری‌ها، این شرایط موجب پرداخت حق بیمه بیشتر می‌شود. بهتر است که بیمه عمر در زمان نوجوانی و جوانی تهیه شود تا سرمایه و اندوخته بیمه نامه در سنین کمتر مورد استفاده قرار گیرد.

در آخر اگر سوال یا ابهامی‌ درباره بهترین زمان خرید بیمه عمر دارید که در این متن به آن اشاره‌ای نشده است، می‌توانید در انتهای این متن و در  قالب کامنت با کارشناس‌های بیمه دات کام در ارتباط باشید و در زمان کوتاهی پاسخ خود را دریافت کنید.

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
بیمه عمر ایران
۰۵ شهریور ۱۴۰۳ / بیمه عمر

بیمه عمر ایران: راهنمای دقیق پوشش‌ها و طرح‌های بیمه زندگی ایران

با خرید بیمه عمر ایران می‌توانید علاوه بر بهره بردن از پوشش‌های آن، یک سرمایه‌گذاری بسیار مطمئن با پرداخت حق بیمه های ماهانه ناچیز، سرمایه بسیار ارزشمند برای خود و عزیزان خود به جای بگذارید.

مزایا و پوششهای بیمه عمر
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ / بیمه عمر

بیمه عمر چیست؟ مزایا و پوشش‌های بیمه عمر در ۱۴۰۳

بیمه عمر زیرمجموعه بیمه اشخاص محسوب می شود. بیمه عمر نوعی پس انداز، سرمایه گذاری بلندمدت با مزایای مناسب، پشتیبان مالی برای خانواده و همه افراد دوراندیشی است که امروز سکه‌ای کنار گذاشته و فردا کوزه ها سود می برند و آینده آسوده‌ای را تجربه کنند.

فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب
عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید