۲۶ فروردین ۱۴۰۳

هدیه ازدواج تامین اجتماعی را در سال ۱۴۰۳ از دست ندهید

ازدواج یکی از مراحل مهم زندگی است که پس از تحصیل، یافتن شغل مناسب و کسب درآمد در افق زندگی جوانان دیده می‌شود. با توجه به بالارفتن هزینه‌های زندگی، حمایت‌های مالی و عاطفی خانواده‌ها و دولت برای ازدواج جوانان امری ضروری به نظر می‌رسد. اصلا مگر می‌شود از ازدواج صحبت کرد و نیم نگاهی به نقش نهادهای اجتماعی در شکل‌گیری زیربنای جامعه یعنی ازدواج و تشکیل خانواده نداشت؟ در بین حمایت‌های مختلف ارگان‌های دولتی و… به غیر از وام ازدواج، می‌توان به حمایت مالی هدیه ازدواج تامین اجتماعی اشاره کرد. هدیه ازدواج تامین اجتماعی (کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی) به دختران و پسران جوان تحت شرایط خاصی تعلق می‌گیرد.

اگر درصدد برگزاری مراسم شیرین ازدواج و رفتن به خانه بخت خود هستید، خواندن این مطلب درباره هدیه ازدواج بیمه تامین اجتماعی را از دست ندهید. شاید این هدیه هرچند کوچک راه گشای هزینه‌های اولین گام تشکیل خانواده: ازدواج باشد. شاید بپرسید :”اصلا این هدیه ازدواج تامین اجتماعی چیست؟ و شرایط هدیه ازدواج تامین اجتماعی ۱۴۰۳ چگونه است؟” پس شما را به همراهی‌مان در این مقاله دعوت می‌کنیم.

هدیه ازدواج تامین اجتماعی چیست؟

در مورد هدیه ازدواج تامین اجتماعی چه می‌دانید؟ چگونه از کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی استفاده کنیم؟ کمک هزینه یا هدیه تامین اجتماعی به زوجین، در واقع به نوعی حمایت مالی این موسسه دولتی اطلاق می‌شود. قانون ۸۵ سازمان تامین اجتماعی به بخشنامه جدید کمک هزینه ازدواج مربوط است. طبق قانون یاد شده، این هدیه مالی به جوانان تحت پوشش اجباری این نهاد اعطا می‌گردد؛ جوانانی که در صدد ازدواج و تشکیل خانواده هستند. به بیان دیگر می‌توان هدیه ازدواج تامین اجتماعی را نوعی تلاش برای ترغیب جوانان به ازدواج دانست.

هدیه ازدواج تامین اجتماعی چیست

هدیه ازدواج تامین اجتماعی هدیه برای زوج های تحت پوشش این سازمان است

تا زمانی که قانون یاد شده به قوت خود باقی باشد، شانس دریافت این هدیه بیمه تامین اجتماعی برای ازدواج زوجین وجود دارد. البته باید خاطرنشان شویم که دریافت این هدیه با وجود بلاعوض بودنش شرط و شروطی دارد. مدت زمان واریز کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی پس از ثبت نام، یک هفته خواهد بود. توجه به زمان کوتاه دریافت این مبلغ، شاید بررسی شرایط اخذ آن و اقدام هوس‌انگیز به نظر برسد. اما مبلغ این هدیه چقدر است؟ قبل از مطالعه ادامه مطلب، مقاله بیمه تامین اجتماعی چیست را مطالعه کنید.

مبلغ کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی چقدر است؟ + نرخ هدیه ازدواج تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳

میزان کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی معادل یک ماه متوسط حقوق یا دستمزد بیمه‌گزار است. به بیان دیگر، برای محاسبه مبلغ هدیه کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی، باید حقوق دو سال قبل از ازدواج را با کسر بیمه جمع زده و سپس تقسیم بر ۲۴ (تعداد ماه‌های دو سال) نمود. میزان هدیه تامین اجتماعی برای ازدواج نباید از حداقل دستمزد کمتر باشد که برای سال ۱۴۰۳ برابر با ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان است. به عبارتی نباید مبلغ هدیه از حداقل حقوق پایه مصوب وزارت کار کمتر باشد، مبلغ حداقل حقوق پایه مبنای پرداخت هدیه ازدواج قرار می‌گیرد.

شرایط دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی چیست؟

شرایط هدیه ازدواج تامین اجتماعی چیست؟ افراد واجد شرایط دریافت کمک هزینه ازدواج طبق ماده ۸۵ تامین اجتماعی هستند باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • متقاضی باید سابقه بیمه ۷۲۰ روزه در مدت ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج داشته باشد. یعنی او باید دارای سابقه کار و پرداخت حق بیمه برای حداقل ۷۲۰ روز را در بازه زمانی ۵ ساله قبل از تاریخ عقد باشد. تعداد سال‌های سربازی در محاسبه این دوره زمانی به شمار نمی‌آید. (برای آشنایی با نحوه مشاهده سوابق بیمه با موبایل، این مقاله را مطالعه نمایید.)
  • در زمان ازدواج و درخواست هدیه تامین اجتماعی، رابطه کاری و قراردادش با کارفرما قطع نشده باشد.
  • ازدواج فرد برای بار اول باشد. هیچ هدیه‌ای به ازدواج‌های دوم یا… افراد بیمه‌شده تعلق نمی‌گیرد.
  • عقد ازدواج دائم باشد. به عقد موقت یا صیغه، کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی تعلق نمی‌یابد.
  • عقد ازدواج در دفاتر رسمی ازدواج ثبت شده باشد.

شرایط دیگر اخذ هدیه تامین اجتماعی برای ازدواج

  1. اگر زوج بیمه‌گزار، هر دو واجد شرایط دریافت هدیه باشند، این کمک هزینه به هر دوی آن‌ها تعلق می‌یابد.
  2. بیمه‌گزاران تامین اجتماعی که سال‌ها از تاریخ ازدواجشان می‌گذرد ولی در زمان ازدواج علیرغم داشتن شرایط، از این فرصت استفاده نکرده‌اند، می‌توانند مراحل قانونی دریافت آن را در پیش بگیرند.

شاید با خواندن مقاله تا این‌جا خود را واجد شرایط دریافت این هدیه ازدواج بدانید، ولی اندکی تامل و صبوری به نفع شما خواهد بود. بهتر است بدانیم که علاوه بر شرایط اخذ حمایت مالی تامین اجتماعی برای ازدواج، ارائه مدارکی نیز ضرورت دارد. پس قبل از مراجعه با سازمان تامین اجتماعی، سعی کنید این مدارک را تهیه کنید تا فرایند درخواست و ثبت نام هدیه تامین اجتماعی برای ازدواج شما سریع‌تر صورت بگیرد.

 مدارک مورد نیاز برای درخواست هدیه ازدواج از سازمان تامین اجتماعی

مدارک و مستندات مورد نیاز برای ثبت نام هدیه ازدواج تامین اجتماعی ۱۴۰۳ شامل مدارک زیر است:

  • اصل عقد نامه و کپی تمام صفحات آن
  • اصل و کپی صفحات اول و دوم شناسنامه عروس و داماد متقاضی هدیه ازدواج
  • تعهد کتبی زوجین مبنی بر بار اول ازدواج
  • دفترچه بیمه درمان تامین اجتماعی. دفترچه بیمه نشان‌دهنده شرایط زمانی و مدت زمان بیمه زوجین برای اخذ حمایت مالی ازدواج خواهد بود.

 در نهایت، پس از تهیه مدارک لازم، آگاهی از چگونگی ثبت نام و مراحل آن ضرورت می‌یابد.

چگونه ثبت نام کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی را انجام دهم؟

سایت ثبت نام هدیه ازدواج تامین اجتماعی چیست؟ با توجه به اینترنتی شدن بیشتر امور، سازمان تامین اجتماعی نیز خدمات گسترده‌ای در بستر آنلاین خدمات غیرحضوری خود ارائه کرده است. این بستر اینترنتی، همه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی را در یک درگاه جامع و یکپارچه و ایمن گرد هم آورده است. به این ترتیب می‌توان به راحتی ثبت نام اینترنتی هدیه ازدواج تامین اجتماعی را انجام داد و دیگر برای ثبت نام هدیه ازدواج تامین اجتماعی نیازی به مراجعه حضوری نیست. در ادامه ببینیم نحوه ثبت نام هدیه ازدواج تامین اجتماعی ۱۴۰۳ چیست و مبلغ هدیه ازدواج تامین اجتماعی چقدر است؟

در صورت تمایل به استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری، باید پس از ثبت نام در این سایت، نام کاربری و رمز عبور خود را با پیمودن مراحل احراز هویت دریافت نمایید. نام کاربری در سایت تامین اجتماعی همان کد ملی شما خواهد بود. اگر قبلا از خدمات این سامانه نظیر دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی استفاده کرده‌اید، نیازی به ثبت نام مجدد نخواهید داشت.

ثبت نام هدیه ازدواج تامین اجتماعی

برای هدیه ازدواج تامین اجتماعی باید به سامانه سازمان مراجعه کرد.

مراحل اخذ کمک هزینه ازدواج سازمان تامین اجتماعی

پس از ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی، برای دریافت هدیه ازدواج این سازمان، مراحل زیر را طی کنید:

  1. با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه تامین اجتماعی شوید.
  2. پس از ورود، از قسمت بالای صفحه، بخش بیمه شدگان، حمایت‌های کوتاه مدت، استحقاق خود را جهت دریافت هدیه ازدواج بررسی نمایید.
  3. با ورود به این بخش، تاریخ عقد خود را درج نمایید. سامانه به استعلام شرط ۷۲۰ روز سابقه کاری در عرض ۵ سال قبل از ازدواج تان می‌پردازد.
  4. روی tab حمایت‌های کوتاه مدت کلیک کرده و فرم ثبت نام هدیه ازدواج تامین اجتماعی را تکمیل نمایید.( هنگام ثبت درخواست، در قسمت بالای هر فرم، توضیحات راهنما در نظر گرفته شده است. به منظور رفع هر گونه ابهام، مطالعه دقیق این راهنما توصیه می‌شود.)
  5. در این صفحه اطلاعات شخصی‌تان شامل نام و نام خانوادگی، شماره بیمه، آخرین شعبه فعال و شماره موبایل شما مشاهده می‌شود.
  6. کادرهای مشخصات ازدواج، مشخصات همسر را تکمیل نموده و دکمه ” احراز شرایط و ثبت درخواست” را تایید نمایید.
  7. در صورت ثبت موفقیت آمیز اطلاعات ازدواج، کادرهای مدارک موردنیاز باز می‌شود. مدارکی که قبلا در این مقاله عنوان شد، در کادرهای مربوطه بارگزاری نمایید.
  8. پس از بررسی نهایی، بعد از مدت کوتاه کمتر از یک هفته، هدیه ازدواج تامین اجتماعی به حساب بانکی شما واریز خواهد شد.
  9.  در صورت تمایل به اطلاع از مبلغ هدیه ازدواج قبل از واریز به حساب بانکی‌تان، به قسمت بیمه شدگان، امور فنی بیمه شدگان، محاسبه مبلغ کمک هزینه ازدواج شوید. با وارد کردن تاریخ عقد، میزان این حمایت مالی اعلام خواهد شد.
  10. شماره حساب شما برای واریز کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی الزامی است. بنابراین به بخش بیمه شدگان، خدمات نام نویسی، اعلام شماره حساب بانکی وارد شوید. با ارائه این اطلاعات، مجوز ثبت درخواست‌تان در سامانه صادر خواهد شد.

بیمه ازدواج

یکی از خدماتی که برخی از شرکت‌های بیمه ارائه می‌دهند، بیمه ازدواج است. این بیمه کمک هزینه مناسبی برای تهیه جهزیه عروس است. همچنین کمک هزینه مناسبی برای مراسم ازدواج محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید این بیمه را تهیه کنید، کسب اطلاعات در این‌باره برای شما جالب است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بیمه ازدواج را مطالعه بفرمایید.

چند نکته در خصوص کمک هزینه ازدواج

برای دریافت کمک هزینه ازدواج بهتر است که چند نکته زیر را در نظر بگیرید:

  • برای دریافت کمک هزینه نیازی به بارگذاری مدارک خاصی نیست. خود سازمان استعلام را انجام خواهد داد.
  • در صورتی که حتی ۱۰ سال از تاریخ ازدواج هم گذشته باشد، باز هم امکان دریافت وجود دارد (البته به شرط داشتن شرایط و آن هم فقط برای یکبار)
  • حداکثر دو ماه واریز طول خواهید کشید.
  • سابقه ۷۲۰ روز باید قبل از ثبت عقد باشد.
  • در صورت برخورد با هر مشکلی در خصوص ثبت نام یا دانستن دلایل دریافت نکردن، باید به کارگزاری تامین اجتماعی مراجعه کنید.

نقش دولت در تسهیل ازدواج جوانان

همان طور که بیان شد، دولت و ارگان‌های دولتی در صدد ارائه حمایت‌های مالی به جوانان در آستانه ازدواج برای تکریم و ترویج سنت نبوی ازدواج، فرهنگ سازی تشکیل خانواده و اشاعه هنجارهای مطلوب هستند. سازمان تامین اجتماعی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع، هدیه ازدواج تامین اجتماعی نوعی تعهد کوتاه مدت این سازمان برای ترغیب دختران و پسران این مرزو بوم به سنت حسنه ازدواج است. این مقاله به شرح دقیق و کامل این حمایت مالی سازمان بیمه تامین اجتماعی پرداختیم.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص انواع مختلف خدمات سازمان تامین اجتماعی نظیر بیمه بیکاری، بیمه زنان خانه دار، بیمه خویش فرما و… می‌توانید به دیگر بلاگ بیمه دات کام مراجعه نمایید. همچنین با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ با مشاوران متخصص بیمه این سامانه تماس حاصل نمایید و راهنمایی‌های بیمه‌ای دقیق و لازم را دریافت نمایید. bimeh.com هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری مشاوره های خوب و مناسبی را در این زمینه به شما ارائه خواهد داد.). امید است با بهره گیری از چنین کمک‌هایی، موانع ازدواج جوانان رفع و مقدمات رشد اجتماعی و نهادینه سازی فرهنگ بیمه فراهم گردد.

  • + ثبت نام هدیه ازدواج تامین اجتماعی چگونه انجام می‌شود؟
  • + شرایط دیگر اخذ هدیه تامین اجتماعی برای ازدواج چیست؟
  • + مبلغ کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی چقدر است؟
آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب

دیدگاه کاربران بیمه دات کام
person
شهاب
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سلام من یک بار قبلا ازدواج کردم وجدا شدم ..واز هدیه تامین اجتماعی برای ازدواج استفاده نکردم .العان ازدواج میخام بکنم هدیه ازدواج شاملم میشه ..ممنون تشکر

person
رضا
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سلام،ببخشید منظور از ۵ سال بیمه ۵ سال مفیده یا ۵ سال گذشته؟؟چون من تو ۵ سال گذشته دو سالم سربازی رفتم که اگه بخوان ۵ سال گذشته رو حساب کنن ۶۵۰ روز بیمه دارم ولی اگه پنج سال مفیدو حساب کنن بیشتر از ۱۰۰۰ روزه

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

    رضای عزیز؛ منظور از ۵ سال، مدت زمانی است که باید حق بیمه واریز کرده باشید و زمان سربازی شما جزء آن قرار نمی‌گیرد.
    اما توجه داشته باشید که طبق قانون، شما باید در طول ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج، ۷۲۰ روز سابقه کار داشته باشید.
    در نتیجه با توجه به ۶۵۰ روز سابقه بیمه شما،‌ هدیه ازدواج تامین اجتماعی به شما تعلق نمی‌گیرد.

person
مهدی
۲۶ فروردین ۱۴۰۳

سلام من یک ماهه ک ثبت کردم و پیامک اومده چقد زمان میبره واریز شه

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

    مهدی عزیز؛ زمان مشخصی برای پرداخت هدیه ازواج وجود ندارد. اما معمولا بعد از تایید اطلاعات، حدود ۱ الی ۲ ماه زمان می‌برد.

person
امیر
۲۲ فروردین ۱۴۰۳

سلام هردو نفر باید بیمه داشته باشن یا یک نفر

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    یک نفر بیمه داشته باشد کافی است. هدیه به فرد دارای بیمه تعلق می گیرد.

person
Sara
۲۱ فروردین ۱۴۰۳

با سلام
عقد بنده در تاریخ ۱۴۰۲.۱۲.۰۶بوده قبل از این تاریخ هم ۷۲۰روز بیمه تامین اجتماعی اجباری پرداخت شده در زمان عقدمم بیمه برام رد شده اما الان مشغول به کار نیسم و حق بیمه پرداخت نمیکنم میخواستم بدونم به من هدیه تعلق میگیرد یا نه؟!

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

    بله؛ سارا عزیز، با توجه به توضیحات ارائه شده، هدیه ازدواج به شما تعلق می‌گیرد.

person
بهروز
۲۱ فروردین ۱۴۰۳

سلام
من قبل تاریخ عقد از ۷۲۰ روز هم بیشتر سابقه بیمه دارم، موقع احراز پیغام ” در تاریخ عقد فاقد سابقه پرداخت بیمه ناشی از حق اشتغال می باشید”
باید چکار کرد؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

    بهروز عزیز؛‌شما شرایط دریافت هدیه ازدواج را دارید. به شعبه تامین اجتماعی مراجعه کنید تا کارشناسان پیگیری کنند.

person
میثم
۱۸ فروردین ۱۴۰۳

با سلام آیا هدیه ازدواج به فرزندان بیمه شدگان شاغل یا بازنشستگان جانباز تامین اجتماعی هم تعلق میگیرد؟یعنی فرزند بیمه نداشته باشد ولی پدر جانبازِ بازنشسته یا شاغل بیمه شده در تامین اجتماعی باشد. چون بنیاد شهید در این مورد مسئولیت قبول نمیکند خواهش میکنم پاسخ بدهید

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    خیر، برای دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی فرد باید تحت پوشش بیمه باشد و در زمان عقد ۷۲۰ روز سابقه بیمه داشته باشد.

person
میثم
۱۷ فروردین ۱۴۰۳

سلام من آبان ۱۴۰۲عقد کردم و بیمه بیشتر از ۷۲۰داشتم قبل از عقدم … الان بخوام ثبت نام کنم آیا هدیه ازدواج ب نرخ سال ۱۴۰۳ حساب میشه؟؟ یا همون ۱۴۰۲؟؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

    خیر؛ میثم عزیز، هدیه ازدواج شما به نرخ ۱۴۰۲ محاسبه می‌شود.

person
هدیه ازداوج
۱۶ فروردین ۱۴۰۳

با سلام
آیا هدیه ازدواج با مبلغ روز محاسبه میشه؟ بنده ۱۵ سال پیش ازدواج کردم و هدیه اش رو نگرفتم!

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

    خیر؛ هدیه ازدواج با نرخ سال ازدواج شما محاسبه می‌شود.

person
احمد
۱۵ فروردین ۱۴۰۳

سلام احمد هستم
آیا ۲ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی خریداری شده مشمول هدیه ازدواج تامین اجتماعی می باشد

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

    خیر؛ احمد عزیز، با این شرایط امکان دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی را ندارید.

person
رضا
۰۸ فروردین ۱۴۰۳

سلام من شماره حساب بانک کشاورزی را ثبت کردم مشکلی پیش نمیاد که؟
بعدش چقدر زمان میبره تا واریز کنن؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

    رضای عزیز؛‌
    ۱- برای دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی باید شماره حساب بانک رفاه خود را در سیستم ثبت کنید.
    ۲- زمان تقریبی پرداخت هدیه ازدواج بعد از تایید مدارک به شما اعلام می‌شود.

person
صدیقه
۰۱ فروردین ۱۴۰۳

سلام من دو سال پیش بیمه بیکاری گرفتم و مبلغ به حساب ملت واریز میشد
دو روز پیش ثبت نام کردم برای هدیه تایید شد و پیام اومد که مبلغ به شمار حساب ملت واریز میشه مشکلی پیش نماید

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    بر اساس اعلام تامین اجتماعی باید شماره حساب بانک رفاه را ارائه دهید.

      person
      پوریا
      ۱۴ فروردین ۱۴۰۳

      سلام
      من یک ماه پیش ثبت کردم ولی هنوز مبلغی واریز نشده
      ممنون میشم راهنمایی کنید ؟

person
فرķزان
۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سلام به همگی
من دارم تا یکی دو ماه دیگه ازدواج میکنم ، وهیچ حمایتی از خانواده و فامیل به هیچ وجه ندارم ، دلیلش هم اینه که من بهایی بودم مسلمون شدم ، الان نه راه رفت دارم نه برگشت ،خانوم بنده هم از خانواده مذهبی مشهد هستن ،
اول از همه میخوام بگم چرا ستاد تبلیغات برای مسلمون کردن بهایی ها میلیاردی خرج میکنن ولی زمانی که مسلمون شد و از خونواده و جامعه افتاد دیگه کمکش نمیکنن
اگه کسی هست به من به اندازه مبلغ وام ازدواج نقد پول بده منم وام ازدواجم رو انتقال میدم بهش ، چون من الان این پول رو نیاز دارم ولی وام رو ۱ سال آینده پرداخت میکنن

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    ضمن عرض تبریک به شما، می توانید برای دریافت وام ازدواج اقدام کنید.

person
سیاوش.گنج خانی
۲۸ اسفند ۱۴۰۲

سلام خسته نباشین بنده ۵سال بیمه دارم والان هم شاغلم توشرکت کارمیکنم بیمه هم رد میشه اجباری منتها ماه پیش یعنی ۱۸بهمن عقدکردم رسمی ودرتاریخ عقدمم بیمه ام ردشده منتها برای هدیه ازدواج درخواست میکنم مینویسه فاقد۷۲۰روزبیمه هستین بد رفتم چک کردم ۵سال خورده ای بیمه ردشده الان باید من چیکارکنم ممنون میشم توضیح بدین.

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    برای پیگیری این موضوع به صورت حضوری به یکی از شعب تامین اجتماعی مراجعه کنید.

person
محبوب
۲۶ اسفند ۱۴۰۲

سلام من نزدیک به دو ماه پیش درخواستم رو ارسال کردم هنوز به حسابم واریز نشده مگه چقدر زمان میبره در جواب درخواستم تاییدیه واریز و مبلغ هم بهم گفتن

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    کلیه واریزی ها از طریق خود سازمان مرکزی ارسال می شود و زمان بر است.

person
ترنمی
۲۳ اسفند ۱۴۰۲

سلام بنده ۲۰ ام ۱۴۰۲ عقد کردم میخوام بدونم میتونم هدیه ازدواج صبر کنم و پایه حقوق سال ۱۴۰۳ دریافت کنم یا ربطی نداره ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    هدیه ازدواج با توجه به حقوق شما در زمان عقد پرداخت می شود.

person
هومن
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ عقد وارد شده توسط شما با تاریخ عقد ثبت شده در پایگاه ثبت احوال مغایر می باشد چنانچه از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان داریداز طریق پشتیبانی نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید///اینطور خطایی برام میاد!!من قبلا عقد کردم و جدا شدم و هدیه ازدواج نگرفتم،،الان یعنی شاملم نمیشه

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر، هدیه ازدواج تامین اجتماعی به ازدواج دوم تعلق نمی گیرد.

person
حامد
۲۰ اسفند ۱۴۰۲

سلام
خسته نباشید
من سال ۹۸ یکبار عقد کردم (حائز شرایط دریافت هدیه ازدواج هم نبودم) و کمتر از یکسال طلاق گرفتم و حتی شناسنامه‌ها رو ثبت احوال از نو برامون صادر کرد

الان مجددا عقد کردم و در قسمت استعلام حائز شرایط هستم ولی موقع درخواست خطا میاد که تاریخ عقد تو ثبت احوال مغایرت میکنه با چیزی ک نوشتم،بیمم مال اون ماه رد شده

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    هدیه ازدواج تامین اجتماعی به ازدواج دوم تعلق نمی گیرد.

person
هدیه ازواج…..
۱۳ اسفند ۱۴۰۲

سلام من قبل از عقد ۱۸ ماه بیمه زنان خانه دار دارم و الان هم جایی مشغول به کارم و ۸ ماه بیمه اجباری دارم مجموعا ۲۶ ماه (دو سالو دو ماه) آیا هدیه ازدواج به من تعلق می گیره؟ (تمامی موارد ۳ سال قبل از ازدواجمه)

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله در صورتی که ۷۲۰ روز بیمه دارید می توانید درخواست هدیه ازدواج تامین اجتماعی را ثبت نمایید.

person
ماکان
۰۸ اسفند ۱۴۰۲

سلام من حقوق ایام زایمانمو به حساب ملت واریز کرده تامین اجتماعی.هزینه هدیه ازدواجمون به همین حساب واریز میکنند؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۹ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر، به حساب بانک رفاه واریز می شود.

person
مصطفی
۰۸ اسفند ۱۴۰۲

سلام برای هدیه ازدواج ازطریق سامانه و برنامه تامین اجتماعی اقدام کردم تاریخ عقدم ۱۲/۴ هست و ۱۲۴۷ روز حق بیمه پرداخت کردم ، ولی موقع ثبت نام اخطار (در تاریخ عقد فاقد سابقه حق بیمه ناشی از اشتغال میباشید) میاد برام، عنوان شغلی من کارگر سادس،ممنون میشم راهنمایی کنید

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۹ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    باید صبر کنید تا حق بیمه اسفند ماه هم کارفرما ارسال کند بعد درخواست بدهید چون در اسفند عقد کردید باید در اسفند هم بیمه پردازی باشید.

      person
      مسعود
      ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

      عه چه باحال منم ۱۶ اسفند عقد کردم. باید تا اردیبهشت منتظر بمونیم که بیمه اسفند پرداخت بشه

person
سارا هدایتی
۰۸ اسفند ۱۴۰۲

سلام
توی سامانه تاریخ چک من رو نوشتن ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ اما همچنان واریز نشده
چیکار باید بکنم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۹ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بروید شعبه تامین اجتماعی پیگیری کنید.

person
رسول
۰۸ اسفند ۱۴۰۲

سلام. ببخشید من برای هدیه ازدواج با گوشی ثبت نام انجام دادم. حساب بانک رفاه ندارم ولی شماره. حساب بانک سپه دادم قبول کرد. پیامک هم برام اومد گفته تا ۴۵روز دیگه واریز میشه..آیا ممکنه واریز نشه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۹ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    باید حساب بانک رفاه داشته باشید به حساب بانک سپه تامین اجتماعی پول واریز نمیکند.

person
رضا
۰۳ اسفند ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر
من دوم بهمن درخواست دادم زده ارسال به مالی کی پرداخت میشه؟باید حساب بانکیم حتما رفاه باشه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۵ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله باید حساب مالی بانک رفاه داشته باشید. بعد از طی شدن روند اداری هدیه شما پرداخت خواهد شد.

person
مهدی قلیزاده
۰۲ اسفند ۱۴۰۲

سلام خسته نباشید اصولا چند روز طول میکشه تا پرداخت کنن مبلغو؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۵ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    معمولا یک الی دو ماه زمان می برد.

person
محمدرضا
۰۱ اسفند ۱۴۰۲

سلام من ۷۲۰ روز ندارم ولی ۳۰۰ روز قبل عقد بیمه دارم.
به هیچ وجه ب بنده تعلق نمیگیره؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۲ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر باید ۷۲۰ روز سابقه بیمه داشته باشید. متاسفانه هدیه ازدواج به شما تعلق نمی گیرد.

person
هدیه ازدواج می‌خوام :)
۰۱ اسفند ۱۴۰۲

سلام
ببخشید من دو سال سابقه بیمه از طریق اداره آموزش و پرورش ، ۱۶, ماه از طریق مرکز درمانی, ۲ سال و ده ماه اختیاری هم اختیاری دارم
از سال ۹۹تا پایان ۱۴۰۲ خویش فرما واریز کردم
آیا به من تعلق میگیره ؟

سه سال و چهار ماه با کارفرما ( اجباری)
۲ سال و ده ماه اختیاری با کارفرما
۳ سال و ۱۱ ماه خویش فرما

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر در زمان عقد بیمه اختیاری و یا خویش فرما واریز کرده اید تعلق نمی گیرد.

person
Mohammad
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر
ببخشید من تو بانک رفاه حساب فعالی ندارم یکی بود که مسدود کردم ولی تو پنل درخواست زده بانک رفاه یعنی چی
یعنی به اون حساب مسدود من پول واریز میشه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر واریز نمی شود باید فعال باشد.

person
Hamid
۲۵ بهمن ۱۴۰۲

سلام خسته نباشین من سال۹۱عقد کردم و بعد ۲ماه جدا شدم هدیه ثبت نکردم امسال ازدواج کردم آیا به من تعلق میگیره؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر هدیه ازدواج تامین اجتماعی به شما تعلق نمی گیرد.

person
kia
۱۶ بهمن ۱۴۰۲

سلام وقت شما بخیر من تاریخ ۱۵آذر هدیه ازدواج ثبت نام کردم متاسفانه واریز نکردن تو سایت واسه پیگیری میگردم پیدا نمیکنم

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر به درستی ثبت نام کرده باشید اطلاعات شما در سامانه موجود خواهد بود و روند پیشرفت پرونده شما در دسترس است. در غیر این صورت بهتر است به صورت حضوری برای پیگیری به تامین اجتماعی مراجعه نمایید.

person
am
۱۵ بهمن ۱۴۰۲

سلام هدیه ازدواج من در مرحله صدور چک هست و تاریخ چک رو زده ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ چه تاریخی واریز میشه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    تا آخر بهمن ماه واریز می شود احتمالا.

person
am
۱۵ بهمن ۱۴۰۲

سلام در سامانه هدیه ازدواج من در مرحله صدور چک هست و تاریخ چک رو زده ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ چه زمانی واریز انجام میشه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    احتمالا تا آخر بهمن ماه واریز می شود.

person
mo
۱۴ بهمن ۱۴۰۲

سلام من میزنم مگه حساب بانکی نداری دوتا باز کردم بازم میگه حساب بانکی نداری ممنون میشم راهنمایی کنید

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۴ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    برای حل شدن این مشکل به یکی از شعب تامین اجتماعی مراجعه کنید.

person
سیاوش.گنج خانی
۱۲ بهمن ۱۴۰۲

سلام خسته نباشین من قبلا حساب بانک ملی روداده بودم ثبت شده بود بد الان عقد کردم دیگ اون اون شماره حساب روقبول نمیکنه میگ شما فاقد شماره حساب بانکی میباشید درضم ۴سال هم سابقه بیمه اجباری دارم والان هم بیمه ام
فعال هست باید چیکارکنم ممنون میشم توضیح بدین.

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    باید شماره حساب از بانک رفاه بگیرید و در سیستم تامین اجتماعی ثبت کنید.

person
مریمی
۱۱ بهمن ۱۴۰۲

سلام، من ۷۲۰ روز رو دارم کل سابقه م، الان هم شاغل هستم تو ی شرکت یعنی موقعی ک عقد هم انجام شد تحت بیمه بودم و هستمم، ولی سامانه پیام میده ک موقع عقد تحت بیمه نبودی ، سابقه مم چک کردم اوکی بود

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    حتما در زمان عقد لیست بیمه شما یا ارسال نشده و یا از طرف تامین اجتماعی تایید نشده است و یا اینکه سابقه شما تا تاریخ عقد کمتر از ۷۲۰ روز می باشد.

person
م
۰۸ بهمن ۱۴۰۲

سلام بنده کد ملی همسر میزنم میگه اشتباه هست استعلام هم زدم میگه میتونید هدیه رو دریافت کنید…

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۹ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    برای حل مشکل به یکی از شعب تامین اجتماعی مراجعه کنید.

person
زهرا
۲۴ دی ۱۴۰۲

سلام
کسی که بیمه بیکاری داره هم این هدیه بهش تعلق میگیره؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۵ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر در زمان عقد بیمه پرداز باشید و قبل از ان هم دو سال سابقه بیمه داشته باشید به شما هدیه ازدواج تعلق میگیرد.

      person
      اسلام
      ۱۷ اسفند ۱۴۰۲

      سلام دوست عزیز من ۰۲/۱۰/۲۱۰تاریخ ازدواجم بوده ۲سال هم سابقه بیمه دارم ثپت و نام کردم شماره حساب بانک تجارت ثپت کردم قبول کرد ارسال ب مالی پیام آمد ۴۵روز آینده واریز میشه الان مشکلی واس شماره حساب پیش نمیاد ب همین حساب واریز میکنخ

        person
        نویسنده بیمه
        ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

        سلام دوست عزیز
        باید حساب بانک رفاه می دادید به حساب بانک تجارت واریز نمی شود.

person
احسان
۲۴ دی ۱۴۰۲

من ثبت درخواست میزنم میزنه اطلاعات ازداج شما در سامانه یافت نشد به هرجاییم مراجه کردم چه ثبت احوال چه بیمه میگن هیچ موردی نداره باید چیکار کنم ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۵ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    به واحد امور فنی بیمه شدگان شعبه و یا کارگزاری سازمان مراجعه کنید تا آنها پیگیری کنند.

person
سپیده
۲۴ دی ۱۴۰۲

سلام
ایا به کسانی که بیمه بیکاری دارن هم تعلق میگیره؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۵ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر در حین دریافت بیمه بیکاری ازدواج کنید خیر تعلق نمیگیرد.

person
OMID
۲۰ دی ۱۴۰۲

سلام
من ‌ثبت نام کردم تایید شده داخل سامانه زده صدور چک ولی پرداخت نشده از برج ۷ تایید شده .
باید حضوری مراجعه کنم جهت گرفتن مبلغ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۳ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر نیازی به مراجعه حضوری نیست.

person
علمداری
۱۰ دی ۱۴۰۲

سلام چطوری میتونم ثبت نام کنم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۱ دی ۱۴۰۲

    سلام. در سایت تامین اجتماعی وارد حساب کاربری خود شوید و درخواست هدیه ازدواج تامین اجتماعی را ثبت نمایید.

person
بهبود
۰۸ دی ۱۴۰۲

سلام من یکماهه در سامانه هدیه ازدواج خود را ثبت کردم و شماره حساب بانک ملت خود را دادم و تایید شد و مشکلی پیش نیومد آیا نیازه شماره حساب خودمو رو به بانک رفاه تغییر بدهم

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۹ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز. خیر نیازی نیست.

person
هنا
۰۶ دی ۱۴۰۲

باسلام
پدرمادر بنده درسال ۷۹ ازدواج کردن آیا هدیه ازدواج بهشون تعلق میگیرد؟؟؟
مبلغش چقدر هستش؟؟؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۹ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر قبل از عقد دو سال سابقه همان موقع دارند تعلق میگیرد ولی با دستمزد همان موقع بهشون پرداخت میشود.

person
هادی
۲۹ آذر ۱۴۰۲

سلام آیا به والدین که مستمری بگیر هستند فرزندشان از رواج کرده علق میگیره

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۲ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر تعلق نمیگیرد.

person
ش
۲۹ آذر ۱۴۰۲

من ۵۵۷ روز دارم ینی ب من تعلق نمی‌گیرد

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۹ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر با این سابقه هدیه ازدواج تعلق نمیگیرد.

person
علی
۲۳ آذر ۱۴۰۲

سلام من از تاریخ ۶ اذر درخواستم تایید شده هنوز واریزی واسم نشده علتش چیست؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۷ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    واریز هدیه ازدواج تامین اجتماعی مدتی زمان می برد.

person
بهمن
۲۱ آذر ۱۴۰۲

سلام.من سال ۷۰ازدواج‌کردم.
الان هدیه ازدواج معادل حداقل مزد امسال است
چون سابقه دوسال را دارم فقط حقوق من حدود بیست هزار تومان بود

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر دستمزد سال ۷۰ که عقد کردید محاسبه خواهد شد.

person
صبا
۲۰ آذر ۱۴۰۲

سلام بب۶در خصوص هدیه ازدواج توسط کارفرما در شرکت قانونی هست؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر در این خصوص قانونی نداریم.

person
کاربر تامین اجتماعی
۱۸ آذر ۱۴۰۲

سلام و وقت بخیر
من حدود ۱۲روز درخواست دادم و شماره حساب بانک ملی رو زدم,,حتما باید بانک رفاه باشه؟
و اینکه تو سایت تامین،قسمت لیست درخواست ها،وضعیت رو زده ارسال ب مالی، یعنی واریز شده؟چون پولی به حسابم نیومده.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۹ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    درخواست شما برای پرداخت به واحد مالی ارجاع شده است. باید منتظر پرداخت بمانید.

person
پیمان
۱۶ آذر ۱۴۰۲

سلام من از همسر اولم جدا شده بودم و دوباره چند سال بعد ازدواج کردم با همون همسر قبلیم و همه شرایط رو دارم ایا هدیه ازدواج به من تعلق میگیره

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر هدیه ازدواج تامین اجتماعی به ازدواج دوم تعلق نمی گیرید.

      person
      اورجعلی
      ۲۱ دی ۱۴۰۲

      سلام‌ من اول‌ازدواج بیمه بودم هدیه بیمه تعلق میگیرد

        person
        نویسنده بیمه
        ۲۳ دی ۱۴۰۲

        سلام دوست عزیز
        برای دریافت هدیه ازدواج باید حداقل ۷۲۰ روز سابقه بیمه داشته باشید.

person
rezaamoradi2@gmail.com
۱۴ آذر ۱۴۰۲

سلام دختر من دو ماه عقد کرده ایا وام هدیه دریافت مکند. لطفا راهنمای کند.

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۵ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    هدیه ازدواج به کسانی که قبل از عقد دو سال حق بیمه واریز کرده اند تعلق میگیرد

person
فاطمه
۱۳ آذر ۱۴۰۲

سلام من درخواست دادم تایید شده ولی حساب بانکی رو قبول نمیکنه.چه حساب بانکی باید ثبت کنم!؟
لطفا راهنمایی میفرمایید

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    حساب بانکی بانک رفاه را باید وارد کنید.

person
مه
۱۳ آذر ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر.
ببخشید من تازه عقد کردم و تمام شرایط رو دارم ولی وقتی درخواست میزنم به افراد تبعی من گیر میده و ثبت نمیکنه.من کفیل پدر و مادرم هستم .این موضوع تاثیر داره؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۳ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر عقد کرده اید و در تاریخ عقد حق بیمه واریز کردید و قبل از عقد هم دو سال سابقه بیمه دارید مشکلی ندارید اگر در نامنویسی مشکل است بروید کارگزاری تامین اجتماعی تا آنها پیگیری کنند.

person
شادی
۱۰ آذر ۱۴۰۲

سلام من ۴ سال بیمه دارم که مربوط به ۵ سال پیشه
. از آبان امسال دوباره بیمه دارم. و تاریخ عقدم آذر امسال هستش.
آیا کمک هزینه ازدواج شاملم میشه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۱ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر از تاریخ عقد ظرف پنج سال دو سال سابقه بیمه داشته باشید به شما هدیه ازدواج تعلق میگیرد.

person
مسیح
۰۱ آذر ۱۴۰۲

سلام من ۷۷۴ روز بیمه دارم ولی وقتی محاسبه مبلغ هدیه رو میزنم ، میگه ک شما فاقد سابقه کافی برای هدیه ازدواج هستید؟ راهنمایی کنید لطفا

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۴ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بروید از طریق شعبه پیگیری کنید.

    person
    بنیامین
    ۱۰ دی ۱۴۰۲

    با سلام شما باید قبل از ثبت ازدواج ۷۲۰ روز بیمه داشته باشید
    اگر دارید! بروید از طریق شعبه پیگیری کنید

person
امیر
۳۰ آبان ۱۴۰۲

سلام من ثبت نام کردم و همه چیزی ک خواستن درست بود و گفتن عنقد مبلغ واریز می‌شود از تاریخ ۱۴/۸/۱۴۰۲ پیامش اومده ولی هنوز واریز نکردن خواستم ببینم کی واریز میشه ممنونم

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز. حدود دوماه زمان می برد.

    person
    Mari
    ۰۷ آذر ۱۴۰۲

    سلام من آبانماه ۱۴۰۲عقد کردم یکسال و هشت ماه قبل عقد بیمه دارم سال نود و پنج هم یکسال شامل منم میشه هدیه

      person
      نویسنده بیمه
      ۰۸ آذر ۱۴۰۲

      سلام دوست عزیز
      خیر به شما با این شرایط هدیه ازدواج تعلق نمیگیرد.

person
مهدی
۲۹ آبان ۱۴۰۲

باسلام میزان هدیه کمک هزینه ازدواج فرزند در سال ۱۴۰۲ برای بازنشسته چقدر است؟ و نحوه پیگیری و مدارک مورد نیاز؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۹ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    کمک هزینه ازدواج برابر با یک ماه حقوق بیمه شده است.

person
صابر میرحسینی
۲۹ آبان ۱۴۰۲

درود بر شما چقدر طول میکشه تا واریز کنن

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۹ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز. حدود ۴۵ روز زمان می برد.

person
محمد رسول الله
۲۸ آبان ۱۴۰۲

سلام. من ۱۴مهر ۱۴۰۲,عقد کردم و. تا قبل از این تاریخ ۲ و ۱ماه سابقه داشتم ..
الان از طریق برنامه تامین اجتماعی اقدام به دریافت هدیه ازدواج کردم ولی موقع درخواست با پیامی با مبنی براینکه :در تاریخ عقد فاقد سابقه پرداخت
حق بیمه ناشی از اشتغال میباشید.
لطفا راهنمایی کنید ممنون

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۹ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    شما باید قبل از عقد دو سال سابقه بیمه و همچنین در زمان عقد هم حق بیمه پرداخت کرده باشید این پیام یعنی اینکه لیست بیمه مهرماه شما هنوز واریز نشده است.

      person
      soheil
      ۲۷ دی ۱۴۰۲

      درود
      تاریخ عقد ۲ دی هستش، لیست آذر هم بعد از تاریخ عقد پرداخت شده، با پیغام “درتاریخ عقد فاقد سابقه پرداخت حق بیمه ناشی از اشتغال می باشید.” مواجه شدیم، که این درخواست رو من امروز زدم و این پیغام اومد (۲۷ دی). همچنان این هدیه ازدواج تعلق نخواهد گرفت؟ سابقه بیمه هم از سال ۹۷ داریم. بیشتراز ۷۲۰ روز کار شده.

        person
        نویسنده بیمه
        ۲۷ دی ۱۴۰۲

        سلام دوست عزیز
        برای حل این مشکل به تامین اجتماعی مراجعه کنید.

    person
    ۱۹ دی ۱۴۰۲

    سلام من هفت ساله که بیمه تامین اجتماعی بودم و دوسال کارآزاد داشتم و بیمه نبودم ولی الان یکماهه که بیمه تامین اجتماعی شدم حالا ده روزه که ازدواج کردم
    هدیه ازدواج تامین اجتماعی به من تعلق میگیره؟؟

      person
      نویسنده بیمه
      ۱۹ دی ۱۴۰۲

      سلام دوست عزیز
      ابتدا باید بفرمائید از چه سالی تا چه سالی بیمه بودید و در زمان عقد هم بیمه بودید و اگر بیمه واریز کردید چه نوع بیمه ای واریز کردید بعد می توانیم جواب شما را به صورت صحیح بدهیم.

    person
    ابوالفضل
    ۰۷ فروردین ۱۴۰۳

    سلام من ۷۱۱ روز بیمه قبل از عقد دارم،اگر خدمت سربازی رو محاسبه کنند چهارسال میشه قبل از عقد ولی اگر لحاظ نکنند همان ۷۱۱ روز سابقه رو دارم،هدیه ازدواج شامل بنده میشه؟

      person
      کارشناس بیمه
      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

      ابوالفضل عزیز؛
      متاسفانه برای دریافت هدیه ازدواج، باید قبل از عقد ۷۲۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشید.
      در نتیجه هدیه ازدواج به شما تعلق نمی‌گیرد.

person
سعید
۲۲ آبان ۱۴۰۲

سلام خسته نباشید،ببخشید من ۳ سال و خورده ای بیمه دارم ولی تقریبا یک سال یا فک کنم کمتر از یک سال قبل از عقدم بیمه بودم آیا میتونم الان هم از هدیه ازدواج استفاده کنم اگر شرایطی هست بهم بگین ممنون

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۳ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    باید قبل از عقد دو سال سابقه بیمه داشته باشید که بتوانید از هدیه ازدواج استفاده کنید.

person
محمدرضا ج
۲۲ آبان ۱۴۰۲

سلام خداقوت. بنده تازه ازدواج کردم و ۶ سال بیمه پرداخت کردم. موقع عقد بنده بیمه نبودم. این هدیه تعلق میگیره به بنده یا خیر؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۳ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز. خیر تعلق نمیگیرد چون در زمان عقد باید حق بیمه پرداخت میکردید.

person
علی
۲۱ آبان ۱۴۰۲

من ۷۷عقد کردم دوسال بیمه داشتم به من تعلق میگیره

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۲ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز. اگر قبل از عقد دوسال سابقه داشته باشید و عقد دائم باشد به شما هدیه ازدواج تعلق میگیرد.

person
اورجعلی
۲۱ آبان ۱۴۰۲

سلام کسانی که ازدواج کردند و بیمه ی تامین اجتماعی هستند.در چه تاریخی باشد هدیه ازدواج میدهند

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۲ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    در سامانه تامین اجتماعی درخواست دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی را ثبت کنید بعد از طی شدن مراحل مربوطه هدیه ازدواج تامین اجتماعی به شما تعلق می گیرد.

person
هانیکو
۲۱ آبان ۱۴۰۲

ببخشید من ازدواج دوم هستم ولی ازدواج اول از این هدیه استفاده نکردم آیا به من تعلق میگیره؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۲ آبان ۱۴۰۲

    سلام. خیر هدیه ازدواج به ازدواج دوم تعلق نمیگیرد.

person
اورجعلی
۲۰ آبان ۱۴۰۲

کسانی که ازدواج کردند و بیمه تامین اجتماعی هستنداز چه تاریخی وام بلاعوض تعلق می گیرد

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    کسانی که قبل از عقد دو سال سابقه بیمه دارند هدیه ازدواج تعلق میگیرد تامین اجتماعی وام بلاعوض ندارد.

person
k
۲۰ آبان ۱۴۰۲

سلام ببخشید درصورتی که آقا بیمه خویش فرما برای خودش رد کنه مشمول هدیه ازدواج میشود ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ آبان ۱۴۰۲

    سلام. خیر مشمول هدیه ازدواج نمی شوند.

person
Sa
۱۱ آبان ۱۴۰۲

اگر فرد عقد دومش باشه اما دفعه اول هدیه رو دریافت نکرده باشه میتونه درخواست بده؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۳ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر هدیه ازدواج تامین اجتماعی به ازدواج دوم تعلق نمی گیرد.

person
hana
۱۱ آبان ۱۴۰۲

سلام بنا به شرایطی من دفترچه درمانی ندارم ،میتونم برا هدیه ازدواج ثبتنام کنم یا خیر؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۳ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    پرداخت هدیه ازدواج شرایط خودش را دارد به شعبه مراجعه کنید تا آنها بررسی کنند ربطی به دفترچه درمانی ندارد.

person
ساسان R2
۱۰ آبان ۱۴۰۲

سلام. من درخواست هدیه رو میخام ثبت کنم خطا میده. میگه بیمه شده محترم قبل از تاریخ عقد برای شما ارتباط تبعی ثبت شده است برای مشاهده به منوی افراد تبعی مراجعه کنید
حالا من باید چیکار کنم؟ قسمت افراد تبعی هم رفتم اسم همسرم فقط وجود داره

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۰ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    به کارگزاری سازمان مراجعه کنید تا آنها پیگیری کنند باید در واحد نامنویسی اصلاح شود.

person
یاسین هاشمی
۰۵ آبان ۱۴۰۲

من ۱۴۰۲/۴/۱۶ازدواج کردم اشتباهی دو بار ثبت کرده بودن ۴/۹هم ثبت شده بود بعد الان رفتم ثبت اسناد برگ کرفتم رفتم ثبت احوال درست کردن ولی بازم سیستم میگه مشکل دارین در ثبت احوال اونجا هم میرم میگن حل شده؟؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز. با در دست داشتن مدارک به سازمان تامین اجتماعی مراجعه نمایید تا شما را راهنمایی کنند.

    person
    علی
    ۱۷ آبان ۱۴۰۲

    سلام من ثبت درخواست هدیه ازدواج راکه ارسال میکنم میگه تاریخ ازدواج شمادرسامانه ثبت نشده چطور میتونم پیگیری کنم

      person
      نویسنده بیمه
      ۲۰ آبان ۱۴۰۲

      سلام دوست عزیز
      موضوع را از دفتر اسناد رسمی پیگیری کنید.

person
ناشناس …
۲۹ مهر ۱۴۰۲

سلام. من ۱۴ سال هست که ازدواج کرده ام. آیا این هدیه ازدواج به من تعلق می گیره؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۹ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر در آن زمان شرایط را داشتید و درخواست ندادید به شما هدیه ازدواج تعلق میگیرد ولی به نرخ همان ۱۴ سال پیش به شما پرداخت میشود.

      person
      یاسین هاشمی
      ۰۶ آبان ۱۴۰۲

      سلام

        person
        فرشادم
        ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

        باسلام،من درتاریخ۹۱/۴/۵عقدکردم وقبل ازعقد۱سال و۴ماه بیمه بودم وتاحالاهدیه ازدواج نگرفته ام ایا به من تعلق میگیرد.باتشکر

          person
          نویسنده بیمه
          ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

          سلام دوست عزیز
          خیر هدیه ازدواج تامین اجتماعی به شما تعلق نمی گیرد.

عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید