۲۴ فروردین ۱۴۰۲

بیمه خدمات درمانی همان بیمه سلامت+ پوشش‌ها و مزایا

به طور حتم بالاترین نعمت برای هر انسانی، سلامتی است. در برخی از مواقع زندگی، بیماری به سراغ انسان می‌آید که بهتر است از بیمه خدمات درمانی و بیمه پایه استفاده کرد تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند. این بیمه با نام بیمه سلامت هم شناخته می‌شود که در طرح‌های مختلف ارائه خواهد شد. در دستور دولت، بیمه سلامت و خدمات درمانی برای اقشار مختلف جامعه قابل اجرا است و افراد گوناگون را می‌تواند تحت پوشش قرار دهد.

در این مطلب درباره بیمه پایه، انواع بیمه‌ی خدمات درمانی و بیمه سلامت توضیحاتی خواهیم داد. با ما همراه باشید.

بیمه خدمات درمانی چه نوع بیمه‌ای است؟

در ابتدا باید بدانید که بیمه خدمات درمانی چیست؟ بیمه خدمات درمانی یکی از بیمه‌های درمانی پایه است که زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه امور اجتماعی قرار دارد. این بیمه در طی تصویب قانون بیمه همگانی در سال ۱۳۷۳ تاسیس شده است. هدف اصلی این بیمه‌نامه، تحت پوشش قراردادن همه اقشار جامعه است تا در صورت بروز بیماری دغدغه هزینه‌های درمان وجود نداشته باشد.

خدمات درمانی بیمه سلامت برای اقشار مختلف بسیار مناسب است. بهتر است این موضوع را روشن کنیم که بیمه خدمات درمانی کارکنان دولت در برخی شرایط و ویژگی‌ها بیمه خدمات درمانی متفاوت است. برتری این دو بیمه نسبت به هم را شرایط افراد مشخص می‌کند. بیمه خدمات درمانی کارکنان دولت همان‌طور که از نامش پیدا است برای کارکنان دولت است.

اما در مورد خدمات بیمه سلامت چه می‌دانید؟ دفترچه خدمات درمانی چیست؟ سوابق بیمه خدمات درمانی چگونه محاسبه می‌شود؟ آیا سوابق بیمه سلامت را می‌توان مشاهده کرد؟ با ما همراه باشید.

بیمه خدمات درمانی

جبران هزینه‌های درمانی با بیمه خدمات درمانی

در سال ۱۳۹۱ تمام نهادها و صندوق‌های این سازمان با یکدیگر ادغام شدند و سازمان بیمه سلامت را تشکیل دادند؛ بعد از آن بیمه خدمات درمانی با نام بیمه سلامت ارائه شد.

انواع بیمه خدمات درمانی

همانطور که اشاره شد، بیمه خدمات درمانی برای افراد مختلف قابل تهیه است و می‌توان از آن بهره‌مند شد. انواع این بیمه‌نامه عبارتند از:

  • خدمات درمانی همگانی
  • بیمه روستاییان
  • کارکنان دولت
  • خدمات درمانی ایرانیان
  • سایر اقشار

بیمه‌نامه خدمات درمانی همگانی

برای استفاده از این نوع بیمه‌نامه نیازی به پرداخت حق بیمه‌ نیست و به طور رایگان در اختیار عموم افراد قرار می‌گیرد. نکته مهم این است که با تهیه این بیمه‌نامه، دیگر نمی‌توانید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشید و از خدمات بیمه پایه آن استفاده کنید. در حقیقت این بیمه‌نامه بیشتر برای افرادی که شغل‌های فصلی دارند مناسب بوده تا در صورت بروز بیماری، هزینه‌های آن‌ها کاهش پیدا کند.

 

در برخی بیمارستان‌ها شاهدیم که بسیاری از خدمات کاملاً رایگان به بیماران ارائه می‌‌شود و این به دلیل تحت قرارداد بودن با بیمۀ تأمین اجتماعی است. هزینه‌ای که فرد در صورت بیمه بودن به صورت اختیاری یا از طریق کارفرما پرداخت می‌کند، همان مقداری است که در زمان بیماری، از جانب وی به بیمارستان یا داروخانه و یا هر مرکزی که طرف قرارداد با بیمۀ فرد است، پرداخت می‌شود. در این‌جا با واژه «فرانشیز» روبه‌رو می‌شویم که به معنای پرداخت مقداری از هزینۀ درمان توسط فرد و تسویۀ مابقی مبلغ توسط بیمۀ خدمات درمانی است.

بیمه روستاییان

یکی از زیر مجموعه‌های بیمه سلامت همگانی بیمه روستایی است که دخترهای بالای ۱۵ سال و پسرهای بالای ۲۰ سال می‌توانند، تحت پوشش آن قرار گیرند. بهتر است بدانید که ۶۸ درصد از افرادی که از بیمه درمانی استفاده می‌کنند را افراد روستایی تشکیل داده‌اند.

بیمه کارکنان دولت

تمام افرادی که در دولت کار می‌کنند، تحت پوشش خدمات درمانی کارکنان دولت (بیمه سلامت) خواهند بود و به طور کلی حدود ۱۶ درصد کسانی که بیمه خدمات درمانی دارند، کارکنان سازمان‌های دولتی هستند. کارکنان دولت می‌توانند همسر و فرزندان پسر خود را تا ۲۲ سالگی و در صورت ادامه تحصیل ۲۵ سالگی و فرزندان دختر خود را تا زمان ازدواج یا اشتغال به کار تحت پوشش خود دربیاورند. برای تحت پوشش قرار دادن آن‌ها نیاز است تا مدارک هر یک تحویل داده شوند. همچنین اینکه حق بیمه کامل برای آن‌ها پرداخت شود.

یک پنجم تا یک سوم حق بیمه سرانه متناسب با حقوق و مزایا و با تصویب هیأت وزیران مشخص خواهد شد.

بیمه خدمات درمانی ایرانیان

این بیمه‌نامه مشابه بیمه سلامت همگانی است و تنها تفاوت آن‌ها این است که برای تهیه بیمه ‌ایرانیان باید حق بیمه پرداخت کرد. حق بیمه سالانه ۵۵۰ هزار تومان بوده که نصف آن را دولت پرداخت می‌کند و مبلغ ۲۴۶ هزار تومان آن بر عهده بیمه‌گزار است. دقت کنید که با تهیه این بیمه‌نامه شما شرایط خرید بیمه تکمیلی را هم دارید و با بیمه تکمیلی می‌توان هزینه‌های قابل توجهی از درمان بیماری را پرداخت کرد.

بیمه سایر اقشار

تمام مواردی که باقی می‌ماند و در ۴ دسته قبلی جای نمی‌گیرد، در دسته بیمه سایر اقشار می‌دانند. دانشجوها، طلاب، خانوداه شهدا و اقشاری از این دست، در این بیمه‌نامه قرار خواهند گرفت و می‌توانند از خدمات درمانی بهره مند شوند.

چه کسانی می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند؟

مزایای بیمه سلامت همگانی چیست و چه افرادی می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند؟ برای استفاده از خدمات درمانی بیمه سلامت، شرایطی وجود دارد که باید فرد بیمه شده مشمول آن باشد. شرایط بیمه خدمات درمانی به شرح زیر است:

  • افراد تحت پوشش هیچ بیمه دیگری نباشند. این موضوع را می‌توان مهم‌ترین شرط در بیمه سلامت دانست.
  • تمام مردانی که به سن قانونی ۱۸ سال رسیده باشند.
  • خانم‌های سرپرست خانوار که تحت پوشش سایر بیمه‌نامه‌ها نیستند.

افرادی که در دسته بندی‌های ۳ شرط بالا قرار بگیرند می‌توانند، بیمه سلامت را دریافت کنند.

تفاوت بیمه خدمات درمانی با بیمه تامین اجتماعی

از نظر خدمات رسانی تفاوتی در این دو بیمه‌نامه وجود ندارد و تنها تفاوت آن‌ها را می‌توان شرایط بازنشستگی دانست. خدمات بیمه سلامت همگانی همان گونه که از اسم آن مشخص است، فقط جنبه درمانی دارد و با تهیه آن سابقه بیمه‌ای برای افراد در نظر گرفته نخواهد شد؛ اما در بیمه تامین اجتماعی با توجه به پرداخت حق بیمه، علاوه بر استفاده از خدمات درمانی می‌توان سابقه بیمه‌ای داشت و بعد از پایان خدمت، مستمری و بازنشستگی دریافت کرد

طرف قرارداد بیمه خدمات درمانی

اگر موضوع سابقه در بیمه سلامت را در نظر نگیریم، می‌بینیم که این بیمه‌نامه هم مانند بیمه تامین اجتماعی با بیشتر بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها، کلینینک‌ها و مراکز بهداشتی طرف قرارداد است. افرادی که بیمه سلامت را تهیه می‌کنند، می‌دانند که هنگام بیماری، هزینه‌های درمان کاهش پیدا می‌کند و تنها بخش اندکی از این هزینه‌ها را بیمار پرداخت خواهد کرد.

پوشش‌های بیمه خدمات درمانی

در بیمه سلامت مانند بیمه تامین اجتماعی خدمات مختلف درمانی تحت پوشش قرار دارد. بستری بیمارستانی، خدمات درمان سرپایی، زایمان، خدمات کلینینک‌ها، پاراکلینینک‌ها تحت پوشش این بیمه‌نامه است. همچنین بیمارستان‌ها و مراکز درمان خصوصی در صورت وجود قرارداد با بیمه سلامت، خدمات درمانی خود را در اختیار بیمه‌ شده‌های شرکت بیمه پایه قرار می‌دهند.

نکته: هزینه‌های مربوط به شیمی ‌درمانی در پوشش‌های این بیمه‌نامه نیست.

پوشش بیماری‌های خاص در بیمه‌ی خدمات درمانی

افرادی که بیماری‌های خاص مانند: ام اس، پیوند کلیه، دیالیز، تالاسمی‌ و هموفیلی دارند می‌دانند که تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرند. افراد تحت پوشش می‌توانند از خدمات مراکز درمانی بهره مند شوند. همچنین رئیس سازمان نظام پرستاری بیان کرد که افراد دارای بیماری سرطان، سکته مغزی، مزمن، صعب العلاج، سالمند و افراد بستری شده در آی سی یو می‌توانند از خدمات تعریف شده استفاده کنند تا سرعت درمان آن‌ها افزایش پیدا کنند. این بیماری‌ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند و در صورت نیاز افراد به منزل منتقل شده و از خدمات پرستاری تحت پوشش بهر‌ه‌مند خواهند شد.

هزینه تمدید بیمه سلامت

همان‌طور که در قسمت‌های قبل توضیح داده شد، برای تهیه این بیمه‌نامه حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌شود و تنها برای تمدید دفترچه بیمه سلامت باید مبلغ ۳ هزار تومان پرداخت کرد. اگر دوباره دفترچه بیمه برای شما صادر شود در نوبت اول ۹ هزار تومان و در نوبت دوم ۱۸ هزار تومان باید پرداخت کنید.

نکته مهم: دقت کنید افرادی مشمول استفاده از این بیمه‌نامه خواهند بود که تحت پوشش هیچ بیمه دیگری مانند: بیمه تامین اجتماعی و بیمه بیکاری نباشند. اگر نیاز به استفاده از بیمه سلامت دارید باید در ابتدا از زیر نظر و پوشش بیمه‌های گفته شده، خارج شوید.

همچنین به محض اینکه شما در سازمانی مشغول به فعالیت شوید که حق بیمه تامین اجتماعی برای شما پرداخت شود از لیست بیمه سلامت خارج خواهید شد؛ اما همچنان دفترچه شما تا یکسال اعتبار دارد و می‌توانید از خدمات درمانی آن استفاده کنید.

روش استعلام سوابق بیمه خدمات درمانی

استعلام سوابق بیمه خدمات درمانی مانند بیمه تامین اجتماعی است. کافی است که به سامانه طراحی شده برای استعلام بیمه خدمات درمانی مراجعه کنید و به راحتی سوابق خود را مشاهده کنید. برای انجام دادن این کار باید به آدرس https://www.ihio.gov.ir مراجعه کنید.

اطلاعات مورد نیاز برای استعلام سوابق بیمه سلامت

برای اینکه بتوانید سوابق بیمه سلامت را داشته باشید، نیاز است که یکسری اطلاعات را در سامانه استعلام وارد کنید. این موارد عبارتند از:

  • کد ملی
  • شماره بیمه
  • سریال شناسنامه
  • شماره شناسنامه

موارد گفته شده را در کادرهای مشخص شده در سایت درج کرده و با وارد کردن کد امنیتی، سوابق و استعلام بیمه سلامت شما قابل رویت است.

بیمه سلامت همان بیمه خدمات درمانی

در این مطلب توضیح داد‌ه‌شد که بیمه‌ی خدمات درمانی، همان بیمه سلامت است که در سال‌های اخیر، نام آن تغییر کرده‌است. این بیمه‌نامه یک بیمه پایه برای استفاده از بیمه تکمیلی است و ویژگی‌های منحصر به خود را دارد. چه چیزی از این بهتر که بیمه سلامت، بیشتر هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کند و نگرانی بیمار و خانواده بیمار را کاهش می‌دهد؟

در آخر اگر نکته یا سوالی دارید که در این مطلب به آن اشاره نشده‌است، می‌توانید در قالب کامنت با کارشناس‌های بیمه‌ای مطرح کنید تا در زمان کوتاهی پاسخ شما داده‌شود.

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب

دیدگاه کاربران بیمه دات کام
person
جلال
۱۸ فروردین ۱۴۰۳

سلام بیمه خدمات درمانی روستایی دارم میخوام عمل رباط صلیبی زانو‌ انجام بدم. چند درصد هزینه عمل بیمارستان پرداخت میکند؟ باتشکر

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    بهتر است این موضوع را از طریق شعب بیمه روستایی پیگیری کنید.

person
قربان گلچین
۰۴ فروردین ۱۴۰۳

من وهمسرم بیمه سلامتیم وقتی به بیمارستان مراجه میکنیم پایه بیمه سلامت را پایه تامین اجتمایی نشان میده اشغال از کجاست الان شش ماه نمتونیم اصلاح کنیم

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    به یکی از شعب بیمه سلامت مراجعه کنید.

person
ساسان
۲۱ بهمن ۱۴۰۲

سلام
من حدود چهارده سال براز خانواده خودم و مادرم بیمه خدمات درمانی کارکنان دولت داشته ام.
بدون استفاده از محل کارم مهاجرت کردم و حدود ۳ سال است که بیمه ای پرداخت نشده است‌
مادرم در ایران نمی تواند از این بیمه خارج شود و خود را تحت پوشش بیمه دیگری قرار دهد.
چه راهی پیشنهاد می کنید؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    ایشان می توانند بیمه تامین اجتماعی یا سلامت را خریداری نمایند.

person
امیر مهدی
۱۰ بهمن ۱۴۰۲

سلام آیا بیمه خدمات درمانی کارکنان دولت جزء سوابقشون حساب میشه تا مثلا سی سال بعد بازنشسته بشن ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله، کارکنان دولت بیمه سابقه کار دارند و بعد از گذشت مدت زمان مشخصی بازنشسته می شود.

person
سارا
۰۳ بهمن ۱۴۰۲

با سلام و وقت به خیر
من خانمی مجرد هستم و در گذشته به مدت نه سال کارمند مخابرات بودم و نه سال سابقه ی بیمه تامین اجتماعی برایم رد شده بود. بعد مهاجرت کردم و مجددا از سال نود و شش با استفاده از بیمه ی تامین اجتماعی ایرانیان خارج از کشور خود را بیمه کردم و تا کنون شش سال هم از این طریق بیمه پرداخت کرده ام. در مجموع بیش‌از پانزده سال سابقه ی پرداخت بیمه دارم. اخیرا برای دیدار والدینم به ایران بازگشتم و از آنجائیکه لازم است چندین ماه اینجا باشم و بیمه ی درمان نداشتم، پدرم از طریق بیمه خودشان که بیمه ی خدمات درمانی است من را تحت پوشش گذاشتند.
اخیرا تصمیم گرفتم که خودم بیمه ی درمانی تامین اجتماعی را به بیمه ی تامین اجتماعی ام اضافه کنم.
سوالی که دارم این است که
آیا لازم است پدرم بیمه ی من را کنسل کنند یا اینکه میتوانم همزمان هر دو نوع بیمه ی درمان را داشته باشم؟
و سوال دوم اینکه با توجه به اینکه پنجاه و یک سال دارم چه زمانی میتوانم خودم را بازنشسته ی تامین اجتماعی بکنم؟

با سپاس 🙏

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۴ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    ۱. باید اول پدر شما اون بیمه را حذف کند بعد شما درخواست بدهید فقط از یک دفترچه درمانی میتوانید استفاده کنید.
    ۲. در سن ۵۵ سالگی میتوانید بازنشسته شوید.

person
محمد
۲۸ دی ۱۴۰۲

سلام خسته نباشیدوقت بخیر
برای عمل سنگ صفرا،بیمارستان چقدر ازهزینه را کم میکندبابیمه سلامت،یعنی چقدمیشه،یاچنددرصدرا تقبل میکنه بیمه سلامت؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۳۰ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    فقط در مراکز طرف قرار داد با این بیمه بخشی از هزینه تحت پوشش قرار می گیرد. بیمه سلامت یک بیمه پایه است و خدمات زیادی ندارد.

    person
    سحر
    ۰۴ بهمن ۱۴۰۲

    با سلام و تشکر فراوان از پاسخ شما
    آیا میتوانم درمان را از بیمه ی تامین اجتماعی ام حذف کنم
    و همچنان تحت پوشش بیمه ی سلامت پدرم باشم؟
    با تشکر مجدد

      person
      نویسنده بیمه
      ۰۷ بهمن ۱۴۰۲

      سلام دوست عزیز
      بله می توانید بیمه درمان تامین اجتماعی را حذف کنید.

person
حیدری
۲۶ دی ۱۴۰۲

با سلام
پدرم در بیمارستان ارتش عمل قلب باز کردند. که با بیمه سلامت قرارداد نداشتند ولی با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ قرارداد داشت بیمارستان که ما ۳۰% کل هزینه را خودمان پرداخت کردیم و فاکتور گرفتیم تا به بیمه پایه ارایه کنیم. لطفا راهنمایی فرمایید به کجا (ادرس)باید مراجعه کنم.

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۶ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    استعلام بیمه خود را دریافت کنید تا ببینید بیمه پایه شما چه بیمه ای است.

person
حامد
۲۴ دی ۱۴۰۲

سلام. وقت بخیر
آیا یک بازنشسته با بیمه خدمات درمانی و بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ برای انجام عکس‌برداری جهت سنجش تراکم استخوان در بیمارستان دولتی، مشمول بیمه خواهد شد؟ اگر بله، چه میزان از هزینه به بیمار تعلق میگیره؟
ممنون از صرف وقت و توجه شما برای پاسخگویی

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۵ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بیمه تا سقف تعهداتش هزینه آزمایشات و تصویربرداری ها را پرداخت خواهد کرد.

person
امیرعلی ( بازنشسته )
۲۲ دی ۱۴۰۲

سلام و وقت بخیر .
نزد پزشکی که بیمه نبوده آندوسکپی و کلونوسکپی انجام داده ام ، بیمه تکمیلی حدود ۳۰ درصد هزینه را داده ، آیا بیمه پایه ( سلامت ) هم مبلغی پرداخت می کند ؟ (چگونه؟) .

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۳ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر بیمه سلامت مبلغی را پرداخت نمی کند.

person
پیمان
۱۶ دی ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر
بین بیمه روستائی و بیمه کارکنان دولت کدومش مزایای بهتری داره؟؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۷ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بیمه کارکنان دولت اگر میخواهید بشوید باید یکی از کارکنان دولت و در استخدام دستگاههای دولتی باشید و اون بهتر است.

    person
    رامین
    ۲۱ دی ۱۴۰۲

    سلام
    من بیمه شده تامین اجتماعی هستم اما خدمات درمانی ان را حذف و فاقد خدمات درمانی میباشم یعنی فقط برای بازنشستگی هزینه واریز مینمایم
    الان میتونم از امتیاز درمانی بیمه سلامت همگانی استفاده کنم

      person
      نویسنده بیمه
      ۲۳ دی ۱۴۰۲

      سلام دوست عزیز
      بله می توانید از امتیاز بیمه سلامت استفاده نمایید.

person
اسلامی
۰۹ دی ۱۴۰۲

سلام من چند سال دردهه هفتادبیمه خدمات درمانی کارکنان دولت (مخابرات) بود م ولی اکنون بیمه تامین اجتماعی هستم برای تجمیع سنوات چگونه بایداقدام کنم باتوجه به اینکه هم اکنون۶۴سال دارم

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۹ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    به تامین اجتماعی مراجعه کنید تا کارهای تلفیق سوابق را برای شما انجام دهند.

      person
      کاربر
      ۰۹ دی ۱۴۰۲

      سلام پدر و مادرم بیمه سلامت ایرانیان هستن و خودم سلامت کارکنان دولت فرقی داره که سلامت ایرانیان باشن یا من روی بیمه خودم بیمشون کنم؟

        person
        نویسنده بیمه
        ۱۰ دی ۱۴۰۲

        سلام دوست عزیز
        هر دو این موارد بیمه های پایه هستند.

person
محمودی
۰۵ دی ۱۴۰۲

سلام بیمه خدمات درمانی روستایی هستم و عمل جراحی لگن دارم میخوام بدونم هزینه بیمارستان را بیمه پرداخت میکنه ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۵ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    باید از خود اون بیمارستان که میخواهید جراحی کنید بپرسید که آیا بیمه روستایی را قبول میکند یا خیر

person
محمدى
۲۹ آذر ۱۴۰۲

سلام
مادر من از طریق پدرم که بازنشسته سازمان بهزیستی بود بیمه خدمات درمانى داشت و الان سه ساله که پدر فوت کرده. و مادر کماکام حقوق و بیمه پدرم رو داشتن.
الان براى درمان مراجعه کردیم و گفتن بیمه پایه شون قطع شده. باید کجا مراجعه کنم و چه کنم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۴ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    باید بروید اداره بهزیستی مراجعه کنید تا آنها پیگیری کنند.

person
لیلا براهیم
۱۱ آذر ۱۴۰۲

سلام می خواستم بدونم آیا مراکزی هست که با بیمه خدمات درمانی کارمندی از خدمات دندانپزشکی با قیمت مناسب استفاده کرد

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۲ آذر ۱۴۰۲

    سلام. از شعب این بیمه سوال بفرمایید.

    person
    ملی
    ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

    اگر خدمات درمانی ارتش هستین بله تو بلوار ابوذر درمانگاه فاطمه الزهرا
    فاطمه ازهرالی

person
مرضی
۱۲ آبان ۱۴۰۲

سلام. من ام اس دارم. و در حال حاضر از ویلچر استفاده میکنم. آیا داروهای ام اس تحت پوشش هستند و اگر جواب شما مثبت هستش، رایگان هستن؟ هزینه های کاردرمانی هم تحث پوشش هست؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۳ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بخشی از هزینه ها تحت پوشش قرار می گیرد. بهتر است برای دریافت راهنمایی بهتر به یکی از شعب بیمه مراجعه نمایید یا مراکز بیماری های خاص بروید.

person
Pejman
۰۱ آبان ۱۴۰۲

سلام خسته نباشید آیا شکستگی پا شامل بیمه روستایی می‌شود

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر شکستگی پا مشمول بیمه روستایی نمی شود.

person
المیرا
۳۰ مهر ۱۴۰۲

باسلام
بنده کارمند علوم پزشکی می باشم و همسرم نیز کارمند دولتی هستند تا سال قبل حق بیمه فقط از همسرم کم میشد اما از ابتدای سال ماهیانه ۳۵۰ هزارتومان از حقوق منم کسر میشه میگن قانون جدید بیمه اس . با این وضعیت افتضاح پرداخت هزینه های درمانی از طرف بیمه ها ایا همچین قانونی هستش و حق بیمه ای که از ما کسر میشه خیلی زیاد نیس؟ لطفا راهنمایی بفرمائین.

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    می توانید به صورت حضوری این مشکل را پیگیری کنید تا توضیحات کامل را دریافت نمایید. خیر مشکلی ندارد و براساس قوانین بیمه عمل می شود.

person
مریمی
۳۰ مهر ۱۴۰۲

سلام خودم سرپرست و مددجوی بهزیستی هستم وبیمه سلامت دارم والان هم در بیمارستان دولتی به علت شکستگی پاشنه پابستری شدم و قراره عمل جراحی بشم واز پیچ و پلاک برای پام استفاده کنم .میخام بدونم ایا هزینه بستری و عمل و گذاشتن پیچ و پلاک رایگانه ؟یا اگه رایگان نیست تا چند درصدش رایگانه .ممنون

    person
    نویسنده بیمه
    ۳۰ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بیمه سلامت یک بیمه پایه است و فقط در مراکز تحت پوشش خود برخی خدمات ارائه می دهد. برای استفاده از بیمه درمانی باید به یکی از مراکز تحت پوشش بیمه سلامت مراجعه نمایید.

person
مریمی
۳۰ مهر ۱۴۰۲

سلام خودم سرپرست و مددجوی بهزیستی هستم والان در بیمارستان دولتی به علت شکستگی پاشنه پابستری شدم و قراره عمل جراحی بشم واز پیچ و پلاک برای پام استفاده کنم .میخام بدونم ایا هزینه بستری و عمل و گذاشتن پیچ و پلاک رایگانه ؟یا اگه رایگان نیست تا چند درصدش رایگانه .ممنون

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر این جراحی رایگان نیست. باید هزینه آن را پرداخت کنید.

person
محمد
۲۹ مهر ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر
من بیمه خدمات درمانی کارکنان دولت دارم فرهنگی هستم.
برای سونو گرافی مراجعه کردم و گفتن سقف شما پر شده! بیمه تکمیلی هم دارم ولی میگن ایراد از بیمه پایه هست.
همچین چیزی ممکنه؟ یعنی در قانون برای خدمات پاراکلینیکی سقفی هست؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۳۰ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر در بیمه فرهنگیان برای خدمات بیمارستان و پاراکلینیکی سقفی تعیین نشده است.

person
رز
۲۵ مهر ۱۴۰۲

سلام .وقت بخیر
بعد از دادن مدارک بیمارستانی وپلاتین به بیمه سلامت ،یک لینکی به من فرستاده شده که در قسمت وضعیت پرونده نوشته :تایید حواله.
میخواستم بپرسم چند مدت طول میکشه تا این مبلغ واریز بشه.
ممنون

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۶ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیزپممکن است چند روزی طول بکشد.

person
مهربان
۲۳ مهر ۱۴۰۲

با سلام به مطب پزشکی مراجعه کردیم برای آندوسکوپی که چون با بیمه قرارداد نداشت کل هزینه را گرفت و همینطور در مورد آزمایشگاه پاتو لوژی ، اکنون چگونه هزینه پرداختی را از بیمه خدمات درمانی سلامت بگیرم ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۴ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    فاکتور دریافت خدمات را از مراکز مربوطه دریافت نمایید و به همراه مدارکی مانند نسخه، فاکتور ویزیت، آزمایشات به بیمه تحویل دهید تا خسارت شما را پرداخت نماید.

person
بیتا
۱۶ مهر ۱۴۰۲

با سلام
من بیمه خدمات درمانی تحت تکفل پدرم هستم که بازنشسته فرهنگی هستن
بیمه تامین اجتماعی هم سر کار برام رد میشه اما دفترچه درمانیش برام صادر نشد و امور درمانیم رو با بیمه پدرم انجام میدم
الان میخوام خدمات درمانی رو تمدید کنم یک سری میگن باید قطعش کنی چون تامین اجتماعی محل کار برات رد میشه یک سری هم گفتن باید از تامین اجتماعی بخوای قسمت درمانی بیمه تامین اجتماعی رو برات غیر فعال کننن تا بتونی کارهای درمانی رو با بیمه خدمات درمانی پدرت انجام بدی و تامین اجتماعی فقط بعنوان سابقه کار برات رد بشه
کدوم درسته و باید انجام بشه؟؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۶ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بیمه تامین اجتماعی یک بیمه پایه است. شما بدون بیمه پایه نمی توانید بیمه تکمیلی را خریداری کنید. اگر پدرتان هزینه بیمه پایه را هم برای شما واریز می کند از محل کارتان بخواهید فقط سابقه کار را برای شما رد نمایند.

      person
      آتنا
      ۱۹ مهر ۱۴۰۲

      باسلام روز بخیر
      خب بیمه خدمات درمانبشون هم بیمه پایه محسوب میشه
      ک با اون میتونن بیمه تکمیلی داشته باشند درسته؟
      من الان با پاسخ شما گیج شدم.

        person
        نویسنده بیمه
        ۲۲ مهر ۱۴۰۲

        سلام دوست عزیز. بیمه سلامت یک بیمه پایه است.

      person
      بیتا
      ۲۲ مهر ۱۴۰۲

      سوال من در رابطه با همون بیمه پایه هست
      بله بیمه پایه خدمات درمانی پدرم رو هم دارم و هزینه ش از حقوق ایشون کسر میشه
      از محل کار خواستم که بخش درمانی رو از بیمه پایه تامین اجتماعی برام حذف کنن و فقط سابقه کار رد بشه، گفتن بیمه اجباری هست و امکان تفکیک نداره.. این درسته؟؟

        person
        نویسنده بیمه
        ۲۲ مهر ۱۴۰۲

        سلام دوست عزیز
        خیر، شما می توانید درخواست دهید بیمه درمانی را نمی خواهید مگر این که قوانین خاصی داشته باشند و بیمه گروهی باشد.

person
محمد اراک
۱۵ مهر ۱۴۰۲

سلام . آیا بیمه سلامت روستاییان برای استفاده باید به پایگاه بهداشت محل زندگی بریم و بعد ارجاع میدن به متخصص یا مستقیما میتونیم بریم پیش متخصص؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۶ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    می‌توانید مستقیما به پزشک مراجعه نمایید.

person
بابک
۱۴ مهر ۱۴۰۲

سلام
کسیکه از بیمه کشاورزی عشایری بازنشسته شده و دفترچه روستایی دارد آیا می تواند آن دفترچه را لغو کرده و بیمه خدمات درمانی بگیرد؟ و در چنین حالتی آیا مستمری او دچار اشکال نمی شود؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۵ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر نمیتواند چون شماره مستمری صادر شده است.

person
پارمیدا
۰۹ مهر ۱۴۰۲

سلام دوست عزیز،شماشماره تماس بیمه دات کام رابه من دادیدکه اصلاربطی به بیمه خدمات درمانی نداردومراراهنمایی نکردند.من شماره بیمه دفترچه دخترم رامی خواهم بدانم .لطفاشماره تماسی که بتونم استغلام بگیرم رامعرفی نمایید.

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۰ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    *۱۶۶۶# را شماره گیری کنید تا شماره دفترچه بیمه را بتوانید استعلام کنید.

person
پارمیدا
۰۶ مهر ۱۴۰۲

سلام جهت استعلام شماره بیمه دفترچه ازمسیرگفته شده اقدام کردم ولی مرتب خطامی دهد.لطفاشماره تماس اعلام نمایید.

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۸ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    شماره تماس پشتیبانی بیمه دات کام ۰۲۱۴۳۷۲

person
پارمیدا
۰۴ مهر ۱۴۰۲

درابتدالطفاآدرس ایمیل راجهت ارسال دیدگاه حذف کنیدچون همه که ایمیل ندارندسپس جهت اطلاع ازشماره بیمه دفترچه بایدچکارکنیم.

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۴ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز

    شما می‌توانیدی #۱۴۲۰*۴* را شماره گیر کرده و از بین گزینه‌های موجود استعلام شماره بیمه را انتخاب کنید. سپس، از شما می‌خواهد آخرین سابقه و کارت ملی خود را وارد کنید؛ در انتها می توانید شماره دفترچه بیمه خود را وارد کنید.

person
طوطی
۲۸ شهریور ۱۴۰۲

سلام ،من ناراحتی مغزو اعصاب دارم و چند ساله شانت کمری دارم ،الان دکترم بخاطر دیسک کمر وگردنم تشخیص کاندید ماموپلاستی درمانی دادند ،آیا بیمه روستایی تحت پوشش قرار میده ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر ماموپلاستی در ۹۰ درصد موارد تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

person
Amirian
۱۹ شهریور ۱۴۰۲

درود و عرض ادب
نخست اینکه آیا با داشتن بیمه سلامت میتوان مانند بیمه تامین اجتماعی بازنشست شد
سپس ایا میشه بعد از مدتی بیمه پایه رو تغیر داد؟!
در پایا آیا باید به دفتر پیشخان دولت مراجعه کرد برای ثبت نام بیمه سلامت ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲

    سلام. خیر با داشتن بیمه سلامت نمی توانید بازنشسته شوید. بله می توانید به دفتر پیشخوان مراجعه کنید.

person
ایرانی
۱۲ شهریور ۱۴۰۲

سلام. بنده تحت پوشش بیمه همگانی سلامت هستم. ایا میتوانم از خدمات دندانپزشکی استفاده کنم؟ درواقع ایا بیمه سلامت همگانی خدمات دندانپزشکی مثل کشیدن دندان را تحت پوشش قرار میدهد؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲

    سلام. بیمه سلامت ایرانیان یک بیمه پایه است.

person
محمدرضا
۱۰ شهریور ۱۴۰۲

با سلام من پدر و مادرم بیمه روستایی هستن میخواستم ببرمشون تحت پوشش خودم کارکنان دولت ولی نمیدونم کدوم بهتره بزارم بیمه روستایی بمونن یا بیمشون رو ببرم کارکنان دولت ؟ چرا؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

    سلام. آنها خودشان بیمه دارند و شما اصلا نمیتوانید آنها را تحت پوشش خودت ببرید.

person
ناشناس۲
۰۹ شهریور ۱۴۰۲

سلام خسته نباشید من معلم دبستانم از امسال مهر ۱۵روز برام بیمه رد میشه،الان بیمه سلامت دارم و بیماری خاص کولیت زخمی دارم که تا اخر عمر باید دارو مصرف کنم و بیمه سلامت پوشش خوبی میده داروهامو حدود ۷۰ درصد رو پرداخت میکنه،بنظر شما بیمه احباری تامین اجتماعی که ازطرف مدرسه میشم بهتره یا همین سلامت و ازاد خودمو بیمه کنم ،من میخوام داروهام که خاصن تحت پوشش بیمه قرار بگیره چون واقعا هزینه های داروم زیاد هستش،ایا شیاف و قرص مزالازین مثل بیمه سلامت تو بیمه تامین اجتماعی هم تحت پوشش قرار میگیره؟هم میخوام سابقه بیمه داشته باشم هم هزینه های درمانم پوشش داده بشه ،اخه حقوق ما معلم های غیرانتفاعی خیلی کمه جوابگوی اینهمه هزینه درمان نمیشه واقعا،ممنون میشم راهنماییم کنید

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر جز بیمارهای خاص باشید با دفترچه درمانی تامین اجتماعی هم میتوانید از این دارو ها استفاده کنید.

person
امیر پ(مسکین)
۰۲ شهریور ۱۴۰۲

سلام. بنده جانباز بازنشسته فرهنگی و همسرم جانباز بازنشسته فرهنگی که به دلیل سرطان ، فول درمان هستند. در فیش مرداد ۱۴۰۲ مبلغی بالغ بر ۷۳۰۰۰۰تومان از حقوق همسرم کم شده . خواستم سوال کنم که با توجه به جانباز و بازنشستگی زوج فرهنگی ،آیا باید بیمه درمانی پرداخت میکردیم؟ من ۱۵سال و همسرم به علت سرطان پیش از موعد بازنشسته شد حدود ۸ سال قبل . جریان این مبلغ که کم شده، را اگر میدانید ،لطفا بنویسید.باتشکر و امتنان

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۴ شهریور ۱۴۰۲

    سلام. باید بروید حضوری از آموزش و پرورش و یا صندوق بازنشستگی کشوری پیگیری کنید و علت را جویا شوید.

person
کاربر ۱۳۷۰
۲۹ مرداد ۱۴۰۲

سلام وقتتون بخیر
من خانم هستم و از همسرم جدا شدم و خودم شاغل نیستم پدرم فوت شدند و مادرم بازنشسته آموزش و پرورش هستند و بیمه خدمات درمانی دارند من هم تحت پوشش بیمه ایشون هستم منتها برای بیمه تکمیلی قبول نکردند من رو تحت پوشش قرار بدهند و گفتند فقط پدر میتونه برای بیمه تکمیلی اقدام کنه و مادر فقط در صورتی که طفل صغیر یا معلول باشه این امکان رو داره و شما که جدا شدی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار نمیگیری با این توصیف سوال من این هست که آیا بعد از صدوبیست سال اگر خدایی نکرده مادر فوت کنن من میتونم از حقوق ایشون استفاده کنم یا شرایطی شبیه به بیمه تکمیلی داره

    person
    نویسنده بیمه
    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله میتوانید از مستمری استفاده کنید.

person
فتح
۲۱ مرداد ۱۴۰۲

سلام و وقت بخیر
ایا استفاده نکردن از بیمه درمان کارکنان مزیت و یا استفاده زیادی مشکلی، برای بیمه شونده ندارد؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲

    سلام. خیر

person
شایان
۱۸ مرداد ۱۴۰۲

سلام یه سوال که جوابش پیدا نیست؟ فرق ارائه خدمات بستری وسرپایی در بیمه تامین اجتماعی سایت برخورداری فقط سرپایی بیمارو اطلاع می ده اما بعد مراجعه به بیمارستان می گن خدمات بستری نداری در حالی لیست بیمه ارسال وتایید شده وحتی در سابقه نشسته .ممنون از شما

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲

    سلام. بعضی از جراحیها و بیمارهای که احتیاج به بستری شدن دارند احتیاج به سوابق بالا دارد مثلا بعضی از جراحیها احتیاج به سابقه بیمه بیش از یکسال را میخواهد به خاطر این بیمارستانها قبول نمیکنند.

person
بتول صفار
۱۲ مرداد ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر
من قبلا بیمه تامین اجتماعی بودم چندین سال که تحت پوشش همسرم بودم الان تو پرسه جدا شدن هستیم که الان چند سالی هست که نمیتونم تحت پوشش این بیمه باشم بخاطر مشکلاتم
من جز بیماران خاص هستم و باید دارو مصرف کنم نیاز به بیمه دارم تا داروهامو تهیه کنم
سوال من اینه تا زمانی که من جدا نشدم میتونم خودم بیمه کنم تا بتونم داروهامو بگیرم

من بیماریه آرتریت پسوریازیس و فشارخون و هم دیابتی هستم لطفاا راهنماییم کنید چطوری میتونم بیمه کنم خودمو

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲

    سلام. تا زمانی که برای شما طلاق نامه صادر نشده است میتوانید از درمان همسراستفاده کنید.

person
ss
۰۸ مرداد ۱۴۰۲

سلام،ببخشید من چن سال پیش از پوشش بیمه پدرم که نیروهای مسلح بود انصراف دادم و در طرح بیمه همگانی نامنویسی کردم صرفا جهت خالی نبودن عریضه، و عملا هم دفترچه به درد نخورد چون ازاد حساب میشد هم دارو و هم ویزیت،الان متاسفانه دچار بیماری لاعلاچ شدم ،میخاستم بدونم میتونم از دوباره تحت پوشش بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح قرار بگیرم و اینکه آیا باید دفترچه بیمه همگامی رو ابطال کنم و بعد برای بیمه نیروهای مسلح اقدام کنم یا خیر، چطوریاست؟ ضما اینجانب با۳۰ سال سن بیکار و فاقد شغل و هیچگونه حق بیمه ای هم برایم رد نشده است،ممنون میشم راهنمایی بفرمائید،با تشکر

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۹ مرداد ۱۴۰۲

    سلام. لطفا به بیمه نیروهای مسلح مراجعه فرمایید تا اطلاعات دقیق را در این مورد به شما بدهند

person
غزال
۰۲ مرداد ۱۴۰۲

سلام ببخشید همسر من فقط هزینه برای بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی پرداخت میکنه و دفترچه درمانی نداریم. امکانش هست که برای درمان از بیمه خدمات درمانی استفاده کنیم و همچنین به عنوان پایه برای بیمه تکمیلی انفرادی من باشه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۳ مرداد ۱۴۰۲

    سلام. بله میتوانید این کار انجام بدهید.

    person
    مرادی
    ۰۵ مرداد ۱۴۰۲

    با سلام من از حقوق همسرم بیمه خدمات درمانی کم می شود و از فروردین از حقوق هر دو من و همسرم کسر می شود دلیل چیست؟ و هر دو فرهنگی باز نشسته هستیم.
    متاسفم که پاسخی برای من ارسال نشد

      person
      نویسنده بیمه
      ۰۷ مرداد ۱۴۰۲

      سلام دوست عزیز. این موضوع را با بیمه فرهنگیان در میان بگذارید تا مشکل را برطرف نمایند.

person
صلاح
۰۲ مرداد ۱۴۰۲

سلام آیا مراجعه به روانپزشک هم تحت پوشش بیمه خدمات درمانی هست؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۲ مرداد ۱۴۰۲

    سلام. به پوشش های بیمه شما بستگی دارد. ببینید شرکتی که از آن بیمه را تهیه کرده اید پوشش درمان های روانپزشکی را دارد یا خیر.

person
امیرعلی
۰۱ مرداد ۱۴۰۲

سلام خسته نباشید من از کارکنان دولت هستم و از من خواستن نوع بیمه رو یکبار برای همیشه تعیین کنم با اینکه قریب به سه سال تامین اجتماعی دارم میخواستم بپرسم از بیمه تامین استفاده کنم یا خدمات درمانی کدامشان بهتر است؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۲ مرداد ۱۴۰۲

    سلام. از بیمه تامین اجتماعی استفاده کنید خیلی بهتر است.

person
خانم رزیتا سرکیسیان نژاد
۲۲ تیر ۱۴۰۲

من تحت پوشش بیمه برادر جانبازان نیروهای مسلح هستم الان ۶۱ سالمه ولی نیروهای مسلح تقریبا با بیمارستانها و دکترها و داروخانه زیاد کار نمیکند و آزاد حساب میکنند میتوانم بیمه سلامت بگیرم همه راضی هستند.

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۴ تیر ۱۴۰۲

    سلام. بله می‌توانید.

person
احمد قلی پور
۲۵ خرداد ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر.. ببخشید بیمه سهم نوزاد در بیمه پایه کارمندان اموزش و پرورش چقدر است؟ یعنی از حقوق من چقدر کسر میکنن بخاطر بیمه پایه فرزندم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

    سلام هزینه بیمه پایه برای همه اقراد یکسان است

person
بالائی
۲۲ خرداد ۱۴۰۲

سلام، بنده بازنشسته آموزش و پرورش هستم و بیمه همسرم که جانبازی هست، می باشم، نمی خوام بیمه سلامت داشته باشم، چرا هر ماه حق بیمه ۲۰۰ هزار تومانی باید پرداخت کنم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز. اگر بیمه شما تامین اجتماعی است و از تامین اجتماعی مستمری دریافت می کنید، ۲ درصد درمان از مستمری شما کسر می شود.

person
یلدا فصیحی
۲۰ خرداد ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر من وهمسرم میخوایم خودمون تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قراربدهیم که هیچ گونه مبلغی درمورد ویزیت مطب دکتر و…پرداخت نکنیم آیا امکانش هست ؟البته دربعضی ازفیلترها که تعریف شده باشد مثل پرتو درمانی که خیر

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲

    سلام. بیمه‌های تکمیلی شرایط متفاوتی دارند، پیشنهاد می‌کنم حتما با کارشناسان بیمه دات کام در واحد پشتیبانی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. شماره تماس پشتیبانی: ۰۲۱۴۳۷۲
    .

person
یلدا فصیحی
۲۰ خرداد ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر من وهمسرم میخوایم خودمون تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قراربدهیم که هیچ گونه مبلغی درمورد ویزیت مطب دکتر و…پرداخت نکنیم آیا امکانش هست ؟

person
رزا
۰۷ خرداد ۱۴۰۲

سلام. پدرمن بازنشسته و به همراه مادرم تحت پوشش بیمه خدمات درمانی هستند. میتونم هردونفر رو از تحت پوشش بیمه خارج کنم و تحت پوشش بیمه دیگه ای قرار بدم؟ و در صورت نیاز(در صورت ابطال بیمه قبلی)، امکان استفاده مجدد از بیمه خدمات درمانی با سوابق مربوط وجود دارد؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۸ خرداد ۱۴۰۲

    سلام. بله می‌توانید بیمه آنها را تغییر دهید. اما اگر هر زمانی بخواهید دوباره بیمه خدمات درمانی بگیرید باید صبر کنید تا دوره انتظار آن بگذرد.

      person
      فاطمه
      ۱۵ مرداد ۱۴۰۲

      سلام وقت بخیر
      بنده معلم هستم اما هنوز بیمه خدمات درمانیمو فعال نکردم و بیمه تکمیلی دانا هم دارم. آیا میتونم از تکمیلی دانا استفاده کنم بدون اینکه خدمتت درمانی سرانه رو فعال کنم؟

        person
        نویسنده بیمه
        ۱۶ مرداد ۱۴۰۲

        سلام. باید حتما یک بیمه نامه پایه داشته باشید.

person
هانا
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر
یکی از بستگانم بخاطر شکستگی مچ پایش در بیمارستان دولتی بستری شد و جراحی شد که پلاتین و چنده مهره گذاشته اند.
آیا بیمه سلامت همگانی جوابگوی هزینه ها میشود ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

    سلام. خیر

person
عسل
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام برای مشاغل پاره وقت حق بیمه خدمات درمانی چگونه است؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

    سلام. بستگی به پوششی دارید که انتخاب می کنید.

      person
      عسل
      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

      منظورم اینه که مشاغل پاره وقت هم مثل تمام وقت می توانند از خدمات درمانی تامین اجتماعی استفاده کنند؟

        person
        نویسنده بیمه
        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

        سلام. بله می توانند.

person
مهدی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

هزینه جراحی صافی کف پا برای معلولان شدید چقدراست.

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

    سلام. باید از امور شاهد و جانبازان این موضوع را پیگیری کنید.

person
rm
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

باسلام , بنده تحت پوشش بیمه پدرم که خدمات درمانی است هستم ایا میتوانم بیمه ای که بازنشستگی به ان تعلق میگیرد هم بیمه شوم؟ اگر بله، چه بیمه ای که بیمه تحت تکفلم هم قطع نشود سپاس

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز. ۰۱ بله میتوانید بیمه حرف و مشاغل آزاد شوید با نرخ های مختلف و حق بیمه پرداخت کنید.

person
محمد خوزستان
۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام و احترام ..ببخشید بنده بیمه اختیاری تامین اجتماعی پرداخت میکنم و نمیخوام از دفترچه درمانی تامین اجتماعی استفاده کنم انرا میخوام حذف کنم و میتونم از دفترچه بیمه سلامت استفاده کنم ؟؟ ضمنا بنده متاهل هستم

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز. تامین اجتماعی بیمه پایه است شما می توانید در کنار تامین اجتماعی از سایر بیمه ها استفاده کنید.

person
اسدالله حیدری
۲۶ فروردین ۱۴۰۲

سلام آیا بیمه سلامت عملیات جراحی گوش را پوشش میدهد؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز. خیر

person
اضافه کردن بیمه سلامت همسر
۲۰ فروردین ۱۴۰۲

سلام
من بازنشته دولتی هستم برای اضافه کردن بیمه همسر چطور اقدام کنم

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲

    سلام. اگر منظور شما این است که میخواهید همسر خودت را تحت تکفل قرار بدهید که بصورت فرایند اداری تحت تکفل شما قرار میگیرد.

person
ابوالفضل
۲۲ بهمن ۱۴۰۱

سلام. پدر من بازنشسته سازمان دولتی هست و بیمه ش خدمات درمانیه.
من میتونم برم زیر پوشش بیمه ی پدرم که خدمات درمانی هست ؟
به کجا باید مراجعه کنم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱

    سلام. بله پدرتان می تواند شما را تحت پوشش قرار دهد.

person
مصطفی
۲۴ دی ۱۴۰۱

سلام
من بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی هستم و مبلغی بابت هزینه بیمه خدمات پزشکی پرداخت میکنم.
میخواستم بدونم میشه فقط هزینه بابت بازنشستگی پرداخت کنم و بابت خدمات درمانی از بیمه سلامت استفاده کنم؟
یعنی به تامین فقط هزینه بابت بازنشستگی بدم و بابت خدمات درمانی بیمه سلامت باشم

    person
    کارشناس بیمه
    ۳۰ دی ۱۴۰۱

    سلام شما می توانید اما بهتر است که درمان تامین اجتماعی را هم بپردازید.

    person
    ندا
    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

    سلام و سوال دومم اینه با اینکه همیشه حق بیمه خدمات درمانی را پرداخت کردم چرا دفترچه ام بیمه سلامت است نه خدمات درمانی

      person
      کارشناس بیمه
      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

      سلام. اگر شغل شما آزاد است که بیمه درمانی شما بیمه سلامت است.

person
حمید
۱۴ دی ۱۴۰۱

سلام وقت بخیر ، خسته نباشید . شرمنده میخواستم بدونم آیا خدمات درمانی فرهنگیان هم بعد از پایان خدمت مستمری یا حقوق بازنشستگی داره ؟؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۵ دی ۱۴۰۱

    سلام خدمات درمانی مثل تامین اجتماعی است. آن بازنشستگی مربوط به اداره است و شما بعد از آن هم بیمه هستید.

person
حجت
۰۸ دی ۱۴۰۱

سلام من حدود۱۰سال بیمه خدمات درمانی بهزیستی داشتم آیابرای من سابقه برای بازنشستگی حساب می‌آید یانه ممنونم

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۴ دی ۱۴۰۱

    سلام حجت عزیز
    اگر اون مدت را بهزیستی حق بیمه برای شما تو تامین اجتماعی واریز کرده بله جز سابقه شما محسوب شده است

person
نوید
۲۹ آذر ۱۴۰۱

سلام خسته نباشید.پر من بیمه خدمات درمانی بوده و الان فوت شده و مادرم از بیمه حقوق دریافت میکنه
از طرفی هم‌یه خواهر دارم که شوهرش فوت شده میخاستم بدونم خواهرمم میتونه از بیمه پدرم حقوقی دریافت کنه

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۱ دی ۱۴۰۱

    سلام بله میتواند

    person
    ندا
    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

    من بازنشسته ی آموزش پرورش هستم ولی در دفترچه ام که بیمه سلامت هست در قسمت نوع خدمت ننوشته بازنشسته نوشته کارکنان دولت

      person
      کارشناس بیمه
      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

      سلام دوست عزیز. اشکال نداره فرقی نمیکند.

person
فاتحی
۲۶ آذر ۱۴۰۱

سلام من رفتم بیمارستان نوار عصب دادم. با بیمه تکمیلی من قرار داد داشت ولی با بیمه خدمات درمانی نه. هزینه ۶۰۰ شد ولی ۲۳۰ تومن بیمه پایه را از من گرفت. چطور باید این هزینه را از بیمه بگیرم؟ما همیشه هزینه بیمه تکمیلی را میرفتیم می‌گرفتیم. اما اینبار برعکسه. کجا باید مراجعه کنم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۷ آذر ۱۴۰۱

    سلام متوجه منظورتان نشدیم. ۲۳۰ بیمه پایه را گرفت منظورتان چیست؟ البته از جایی نمی توانید بگیرید.

    person
    سعید محمدی
    ۱۰ دی ۱۴۰۱

    بعضی از مراکر درمانی با بیمه پایه که می تونه تامین اجتماعی یا خدمات درمانی (سلامت) باشه قرداد ندارن ، شما باید مدارک کاری که انجام شده شامل دستور پزشک ، فاکتور و جواب رو به دفتر پیشخوان دولت یا دفاتر بیمه سلامت ببرید و اونجا سهم بیمه پایه رو بهتون پرداخت می کنن

person
احمدرضا
۲۲ آبان ۱۴۰۱

سام و تشکر از شما

آیا برای بیمه شده های خدمات درمانی مستمری بگیر راه آهن
هم مراکز رایگان

مانند بیمه شده های تامین اجتماعی وجود دارد
مثل بیمارستان میلاد

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۴ آبان ۱۴۰۱

    سلام این را باید از مرکز خود بیمه تان بپرسید.

person
زهرا
۱۸ مهر ۱۴۰۱

درصورت داشتن بیمه مستمری بگیران خدمات درمانی،ایا میتونیم بیمه ی دیگری بجز تامین اجتماعی هم بشویم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۹ مهر ۱۴۰۱

    سلام شما یک بیمه می توانید داشته باشید.

person
ghasemi
۱۰ مهر ۱۴۰۱

سلام
بیمه خدمات درمانی با بیمه سلامت چ فرقی باهم دارند؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۰ مهر ۱۴۰۱

    سلام بیمه خدمات درمانی را بیشتر سازمان های دولتی می دهند؛ اما بیمه سلامت را می تواند هر شخص عادی خریداری کند. تفاوت بیشتر در اسمشان است.

person
حرم
۱۴ شهریور ۱۴۰۱

سلام بیمه درمانی سلامت هزینه های جراحی در بیمارستان های دولتی رو صفر می کنه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

    سلام صفر نمی کند. اصولا مبلغی تحت عنوان فرانشیز باید خودتان بپردازید.

person
رحیمی
۲۱ مرداد ۱۴۰۱

سلام مزایای بیمه خدمات درمانی کارکنان دولت چیه؟ چقدر با تامین اجتماعی فرق داره؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

    سلام دوتا بیمه جدا هستند. اینکه کدام یک بهتر است، بستگی به شرایط استفاده شما بهتر است. به هر حال کارمندان دولت از خدمات درمانی استفاده می کنند.

      person
      صولتی
      ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

      یعنی شماره بیمه خدمات درمانی فرهنگیان با بقیه هم فرق میکنه؟

        person
        کارشناس بیمه
        ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

        سلام بله

person
خورشیدی
۱۸ مرداد ۱۴۰۱

سلام دفترچه خدمات درمانی کارکنان دولت با کارمندان آزاد تفاوت دارد؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

    سلام بله

person
نفيسه
۱۴ مرداد ۱۴۰۱

آیا خدمات دندانپزشکی شامل بیمه خدمات درمانی می شود

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱

    سلام در بیمارستان های دولتی پوشش های اولیه را دارد.

person
حمید ایرجی
۱۰ مرداد ۱۴۰۱

سلام آیا بیمه سلامت بازنشستگی دارد؟ اگر نیست، چرا ندارد؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

    سلام خیر ندارد.

      person
      عاشقی
      ۰۹ مهر ۱۴۰۱

      سلام سازمان بیمه خدمات درمانی با تامین اجتماعی متفاوته؟

        person
        کارشناس بیمه
        ۱۰ مهر ۱۴۰۱

        سلام بله

        person
        قلی تیموری
        ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

        سلام من رفتم ازمایش بگیرم ۶۰۰هزارت شد بیمه خدمات درمانی دارم فیش رو هم گرفتم از کجا باید این پول رو بگیرم؟!

          person
          نویسنده بیمه
          ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

          سلام. به یکی از دفاتر بیمه خدمات درمانی مراجعه کنیدو مدارک خود را به آن‌ها ارائه دهید. اگر از کارکنان بخش اداری هستید، می توانید مدارک را به بخش بیمه سازمان خود ارائه دهید در غیر این صورت به یکی از دفاتر مذکور مراجعه نمایید.

person
قباد تاجی
۲۵ تیر ۱۴۰۱

پدرم چند سالیه از بیمه سلامت استفاده میکنه، میخواستم بدونم که آیا بیمه سلامت بازنشستگی دارد؟ یه سریا میگن داره یا سریا میگن نه

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۶ تیر ۱۴۰۱

    سلام خیر ندارد.

    person
    رضا
    ۰۵ اسفند ۱۴۰۱

    سلام بنده بازنشسته آموزش و پرورش و مشترک بیمه خدمات درمانی هستم اخیرأ در بیمارستان خصوصی برای عمل بستری شدم این بیمارستان بدلیل نداشتن قرارداد با بیمه پایه هزینه‌های بیمارستان را بصورت کامل بدون کسر سهم بیمه پایه از بنده دریافت کرد لطفاً راهنمایی فرمایید بنده چگونه می توانم هزینه بیمه پایه را دریافت کنم.

      person
      کارشناس بیمه
      ۰۶ اسفند ۱۴۰۱

      سلام دوست عزیز. لطفا با در دست داشتن مدارک به کارگزاری بیمه فرهنگیان مراجعه کنید.

person
گتمیریان
۲۱ تیر ۱۴۰۱

سلام بیمه کارکنان دولت هم همین بیمه سلامت هستش؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    سلام خدمات درمانی است.

person
سمانه
۲۱ تیر ۱۴۰۱

سلام وقت بخیر
آیا جراحی فمتو اسمایل تحت پوشش خدمات درمانی هست یا خیر؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    سلام اطلاعی نداریم.

عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید