۲۷ فروردین ۱۴۰۲

ضرورت ورود تکنولوژی های جدید به صنعت بیمه

رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به ورود بازیگران جدید به صنعت بیمه گفت: اینشورتک ها در حال ورود به صنعت بیمه اند و فعالان صنعت بیمه باید آماده باشند، در غیر این صورت غافلگیر خواهند شد.

به گزارش ریسک نیوز و به نقل از تسنیم، امیر صفری، رئیس پژوهشکده بیمه، در نشست خبری بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه که با محوریت «صنعت بیمه، نوآوری و فناوری اطلاعات» برگزار شد، گفت: محور اصلی همایش امسال اینشورتک ها هستند، زیرا چالش اصلی صنعت بیمه ایران و جهان، فناوری اطلاعات است.

وی، با بیان این که فناوری اطلاعات صنعت بانکداری و بازار سرمایه را نیز دستخوش تغییرات اساسی کرده است، افزود: نیروهای جدیدی که وارد صنعت بیمه می شوند، از فناوری اطلاعات بهره مند هستند و روش های سنتی دیگر جوابگوی نیازهای بیمه گذاران نیست.

رئیس پژوهشکده بیمه، با بیان این که جوانان خلاق و تحصیل کرده در زمینه فناوری اطلاعات صنایع مالی را با تغییرات مهم و چشمگیری مواجه کرده اند، ادامه داد: اینشورتک ها روی زنجیره ارزش بیمه اثرات زیادی داشته اند و هیچ بخشی از این زنجیره نیست که تحت تأثیر این موضوع قرار نگرفته باشد.

صفری خاطرنشان کرد که طی سال های آینده، تخصص های سنتی جای خود را به فناوری اطلاعات خواهند داد. اینشورتک ها در حال ورود به صنعت بیمه اند و فعالان صنعت بیمه باید آماده باشند، در غیر این صورت غافلگیر خواهند شد.

وی اظهار داشت که به عنوان نمونه، از طریق پهپادها می توان خسارت زلزله، سیل و آتش سوزی را ارزیابی کرد. رئیس پژوهشکده بیمه ادامه داد: می توان از فناوری بلاکچین و ارزهای رمزنگار در صنعت بیمه استفاده کرد و شرکت ها، به ویژه در زمینه اتکایی بین المللی، می توانند از آن برای اجتناب از تبادل ارز فیزیکی استفاده کنند.

صفری از رگ تک ها، نوع دیگری از اینشورتک ها، نام برد که می توانند مقررات فراوان را ارزیابی کنند و سیستم انحراف از عدم تطابق ها را هشدار دهند. رئیس پژوهشکده بیمه اظهار داشت که بیمه مرکزی قصد دارد در همایش امسال بداند که چگونه می توان از استارت آپ ها در صنعت بیمه استفاده کرد و این که خلأهای قانونی این امر کدام است.

وی افزود: برخی از شرکت های بیمه داخلی از اینشورتک ها برای ارزیابی ریسک و برآورد نرخ متفاوت بیمه برای هر بیمه گزار بهره برداری می کنند. صفری، با بیان این که بیش از دویست مقاله به همایش امسال رسیده است، گفت: امسال در ارسال مقالات به همایش بیست و سه درصد رشد داشته ایم و چهار داور، بدون مشخص بودن نام ارسال کنندگان، مقالات را بررسی کرده اند.

 

صفری، در پاسخ به سؤالی درباره استفاده از ارزهای دیجیتال برای مبادلات اتکایی و این که آیا طرف های خارجی تمایل به دریافت حق بیمه خود به رمزارزها هستند یا نه، گفت: بانک مرکزی هنوز ضوابطی برای استفاده از ارزهای دیجیتالی اعلام نکرده است، اما با این حال، خود به دنبال تولید اولین رمزارز ملی است.

وی، با بیان این که بانک مرکزی به دنبال جا انداختن رمزارز ملی برای انجام مبادلات با طرف های تجاری خود است، تصریح کرد: طرحی را در پژوهشکده بیمه اجرا کردیم مبنی بر این که آیا می توان از رمزارزها برای عملیات اتکایی استفاده کرد یا نه. رئیس پژوهشکده بیمه ادامه داد: تحقیقات ما نشان داد که برای استفاده از رمزارزها در عملیات اتکایی، چالش های مختلفی وجود دارد که از جمله آن ها تمایل طرف خارجی به دریافت حق بیمه خود است.

صفری، با بیان این که به هر حال باید فضای دوردست تر و افق دورتری را ببینیم، افزود: شاید روز اولی که بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتالی عرضه شد، کسی فکر نمی کرد که این ارزها به سرعت جای خود را باز کنند، اما اکنون بیش از ١۶ رمزارز وجود دارد.

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
افزایش چشمگیر قیمت‌ها از ۲۳ تیر
۲۳ تیر ۱۴۰۳ / بدهی خودرو / اخبار بیمه

جدول نرخ جدید جریمه‌های رانندگی ۱۴۰۳، افزایش چشمگیر قیمت‌ها از ۲۳ تیر

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا، سردار محمدباقر سلیمی، از اجرای جدول جدید تخلفات رانندگی پس از به‌روزرسانی سامانه‌های هوشمند از ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ خبر داد. در خردادماه سال جاری پس از بررسی‌های

نداشتن بیمه ثالث و باطل شدن کارت سوخت
۱۷ دی ۱۴۰۲ / اخبار بیمه / اطلاعات بیمه ای

ابطال سهمیه و عدم صدور کارت سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

اگر بیمه شخص ثالث خودروی خود را تمدید نکرده اید، احتمالا خطای کارت سوخت یکی از مشکلات جدی شما خواهد بود. بیمه شخص ثالث، مهم‌ترین بیمه برای وسایل نقلیه موتوری بوده و خرید

فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب

دیدگاه کاربران بیمه دات کام
person
سعید
۲۱ شهریور ۱۴۰۱

چ طور میشه تو این همایش ها شرکت کرد؟ من یک ایده دارم میخوام براش سرمایه گذار جذب کنم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱

    سلام در اینترنت باید جست وجو کنید و ببینید که همایش های بیمه چه زمانی برگزار می شود

person
آزمون
۰۸ مرداد ۱۴۰۱

به نظر من تا چند سال دیگ بیمه به کار نمیاد و چرتی آن برای همه مشخص خواهد شد.

person
مهیار مرتضایی
۰۴ مرداد ۱۴۰۱

تکنولوژی دیگه همه جا حرف اول و میزنه، شما ارسالتون هم رایگانه واسه کرج؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۵ مرداد ۱۴۰۱

    سلام بله.

عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید