۱۹ فروردین ۱۴۰۳

بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی چیست؟ راهنمای کامل و دقیق

بیمه تامین اجتماعی یکی از بیمه‌های مطرح و کارآمد، برای همگان است. بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی نیز، یکی از همین بیمه‌هاست. این بیمه مخصوص زنان خانه‌دار در رده‌های سنی مختلف است. همانطور که می‌دانید، بانوان خانه‌دار در گذر زمان به انواع و اقسام بیماری‌ها و حوادث دچار می‌شوند. پس داشتن بیمه تامین اجتماعی زنان خانه‌دار، برای آن‌ها اهمیت ویژ‌ه‌ای دارد. افراد می‌توانند، برای داشتن این بیمه پس از عقد قرارداد، از خدمات و مزایای بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار استفاده کنند.

در این مقاله از مجله بیمه، در مورد بیمه زنان خانه دار، شرایط این بیمه، نحوه ثبت نام بیمه زنان خانه دار، مزایا و معایب بیمه زنان خانه دار و بهترین بیمه زنان خانه دار با شما صحبت می‌کنیم و نکاتی را در مورد طرح بیمه زنان خانه دار با شما در میان خواهیم گذاشت. بنابراین با ما همراه باشید.

کاهش دغدغه زنان خانه دار با بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار

زنان 18 تا 50 سال می توانند بیمه زنان خانه دار را خریداری کنند.

زنان ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند بیمه زنان خانه دار را خریداری کنند.

یکی از دغدغه‌های زنان خانه داری که شغل دیگری ندارند، داشتن بیمه است. زنان خانه‌دار می‌توانند، ضمن استفاده از پوشش‌های بیمه زنان خانه دار، پشتوانه‌ای برای آینده خود و فرزندانشان داشته باشند. بر همین اساس، این دسته از خانم‌ها (مجرد یا متاهل) می‌توانند، در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال، از خدمات و پوشش‌های بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند. پیشنهاد می‌کنیم، هر چه زودتر، نسبت به ثبت نام بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار اقدام نمایید. با این کار می‌توانید، در طول مدت بیمه‌ای از پوشش‌های بیمه تامین اجتماعی استفاده کنید. با خواندن مقاله بیمه تامین اجتماعی چیست می‌توانید، با خدمات سازمان تامین اجتماعی بیشتر آشنا شوید.

زمان اجرایی شدن طرح بیمه زنان خانه دار

در واقع بیمه زنان خانه‌دار، زیر مجموعه بیمه صاحبان کار مشاغل آزاد است. این بیمه یکی از بیمه‌های اختیاری سازمان تامین اجتماعی است. اجرا شدن این بیمه از سال ۸۷ شروع شد. خانم‌هایی که این بیمه را خریداری کرده‌اند، می‌توانند از خدمات بازنشستگی، از کار افتادگی، خدمات فوت، خدمات درمانی و… با پرداخت فقط ماهانه حدود ۶۳۶ هزار و ۹۹۴ تومان حق بیمه، برخوردار شوند. بیمه بازنشستگی زنان خانه دار یک امکان خوب برای زنانی است که هیچ بیمه ای ندارند. در ادامه جزئیات طرح بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی و انعقاد قرارداد در این بیمه را برای شما شرح می دهیم.

بیمه زنان خانه دار برای چه کسانی مناسب است؟

بیمه زنان خانه‌دار برای زنان خانه‌داری که بی وقفه در منزل به فعالیت می‌پردازند، مناسب است. افراد واجد شرایط طرح بیمه زنان خانه دار به شرح زیر هستند:

  • خانم هایی که شاغل نبوده و در هیچ سازمانی استخدام نیستند.
  • افرادی که با دریافت مزد، از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی مشغول به کار هستند.
  • خانم هایی که برای مدتی مشغول به کار بودند و دارای سابقه پرداخت حق بیمه هستند. اما حالا شاغل نیستند، می‌توانند با پرداخت حق بیمه زنان خانه دار، از خدمات تامین اجتماعی بهره مند شوند

شرایط احراز بیمه تامین اجتماعی برای زنان خانه دار

اطلاع از شرایط بیمه زنان خانه دار برای تهیه این بیمه الزامی است. بنابراین در ادامه مهم ترین نکات در مورد شرایط بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی را با شما در میان می‌گذاریم.

شرایط سنی بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی

اولین شرط احراز بیمه برای خانم‌های خانه دار، سن آن‌ها است. خانم‌های خانه‌داری که سن آن‌ها حد فاصل ۱۸ تا ۵۰ سال باشد، می‌توانند از طرح زنان خانه دار تامین اجتماعی استفاده کنند. بنابراین ثبت نام بیمه زنان خانه‌دار برای خانم‌هایی که سن آن‌ها کمتر یا بیشتر از آن باشد، با محدودیت مواجه است.

شرایط سنی برای بیمه زنان خانه دار

شرایط سنی برای بیمه زنان خانه دار

برای خانم‌های بالای ۵۰ سال سن، سابقه بیمه پردازی قبلی، به حداکثر سن مورد نظر اضافه می­‌شود. البته در صورتی این درخواست مورد قبول است، که معادل هر سال، که از ۵۰ سال سن آن‌ها بگذرد، دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشند. به این ترتیب که خانم خانه‌داری که ۵۵ ساله است و درخواست قرارداد و خرید بیمه تامین اجتماعی دارد، باید حتما دارای ۵ سال سابقه پرداخت میزان حق بیمه زنان خانه دار قبلی باشد.

یکی از مهم‌ترین مزایای طرح بیمه زنان خانه‌­دار، انتخابی بودن استفاده از خدمات درمانی است. در صورتی که زنان خانه­‌دار متقاضی، تحت تکفل پدر، مادر یا همسر خود باشند و از مزایای درمانی سازمان تأمین اجتماعی بهره ببرند، نیازی ندارند که حق سرانه درمان را هم پرداخت کنند. این زنان می‌توانند با پرداخت حق سرانه درمان از خدمات درمانی مراکز ملکی و همچنین طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنند.

زنان خانه دار حداقل با داشتن ۱۰ سال سابقه پرداخت، بدون محدودیت سنی، می‌توانند در طرح بیمه زنان خانه دار ثبت نام کنند.

سوابق قبلی بیمه برای خانم‌های فاقد شغل در طرح بیمه زنان خانه دار

ممکن است خانم‌های خانه‌دار تا پیش از عقد قرارداد و ثبت نام بیمه تامین اجتماعی، سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، در این صورت سوابق قبلی آن‌ها به هنگام بازنشستگی محاسبه می‌شود.

بیمه درمانی برای فرزندان با بیمه زنان خانه دار

در صورتی که شما خانم خانه‌دار هستید و همسر شما نیز پوشش بیمه ای ندارد، با پرداخت حق سرانه درمان می‌توانید، برای فرزندان خود بیمه درمانی تهیه نمایید.

میزان فرانشیز بیمه در طرح بیمه زنان خانه دار

فرانشیز بیمه برای خدمات درمانی بستری، به میزان ۱۰ و برای خدمات پزشکی سرپایی ۳۰ درصد است. بنابراین با در نظر گرفتن هر یک از این شرایط، بانوان فاقد شغل هم می‌توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی زنان خانه‌دار بهره مند شوند.

حق بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳

 حق بیمه‌ی زنان خانه‌دار در سال ۱۴۰۳ با توجه به فرمول زیر محاسبه می شود:

حداقل دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۳  به مدت یک ماه (۳۱ یا۳۰ روزه) * نرخ انتخابی سهم بیمه شده = میزان مبلغ پرداختی بیمه زنان خانه (حق بیمه) برای یک ماه

در جدول زیر، نحوه انتخاب دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه آورده شده است:

سن متقاضی

سابقه پرداخت حق بیمه

۰ تا ۵ سال

۵ تا ۱۰ سال

۱۰ تا ۱۵ سال

۱۵ سال و بیشتر

۴۰ سال تمام و کمتر

از حداقل تا حداکثر دستمزد

از حداقل تا حداکثر دستمزد مصوب

بین حداقل تا حداکثر ۳ برابر حداقل

بین حداقل تا حداکثر میانگین دستمزد ۳۶۰ روز آخر بیمه پردازی

۴۱ الی ۴۲

از حداقل تا حداکثر ۶ برابر حداقل

۴۲ الی ۴۳

از حداقل تا حداکثر ۵ برابر حداقل

۴۳ الی ۴۴

از حداقل تا حداکثر ۴ برابر حداقل

۴۴ الی ۴۵

از حداقل تا حداکثر ۳ برابر حداقل

۴۵ سال و بیشتر

از حداقل تا حداکثر ۲ برابر حداقل

نکته مهم اینکه اگر دستمزد انتخابی متقاضی بیشتر از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار باشد، ضریب دستمزد انتخابی، نسبت به حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال‌های بعد، در نظر گرفته خواهد شد.

نرخ حق بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی ۱۴۰۳

در جدول زیر نرخ حق بیمه زنان‌خانه‌دار در سال ۱۴۰۳ را با توجه به درصدهای مختلف برای شما آورده‌ایم:

نرخ حق بیمه زنان خانه‌دار

میزان حق بیمه پرداختی

پوشش‌ها و مزایا

۱۲ درصد

۶۳۶ هزار و ۹۹۴ تومان

بازنشستگی

۱۴ درصد

۷۴۳ هزار و ۱۵۹ تومان

بازنشستگی و فوت

۱۸ درصد

۹۵۵ هزار و ۴۹۱ تومان

بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی

در پاسخ به سوال کدام بیمه برای زنان خانه دار بهتر است؟ لازم است بدانید که نرخ ۱۲ درصد بهترین بیمه برای زنان خانه‌دار و دختران است. همچنین زنان‌خانه‌دار در صورت نیاز می‌توانند با پرداخت مبلغ ۱۲۰ هزار تومان مازاد بر مبلغ حق بیمه، از پوشش درمان نیز برخوردار شوند. در مورد نحوه پرداخت حق بیمه زنان خانه دار نیز می‌توانید از طریق سایت تامین اجتماعی یا مراجعه حضوری به شعب این سازمان اقدام نمایید. توجه نمایید دریافت فیش بیمه زنان خانه دار فقط از طریق شعب تامین اجتماعی امکان پذیر است.

حداقل دستمزد روزانه در طرح بیمه زنان خانه دار به چه صورت است؟

حداقل دستمزد روزانه را وزارت کار و رفاه اجتماعی و تعاون مشخص می‌کنند. نرخ انتخابی سهم بیمه به خود فرد، بستگی دارد و از بین سه گزینه ۱۲، ۱۴ و ۱۸ انتخاب خواهد شد. سپس این دو عدد در تعداد روزهای یک ماه ضرب می‌شود و مبلغ پرداختی ماهانه، مشخص خواهد شد.

میزان حقوق بازنشستگی زنان خانه دار

میزان حقوق بازنشستگی در بیمه زنان خانه دار برای افراد مختلف یکسان نیست.

میزان حقوق بازنشستگی در بیمه زنان خانه دار برای افراد مختلف یکسان نیست.

شاید یکی از سوالات و ابهامات اصلی در خصوص میزان حقوق بازنشستگی زنان خانه دار و چگونگی محاسبه آن‌ها باشد. خانم‌هایی که به ثبت نام بیمه تامین اجتماعی زنان خانه‌دار روی آورده‌اند؛ ضمن استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای، به سرمایه گذاری و دریافت حقوق و مستمری پس از پایان بازنشستگی خود، امید دارند. اما توجه داشته باشید که مبلغ واریزی بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی و سال های بیمه پردازی تاثیر مستقیمی در میزان حقوق دریافتی در زمان بازنشستگی دارند.

شرایط بازنشستگی و دریافت مستمری در طرح بیمه زنان خانه دار

سن بازنشستگی بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی چقدر است؟ زنان خانه‌دار دارای ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه، می‌توانند پس از عبور از سن ۵۵ سالگی در طرح بیمه زنان خانه دار، بازنشسته شوند و از این سازمان مستمری دریافت نمایند. بنابراین بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار، می‌تواند در زمان بازنشستگی یک سرمایه خوب و مطمئن به شمار آید. نکاتی که در مورد شرایط بازنشستگی زنان در طرح بیمه زنان خانه‌دار باید بدانید:

  • خانم هایی که سن ۴۵ سال دارند و دارای ۳۰ سال سابقه هستند
  • خانم هایی که ۵۵ سال سن دارند و دارای حداقل ۲۰ سال سابقه هستند
  • افراد با ۴۲ سال سن و مشمولیت قانون کار با ۲۰ سال سابقه کار
  • خانم هایی که با ۲۰ سال سابقه متوالی یا ۲۵ سال سابقه متناوبند و در شرایط سخت و زیان آور مشغول به کار هستند.
  • خانم های دارای ۲۰ سال سابقه، بدون شروط سنی بازنشستگی برای جانبازان
  • داشتن ۵۵ سال سن و حداقل ۵ سال سابقه متناسب با سنوات پرداخت بیمه
  • داشتن ۳۵ سال سابقه بدون شرط سنی
  • خانم‌هایی با حداقل ۲۰ سال سابقه و ۴۵ سال سن برای معلولان عادی
  • خانم‌های دارای ۵۵ سال سن و سابقه پرداخت بیمه بین ۱۰ الی ۲۰ سال، می‌توانند درخواست بازنشستگی کنند. اما مستمری شخص به میزان سنوات پرداخت حق بیمه است. یعنی چیزی بین ۱۰ الی ۲۰ روز. اگر هم حقوق وی از مقدار حداقل پایین‌تر باشد، امکان افزایش حقوق وجود ندارد.
  • خانم‌های دارای ۵۵ سال سن، با سابقه زیر ده سال، با پرداخت حق بیمه سال‌های باقی‌مانده تا ۱۰ سال، امکان بازنشستگی با دریافت ده روز حقوق را دارند. در این شرایط، میزان حقوق بازنشستگی بیمه زنان خانه دار، از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کمتر است و امکان افزایش آن هم وجود ندارد.

شرایط حقوق بازنشستگی برای زنان خانه‌دار

باید به این نکته توجه داشته باشید، که میزان حق بیمه زنان خانه دار و حقوق بازنشستگی هر یک از آن‌ها، به یک میزان نیست و به شرایط مختلف بستگی دارد. اصلی ترین مسئله در این راستا درصد حق بیمه پرداختی در حین قرارداد است، که به صورت ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد می‌باشد و به همین دلیل میزان حقوق بازنشستگی بیمه زنان خانه دار بسته به شرایط زیر متفاوت خواهد بود:

  • اگر بیمه شده‌ای با حق بیمه درصد ۱۲ درصد پیش از بازنشستگی فوت کند؛ مستمری به خانواده وی پرداخت نمی‌شود؛ برعکس، در صورتی که پس از بازنشستگی فوت نماید، خانواده وی می‌توانند از مستمری بیمه شده فوت شده، استفاده کنند.

  • بیمه‌گزاری که حق بیمه ۱۴ درصد را پرداخت کرده باشد؛ برخلاف مورد بالا هیچ فرقی نمی‌کند که پیش از بازنشستگی یا پس از آن فوت کرده باشد. در هر صورت مستمری به خانواده وی تعلق می‌گیرد. .

  • خانواده فرد بیمه شده‌ای که وی حق بیمه ۱۸ درصد را انتخاب کرده باشد؛ نیز در هر صورت یعنی در صورت فوت قبل و بعد از بازنشستگی فرد بیمه شده، می‌توانند مستمری را دریافت نمایند. افزون بر این مورد فرد بیمه شده‌ای که حق بیمه ۱۸ درصدی را پرداخت کرده است؛ می‌تواند از پوشش از کارافتادگی و خدمات درمانی نیز بهره مند شود.

چگونه بیمه زنان خانه دار تهیه کنیم؟

اگر مایل به تهیه بیمه زنان خانه دار هستید، برای ورود و ثبت اطلاعات به صفحه استعلام و خرید بیمه زنان خانه دار وارد شوید. در اسرع وقت، کارشناسان بیمه دات کام با شما تماس گرفته و مراحل ثبت نام شما در این بیمه انجام خواهد شد.

نحوه ثبت نام بیمه زنان خانه دار در سامانه تامین اجتماعی

ثبت نام بیمه زنان خانه دار از سایت تامین اجتماعی امکان پذیر است.

ثبت نام بیمه زنان خانه دار از سایت تامین اجتماعی امکان پذیر است.

اگر خانم خانه‌دار هستید یا مدت زمانی مشغول به کار بوده و حتی سابقه پرداخت حق بیمه هم دارید، می‌توانید به دو صورت حضوری و مراجعه به کارگزاری‌های تامین اجتماعی یا از طریق اینترنت و سایت تامین اجتماعی برای ثبت نام اقدام کنید. مراحل ثبت نام در طرح زنان خانه دار به شرح زیر است:

  • ابتدا به سامانه https://eservices.tamin.ir وارد شوید و از منوی بالا، «بیمه شدگان» را انتخاب کنید. سپس به بخش بیمه شدگان خاص وارد شوید و بعد روی انعقاد قرارداد زنان خانه دار و دختران کلیک کنید.
  • در این مرحله به پنل ورودی سایت سازمان تامین اجتماعی هدایت می‌شوید. اگر از قبل حساب کاربری دارید، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و در غیر این صورت، باید ابتدا در این سامانه نام‌نویسی نمایید و یک حساب کاربری بسازید.
  • بعد از ورود به حساب کاربری خود، اطلاعات متقاضی به شما نمایش داده می‌شود. باید تیک موافقت نامه را علامت بزنید و وارد مرحله بعد شوید.
  • سپس در صفحه جدید، باید صحت اطلاعات را تایید و با توجه به اینکه شخصا برای انعقاد قرار اقدام می‌کنید یا به وسیله قیم خود، یکی از دو گزینه موجود را انتخاب کنید.
  • در صفحه جدید، شعبه تامین اجتماعی خود را مشخص و مبلغ حق بیمه را تعیین کنید. سپس گزینه محاسبه را انتخاب نمایید.
  • در نهایت با طی کردن مراحل گفته شده به طور کامل، شما در طرح بیمه زنان خانه دار عضو شده و می‌توانید از خدمات آن بهره ببرید.

لازم به ذکر است که مراحل ثبت نام را باید با دقت و به طور کامل انجام دهید.

مدارک لازم برای تهیه بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار

مدارک لازم برای تهیه بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی به شرح زیر است:

  • شناسنامه و کپی از تمامی صفحات آن
  • کارت ملی و کپی از آن
  • یک قطعه عکس سه در چهار
  • پر کردن فرم مربوط به بیمه زنان خانه دار

پس از تهیه مدارک و مراجعه به یکی از کارگزاری‌های مجاز بیمه‌تامین اجتماعی در شهر محل سکونت خود یا سایت تامین اجتماعی، می‌توانید نسبت به ثبت نام بیمه زنان خانه دار اقدام نمایید. البته بیمه دات کام فرآیند ثبت نام را برای شما راحت‌تر می‌کند.

سپس می‌توانید، درخواست دفترچه بیمه را با انتخاب گزینه درمان ثبت کنید. در صورتی که سابقه بیمه داشته باشید؛ باید حتما مدت زمان سوابق قبلی خود را به کارگزاری اطلاع دهید. با انجام این فرآیند و انتخاب نوع درصد بیمه به صورت ۱۲، ۱۴ یا ۱۸ درصد و آگاهی از مزایای هر یک از آن‌ها، فرآیند ثبت نام و تهیه بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار را به پیش ببرید.

مزایای بیمه زنان خانه‌دار

با ثبت نام در طرح بیمه زنان خانه دار، خانم‌های خانه‌دار می‌توانند از امتیازهای زیر برخوردار شوند:

  • بیمه از کار افتادگی
  • فوت پیش از بازنشستگی و پس از آن (البته در صورتی که در قرارداد این مسئله قید شده باشد)
  • بهره مندی از حقوق بازنشستگی پس از پایان مدت زمان قرارداد
  • استفاده از دفترچه درمانی (در صورت واریز کردن حق سرانه درمان)

البته به خاطر داشته باشید که خانم‌های خانه‌دار نمی‌توانند، از تعهدات کوتاه مدتی همچون کمک هزینه ازدواج، هزینه روزهای بیماری و ایام بارداری با وجود ثبت نام بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند. ولی از سایر امتیازها می توانند، بهره‌مند گردند.

معایب بیمه زنان خانه دار

با تمامی مزایایی که برای بیمه زنان خانه مطرح شد، اما به هر حال، معایبی هم برای آن وجود دارد. بهتر است که قبل از تهیه بیمه زنان خانه دار به موارد زیر توجه کنید:

  • از آنجا که زن خانه دار فعالیت اقتصادی ندارد و همسر وی هم ممکن است که درآمد بالایی نداشته باشد، پرداخت حق بیمه ممکن است که برای این دسته از افراد امکان‌پذیر نباشد.
  • مبلغ حق بیمه پرداختی بدون بازگشت بوده و امکان دریافت وام یا باز خرید آن وجود ندارد.
  • مبلغ و مستمری پرداختی، بعد از فوت به بازماندگان کم است و بر اساس قانون انحصار وراثت، مقدار این مبلغ تعیین خواهد شد.
  • شرایط سنی تعیین شده، ممکن است که برای همه زنان خانه دار در نقاط مختلف کشور مناسب نباشد. در حقیقت شرایط سنی برای شرکت در طرح بیمه زنان خانه دار انعطاف‌پذیری زیادی ندارد. بیشتر زنان خانه دار در حال حاضر بالای ۵۵ سال سن دارند. البته امکان بیمه شدن این افراد وجود دارد، اما شرایط آن بسیار خاص است.
  • در خصوص مواردی مانند بارداری، بیماری و حوادث، مبلغی به عنوان تعهد پرداخت نخواهد شد.

چند نکته مهم در خصوص بیمه زنان خانه دار

  • این بیمه نوعی خاطرجمعی برای زنان است تا در دوران پیری و ازکارافتادگی از حمایت و پشتوانه‌ای برخوردار باشند. خرید این بیمه برای تمامی زنان، حتی آن‌هایی که درآمد همسرشان هم خوب است، توصیه ‌می‌شود.
  • بانوان و دخترانی که تحت پوشش بیمه همسر و پدر خود هستند، فقط می‌توانند از جنبه درمانی بیمه استفاده کنند و سوابقی برایشان در نظر گرفته نخواهد شد. در صورتی که با بیمه زنان خانه دار می‌توانند، برای خود سابقه‌ای به منظور بازنشستگی در نظر بگیرند.
  • بانوان در صورتی که از مستمری بازماندگان (همسر فوت شده) استفاده می‌کنند، امکان خرید بیمه زنان خانه دار را هم دارند. همچنین می‌توانند، هم از مستمری بازماندگان (پدر یا همسر) و هم از مستمری بازنشستگی به صورت همزمان بهره ببرند.
  • بانوان می‌توانند فرزاندان خود را برای استفاده از خدمات درمانی تحت پوشش قرار دهند. همسر آن‌ها در صورتی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نباشد، دارای شرایطی مانند از کار افتادگی و بیش از ۶۰ سال سن باشد، می‌تواند تحت پوشش بیمه زن قرار بگیرد. البته باید تحت تکلف زن باشد.
  • بانوان ‌می‌توانند پدر و مادر خود را با شرایط خاصی تحت پوشش بیمه قرار دهند. حداقل سن برای پدر ۶۰ و برای مادر ۵۵ سال است. کمیسیون پزشکی قانون تامین اجتماعی باید موضوع ازکارافتادگی آن‌ها را تایید کند، همچنین نباید مستمری بازنشستگی از جایی دریافت کرده باشند.
  • بیمه زنان خانه دار نوعی پشتوانه بانوان است تا در صورتی که با مشکلاتی از جمله ازکارافتادگی مواجه شدند و درآمدی نداشتند، بتوانند از مستمری خود استفاده کنند.
  • بانوان می‌توانند به صورت همزمان تحت پوشش بیمه پدر یا همسر خود نیز باشند. البته در این حالت، دیگر نیازی به پرداخت مبلغ اضافه‌تر بابت پوشش درمانی در بیمه زنان خانه دار نیست.
  • زمان پرداخت بیمه زنان خانه دار جزو سوابق بیمه حساب می‌شود. حتی اگر بانویی بعدها در جایی مشغول شود، تمامی پرداختی‌های حق بیمه با هم محاسبه خواهند شد و نیازی به انجام کاری برای انتقال نیست. همچنین امکان انتقال سوابق بیمه زنان خانه دار به دیگر بیمه‌ها از جمله بیمه خدمات درمانی و بیمه نیروهای مسلح وجود دارد.
  • بیمه زنان خانه دار مشمول غرامت ایام بیماری و بارداری نیست.
  • بیمه زنان خانه دار مشمول پرداخت هزینه اروتز و پروتز نیست.
  • خرید سابقه در بیمه زنان خانه دار امکان پذیر نمی باشد.
  • در صورتی که پوشش درمان گرفته باشید، می‌توانید از بیمه تامین اجتماعی برای جبران هزینه‌های درمانی و آن هم طبق تعرفه و با کسر فرانشیز استفاده کنید.
  • در صورتی که حق بیمه چند ماه به هر دلیلی پرداخت نشود، امکان پرداخت ماه‌های گذشته وجود نخواهد داشت.
  • امکان باز پس گرفتن حق بیمه پرداخت شده وجود ندارد. در صورت شروع تا زمان بازنشستگی، پرداخت حق بیمه را ادامه دهید.
  • اگر بانویی در شرکتی مشغول به کار باشد و تحت پوشش بیمه اجباری قرار بگیرد، دیگر امکان پرداخت حق بیمه زنان خانه دار برای او وجود ندارد.
  • امکان تغییر نرخ حق بیمه (۱۸ درصد به ۱۲ درصد یا بالعکس) بعد از اتمام قرارداد، وجود دارد.
  • حق بیمه زنان خانه دار درصدی از حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار است. با افزایش مبلغ دستمزد، حق بیمه هم بیشتر خواهد شد.
  • نحوه محاسبه مستمری بیمه زنان خانه دار با دیگر بیمه‌های تامین اجتماعی یکسان است.
  • اگر بانویی در شرکتی به صورت پاره وقت حضور دارد و فقط برای همان چند ساعت برای او بیمه حساب می‌شود، امکان جبران کسری با بیمه زنان خانه دار وجود ندارد. در این حالت، باید بیمه اختیاری شود. مقاله تفاوت بیمه اختیاری و اجباری را مطالعه کنید. همچنین امکان دریافت دو بیمه اجباری و زنان خانه دار به صوررت همزمان با هم وجود ندارد.
  • بانوان ایرانی مقیم خارج از کشور هم می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.
  • در صورت فوت شخص، به بازماندگان او بر اساس شرایط بیمه نامه، مستمری پرداخت خواهد شد.
  • دختران زیر ۱۸ سال در صورت دریافت حکم رشد، امکان گرفتن بیمه زنان خانه دار را خواهند داشت.
  • مبلغ پرداختی قابل استرداد نیست؛ اما تمامی سوابق برای فرد در تامین اجتماعی ثبت خواهد شد.

طرح بیمه زنان خانه‌دار

در مقاله بیمه زنان خانه دار سعی کردیم به کلیات این بیمه مفید برای تمام خانم‌های خانه‌دار بپردازیم تا شما به راحتی بتوانید این بیمه را به راحتی از سازمان تامین اجتماعی تهیه نمایید. بیمه زنان خانه دار یک امکان مناسب برای بانوانی است که در خارج از منزل اشتغال ندارند. کسب آگاهی برای بهره مندی از خدمات سازمان تامین اجتماعی و سایر بیمه‌ها یکی از اهداف این مقاله است. با توجه به هدف ارتقای فرهنگ بیمه، کارشناسان بیمه دات کام، به شما در انتخاب یک طرح مناسب کمک می‌کنند. بنابراین در صورتی که در مورد بیمه زنان خانه دار سوال یا ایهامی داشتید، حتما از قسمت نظرات همین مقاله با ما در ارتباط باشید یا با کارشناسان ما در واحد پشتیبانی تماس بگیرید.

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب

دیدگاه کاربران بیمه دات کام
person
شجاعی
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

سلام
من ۱۵ سال سابقه بیمه دارم. میخوام بیمه زنان استفاده کنم.مشکلی که نیست. جایی میتونم سرکار باشم
فقط ی توضیح راجب ۱۲ درصد ۱۴ درصد بهم میدید ممنون.

person
لیلاک
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

سلام وقت بخیر در سن ۴۳سالگی با ۲۰سال سابقه بیمه میشه حقوق بازنشستگی گرفت؟

person
کاربر
۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

سلام وقت بخیر خسته نباشید،ببخشید حداقل باید چندسال سابقه پرداخت بیمه داشت تابعد بازنشسته شد؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

    درود بر شما.
    شرایط بازنشستگی سن و سابقه برای خانم ها و آقایان متفاوت است. کسانی که بیمه عادی واریز می‌کنند با کسانی که در شغل‌های سخت و زیان آور کار می‌کنند نیز شرایط متفاوتی دارند. شما باید جنسیت، سن، مدت واریز حق بیمه و نوع شغل خود را اعلام کنید تا شرایط بازنشستگی را توضیح دهیم.

person
صبا
۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

سلام بنده جایی کار میکنم نیم وقت با حقوق ۲ تومن بهم کفتن بیمه نیم وقت برات رد میکنیم من میخواهم اگه بشه اون مبلغ بیمه نیم وقت را از کارفرما بگیرم و خودم بیمه زنان خانه دار رد کنم از نظر اینکه جریمه بشم و بازرس بیاد خیالم راحت هست کسی نمیاد
سوالم این هست که من چ مبلغی بابت بیمه نیم وقت باتوجه به ۲ تومن حقوق باید از کارفرما ماهانه بگیرم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

    صبا عزیز؛ این مورد قانونی نیست و نمی‌توان مبلغی را برای آن تعیین کرد.
    اما حق بیمه‌ای که کارفرما برای بیمه اجباری باید پرداخت کند، ۳۰٪ حق بیمه پایه است که برای سال ۱۴۰۳، مبلغی حدود ۹۴۰ هزار تومان است. از این مبلغ، حدود ۷۱۰ هزار تومان سهم کارفرما و بقیه آن سهم کارگر است.

person
الهام
۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

سلام من باردارم میخوام برم بیمارستان که تحت بیمه تامین هست میشه الان پرداخت کنم و بیمه بشم و از اون بیمارستان واسه زایمان استفاده کنم.و ۲۷ ماه سابقه بیمه دارم.

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    بله؛ این امکان وجود دارد.

person
َستاره
۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

با سلام.بنده۳۷سال دارم و ده سال سابقه بیمه تامین اجتماعی که حدود ۵سالش اجباری بوده و ۵سالم هست که مشاغل آزاد ۱۲درصد رد میکنم آیا میتونم با ۲۰سال سابقه یعنی زمانی که سنم ۴۸سال هست بازنشسته شوم؟و چیکار کنم که با حقوق بالا بازنشسته شوم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

    ستاره عزیز؛ برای بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه، باید ۵۵ سال سن داشته باشید. در نتیجه نمی‌توانید در ۴۸ سالگی با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شوید.
    برای افزایش حقوق بازنشستگی می‌توانید در مجموعه‌ای کار کنید که بیمه اجباری با مبلغ دریافتی بالا برای شما رد کنند.

person
پری
۳۱ فروردین ۱۴۰۳

با سلام .من ۴۲ سال تمام هستم میخواستم خودمو بیمه زنان خانه دار بکنم ،با ۱۳ سال و۶ ماه سابقه بیمه حقوق باز نشستگی من چقدر میشه؟؟؟ لطفا ۱۲درصدو۱۴درصد و۱۸ درصد رو بفرمایید ممنون از راهنماییتون با تشکر

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

    پری عزیز؛ با شرایط سنی و سابقه کاری که فرمودید، اصلا شرایط بازنشستگی را ندارید.

person
علی
۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سلام جانبازان منظور خانواده جانبازان، یعنی همسر من که پدرش جانباز مشمول قانون جانبازی میشه و همون ۳۰رور دریافت می‌کنه و درصد جانبازی چقدر باید باشه

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

    علی عزیز؛ جانبازی پدر همسر شما تاثیری در افزایش روزهای دریافت مستمری نمی‌گذارد.

person
ناشناس
۲۹ فروردین ۱۴۰۳

سلام من به مدت ۲ سال بیمه اجباری و ۷ سال هم بیمه زنان خانه دار ۱۸ درصد واریز کردم، که جمعا ۹ سال تا به الان بیمه ۱۸ درصد واریز شده ،ایا میتونم بیمم از ۱۸ درصد به ۱۴ درصد زنان خانه دار عوض کنم ،فقط سالای اخر ۱۸ درصد واریز کنم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

    بله؛ مشکلی وجود ندارد.

person
یاسمین صادقی
۲۹ فروردین ۱۴۰۳

سلام من میخوام خودم بیمه کنم ۲۵ ساله هستم اما میخوام بدونم بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی بهتره؟؟ یا نوع بیمه های دیگه؟؟۶ و لطفا برام این نوع بیمه رو بفرمایید به ترتیب اولویت بندی کدامیک از امتیازات بیشتری برخورداند؟؟؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

    یاسمین عزیز؛ اگر می‌خواهید برای اولین بار خود را بیمه کنید، بهتر است بیمه زنان خانه دار با نرخ ۱۲ درصد تهیه کنید. سایر بیمه ها برای شرایط شما مناسب نیستند.

person
کاربر
۲۵ فروردین ۱۴۰۳

با سلام و وقت بخیر
بنده اگر چند سال بیمه زنان خانه دار را پرداخت کنم و بعد از آن به سر کار بروم و آنجا بیمه شوم آیا این بیمه زنان خانه دار اضافه خواهد شد به بیمه جدیدی که خواهم شد ؟
و آیا درست است از الان خود را بیمه کنم که در بازنشستگی خود جلو بیفتم ؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

    کاربر گرامی؛ بله، سوابق بیمه زنان خانه دار شما به سوابق بیمه اجباری شما اضافه می‌شود.
    در خصوص بازنشستگی هم باید بگوییم که هرچه زودتر پرداخت حق بیمه را شروع کنید، زودتر بازنشسته می‌شوید.

person
گل
۲۴ فروردین ۱۴۰۳

سلام
من یکسال هست که برای خودم بیمه شغل آزاد ۱۸ درصد واریز می کنم.
امروز متوجه شدم میتونستم زنان خانه دار رو واریز کنم، مبلغش کمتر هم هست.
فقط برام سواله این یکسال هزینه بیشتری که من واریز کردم هیچ تاثیری توی مستمری بعد بازنشستگی نداره؟
یعنی من یک هزینه ای رو هدر دادم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    مستمری بازنشستگی با توجه به سال های آخر بیمه پردازی تعیین می شود.

    person
    هدیه
    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

    سلام من حدود ۸ ماه بیمه زنان خاندار ریختم اما الان مشکلی برام پیش اومده نمی تونم پرداخت
    کنم آیا امکانش هست پولم پس بگیرم

person
فرامرز حسن زاذه
۲۴ فروردین ۱۴۰۳

سلام من سنم ۵۳ سال است می توانم بیمه تامین اجتماعی بدون درمان بشوم مشاغل خانگی قبلاً هم بیمه ندارم خواهش راهنمایی نمایدباتشکر

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    بله می توانید بیمه مشاغل آزاد را با درصدهای مختلف پرداخت کنید.

person
فرامرز حسن زاده
۲۳ فروردین ۱۴۰۳

سلام همسرمن رفته بیمه ۵۳سال داردخودشو بیمه کنه گفتندسن شما از ۵۰ گذشته از قبل هم بیمه نداردایاراهی هست خودش بیمه مشاغل خانگی بکند باتشکر

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    خانم ها تا ۵۵ سالگی می توانند بیمه تهیه نمایند. بیمه زنان خانه دار را برای ایشان تهیه کنید.

person
کاربر
۲۲ فروردین ۱۴۰۳

سلام آیا نرخ ۱۲ یا ۱۴ یا ۱۸ درصد در میزان مستمری بعد از بازنشستگی تاثیر داره؟ اگر داره مثلا برای ۳۰ سال سابقه فرق بین ۱۲ و ۱۴ چقدر میشه حدودی؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

    خیر؛ درصد واریز حق بیمه، تاثیری در دریافتی بازنشستگی ندارد. در نتیجه مبلغ بازنشستگی هر سه مورد یکسان است.

person
بهار
۲۱ فروردین ۱۴۰۳

سلام.
۱- آیا شوهر خانمی که بیمه زنان خانه‌دار داشته، بعد از فوت خانم میتونه حقوقش رو دریافت کنه؟؟ (با توجه به اینکه شوهرش خودش بیمه هس و حقوق داره)
۲- بعد از فوت خانم، دخترش میتونه حقوق رو دریافت کنه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

    در خصوص سوال اول باید بدانید که چنین امکانی برای همسر متوفی وجود ندارد.
    اما در خصوص سوال دوم، اگر فرزند ایشان ازدواج نکرده باشد،‌ می‌تواند حقوق بازنشستگی ایشان را دریافت کند.

person
مونا
۲۰ فروردین ۱۴۰۳

با عرض سلام و وقت بخیر. بیمه زنان خانه دار، چند درصد افزایش پیدا کرده؟!! بنده سال پیش ۶,۳۶۹,۹۴۱ پرداخت می کردم، الان باید ۸,۸۸۶,۰۶۸ پرداخت کنم!! یعنی اون اضافه حقوقمون رو باید بدیم برای بیمه؟!!

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

    مونا عزیز؛ با توجه به افزایش حقوق ها، همه بیمه ها هر سال با افزایش قیمت همراه هستند. برای بیمه زنان خانه دار نیز مبلغی معادل ۳۰ درصد افزایش حق بیمه را شاهد هستیم.

person
کاربر
۱۸ فروردین ۱۴۰۳

سلام
وقت بخیر
چرا پرداخت حق بیمه از ابتدای امسال زیاد شده. مثلا برای خود بنده که حق بیمه ۷۰۰ هزار تومانی رو انتخاب کرده بودم، الان یک مبلغ ۲۰۰ هزار و خورده ای تومن هم اضافه شده. که جمعا باید حدود ۱ میلیون پرداخت کنم!
این مبلغ اضافی چیه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    حق بیمه زنان خانه دار در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است.

    person
    آزاده
    ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

    سلام من ۴۹ سالگی ۲۰ سالم تموم میشه باید صبر کنم تا ۵۵ سالم بشه و بازنشسته بشم؟! و این ۶ سال چیکار باید بکنم؟

      person
      کارشناس بیمه
      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

      اگر بعد از تکمیل ۱۹ سال سابقه بیمه، سال آخر را بیمه اجباری واریز کنید، می‌توانید با ۲۰ سال سابقه بیمه بازنشسته شوید. در غیر این صورت باید در ۵۵ سالگی اقدام کنید.

person
کاربر
۱۸ فروردین ۱۴۰۳

سلام. امکان افزایش مبلغ پرداختی حق بیمه در سالهای بعد وجود دارد؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

    سلام بر شما. بله؛ هر سال حق بیمه افزایش پیدا می‌کند.

person
مهدیه
۱۸ فروردین ۱۴۰۳

با سلام روزتون بخیر عذر می خوام من سنم بالای ۵۰ سال می باشد و تحت پوشش بیمه همسرم می باشم ولی خودم سابقه بیمه ندارم آیا من می تونم برای این بیمه ثبت نام کنم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

    سلام بر شما.
    خیر؛ متاسفانه چنین امکانی وجود ندارد.

person
۱۲۳
۱۸ فروردین ۱۴۰۳

من ۱۰ سال سابقه کار بیمه اجباری داشتم الان میخوام بیمه با خدمات درمانی رد کنم بیمه اختیاری بهتر هست یا بیمه زنان خانه دار؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

    با توجه به شرایط شما، بهتر است بیمه زنان خانه‌دار تهیه کنید.

person
سها
۱۸ فروردین ۱۴۰۳

سلام. علت این همه افزایش هزینه بیمه زنان خانه دار چیه که بیش از ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته!!! مگه ما کار می کنیم که اینقدر باید پول بیمه بدیم؟!!

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

    کاربر گرامی؛ بر اساس قانون، حق بیمه هر سال افزایش پیدا می‌کند. این افزایش حقوق برای تمامی گروه ها اعمال می‌شود که بیمه زنان خانه دار نیز شامل آن می‌شود.

person
هلن
۱۸ فروردین ۱۴۰۳

من سه سال در کارگاهی بیمه بودم الان اگر ۷سال دیگر بیمه زنان خانه دار پرداخت کنم در مجموع میشود ده سال پرداخت بیمه
و در آن زمان ۵۵ساله میشوم
آیا میشود با همین ده سال حقوق دریافت کنم
و یک سوال اینکه الان حداقل دستمزد وزارت کار چقدر است؟ یعنی اگر الان خانمی با ده سال پرداخت و سن ۵۵ بازنشسته بشه مقدار مبلغ دریافتی که یک سوم هست دقیق چه مبلغی میشه؟
سپاس

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

    بله؛ شما می‌توانید با ۱۰ سال سابقه کار بازنشسته شوید.
    در حال حاضر حداقل مستمری وزارت کار ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که یک سوم آن تقریبا معادل ۳ میلیون تومان می‌شود.

person
محمد
۱۷ فروردین ۱۴۰۳

سلام وقتتون بخیر
اگه کسی ۱۰ سال بیمه پرداخت کند و فوت کند آیا پول رو که پرداخت کرده به بازماندگانش باز گردانده میشه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

    خیر؛ این مبلغ بازگردانده نمی‌شود.

person
شیرین
۱۵ فروردین ۱۴۰۳

سلام وقتتون بخیر باشه ، من ۲ ساله دارم بیمه دختران و زنان خانه دار رد میکنم میتونم تغییرش بدم به بیمه کارگری ؟ ( منظورم مثلا جایی مشغول باشم ، بیممو کارفرما رد کن ) . دومین سوالم اینکه الان ماهیانه بیمه زنان شده توی ۸۰۰ تومن ، بیمه کارگرا چقد هست هرماه ؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

    بله؛ شیرین عزیز،‌ شما می‌توانید بیمه خود را بدون مشکل به بیمه اجباری کارگری تغییر دهید.
    تمام مبلغ بیمه کارگری را شما پرداخت نمی‌کنید. بیشتر مبلغ را کارفرما و بخشی از آن را شما پرداخت می‌کنید.
    مبلغ پرداختی بسته به دریافتی کارگر متفاوت است. این عدد برای سال ۱۴۰۳ و برای حقوق پایه وزارت کار، حدودا ماهی ۷۸۰ هزار تومان است.

person
آرش
۱۵ فروردین ۱۴۰۳

با عرض سلام و وادب. حق بیمه زنان خانه دار، امسال چند درصد افزایش پیدا کرده است؟ با تشکر

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

    آرش عزیز؛ برای سال ۱۴۰۳حق بیمه بیمه زنان خانه دار حدود ۳۳٪ افزایش یافته است.

person
کاربر
۱۵ فروردین ۱۴۰۳

سلام، ۱۵ فروردین ۴۰۲ قراداد بیمه زنان خانه‌دار ۱۲درصد در شعبه‌ تأمین اجتماعی تنظیم کردم، برای امسال‌ باید برم شعبه و قرارداد رو تمدید کنم یا نیازی نیست و پرداخت حق بیمه رو ادامه بدم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

    کاربر گرامی، نیازی به تمدید قرارداد نیست. فقط حق بیمه خود را به صورت مرتب از طریق سامانه اینترنتی انجام دهید.

person
پریناز
۱۵ فروردین ۱۴۰۳

سلام. وقتتون بخیر. بنده حدود ۱ سال و خرده ای هست دارم حق بیمه ۱۲ درصد زنان خانه دار پرداخت می کنم. پارسال، ۶۳۶ و خرده ای، به صورت ماهیانه واریز می کردم. امسال شده: ۸,۸۸۶,۰۶۸ . دلیل این همه افزایش چیه؟! مگه ما کار می کنیم که اینقدر حق بیمه پرداخت کنیم؟ !یا همسر یا پدر ما چقدر درمیارن که این افزایش حق بیمه رو باید متحمل بشن؟! این همه افزایش یک دفعه ای، دلیلش چیه؟! سپاس

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

    کاربر گرامی؛ هر سال با توجه به افزایش حقوق بازنشستگان، حق بیمه زنان خانه دار نیز افزایش پیدا می‌کند. این افزایش قیمت ابتدای هر سال اعمال می‌شود.

person
مروارید
۱۵ فروردین ۱۴۰۳

من ۵۵سالمه و کمتراز ۱۰سال سابقه بیمه زنان خانه دار با نرخ ۱۴٪ را دارم
میتونم تقاضای بازنشستگی بکنم؟و آیاهر سال افزایش حقوق سالانه شامل من هم میشه؟
الان حقوق من چقدر میشه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

    کاربر گرامی؛ برای تقاضای بازنشستگی باید حداقل ۱۰ سال سابقه داشته باشید. افزایش حقوق سالانه نیز شامل حال شما می‌شود.

person
زکیه
۱۴ فروردین ۱۴۰۳

سلام من میخوام بیمه زنان خانه دار رو از ماه آینده واریز کنم و از طرف همسرم بیمه تکمیلی هستم.میخوام ببینم بیمه تکمیلیم قطع میشه یانه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

    خیر؛ مشکلی برای بیمه تکمیلی شما به وجود نمی‌آید.

person
کاربر
۱۴ فروردین ۱۴۰۳

سلام وقت بخیر
من میخواستم بدونم هزینه پرداخت ماهانه برای ۱۸ درصد چه مقدار می باشد؟
ممنونم

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

    سلام بر شما. هزینه پرداخت حق بیمه ۱۸ درصد ماهانه بدون پوشش درمان، برای سال ۱۴۰۳ مبلغی معادل ۱ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان می‌شود.

person
زهرا
۱۲ فروردین ۱۴۰۳

سلام من چند ماه نتوانستم بیمه زنان خانه دار را واریز کنم الان مختومه شده شنیدم امکان فعال سازی مجدد وجود داره اگه بخوام دوباره همون قرارداد را فعال کنم باید از کدام قسمت سایت اقدام کنم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

    زهرا عزیز؛ دیگر امکان فعالسازی قرارداد قبلی وجود ندارد. شما باید یک درخواست جدید ثبت کنید.

person
بیمه شده
۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سلام برای بیمه زنان خانه دار با چه شرایط و چه پرداختی می‌توان به جای حداقل حقوق، حداکثر حقوق و دریافت کرد؟؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

    کاربر گرامی؛ با توجه به شرایط بیمه زنان خانه دار، امکان دریافت حداکثر حقوق برای بیمه شدگان وجود ندارد.

person
مهناز
۰۶ فروردین ۱۴۰۳

سلام پدر من فوت شده و من تحت تکلف بیمه ایشون هستم،کارمند صدا و سیما بودن و من از بیمه درمانی صدا و سیما استفاده میکنم اگر بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار بگیرم برای سابقه
بیمه صدا و سیما قطع میشه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

    خیر؛ شما می توانید همچنان از بیمه درمانی صدا و سیما استفاده کنید.
    کاربر گرامی؛ برای این کار، باید بیمه زنان خانه دار را بدون پوشش درمان تهیه کنید و از بیمه درمانی پدر هم استفاده کنید.

person
کاربر
۰۵ فروردین ۱۴۰۳

سلام.من میخوام حق بیمه را از ۱۲ درصد به ۱۸ درصد تغییر دهم
ویرایش نمیشه داخل سایت

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    به یکی از شعب تامین اجتماعی مراجعه نمایید.

person
محمدی
۰۳ فروردین ۱۴۰۳

سلام من ۱۴ سال سابقه بیمه اجباری دارم حدود یک سال بیمه اجباری قطع شده و بیمه زنان خانه دار واریز میکنم امکانش هست از مزایای کمک هزینه بارداری و یا غرامت بارداری استفاده کنم

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    خیر در بیمه زنان خانه دار کمک هزینه بارداری وجود ندارد.

person
مریم صدیقی
۰۲ فروردین ۱۴۰۳

سلام همسرمن قبلا بیمه بوده وماهم بیمه بودیم وفعلا قطع شده الان من خودموبیمه زنان خانه دارکنم اون چندسال بیمه هم برای بازنشستگی حساب میشه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    در صورتی که سابقه بیمه پردازی داشته باشید بله مورد محاسبه قرار می گیرد.

person
محسن
۰۲ فروردین ۱۴۰۳

سلام وقت بخیر
عذرخواهی میکنم اگر کسی ۱۱ سال پرداخت بیمه ۱۴ درصدی داشته باشه و به هر علتی نتونه پرداخت کنه و در همین حین بمیره آیا سابقه بیمه اش سوخت میشه یا به بازماندگان ۱۱ روز مستمری تعلق میگیره؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    خیر، بازماندگان می توانند از حقوق فرد متوفی استفاده کنند.

person
نسرین
۰۱ فروردین ۱۴۰۳

سلام . من ۱۵ ساله همسرم فوت شده و مستمری بگیر حقوق و بیمه تامین اجتماعی و درمانی و تکمیلی و عمر دارم.؟ اگه بخوام ثبت نام کنم واسه بیمه تامین اجتماعی ۱۲ یا ۱۸ درصدی زنان خانه‌دار .. ؟ایا حقوق و یمه خودم از بین نمیره یعنی قطع نمیشه.

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    خیر بیمه و مستمری همسرتان قطع نمی شود. بیمه زنان خانه دار را بدون درمان خریداری کنید.

person
کاربر
۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سلام.من حق بیمه ۱۲ درصد رو انتخاب کردم و‌چند ماه بیمه پرداخت کردم
الان میخوام به ۱۸ درصد تغییر بدم باید چیکار ‌کنم؟
داخل سایت ویرایش نمیشه

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    به یکی از شعب تامین اجتماعی مراجعه کنید.

person
روی
۲۳ اسفند ۱۴۰۲

سلام
من میخوام حق بیمه پرداخت کنم میزنه با این کد ملی یافت نشد میخواستم بدونم چون یه چند ماهی گذشته بابت همونه… ایا دوباره فعال کنم بیمه رو اون چند ماه محاسبه میشه یا خیر

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر، ماه هایی که بیمه پردازی نکرده اید را نمی توانید خریداری کنید.

person
1234
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

سلام ایا بیمه زنان خانه دار سابقه کار هم محسوب می شود؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله برای شما سابقه رد می شود و می توانید از مزایای بازنشستگی استفاده کنید.

person
A.g
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

سلام ، آیا با قانون جدید که تصویب شده و میخواد اجرا بشه چیزی در مورد بیمه زنان خانه دار تغییر کرده یا خیر ؟ یعنی همون ۵۵ سال سن و ۲۰ سال سابقه و حداقل حقوق کامل در قانون جدید برقراره یا خیر ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    فعلا بخشنامه ای در خصوص قانون جدید ابلاغ نشده است که نظر بدهیم.

person
کیانا
۲۰ اسفند ۱۴۰۲

سلام من بیمه زنان خانه دار ۱۸ درصد هستم و یک فرزند پسر دارم میخواستم بدونم بعداز فوت من، پسرم تا چند سالگی میتونه از حقوق من بهره مند بشه؟!

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    تا زمانی که درس بخواند و گواهی تحصیلی بیاورد می تواند از مستمری شما استفاده کند.

person
احمدی
۱۸ اسفند ۱۴۰۲

سلام‌من‌بیمه‌بانرخ‌۱۴درصدی‌روانجام‌دادم‌وداری‌یک
فرزندپسر‌هستم‌حال‌اگرپسرم‌شاغل‌وبیمه‌شده‌هم‌باشه
ایامستمری‌بعدازفوت‌من‌بهش‌تعلق‌میگیره‌یانه
وبهتره‌من‌قراردادجدیداز۱۴به‌۱۲درصدروتنظیم‌کنم
متشکرم‌ازشما

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    پسر شما از تحت تکفل خارج شده است دیگه مستمری شما به ایشان تعلق نمی گیرد که بتوانید به ۱۲ درصد بیمه خودت را تغییر دهید.

    person
    کیانا
    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

    ببخشید یعنی تا ۱۸ سالگی یا دانشگاه هم شاملش میشه ؟!

      person
      نویسنده بیمه
      ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

      سلام دوست عزیز
      بله تا پایان تحصیلات می توانند از این خدمات استفاده کنند.

      person
      کیانا
      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

      ببخشید همسرم قصد داره که کارتخوان به اسم من بگیرد آیا در بیمه زنان خانه دار من مشکلی پیش نمیاد؟یعنی با وجود تراکنش های بالا، بازهم شامل زنان خانه دار هستم؟

        person
        نویسنده بیمه
        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

        سلام دوست عزیز
        خیر در بیمه زنان خانه دار شما اختلالی ایجاد نمی شود.

person
روشنا
۱۶ اسفند ۱۴۰۲

سلام ممنون بابت توضیح و راهنمایی خوبتون

بنده ۱۵ سال سابقه بیمه دارم (شاغل بودم استعفا دادم) و درحال حاضر بیمه زنان خانه دار رو پرداخت میکنم
الان ۴۰ ساله ام
اگر مابقی بیمه رو بخرم،
آیا در ۴۲ سالگی امکان بازنشستگی هست ؟
میزان حقوق تقریبی چقدره؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    امکان خرید سابقه وجود ندارد و قانونی در خصوص خرید سابقه در تامین اجتماعی نیست شما فعلا تا ۲۰ سال سابقه بیمه همین بیمه را واریز کنید بعد دوباره مشاوره بگیرید.

person
مجید
۱۳ اسفند ۱۴۰۲

سلام. تشکر از بابت پاسخ شما به تمام سوالات.
فرض کنید خانم خانه داری چند سالی مثلا ۵ سال حق بیمه خانه داری را پرداخت کرده. به هردلیل دیگه (مثلا عدم تمکن مالی) پرداخت نکرده. در بالا گفتید که این حق بیمه شامل بازخرید نمی شه. اگر این شخص به ۵۵ سالگی برسه می تونه متناسب با حق بیمه پرداختی بازنشست بشه؟ مثلا با ۵ روز حقوق؟؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر نمیتواند چون باید حتما ۱۰ سال سابقه بیمه را کامل کند که بتواند بازنشسته شود.

person
فرح
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

سلام من ۴۸سال هستم و سه سال سابقه بیمه دارم حالا بخواهم بیمه زنان خانه دار شوم در چه سنی میتوانم حقوق دریافت کنم و مقدارش چقدر خواهد بود؟میخواهم بدانم ارزش داره یا خیر

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    در سن ۵۵ سالگی با ده سال سابقه هم می توانید بازنشسته شوید و یک سوم حداقل مستمری هم دریافت کنید.

person
بااختیار
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر من میخوام بیمه زنان خانه دار باشم فقط سوال این که من قبل پرداخت کرده بودم مبلغ جز برای دکتر رفتن تو مراکز تامین اجتماعی پرداخت میکردم فقط ازتمام شرایط و درمانش هم رایگان باشه چه مبلغی را باید پرداخت کنم

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر میخواهید درمان رایگان باشد باید بیمه اختیاری شوید و ماهیانه مبلغ یک ملیون و هفتصد هزار تومان پرداخت کنید.

person
ناصری
۰۹ اسفند ۱۴۰۲

سلام من دو سال سابقه بیمه روستایی دارم آیا میتونم اینو به تامین اجتماعی انتقال بدم

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله می توانید بیمه خود را به تامین اجتماعی انتقال دهید.

person
گلمحندی
۰۵ اسفند ۱۴۰۲

سلام من با۴۳سال سن تصمیم گرفتم بیمه زنان خانه دار بشم با۱۴ درصد .چن سال باید بیمه بریزم با چقد حقوق بازنشسته میشم

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۷ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    در سن ۵۵ سالگی با هر چند سال سابقه میتوانید بازنشسته شوید ولی حقوق را با توجه به میزان سابقه دریافت خواهید کرد.

person
پروانه
۰۵ اسفند ۱۴۰۲

سلام
من ۴۷ ساله و ۱۳ سال بیمه اجباری دارم. سوالم اینه:
اگر بیمه زنان خانه دار بشم با این سابقه ،چند سال دیگه باید پرداخت کنم تا ۳۰ روزه بازنشسته بشم( منظورم اینه که مثلا در ۵۵ سالگی با ۲۰ سال پرداختی میتونم حقوق ۳۰ روز رو دریافت کنم.)
و مورد دوم اینکه چقدر باید پرداختی داشته باشم که بیشترین مستمری رو دریافت کنم.
با تشکر

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۵ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    ۱. بله با ۲۰ سال سابقه بیمه و ۵۵ سال سن حقوق کامل دریافت می کنید.
    ۲. با ۲۰ سال سابقه بیمه نمی توانید بیشترین مستمری بازنشستگی را دریافت کنید فقط شامل حداقل می شوید.

person
Amini
۰۲ اسفند ۱۴۰۲

سلام. من ۱۰ سال سابقه بیمه دارم که ۳ سال آخر خودم بیمه زنان خانه دار پرداخت میکردم. پدرم چندماهه فوت کرده و ایشون بازنشسته ارتش بودن. چون درامدی ندارم به حقوق پدرم نیاز دارم آیا برای برقراری حقوق، بیمه زنان خانه دار هم باید قطع کنم؟ اگر بله درصورتیکه بعدا ازدواج کنم و حقوق پدرم قطع شه توی سابقه بیمه م وقفه میوفته؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۵ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    ۱. می توانید هم قطع نکنید و بعد که ازدواج کنید حقوق پدر شما قطع می شود و می توانید از حقوق بازنشستگی خودت استفاده کنید.

      person
      Amini
      ۰۵ اسفند ۱۴۰۲

      اگر بیمه زنان خانه دار قطع نشه حقوق پدرم برقرار میشه؟ هیچکس جواب قطعی بهم نمیده. کارشناسا یه عده شون میگن مشکلی پیش نمیاد یه عده میگن اگر هم حقوق برقرار شه استعلام بیمه بگیرن حقوق رو قطع میکنن

        person
        نویسنده بیمه
        ۰۷ اسفند ۱۴۰۲

        سلام دوست عزیز
        شما فقط از یک حقوق می توانید استفاده کنید.

person
N30
۰۱ اسفند ۱۴۰۲

سلام باید ماهانه پرداخت بشه حق بیمه یا سالانه اس؟ مثلا من ۱۸ درصد رو میخوام

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۲ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    باید به صورت ماهانه حق بیمه را پرداخت نمایید.

person
نگار
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

اگر حق بیمه ۱۲درصد واریز بشه وپیش بازنشستگی فوت بشه بیمه شده پرداختی ها هدر میره؟؟؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله هدر می‌رود.

person
مظفری
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

میزان حقوق بازنشستگی برای ۲۰سال سابقه و۱۸درصد چقدره

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    پنج میلیون و سیصد هزار تومان است.

person
زهرا
۲۹ بهمن ۱۴۰۲

سلام ۱۸ سالمه میخوام خدم رو بیمه خانه داری کنم میشه آیا؟بعد اینکه چند سال طول میکشه پرداخت پول بیمه

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله میتوانید مشکلی نیست و باید ۲۰ سال حق بیمه واریز کنید که بتوانید بارنشسته شوید.

person
زهرا
۲۷ بهمن ۱۴۰۲

سلام روزتون بخیرمن ۵۰سالمه همسرم بیمه نداشته من اصلاسابقه بیمه ندارم بیمه زنان خانه دارمراجعه کردم گفتن سنتون از۵۰گذشته لطفا منوراهنمایی کنید من چه بیمه ای میتونم بکنم ایا راهی هست که من بیمه شوم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر با این شرایط نمی توانید بیمه شوید.

person
سمیر
۲۶ بهمن ۱۴۰۲

سلام. من ۳۸ سالمه و ۵ سال هست بیمه مشاغل خانگی پرداخت کردم تا چند ساله دیگه باید پرداخت کنم تا با حقوق ۳۰ روزه بازنشستگی بگیرم؟؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    شما باید ۲۰ سال سابقه بیمه داشته باشید.

person
یاس
۲۶ بهمن ۱۴۰۲

سلام ببخشید اگه من بیمه زنان خانه دار پرداخت کنم بعد چند سال مثلاً سه سال دیگه نتونم پرداخت کنم.پولم میره؟یا سابقه بیمه محسوب میشه؟اخه شنیدم پولت هدر می‌ره اگه قطع کنی بعد چند سال؟ایا اون دو سه سالی که پرداخت میکنم سابقه بیمه محسوب میشه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    شما هر چند سال که حق بیمه پرداخت کنید جز سابقه شما محسوب می شود و هدر نمی رود.

      person
      Akram
      ۲۱ فروردین ۱۴۰۳

      سلام وقت بخیر
      خانمی ۳۰ ساله هستم با ۳ سال سابقه پرداختی بیمه من میتونم تو سن ۳۷ سالگی با ۱۰ سال سابقه بازنشست بشم ؟؟

        person
        کارشناس بیمه
        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

        خیر؛‌ چنین امکانی وجود ندارد.

عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید