۲۱ آبان ۱۴۰۲

شرایط و روش های انتقال بیمه بدنه خودرو+ انتقال تخفیفات بیمه بدنه

انتقال بیمه بدنه موضوعی است که همه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مورد آن سوال دارند. پس باید بدانید که انتقال بیمه بدنه در شرایط خاصی امکان‌پذیر است. به عبارتی انتقال بیمه بدنه در شرایطی که خودرو صفر کیلومتر خریده باشید، بخواهید شرکت بیمه خود را تغییر دهید یا قصد انتقال بیمه بدنه به یکی از اعضای خانواده را داشته باشید، امکان‌پذیر است. با توجه به ترافیک و تردد زیاد وسایل نقلیه در خیابان‌های شهر ریسک بروز حادثه دو چندان می‌شود به همین دلیل شرکت‌های بیمه‌ای انواع بیمه‌نامه مانند: بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را برای راننده‌ها و صاحبان خودرو در نظر گرفته‌اند تا در صورت وقوع حادثه، همیشه همراه آن‌ها باشند.

همان‌طور که می‌دانید، خرید بیمه بدنه ماشین، خسارت‌هایی که خودروی ما را تهدید می‌کند و هزینه‌هایی که برایشان برنامه‌ریزی نداشته‌ایم را جبران خواهد کرد. حال اگر این بیمه‌نامه را تهیه کردید و قصد فروش ماشین خود را داشته باشید، آیا شرایط انتقال بیمه بدنه برای شما وجود دارد یا خیر؟ برای انتقال بیمه بدنه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ آیا بیمه بدنه قابل انتقال است؟ نحوه انتقال بیمه بدنه به چه شکل است؟ آیا انتقال بیمه بدنه به خریدار امکان ‌پذیر است؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم، پس ادامه این مقاله از مجله بیمه را از دست ندهید.

بیمه بدنه چیست و چه پوشش‌هایی دارد؟

پوشش‌های بیمه بدنه

جبران خسارات آتش سوزی از پوشش های بیمه بدنه است.

قبل از این‌که درباره چگونگی و شرایط انتقال بیمه بدنه توضیحاتی دهیم بهتر است که با بیمه بدنه و پوشش‌های آن آشنا شوید. در حقیقت بیمه بدنه خسارت‌های مالی که به صورت ناخواسته برای خودرو رخ می‌دهد را تحت پوشش قرار خواهد داد که این موارد عبارتند از:

  • آتش سوزی
  • صاعقه
  • انفجار
  • سرقت کلی خودرو
  • خسارت‌های تصادف

علاوه بر این پوشش‌ها و جبران خسارتی که شرکت بیمه انجام می‌دهد، با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توان پوشش‌های بیشتری را تهیه کرد تا در صورت وقوع حوادث مختلف، بار هزینه‌ها بر روی دوش بیمه‌گزار نباشد. پوشش‌های اضافی در بیمه‌نامه بدنه به شرح زیر هستند:

  • شکست شیشه
  • بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله
  • پاشیدن رنگ و اسید و مواد شیمیایی
  • سرقت در جای قطعات
  • ایاب و ذهاب
  • نوسان قیمت
  • حذف فرانشیز

استفاده از تخفیف‌های عدم خسارت یکی از مزیت‌های بیمه بدنه است که شرکت‌های بیمه برای بیمه‌گزار‌ها در نظر گرفته‌اند تا بیمه بدنه و انتقال بیمه بدنه، استقبال بیشتری داشته باشد.

برای کسب اطلاعات جامع در خصوص پوشش‌های بیمه بدنه به مقاله پوشش‌های بیمه بدنه مراجعه نمایید. 

تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه چیست؟

لازم است بدانید شرکت‌های بیمه تخفیفات متنوعی را برای بیمه بدنه در نظر می‌گیرند. تخفیف بیمه بدنه خودرو صفر و تخفیف عدم خسارت از مهم‌ترین موارد این تخفیفات هستند. تخفیف عدم خسارت برای آن دسته از رانندگانی است که به صورت محتاطانه و کم خطر رانندگی می‌کنند و در مدتی که بیمه بدنه آن‌ها انقضا دارد دچار آسیب و خسارت نمی‌شوند. تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه به شکل زیر مورد محاسبه قرار می‌گیرد:

  • ۲۵% تخفیف برای یکسال عدم پرداخت
  • ۳۵% تخفیف برای دو سال عدم پرداخت
  • ۴۵% درصد تخفیف برای سه سال عدم پرداخت
  • ۶۰% تخفیف برای چهار سال عدم پرداخت یا بیشتر

چرا بیمه بدنه را منتقل می‌کنیم؟

ما به دلایل مختلفی بیمه بدنه خودروی خود را واگذار می‌کنیم. از بین دلایل، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. فرد می‌خواهد بیمه خود را به یک شرکت بیمه دیگر انتقال دهد.
  2. فرد خودروی جدیدی را خریداری کرده است. او قصد انتقال تخفیفات عدم خسارت به خودروی جدید خود دارد.
  3. خرید خودروی صفر از دلایل دیگر است. فرد می‌تواند تخفیفات عدم خسارت خودروی قبلی را به خودروی صفر خود منتقل کند.

شرایط انتقال بیمه بدنه به خودرو جدید

آیا بیمه بدنه ماشین قابل انتقال است؟ انتقال بیمه بدنه به خریدار یکی از موضوعات مهم برای خریداران است. انتقال بیمه بدنه به ماشین دیگر و چگونگی آن همیشه از سوالاتی است که به وسیله خریداران و فروشندگان مطرح می‌شود. در همین راستا باید بدانید که یکی از مهم ترین مزیت‌های خرید بیمه‌نامه بدنه را می‌توان شرایط راحت انتقال بیمه بدنه عنوان کرد. به این گونه که اگر شما قصد خرید خودروی جدید دارید و برای خودرو قبلی خود بیمه نامه تهیه کرده باشید، به راحتی می‌توانید، بیمه نامه خود را منتقل کنید. اگر می‌خواهید در مورد انتقال بیمه بدنه به خودروی جدید یا انتقال بیمه بدنه به پلاک جدید بدانید، با ما همراه باشید. شرایط انتقال بیمه بدنه به خودرو جدید به شرح زیر هستند:

حالت اول: اگر بیمه نامه شما اعتبار داشته باشد، در این صورت شرکت بیمه، مبلغ حق بیمه‌ای که تا آن تاریخ پرداخت کرده‌اید را از مجموع مبلغ حق بیمه کم می‌کند و الباقی آن را به شما پرداخت خواهد کرد. همچنین در این شرایط بیمه نامه جدید، برای شما صادر خواهد شد. البته که انتقال بیمه بدنه با انتقال تخفیف‌های عدم خسارت به بیمه نامه جدید همراه است.

خرید بیمه بدنه

حالت دوم: اگر تاریخ انقضای بیمه‌نامه بدنه شما تمام شده باشد، در این صورت مدارک مورد نیاز خودرو جدید خود را به شرکت بیمه تحویل خواهید داد و از تخفیف بیمه بدنه خودرو قبلی خود در این شرایط استفاده خواهید کرد. در حقیقت در این حالت هم تخفیف‌های عدم خسارت خودرو قبلی به خودرو جدید شما، منتقل خواهد شد.

همان‌طور که اشاره شد، شرایط انتقال بیمه بدنه برای خودرو جدید امکان پذیر است و با داشتن شرایط زیر انتقال بیمه انجام می‌شود:

  • بیمه نامه باید جاری باشد.(در بعضی از شرکت‌های بیمه بیش از یک سال از تاریخ سر رسید آن نگذشته باشد.)
  • بیمه بدنه حداقل یک سال تخفیف عدم خسارت داشته باشد. (برای اعتبار زیر یک سال تخفیفی داده نمی‌شود.)
  • تخفیف بیمه بدنه به راننده اختصاص دارد.
  • انتقال تخفیف بیمه بدنه با توجه به خودرو و میزان تعهدات و ارزش خودروی دیگر بررسی و تعیین می‌شود. (ممکن است خودرو جدید حق بیمه بیشتری نیاز داشته باشد.)

شرایط انتقال تخفیف بیمه بدنه

کاربری خودرو، برای انتقال بیمه بدنه مهم است و انتقال بیمه خودرو با کاربری متفاوت، امکان پذیر نیست.

کاربری خودرو، برای انتقال بیمه بدنه مهم است و انتقال بیمه خودرو با کاربری متفاوت، امکان پذیر نیست.

نحوه انتقال بیمه بدنه چگونه است؟ آیا بیمه بدنه قابل انتقال است؟ آیا تخفیف بیمه بدنه قابل انتقال است؟ این موارد از سوالات پرتکراری هستند که از ما می‌پرسند. بله! بیمه بدنه قابل انتقال است. در انتقال تخفیف‌های بیمه‌بدنه باید نکاتی را در نظر گرفت، یکی از مهم‌ترین آن‌ها کاربری خودرو قبلی و خودرو جدید است. بدین گونه که باید هر دو ماشین کاربری یکسانی داشته باشند، منظور از کاربری دسته بندی‌های وسایل نقلیه زمینی است که عبارتند از:

  • سواری
  • موتورسیکلت
  • بارکش
  • اتوکار

در حقیقت شما نمی‌توانید، بیمه بدنه وانت را برای تخفیف‌های بیمه بدنه خودرو سواری استفاده کنید، زیرا کاربری آن‌ها متفاوت بوده و میزان حق بیمه آن‌ها در گروه‌های مختلف قرار می‌گیرد. از طرف دیگر هم، چون این بیمه‌نامه با توجه به نحوه رانندگی افراد، تعیین می‌شود، قابل انتقال به فرد دیگری نیست.

مدارک لازم برای انتقال بیمه بدنه ماشین

اگر شما هم جزو افرادی هستید که خودرو جدید تهیه کرده‌اید و می‌خواهید از شرایط انتقال بیمه بدنه استفاده کنید، باید مدارکی را به نمایندگی بیمه خود تحویل دهید. این مدارک به شرح زیر است:

  • درخواست کتبی بیمه‌گزار
  • مدارک شناسایی بیمه‌گزار مانند: کارت ملی و شناسنامه
  • سند خودرو جدید و گواهی فروش ماشین قبلی
  • مدارک شناسایی مالک جدید (در صورت درخواست صدور الحاقیه تغییر ذینفع)
  • مدارک تعیین کننده نسبت برای انتقال بیمه بدنه به شخص دیگر

لازم است بدانید الحاقیه تغییر ذینفع بیمه بدنه، مالک جدید را مشخص می‌کند و تهیه آن الزامی است. مطالعه مقاله بیمه بدنه چیست به شما پیشنهاد می‌شود. 

انتقال بیمه بدنه به بستگان درجه یک

بیمه بدنه را می‌توان به بستگان درجه یک انتقال داد.

احتمالا شما هم در مورد انتقال بیمه بدنه سوالاتی دارید و می‌پرسید امکان انتقال بیمه بدنه به مالک جدید وجود دارد یا خیر؟ بنابراین لازم است بدانید بر اساس قوانین امکان انتقال تخفیف بیمه بدنه به فرد دیگر وجود ندارد مگر این که فرد، خریدار جدید یا از اعضای درجه یک خانواده بیمه‌گزار باشد. اعضای درجه یک خانواده شامل پدر، مادر، فرزند و همسر است. بنابراین انتقال تخفیف بیمه بدنه به شخص دیگر فقط در صورتی امکان‌پذیر است که آن شخص از بستگان درجه یک شما باشد.

نکات مهم هنگام انتقال بیمه بدنه بعد از فروش خودرو

به خاطر داشته باشید که شرایط انتقال بیمه‌نامه بدنه در شرکت‌های بیمه‌ای مختلف، ممکن است با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشد. بهتر است که قبل از ارائه مدارک، اطلاعاتی درباره شرایط و چگونگی انتقال بیمه‌نامه از شرکت بیمه خود دریافت کنید. همچنین نکات زیر را هم مد نظر داشته باشید:

  • هنگام فروش خودرو، الحاقیه ذینفع مالک جدید را مشخص کنید، در غیر این صورت، مبلغ خسارت به بیمه‌گزار (مالک قبلی) پرداخت می‌شود.
  • پس از فروش خودرو ظرف مدت ۲۴ ساعت، می‌توانید، برای نقل‌ و انتقال بیمه بدنه، اقدام کنید.
  • فسخ بیمه بدنه به علت انتقال تخفیف بیمه بدنه، حق بیمه به صورت روز شمار به تعداد روزهای باقیمانده، محاسبه و به بیمه‌گزار عودت داده می‌شود.
  • پیش از انتقال بیمه بدنه از معتبر بودن بیمه بدنه مطمئن شوید.

انتقال بیمه بدنه و مشاوره از بیمه دات کام

همان‌طور که در متن اشاره شد، خرید بیمه بدنه برای راننده‌ها و صاحبان خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. به گونه‌ای که شرکت‌های بیمه‌ای سعی کرده‌اند، شرایطی را برای بیمه‌گزار فراهم کنند که علاوه بر تحت پوشش قرار گرفتن در خطرات و جبران خسارت‌ها، بتوان این بیمه نامه را منتقل کرد.

همچنین در سایت بیمه دات کام می‌توانید، قیمت خرید بیمه بدنه را در شرکت‌های مختلف و با پوشش‌های متفاوت مشاهده و مقایسه کنید تا بهترین و ارزان‌ترین بیمه نامه را خریداری کنید. در صورت داشتن هر گونه سوال درباره نقل و انتقال بیمه بدنه هم می‌توانید با مشاوران مجرب بیمه دات کام تماس بگیرید و اگر انتقال بیمه بدنه مد نظر شما است با ارائه مدارک مانند: سند خودرو و بیمه نامه که در اختیار بیمه دات کام قرار می‌دهید، مراحل انتقال برای بیمه نامه شما انجام می‌شود. توجه کنید مجموعه بیمه دات کام برای افزایش رضایتمندی مشتری‌ها و بیمه‌گزارهای عزیز خود، پشتوانه ۲۴ ساعته و در طول ۷  روز هفته را در نظر گرفته است.

مهم‌ترین نکات در مورد انتقال بیمه بدنه

انتقال بیمه بدنه و انتقال تخفیفات بیمه بدنه دو موضوعی است که همیشه برای دارندگان خودرو چالش برانگیر بوده است. همان‌طور که گفتیم انتقال بیمه بدنه با شرایطی که در این مقاله ذکر شد امکان پذیر است. اگر به مشاوره در زمینه انتقال بیمه‌نامه بدنه نیاز دارید که در این متن به آن اشاره نشده است، می‌توانید از قسمت نظرات این مقاله با ما در ارتباط باشید تا پاسخ سوالات خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت نمایید.

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب

دیدگاه کاربران بیمه دات کام
person
علی
۱۷ اسفند ۱۴۰۲

سلام و عرض ادب
فرمودید با تغییر شرکت بیمه تخفیفات بیمه بدنه از بین می رود در صورتی که قابل انتقال به شرکت جدید است البته با ارائه اصل بیمه نامه

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    تخفیفات بیمه بدنه از بین نمی رود.

person
سعید
۱۱ اسفند ۱۴۰۲

سلام آیا امکان انتقال تخفیفات بیمه بدنه پس از پایان مدت بیمه از یک کارگزار به شرکت دیگه ای هست؟ یعنی بتوان شرکت بیمه را عوض کرد و تخفیفات قبلی هم از بین نرود؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله می توانید تخفیفات بیمه بدنه خود را در سوابق بیمه نامه جدید و در شرکت دیگری لحاظ نمایید.

person
باقر
۰۹ بهمن ۱۴۰۲

سلام من یه سال پیش ماشینم رو فروختم وبیمه بدنه ماشین تا آبان پارسال وقت داشت الان ماشین خریدم میتونم دوباره از بیمه قبلی رو این ماشین استفاده کنم

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله اما برای خودرو جدید هم باید بازدید بدنه صورت بگیرد.

person
طهماسبی
۲۲ دی ۱۴۰۲

سلام
بنده خودرویی خریداری کردم ک فروشنده بیمه بدنه را هم به من داده بعد از شیش ماه با اتمام بیمه بدنه بنده بیمه را تمدید کردم و الحاقیه به اسم خودم شده و پیامک برای فروشنده هم رفته و فروشنده ادعای خواستن بیمه بدنه را دارد و تهدید به شکایت دارد
این مورد امکان پذیر است؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۳ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    در صورتی که قصد انتقال بیمه بدنه را به شما نداشته است بله می تواند.

person
حامد
۱۱ دی ۱۴۰۲

سلام بنده خودرویی خریداری کردم بیمه بدنه دارد هنوز هم تعویض پلاک نشده از ایشون وکالت دادم آیا میتوانم از بیمه بدنه استفاده کنم؟ممنون

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۲ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    در صورتی که الحاقیه بیمه بدنه را تهیه نمایید می توانید از آن استفاده کنید.

person
محمد
۰۷ دی ۱۴۰۲

سلام….من یک پراید مدل ۸۵ از مادر خانمم خرید کردم ولی تا حالا اقدام به تعویض پلاک و زدن سند نکردم و در تمام این سالها هم بیمه بدنه و هم ثالث رو خودم پرداخت کردم و تخفیفات کامله حالا یه ماشین به اسم خودم خرید کردم چه طور تخفیفات رو برای خودم بردارم و روی ماشین جدیدم بزارم……ممنون از راهنماییی

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۹ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز.
    انتقال تخفیفات از بیمه شخص ثالث و بدنه فقط برای اعضای درجه یک خانواده امکان پذیر است.

person
شهاب
۰۲ دی ۱۴۰۲

سلام
گواهی فروش ماشین قبلی رو ندارم چکار کنم ؟؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۲ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    برای انتقال بیمه بدنه داشتن فاکتور فروش خودرو ضروری است.

person
سعید
۱۹ آذر ۱۴۰۲

درود
ایا امکان انتقال بیمه بدنه بدون تخفیف به ماشین جدید هست؟؟؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۰ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله امکان انتقال بیمه بدنه به خودرو جدید وجود دارد. فقط قبل از انتقال از خودرو شما بازدید می شود.

person
محمد
۱۰ آذر ۱۴۰۲

سلام خودروی قبلی من ۲۰۷ صفر بوده و بیمه بدنه کامل داشته و هیچ استفاده ای از بیمه ام نکردم خداروشکر
و حدود چهارماه میگذره که ماشینمو فروختم و بیمه بدنش اعتبار داره و الان یه ماشین ۲۰۶ مدل ۹۶ جدید خریدم ایا امکان انتقال بیمه بدنه به کاشین جدیدم هست؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۱ آذر ۱۴۰۲

    سلام. بله به یکی از شعب بیمه خود مراجعه نمایید و درخواست انتقال بیمه بدنه را بدهید.

person
رضا
۰۲ آذر ۱۴۰۲

سلام من یک ماشین صفر (دنا پلاس) به اسم خانومم گرفتم و ماشین فعلی خودم پارسه و تخفیف بیمه بدنش کامله و نمیخام بفروشمش. میخاستم بدونم میشه بیمه بدنه پارس رو با تخفیفاش به دنا انتقال بدیم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۴ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    برای انتقال تخفیفات بیمه بدنه باید شرایط شرکت بیمه خود را بدانید.

person
رضا
۲۶ مهر ۱۴۰۲

با سلام
بنده خودروی صفر کیلومتر فاقد بیمه بدنه را از شخصی خریداری کردم. پس خرید و قبل از تعویض پلاک اقدام به بیمه بدنه خودرو کردم.( بیمه گذار خودم می باشم ولی بیمه نامه به نام فروشنده صادر شده است). پس از تعویض پلاک و انتقال رسمی مالکیت به خودم وضعیت بیمه بدنه ای که خودم خریداری کردم چطور می شود؟ آیا باید ذی نفع بیمه بدنه به نام خودم تغییر کند؟ پروسه و روند کار به چه گونه است؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۶ مهر ۱۴۰۲

    سلام. بعد از تعویض پلاک به شرکت بیمه خود مراجعه نمایید و با در دست داشتن مدارک مالکیت بیمه بدنه را به نام خودتان تغییر دهید.

person
خریدار ماشین
۱۰ مهر ۱۴۰۲

ماشینی خریدم بیمه بدنه دارد می توانم همان بیمه را تمدید کنم ؟الحاقیه هم ندارم .تازمان باقیمانده اعتبار دارد؟تعویض پلاک هم نشده

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۰ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله اگر بیمه بدنه را به شما انتقال داده اند می توانید از همین بیمه بدنه استفاده نمایید. بهتر کارهای مربوط به تعویض پلاک را سریعتر انجام دهید.

      person
      محمد
      ۲۴ مهر ۱۴۰۲

      سلام
      وقتتون بخیر
      بالاتر گفته شده بیمه بدنه فقط به اعضای درجه یک قابل انتقاله
      اما اینجا شما گفتین میشه بیمه بدنه رو از نفر قبل گرفت و استفاده کرد، در نهایت میشه بیمه بدنه رو منتقل کرد به شخص دیگه یا خیر؟

        person
        نویسنده بیمه
        ۲۵ مهر ۱۴۰۲

        سلام. تخفیفات بیمه بدنه فقط به اعضای درجه یک خانواده همسر، پدر، مادر و فرزندان قابل انتقال است.

person
a
۱۸ شهریور ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر،ماشینم بیمه بدنه داشته فروختم و بیمه نامه بدنه رو گم کردم.ماشین جدید گرفتم .میتونم تقاضای المثنی کنم و بخوام از تخفیفاتم استفاده کنم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله به شرکت بیمه خود مراجعه نمایید و شرایط را بازگو کنید. مشخصات و بیمه نامه شما در سامانه بیمه ثبت شده است و نیازی به همراه داشتن بیمه نامه فیزیکی نیست.

person
علیرضا
۲۳ مرداد ۱۴۰۲

سلام. ماشین خودم به پدرم فروختم و تعویض پلاک هم انجام شده و بیمه بدنه هم اعتبار داشت اون موقع. الحاقیه و چیزی هم نزدم. خودمم ماشین نخریدم که تخفیفات بیمه به اون انتقال بدم، الان پدرم میخواد همون ماشین بیمه بدنه کنه. میشه از تخفیفات بیمه که به نام من هست استفاده کرد و باید به نام کی باشه بیمه نامه؟ به نام من بمونه بیمه اتفاقی میفته؟ اگر به نام پدرم که مالک هست ثبت بشه، بعدا ماشین بخرم خودم میتونم از همون تخفیفات استفاده کنم یا نه؟ در هر حالت ممنون میشم توضیح بدین چکار کنم و به چه روشی؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲

    سلام. می توانید بیمه نامه و تخفیفات را به پدرتان انتقال دهید. لطفا به دفتر بیمه خود مراجعه نمایید.

person
جواد
۱۷ مرداد ۱۴۰۲

سلام
آیا تخفیف بیمه بدنه ماشین قبلیم که همه مدارک به اسم خودم بودن رو میتونم انتقال بدم به ماشین جدیدم ولی مدارک و پلاک ماشین جدیدم به نام خودم نیستن

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲

    سلام. بله. تا ۲۴ ساعت زمان دارید کارهای مربوط به انتقال تخفیفات بیمه بدنه را انجام دهید. و بعد از فروش یا انتقال سوابق تا ۶ ما فرصت دارید برای این کار. همچنین بعد از انقضای بیمه نامه باید تاریخ آن را چک کنید.

person
محمد
۱۷ تیر ۱۴۰۲

سلام من یه ماشین خریدم که بیمه بدنه دارد. تعویض پلاک هم انجام دادم. با بیمه گر هم صحبت کردم ، عنوان شد که بیمه بدنه با تغییر مالک از بین میرود. آیا صحت دارد؟ ذینفع بیمه بدنه رو نمیشه تغییر داد؟(منظور تخفیفات نیست منظور خود بیمه بدنه هست)

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ تیر ۱۴۰۲

    سلام. خیر برای بیمه بدنه این کار امکان پذیر نیست.

person
محمد رضا
۲۵ فروردین ۱۴۰۲

سلام من ماشینم را فروختم و بیمه بدنه رو دادم به خریدار والان میخوام برگه بیمه رو از خریدار بگیرم برگه رو به من نمی دهد باید چکار کنم که برگه ای که دست خریدار است باطل کنم وبیمه بدنه رو برای ماشین جدیدم استفاده کنم لطفا راهنمایی کنید

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲

    سلام. لطفا از طریق کارگزاری بیمه خود این موضوع را پیگیری کنید.

person
مالک
۱۱ اسفند ۱۴۰۱

تا چند سال بیمه اعتبار دارد که انتقال به خودرو جدید داده بشود

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱

    سلام. بیمه را باید هرسال تمدید کنید. سوابق بیمه را انتقال می‌دهند.

person
مالک
۱۱ اسفند ۱۴۰۱

سلام من خودرو را فروختم آیا میتونم بیمه بدنه را برگردانم وبیمه بدنه را به اسم خریدار نزدم

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱

    سلام. بله مب‌توانید.

person
مرادی
۲۱ بهمن ۱۴۰۱

سلام
ما یک پراید خریدیم چند وقت پیش
الان ماشین ما تصادف کرده
خود ماشین روی سندش بیمه بدنه داره اما به اسم صاحب قبلی هست
پلاک ماشین به نام ما شده اما بیمه بدنه به نام نشده
آیا میشه از بیمه بدنه روی سند ماشین هست استفاده کرد
صاحب قبلی رضایت داره

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱

    سلام. از کارگزاری بیمه خودرویتان سوال بفرمایید.

person
Omid
۲۰ بهمن ۱۴۰۱

سلام من بیمه بدنه ماشینم رو موقع فروش ماشین تحویل خریدار دادم ایا میتونم بیمه بدنه رو فسخ کنم رو ماشین جدیدم انتقال بدم.

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز. اگر بیمه را انتقال داده باشید نمی توانید.

person
حسین
۰۴ بهمن ۱۴۰۱

سلام وقت بخیر . آیا شرکت بیمه میتواند بیمه خودرو را خودش خریداری کند؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱

    سلام متوجه سوالتان نشدیم.

person
نوید
۲۴ دی ۱۴۰۱

انتقال بیمه بدنه به شخص دیگر امکان پذیره؟ انتقال بیمه بدنه به پلاک جدید چطور؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۴ دی ۱۴۰۱

    سلام در هنگام خرید بله

person
محسن
۲۴ دی ۱۴۰۱

سلام. نحوه انتقال بیمه بدنه به ماشین دیگر چگونه انجام میشه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۵ دی ۱۴۰۱

    سلام شرایط انتقال بیمه بدنه را در مقاله فوق به طور کامل توضیح داده ایم.

    person
    حمید
    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲

    من چندماه پیش ازبرادرم ماشین گرفتم سندزده بنام من تغییرپلاکم انجام شده امابیمه بدنه مونده بنام برادرم الان مم تصادف کردم بیمه میگه الحاق ندادین بیمه تعلق نمیگیره چیکاربایدبکنم راهنمایی کنید

      person
      کارشناس بیمه
      ۲۰ فروردین ۱۴۰۲

      سلام. پاسخ بیمه به شما درست است.

person
شیرین
۲۴ دی ۱۴۰۱

سلام. آیا تخفیف بیمه بدنه قابل انتقال است؟؟ انتقال بیمه بدنه به همسر امکان پذیر است؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۵ دی ۱۴۰۱

    سلام. خیر در حالت کلی نمی توان بیمه بدنه را انتقال داد مگر در موارد استثنا مانند انتقال به خانواده درجه یک مانند پدر، مادر، همسر و فرزند

      person
      درسا
      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱

      سلام وقتتون بخیر
      چند ماه پیش یه ماشین فروخته ام ولی برای مالک جدید الحاقیه نزدم آیا میتونم بیمه بدنه را روی ماشین جدیدی که خریداری کردم انتقال بدم؟

        person
        کارشناس بیمه
        ۱۱ اسفند ۱۴۰۱

        سلام. بله می‌توانید.

person
شروین
۲۴ دی ۱۴۰۱

سلام. انتقال تخفیفات بیمه بدنه چجوریه؟ آیا امکان انتقال تخفیف بیمه بدنه به شخص دیگر وجود دارد؟ شرایط انتقال بیمه بدنه چیه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۶ دی ۱۴۰۱

    سلام فقط انتقال به اشخاص درجه وجود دارد و باید الحاقیه بگیرید.

    person
    رهگذر
    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

    سلام .‌ من ماشینم مدل پایینه و دیگه بیمه بدنه بهش تعلق نمیگیره و در این مدت چند سال که بیمه بدنه بوده از بیمه ش استفاده نکردم . آیا میشه بعد از فروشش تخفیفات قبلی رو برای خودروی جدید استفاده کرد؟ با توجه به اینکه دیگه بعلت پایین بودن مدل ماشیت نشه بیمه رو تمدید کرد.

      person
      نویسنده بیمه
      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

      سلام. بله می توانید تخفیفات بیمه بدنه را به خودروی جدید انتقال دهید. البته باید کاربری خودرو مانند هم باشد.

عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید