۱۹ فروردین ۱۴۰۳

حفظ ارزش پول نقد در بیمه عمر چگونه ممکن است؟

 در چند سال گذشته که همه چیز آرام بود، سودهای بانکی بیشتر از تورم و نرخ تورم همواره روندی کاهنده داشت. به همین دلیل، بسیاری از افراد سرمایه خود را به بانک‌ها سپردند. اما مشکلی به نام رکود وجود داشت که به دلیل سود زیادی که بانک‌ها می‌دانند، افراد حاضر به در جریان انداختن سرمایه خود در بازار کار نبودند و این باعث نابودی تقریبی بازار کسب و کار شد. حال چه روشی مناسب به نظر می‌آید که علاوه بر سرمایه‌گذاری، اقتصاد را از رکود نجات دهد و باعث تضمین آینده شود؟ بیمه عمر نقدی که به عنوان بیمه عمر دائمی نیز شناخته می شود، علاوه بر افزایش ارزش پول، مزایای بعد از مرگ را نیز شامل می شود. حفظ ارزش پول نقد در بیمه عمر با خرید بیمه عمر دائمی، ممکن است. برای اطلاع از جزییات این موضوع با ما همراه باشد.

پرداخت های حق بیمه تقسیم می شوند

هنگامی که پرداخت های حق بیمه در بیمه عمر را به صورت پول نقد پرداخت می کنید، یک قسمت از پرداخت به شرایط فوت در سیاست بیمه (بر اساس سن، سلامتی و سایر عوامل بیمه گزار) اختصاص می یابد. قسمت دوم هزینه های عملیاتی و سود شرکت بیمه را پوشش می دهد. بقیه پرداخت حق بیمه به ارزش پول نقد شما خواهد رسید. به طور کلی، شرکت بیمه عمر این سرمایه را در جاهایی مطمئن سرمایه گذاری می کند. همان طور که شما همچنان به پرداخت حق بیمه و کسب سود بیشتر می‌پردازید، در همان زمان، ارزش پول نقدتان همواره در حال افزایش است.

حفظ ارزش پول نقد در بیمه عمر

هنگامی که بیمه عمر نقدی دارید، معمولا حق بیمه را پرداخت می کنید. در سال های اولیه، سیاست بیمه این گونه است که درصد بالاتری از حق بیمه شما به ارزش نقدی می رسد. با گذشت زمان، مقدار اختصاص یافته به ارزش نقدی کاهش می یابد. به این گونه که با افزایش سن، مقدار سود پولتان در اثر سرمایه گذاری، از سال های ابتدایی کمتر می شود و مستلزم پرداخت بیشتر برای سود بیشتر است. هر ساله، با افزایش سن، هزینه بیمه عمر شما برای شرکت بیمه عمر بیشتر می شود. به همین دلیل است که اگر شما مسن تر باشید، هزینه خرید بیمه عمر با شرایط یکسان گران تر است.

در سال‌های اولیه بیمه عمر، بخش بزرگ تری از حق بیمه شما سرمایه گذاری می شود و به حساب ارزش پول نقد اختصاص می یابد. به طور کلی، این ارزش نقدی می تواند در سال های اولیه به سرعت رشد کند. سپس در سال های بعد، تجمع ارزش نقدی با افزایش سن شما کاهش می یابد و بیشتر از حق بیمه، به هزینه شرکت بیمه اعمال می شود.

سیاست های مختلف ارزش‌های نقدی با راه‌های مختلف افزایش می‌یابد. البته، انباشت ارزش نقدی بسته به نوع سیاست برگزیده شما برای بیمه متفاوت است. سیاست های بیمه عمر، حساب های پول نقد تضمین شده را فراهم می کنند که بر اساس فرمولی خاص، توسط شرکت بیمه تعیین می شود. بیمه عمر ارزش پول نقد را بر اساس نرخ بهره فعلی حساب می کند. سیاست های متغیر بیمه عمر سرمایه گذاری در حساب هایی سرمایه‌گذاری می شود که مانند صندوق های متقابل کار می کنند. ارزش پول نقد، بر اساس شرایط این حساب‌ها، افزایش یا کاهش می یابد.

چگونه ارزش پول نقد افزایش می یابد؟

فرض کنیم شما، زمانی که ۲۵ ساله هستید، یک سیاست کلی بیمه عمر را با سود صد میلیونی خریداری می کنید. شما به طور مرتب حق بیمه ماهانه خود را پرداخت می کنید و هر ماه، یک درصد از این پرداخت به ارزش نقدی بیمه شما اضافه می شود. سی سال پس از خرید این بیمه، شما ۵۵ سال سن دارید و حساب ارزش پول نقد شما به ۵۰ میلیون افزایش یافته است. این سیاست به شما کمک می کند ۱۰۰ میلیون داشته باشید. در حال حاضر، ارزش نقدی ۵۰ میلیونی دارید و بیمه باید مبلغ ۵۰ میلیون باقی مانده را پوشش دهد. این یک مثال بسیار ساده است. بسته به شرکت بیمه عمر، نوع سیاست خریداری شده و در برخی موارد نرخ بهره فعلی، اعداد به میزان قابل توجهی متفاوت خواهند بود.

با مشاوران بیمه دات کام، برای تعیین نحوه محاسبه انباشت پول بالقوه و ارزش پول نقد بیمه عمر خود مشورت کنید. مشاوران ما می توانند بهترین شرایط را برای شما فراهم آورند تا مطمئن باشید که سرمایه‌تان را به هدر نداده اید. سامانه جامع بیمه دات کام، با خدمات آنلاین خود و با تحت پوشش قرار دادن بیش از ۲۵ شرکت بیمه مختلف با ارزش‌ها و سیاست‌گذاری های متفاوت، می تواند کمک بزرگی باشد تا بتوانید بیمه ها را به راحتی مقایسه کنید و سرمایه‌گذاری مطمئنی برای آینده خود داشته باشید.

 

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
مزایا و پوششهای بیمه عمر
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ / بیمه عمر

بیمه عمر چیست؟ مزایا و پوشش‌های بیمه عمر در ۱۴۰۳

بیمه عمر زیرمجموعه بیمه اشخاص محسوب می شود. بیمه عمر نوعی پس انداز، سرمایه گذاری بلندمدت با مزایای مناسب، پشتیبان مالی برای خانواده و همه افراد دوراندیشی است که امروز سکه‌ای کنار گذاشته و فردا کوزه ها سود می برند و آینده آسوده‌ای را تجربه کنند.

فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب

دیدگاه کاربران بیمه دات کام
person
جواد
۰۷ بهمن ۱۴۰۱

بنده الان بعد از ۱۳ سال حدود ۲۱۰ میلیون تومان در بیمه عمر پارسیان دارم.
هر ماه هم حدود ۱۵۰۰۰۰۰ تومان به صورت فصلی واریز می کنم.
اگر این ۲۱۰ میلیون را در صندوقی که ۲۳ درصد سود ماهیانه می ده بزارم و سود ماهیانه را هر ماه به سرمایه اولیه اضافه کنیم. بدون پرداخت ۱۵۰۰۰۰۰ تومان بعد از ۱۷ سال ۱۰ میلیارد می شود ولی در خود بیمه عمر ۴ میلیارد خواهد بود تازه هر ماه هم ۱۵۰۰۰۰۰ تومان باید واریز کنم.
مسئولین بیمه مرکزی باید به فکر بیمه گذاران باشد.

person
شاکی از بیمه
۲۳ مرداد ۱۴۰۱

سلام ی مشت دروغ. اصلا بیمه عمر و تورم هیچ ارتباطی ندارند، آخرش چندغاز میدن که بریم سماقمونو بمکیم

person
حامد
۱۰ مرداد ۱۴۰۱

باسلام با کاهش ارزش پول ملی بیشتر افراد گرایشی به سرمایه گذاری در بیمه رو ندارند و پس از گذشت ۲۰ یا ۳۰ سال از قراراد و به جز پوشش درمانی در بحث پرداخت مستمری سراسر زیان است .راهکاربیمه شما برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی چیست ؟؟؟؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، ما شرکت بیمه نیستم؛ بلکه به عنوان کارگزاری در حوزه فروش انواع بیمه فعالیت می کنیم.

person
عادل
۰۴ مرداد ۱۴۰۱

من واسه پسرم میخوام بیمه عمر بگیرم از چه سنی امکانش هست؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۵ مرداد ۱۴۰۱

    سلام از هر سنی امکان پذیر است.

عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید