۲۷ تیر ۱۴۰۳

بیمه خویش فرما تامین اجتماعی چیست؟+ مزایا و معایب و قوانین ۱۴۰۲

هر یک از افراد مختلف در هر لباس و شغل و حرفه‌: شغل آزاد، شغل های دورکاری و مجازی که باشند؛ تحت هر شرایطی نیاز به بیمه دارند. بیمه تامین اجتماعی یکی از بیمه‌های بسیار مناسب برای افراد مختلف است. بیمه تامین اجتماعی خود به دو دسته اجباری و اختیاری تقسیم بندی می شود که به بیمه اختیاری، بیمه خویش فرما نیز گفته می شود. شاید بپرسید:” بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی چیست” و ” بیمه خویش فرما چه تفاوتی با سایر بیمه های تامین اجتماعی  دارد؟” ممکن است سوالات و ابهاماتی در این زمینه به ذهن شما خطور کند؛ در این مقاله به تک تک آن‌ها پرداخته می‌شود. شما تحت هر شرایطی:

  • صاحب شغل و کسب و کاری باشید
  • کارمند هیچ ارگان دولتی و غیر دولتی نیستید و کار آزاد دارید
  • یا اساسا صاحب هیچ کسب و کاری ندارید

 می توانید از بیمه تامین اجتماعی و مزایا و پوشش های آن استفاده کنید. در ادامه در همین راستا توضیحات بیشتری داده می شود.

چه نوع بیمه ای را تهیه کنیم؟

بیمه تامین اجتماعی، یکی از انواع بیمه های درمان، برای همه افراد شناخته شده است. این بیمه از جمله بیمه‌هایی است که مورد تأیید تمامی افراد و اقشار مختلف است. با توجه به این مسئله که بیمه تامین اجتماعی خود دارای انواع و اقسام خاصی است. اینجا بهتر است در خصوص ثبت‌نام و تهیه انواع مختلف بیمه تامین اجتماعی بیشتر تأمل کرد. اما بیمه خویش فرما چیست؟ بیمه تامین اجتماعی خویش فرما چیست؟ حق بیمه خویش فرما را چگونه تعیین می‌کنند؟ سن بازنشستگی بیمه خویش فرما چقدر است؟ حداکثر حق بیمه خویش فرما چقدر است؟ برای پرداخت بیمه خویش فرما چه کارهایی انجام شود؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

در صورتی که شما در جایی استخدام شده اید و مشغول به کار و فعالیت در شرکت یا کارخانه و هر گونه کسب و کار دیگری هستید.  یا خودتان کارفرمای یک شرکت و کسب و کاری هستید؛ در این صورت شما از پوشش ها و مزایای بیمه تامین اجتماعی اجباری بهره مند می‌شوید. این نوع از بیمه ها را برای خود و کارمندان خود پرداخت می کنید. اما در صورتی که شما صاحب شغل نیستید و در هیچ شرکت و فروشگاه و مغازه ای هم مشغول به کار و فعالیت نیستید. در این صورت می توانید اقدام به ثبت نام و پرداخت حق بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی کنید. مورد اول که کاملا واضح و مشخص است. اما در خصوص مورد دوم یعنی بیمه خویش فرما توضیحاتی ضرورت دارد.

البته باید بدانید تفاوت بیمه خویش فرما و کارفرما وجود دارد؛ به هر حال، آن هایی که کارفرما هستند، نمی‌توانند برای خود بیمه خویش فرما رد کنند.

همکاری در فروش بیمه

بیمه خویش فرما چیست و مناسب حال چه کسانی است؟

امروزه ممکن است بسیاری از ما در خانه خود به صورت دورکاری و مجازی مشغول به کار و فعالیت باشیم یا برای خود کسب و کار شخصی خود را داشته باشیم. یا حتی ممکن است در جایی هم مشغول به کار باشیم ولی امکان بیمه کردن ما در آن کسب و کار وجود نداشته باشد؛ در این گونه از مواقع ما می توانیم از بیمه خویش فرما استفاده کنیم. چگونه می توان بیمه خویش فرما  را تهیه کرد تا از مزایا و پوشش های آن بهره مند شد؟

بیمه خویش فرما به واقع نوعی خدمات پشتوانه‌ای و حمایتی  است که شما با توجه به کسب و کار شخصی خود، خودتان را بیمه و از آن برخوردار می‌شوید. یعنی شما هم کارفرمای خود هستید و هم کارگر محسوب می شوید. البته ضروری است در هر ماه حق بیمه مشخص شده را به حساب تامین اجتماعی واریز نمایید. این بیمه مناسب حال افرادی است که هیچ گونه پوشش بیمه‌ای ندارند و حق بیمه‌ای برای آن‌ها از ارگان ها و سازمان های خاص واریز نمی‌گردد. بنابراین آن ها می توانند با ثبت نام بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی برای خود بیمه داشته باشند و از پوشش های آن بهره مند گردند.حال این بیمه چه مزایایی برای بیمه‌گزار دارد؟

آشنایی با مزایا و معایب بیمه خویش فرما

در مورد مزایا، معایب و حق بیمه تامین اجتماعی خویش فرما چه می‌دانید؟ با توجه به این مسئله که بیمه تامین اجتماعی خود دارای دو نوع اجباری و اختیاری است، میان هر یک از این اقسام مختلف تفاوت‌هایی وجود دارد؛ شناخت مزایا و معایب هر یک از آن ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. به همین جهت، در این بخش بر آن شدیم تا به برخی از مزایا و معایب بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی بپردازیم تا با دید بازتری نسبت به تهیه این نوع بیمه اقدام کنید. مزایا و معایب بیمه خویش فرما به شرح زیر می باشد:

مزایای بیمه خویش فرمای سازمان تامین اجتماعی

از جمله مزایایی که افراد و اقشار مختلف را راغب به ثبت نام و بهره مندی از بیمه خویش فرما می کند؛ می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. دارا بودن پوشش‌های درمانی بیمه تامین اجتماعی
  2. امکان بازنشستگی بر حسب سابقه پرداخت حق بیمه توسط بیمه شدگان
  3. بهره‌مندی از پوشش کمک هزینه از کارافتادگی
  4. پوشش فوت و دریافت مستمری برای خانواده یا ذی نفع فرد بیمه شده
  5. خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی
  6. صدور و تمدید دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود و افراد تحت تکفل خویش
  7. پرداخت هزینه های کفن و دفن فرد بیمه شده همانند بیمه های اجباری کارگران
  8. ارائه وسایل کمک پزشکی

معایب بیمه خویش فرمایی که سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌کند

در کنار تمامی مزایایی که بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی دارد؛ بهتر است به معایب این نوع از بیمه ها هم اشاره شود. در نظر داشته باشید که با توجه به این مسئله که ۲۷ درصد از حقوق در بیمه خویش فرما به عنوان بیمه منظور می شود. امکان استفاده از برخی از مزایا در این نوع از بیمه های تامین اجتماعی وجود ندارد. از جمله معایب این بیمه می توان به عدم ارائه خدمات  غرامت ایام بارداری و بیمه بیکاری به بیمه‌گزار اشاره کرد.

به علاوه فرد می‌بایست در هر یک از طرح‌های بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی مورد نظر خود پرداخت حق بیمه را شخصا بر عهده بگیرد و از طرف هیچ سازمان و شرکتی بیمه آن‌ها واریز نمی شود. علاوه بر این مسئله شما با داشتن این بیمه نمی توانید از کمک هزینه ازدواج و از کارافتادگی ناشی از کار یا بیمه بیکاری استفاده کنید. پس با توجه به این مسئله که شما در بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی می بایست حق بیمه خود را برخلاف بیمه اجباری خودتان پرداخت نمایید. بهتر است نسبت به ثبت نام و تهیه این بیمه تمامی جوانب را در نظر بگیرید. آن را با سایر بیمه های دیگر مقایسه کنید و سپس اقدام به ثبت نام کنید.

شرایط احراز بیمه خویش فرما

بهتر است تا پیش از ثبت نام، شرایط بیمه خویش فرما تامین اجتماعی و ضوابط آن را نیز مورد مطالعه قرار دهید.  در صورت احراز شرایط بیمه تامین اجتماعی خویش می توانید نسبت به تهیه و استفاده از خدمات این نوع بیمه اقدام کنید. از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

سابقه پرداخت حق بیمه

یکی از شرایط احراز بیمه خویش فرما، داشتن سابقه پرداخت حق بیمه است. به این ترتیب که فرد متقاضی بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی می بایست حداقل ۳۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد تا بتواند نسبت به تهیه بیمه خویش فرما اقدام کند.

شرایط سنی بیمه‌گزار برای بیمه خویش فرما تامین اجتماعی

شرایط سنی از دیگر شرایط و ضوابط بیمه خویش فرماست. به این صورت که سن فرد متقاضی می بایست مابین ۱۸ تا ۵۰ سال باشد. اگر خانم یا آقایی بالاتر از ۵۵ سال داشته باشند.  در این صورت به مدت مازاد سن خود بایستی حتما سابقه حق بیمه را بپردازند و معافیتی در این زمینه وجود ندارد. به عنوان مثال: اگر کسی ۵۹ سال داشته باشد؛ باید ابتدا حق بیمه ۴ سال مازاد را پرداخت نماید. سپس شروع به استفاده از بیمه خویش فرما نماید. البته این نکته هم وجود دارد که اگر شما ۶۲ سال سن داشته باشید و ۱۰ سال سابقه هم دارید؛ در این صورت دیگر الزامی به پرداخت آن ۷ سال سابقه سن مازاد نیست.

کد ۱۰ رقمی بیمه تامین اجتماعی

 کد ۱۰ رقمی بیمه تامین اجتماعی برای فرد بیمه‌گزار در بیمه خویش فرما لازم و ضروری است.

تابعیت ایرانی بیمه‌گزار

ایرانی بودن نیز یکی از شروط افراد بیمه شده در بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی است.

حق انعقاد بیمه اختیاری

در صورتی که شما یک بار قرارداد اختیاری را با سازمان بیمه تامین اجتماعی منعقد کرده باشید؛ بدون شرایط سنی تا سه بار حق انعقاد بیمه اختیاری را دارید.

استفاده از سابقه بیمه پس از اشتغال

اگر کسی که سابقه پرداخت حق بیمه بیمه خویش فرما را داشته باشد و پس از مدت زمانی در جایی مشغول به کار شود؛ می تواند از سابقه بیمه خود پس از اشتغال در کارگاه و محل کار جدیدش استفاده کند. البته در برخی از موارد ممکن است افرادی باشند که حتی پس از واریز شدن بیمه اجباری به آن ها پس از اشتغال به اشتباه و بر حسب عادت دوباره بیمه خویش فرما را برای خود پرداخت نمایند. در این صورت جای هیچ گونه نگرانی نیست. آن ها می توانند با اطلاع به سازمان تامین اجتماعی نسبت به قطع بیمه اختیاری یا خویش فرمای خود اقدام کنند. از این به بعد از بیمه اجباری تامین اجتماعی بهره مند شوند که توسط سازمان مورد نظر برای آن ها پرداخت می شود.

بنابراین در صورت احراز این شرایط شما می توانید بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی را تهیه کنید و از مزایا و پوشش های آن استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات در مورد ارزان‌ترین بیمه تامین اجتماعی، می‌توانید انواع بیمه‌نامه‌های این سازمان را با هم مقایسه کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر، مقاله ارزان ترین بیمه تامین اجتماعی را مطالعه نمایید.

ثبت نام و تهیه بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی

در صورت تمایل به ثبت نام و استفاده از مزایا و پوشش های بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی شما می توانید به دو روش حضوری و غیر حضوری نسبت به تهیه انواع بیمه تامین اجتماعی از جمله بیمه خویش فرما اقدام کنید. برای این منظور شما می بایست با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی و تهیه مدارک لازم فرآیند ثبت نام را انجام دهید تا برای شما دفترچه تامین اجتماعی صادر گردد. از جمله مراحل ثبت نام و تهیه بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام که شامل: اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافی برای آقایان و نیز ۵ قطعه عکس سه در چهار می باشد.
  • مراجعه حضوری به نزدیکترین شعبه سازمان تامین اجتماعی در شهر محل سکونت خود با در دست داشتن مدارک لازم

با انجام این فرآیند و تکمیل فرم های لازم و انتخاب درصد پرداختی حق بیمه که ۱۲، ۱۴ یا ۱۸ درصد می باشد؛ می توانید بر حسب نوع طرح و حق بیمه پرداختی نسبت به فرآیند ثبت نام سازمان تامین اجتماعی اقدام کنید. توجه داشته باشید که انتخاب هر یک از طرح ها و حق بیمه های پرداختی بیمه تامین اجتماعی در میزان بازنشستگی شما تاثیرگذار می باشد. بنابراین اگر می خواهید از پوشش های بیشتر و میزان مبلغ بازنشستگی و مستمری بیشتری استفاده کنید؛ بهتر است در ابتدا حق بیمه ۱۴ یا ۱۸ درصدی را انتخاب کنید.

درصد و مبلغ پرداخت بیمه تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲

در ادامه جدول درصد و مبلغ پرداخت بیمه تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ را مشاهده می‌کنید:

نوع بیمه

درصد سهم بیمه شده

ضریب دستمزد

مبلغ ماهیانه حق بیمه (به تومان)

درصد سایر

۳۱ روز

۳۰ روز

اجباری (بدون احتساب مزایای انگیزشی)

۷%

۵۲۴،۰۰۰

۵۱۲،۰۰۰

۲۳% کارفرما

۱.۱۲۳

مشاغل آزاد (۱۴%)

۱۲%

بر اساس حداقل دستمزد سال بین حداقل و ۱.۲ حداقل است.

۶۵۸،۰۰۰

۶۳۷،۰۰۰

۲% دولت

مشاغل آزاد (۱۶%)

۱۴%

۷۶۸،۰۰۰

۷۴۴،۰۰۰

۲% دولت

مشاغل آزاد (۲۰%)

۱۸%

۹۸۷،۰۰۰

۹۵۶،۰۰۰

۲% دولت

اختیاری

۲۷%

۱.۲

۱،۴۸۱،۰۰۰

۱،۴۳۳،۰۰۰

کارگران ساختمانی بر اساس درجه و ضریب

درجه یک

۷%

۱.۲

۵۳۸،۰۰۰

۵۲۰،۰۰۰

۲۰% دولت

درجه دو

۷%

۱.۳

۴۹۹،۰۰۰

۴۸۳،۰۰۰

درجه سه

۷%

۱.۴

۴۶۱،۰۰۰

۴۴۵،۰۰۰

قالیبافان (فعال و بیمه پرداز)

۷%

۳۸۴،۰۰۰

۳۷۲،۰۰۰

۲۰% دولت

رانندگان درون شهری (فعال و بیمه پرداز)

۱۳.۵%

۱.۱

۸۱۴،۵۰۰

۷۸۹،۰۰۰

۱۳.۵% دولت

رانندگان بین شهری (اتوبوس و کامیون)

۱۳.۵%

۱.۵

۱،۱۱۱،۰۰۰

۱،۰۷۵،۰۰۰

۱۳.۵% دولت

رانندگان بین شهری (مینی بوس و سواری)

۱۳.۵%

۱.۲

۸۸۸،۶۰۰

۸۶۰،۰۰۰

۱۳.۵% دولت

هنرمندان / نویسندگان مشمول یارانه

۸%

۴۳۹،۰۰۰

۴۲۵،۰۰۰

۱۰% دستگاه

هنرمندان / نویسندگان غیرمشمول یارانه

۸%

۱.۲

۵۲۷،۰۰۰

۵۱۰،۰۰۰

۱۰% دستگاه

مداحان

بنیاد دعبل

۷%

۴۶۱،۰۰۰

۴۴۶،۰۰۰

۲۰% بنیاد

ارشاد

۸%

۱۰% دستگاه

مددجویان مشمول یارانه (۱۴%)

کمیته امداد

۲۷/۱۰ از محل هدفمندی یارانه ها و مابقی توسط کمیته امداد

بهزیستی

۲%

۱۱۰،۰۰۰

۱۰۶،۰۰۰

هدفمندی یارانه‌ها

مددجویان مشمول یارانه (۱۶%)

کمیته امداد

۲۷/۱۰ از محل هدفمندی یارانه ها و مابقی توسط کمیته امداد

بهزیستی

۴%

۲۱۹،۰۰

۲۱۲،۰۰۰

هدفمندی یارانه ها

مددجویان مشمول یارانه (۲۰%)

کمیته امداد

۲۷/۱۰ از محل هدفمندی یارانه ها و مابقی توسط کمیته امداد

بهزیستی

۸%

۴۳۹،۰۰

۴۲۵،۰۰۰

هدفمندی یارانه ها

خادمان مسجد (فعال و بیمه پرداز)

۷%

۳۸۴،۰۰

۳۷۱،۰۰۰

۲۰% دولت

خادمان مسجد (فاقد کمک دولت)

۲۷%

۱،۴۸۱،۰۰۰

۱،۴۳۳،۰۰۰

کلیه رانندگان درون شهری (فاقد کمک دولت)

۲۷%

۱.۱

۱،۶۲۹،۰۰۰

۱،۵۷۶،۰۰۰

کلیه رانندگان برون شهری سبک (فاقد کمک دولت)

۲۷%

۱.۲

۱،۷۷۷،۰۰۰

۱،۷۲۰،۰۰۰

کلیه رانندگان برون شهری سنگین (فاقد کمک دولت)

۲۷%

۱.۵

۲،۲۲۱،۰۰۰

۲،۱۵۰،۰۰۰

باربران، صیادان، زنبورداران

۷%

۲۰% دولت

کارفرمایان صنفی کم درآمد

۷%

۲۰% دولت

کارفرمایان بخش کشاورزی

۷%

۲۰% دولت

 

بیمه کارفرمایی بهتر است یا اختیاری؟

به هر حال با توجه به جدول باز برخی می پرسند که بیمه کارفرمایی یا اختیاری یا همان خویش فرما بهتر است. اول از همه که بین این دو تفاوت وجود دارد. مسلماَ وقتی کارفرما هستید و چند نفر زیر دست شما فعالیت می کنند، تهیه این به صرفه تر است؛ در غیر این صورت، بیمه اختیاری را انتخاب کنید.

استفاده از پوشش های بیمه ای و سرمایه گذاری در بیمه تامین اجتماعی خویش فرما

 شما می توانید با در دست داشتن بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی در زمان قرارداد از پوشش های بیمه ای این نوع از بیمه تامین اجتماعی استفاده کنید. بهتر است هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام و تهیه بیمه خویش فرما – در صورت احراز شرایط لازم- اقدامات لازم را انجام دهید.  مدارک و مستندات خود را ارائه دهید. تا بتوانید با تهیه این بیمه به صورت مراجعه حضوری از خدمات و پوشش های آن استفاده کنید. ضمن اینکه با توجه به امکان بازنشستگی و دریافت مستمری شما می توانید به بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنید. چرا که پس از  پایان مهلت مقرر  و اعلام بازنشستگی شما می توانید به عنوان یک پشتوانه مالی از بیمه مورد نظر خود استفاده کنید.

شما در صورت هرگونه پرسش و ابهام درخصوص بیمه خویش فرما ، می‌توانید سوالات خود را به آسانی در قسمت نظرات همین بخش مطرح نمایید تا کارشناسان بیمه دات کام در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته از طریق کامنت راهنمایی‌های تخصصی بیمه و آخرین به روز رسانی قوانین بیمه‌ای را به شما ارائه دهند تا با نگاهی باز و اطلاعات کامل نسبت به تهیه بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی یا هر بیمه دیگری نظیر بیمه خودرو ، بیمه آتش‌سوزی، بیمه درمان و … اقدام نمایید.

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب

دیدگاه کاربران بیمه دات کام
person
Aspm-gh
۰۲ مرداد ۱۴۰۳

اگر دختریکه طلاق گرفته ودر حال حاضر تحت پوشش بیمه خدمات درمانی پدرش میباشد می‌تواند بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی نیز شود ؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

    بله؛ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

person
کاربر
۰۱ مرداد ۱۴۰۳

سلام عرض ادب
خانوم ۵۲ ساله هستم با مدرک کارشناسی میکروبیولوژی ، از سال ۷۷ تا ۸۵ با بیمه اجباری تامین اجتماعی مسول آزمایشگاه یک کارخانه موادغذایی بودم از سال ۸۶ تاکنون نمایندگی بیمه دارم که حق بیمه درقالب خویش فرما واریز کردم که جمعا حدود ۲۴ سال و۱۳۷ روز دارم اابته واریزی توسط انجمن صنفی از محل کارمزد کسر وبصورت تجمیعی به حساب تامین اجتماعی واریز میشود لطفا درخصوص بازنشستگی و بهره مندی از حقوق بالاتر راهنمایی بفرمایید باتشکر

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

    اگر قصد این را دارید که با حقوق بالا بازنشسته شوید، باید دو سال آخر منتهی به بازنشستگی را بیمه اجباری با حداکثر دستمزد پرداخت کنید.

person
لیلا
۰۱ مرداد ۱۴۰۳

با سلام برای عمل چشم برای یک سال بعد چه بیمه ای خوب هست

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

    بیمه اجباری یا بیمه اختیاری برای این کار مناسب‌تر است.

person
بنده
۲۷ تیر ۱۴۰۳

سلام بنده ۲۸ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی اجباری دارم الان بیکارهستم و با سقف بیمه تا ماه گذشته لیست بیمه از طرف کارفرما برام رد می‌شد آیا الان برای ارسال لیست بیمه باذسقف بیمه به صورت خویش فرما مشکلی نیست ؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۹ تیر ۱۴۰۳

    اگر درخواست بیمه اختیاری بدهید، محاسبه پرداخت حق بیمه بر اساس یک سال آخر محاسبه می‌شود و باید بر این اساس پرداخت کنید. با توجه به اینکه سابقه شما بالا است، همین بیمه اجباری را ادامه دهید.

person
محمد
۲۰ تیر ۱۴۰۳

باسلام. بنده مردی متولد۵۹،هستم. حدودٱ ۳ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی در یک شرکت آسانسوری دارم. چندساله که بیمه نیستم.ونیز بخاطر سابقه زندان داشتنم،مدتیه بیکارم.نداشتن امنیت شغلی، درآمد و آتیه مبهم خیلی عذابم میده.لطفا راهنمایی کنید چطور خودمو بیمه کنم.بیمه برام بابت داشتن دفترچه درمانی،حقوق بازنشستگی و آینده اش خیلی مهمه. باتشکر

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۶ تیر ۱۴۰۳

    شما باید بیمه اختیاری یا حرف و مشاغل آزاد تهیه کنید تا از مزایای خدمات درمانی و مستمری بازنشستگی بهره‌مند شوید.

عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید