۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

از صفر تا صد بیت کوین که باید بدانید

در دنیای امروز بیشترین ارزی که راجع به آن صحبت می شو چیزی جز بیت کوین نیست ، اما هنوز هم برای بسیاری مردم این ارز شبیه یک معما باقی مانده است. من سید محمد طباطبایی که مدتی در این حوزه فعالیت داشتم، تصمیم دارم همه دانسته‎‌های کاربردی خود را در حوزه ارزهای دیجیتال نظیر Bitcoin در این مقاله ارائه کنم. امسال که حوزه ارز دیجیتال بسیار داغ شده است،این راهنمای کاربردی به زبان ساده، کلیات Bitcoin را به خریداران ارزدیجیتال در سال ۱۴۰۰ معرفی خواهد کرد. پس همراه باشید.

بیت کوین یک ارز جذاب، پیچیده و نسبتا با کارایی جدید است که فقط به صورت آنلاین وجود دارد. این ارز دیجیتال به کاربر اجازه می دهد تا حد نسبتا زیادی در معاملات ناشناس باقی بماند.

اگر تا به حال از ارز دیجیتال چیزی نشنیده اید ، احتمالاً فکر می کنید کمی مشکوک و کمی خطرناک به نظر می رسد. حتی اگر در مورد آن شنیده باشید ، احتمالاً همان فکر را می‌کنید. ما در اینجا تمامی ذهنیت شما را نسبت به بیت کوین تغییر دهیم و به برخی از سؤالات شما درباره بیت کوین پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

بیت کوین چیست؟

بیت کویین ارزی است که برای پرداخت کالا و خدمات درست مانند یورو یا دلار آمریکا طراحی شده است. اما این ارز دیجیتال تفاوت‌های زیادی با ارز سنتی دارد:

تفاوت‌های بیتکوین و پول‌های سنتی

با بررسی ارز دیجیتال و سایر ارزهای سنتی به برخی از نقاط تمایز آن پی بردیم:

۱- عدم تمرکز: هیچ دولت یا بانک مرکزی در هیچ کشوری عرضه این ارز را کنترل نمی کند.

بیت کوین در سال ۲۰۰۸ توسط شخصی با نام مستعار “Satoshi Nakamoto” ساخته شد. این شخص مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن در مورد چگونگی کار بیت کوین توضیحاتی را ارائه داد. او تنها یک سال بعداز آن شروع به معامله با این ارز و استخراج آن نمود.

دلیل جذب افراد به ارزهای دیجیتال، نبود واسطه ها و بانک ها با هزینه‌های سنگین است. از آنجا که این ارز کاملاً آنلاین است؛ شناسه کیف پول شما همان چیزی است که در معاملات استفاده می شود ، نه نام شما و نه هیچ اطلاعات دیگری لازم نیست؛ مگر این‌که خودتان بخواهید و اطلاعات بدهید.


آیا واقعا بیت کوین ناشناس است؟

در پاسخ باید بگوییم که خیر . بیت کوین کاملاً ناشناس نیست. هکرهای با استعداد و آژانس‌های دولتی ابزارهایی برای ردیابی تقریبا هر چیز از جمله ارزهای دیجیتال دارند. اگرچه معاملات Cryptocurrency بطور تصادفی از طریق شبکه همتا (که به نظر می رسد ناشناس باشد) منتقل می شود ، اما این سیستم همیشه ادامه نمی یابد.

چگونه بیت کوین بخریم؟

می‌توانید بیت کوین را با پول نقد خریداری کنید. و یا می توانید آن را با کارت های نقدی ، اعتباری و نقل و انتقال سیم خریداری کنید. اما ابتدا باید حساب کاربری برای خود ایجاد کنید ، . این حساب فقط مکانی برای ذخیره بیت کوین های شماست، دقیقاً مانند کیف پول کارت های اعتباری و اعتباری خود را نگه می دارد

استخراج ارز دیجیتال به چه معناست؟

استخراج ارزدیجیتال مانند حفاری برای طلا به صورت آنلاین است. از این رو به همین دلیل به آن معدن گفته می شود. با پول کاغذی ، یک دولت تصمیم می گیرد چه زمان چاپ و توزیع پول را انجام دهد ، اما بیت کوین یک تنظیم کننده مرکزی ندارد ، این همان چیزی است که به هر کسی امکان می دهد تا استخراج را شروع کند.

ماینرهای بیت کوین برای حل مشکلات ریاضی از یک نرم افزار ویژه استفاده می کنند (رایانه شما باید به درستی با ۶۴ صحیح ترکیب مناسب را پیدا کند) و در ازای حل صحیح حل آنها تعداد مشخصی از ارزهای دیجیتال ها را صادر می کند.

اما نگران نباشید ، میزان ارزآنلاین موجود در فضای مجازی نامحدود نیست. فقط ۲۱ میلیون در حال حاضر از بیت کوین موجود می باشد .

حل این معما ها آسان نیست و همانطور که در بالا گفتیم ، به یک نرم افزار ویژه نیاز دارید. حل مساله استخراج ارز دیجیتال بسیار دشوار است. بسیاری از مردم به تنهایی نمی توانند این کار را انجام دهند. در عوض ، “استخرهای معدن” به وجود آمده اند که گروه ها قدرت محاسباتی خود را تقسیم می کنند. پس از حل معمای ، برنده ها بر اساس میزان توان محاسباتی تقسیم می شوند. فکر نکنید که استخراج بیت کوین راهی آسان برای ثروتمند شدن است. این امکان وجود دارد که شما نیاز به هزینه بیشتری برای تجهیزات تخصصی رایانه داشته باشید تا بیت کوین که می‌توانید از آن استفاده کنید!

آیا استخراج بیت کوین قانونی است؟

روند استخراج معادن ارز دیجیتال غیرقانونی به نظر می رسند، اما حداقل در ایالات متحده این گونه نیست. (قوانین بین المللی در رفتار آنها با بیت کوین در هر کشوری متفاوت است).

قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال در حال تحول و اصلاح پذیری هستند. استفاده و توزیع ارزها تنظیم نشده است. هنوز هم استخراج ارز دیجیتال نسبتاً ریسک‌آمیز است. این مساله به خصوص هنگام طرح مساله مالیات ها ریسک آمیزتر می‌گردد.

در خرید و فروش افراد با این ارز دیجیتال و استخراج آن نیز ابهاماتی وجود دارد.

چگونه می‌توانید از بیت کوین استفاده کنید؟

بسیاری از افراد از ارز دیجیتال برای خرید چیزهایی در Dark web استفاده می کنند. مواد مخدر و قمار از محبوب ترین کاربردهای ارز دیجیتال است.

در کجا می توانید بیت کوین را بصورت قانونی استفاده کنید؟

احتمالاً در جاهایی بیشتر از آنچه فکر می کنید Microsoft ،Dell ، جواهرات فروشان REEDS و چند سایت هواپیمایی همگی بیت کوین را به عنوان یک راهکار پرداخت قانونی قبول می کنند.

همچنین ، ساده ترین راه برای تبدیل بیت کوین های شما به پول نقد ، از طریق کارت‌های هدیه است. برای مشتریان آمریکایی ، مکانهایی مانند Gyft ، eGifter و GiftCardZen گزینه های بسیاری را ارائه می دهند. به طور معمول می توانید از این کارت‌های هدیه در مکانهایی مانند Amazon ، Walmart و Target استفاده کنید.

آیا استفاده از بیت کوین بی خطر است؟

درست مانند سارقین که کیف پول شما را سرقت می کنند ، هکرها در کمین Bitcoin شما خواهند بود ، بنابراین ذخیره کردن آن در کیف پول امن از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از کیف‌های پول ارزهای دیجیتال از راه های امن تر برای ذخیره و استفاده از بیت کوین است.

لجر یک شرکت امنیتی بیت کوین است که طیف وسیعی از دستگاههای ذخیره سازی بیت کوین را ارائه می دهد. Ledger Nano S امن ترین کیف پول لجر است.

TREZOR گزینه دیگری است. این کیف پول سخت افزاری اصلی است که برای ایمن سازی بیت کوین ساخته شده است. این کلیدهای خصوصی Bitcoin شما را بصورت آفلاین تولید می‌کنند.

آیا باید در بیت کوین سرمایه گذاری کنید؟

اکنون که اصول اولیه بیت کوین را می دانید ، ممکن است تعجب کنید که آیا این سرمایه گذاری مناسب برای شما است یا خیر. قبل از سرمایه گذاری چند نکته هست که باید بدانید

استخراج بیت کوین گران است.

اگر فکر می کنید که در واقع قصد استخراج بیت کوین را دارید ، می توانید هزینه‌های زیادی را خرج کنید. مگر اینکه یک نابغه رایانه‌ای باشید ، باید نرم افزاری را بخرید که کدهای ۶۴ رقمی پیچیده منتهی به یک Bitcoin را محاسبه کند. این نرم افزار ارزان نیست – به طور معمول در هزاران نفر متغیر است (گرچه گزینه های رایگان یا ارزان طراحی ساده ای نیز وجود دارد). علاوه بر این ، شما باید هزینه واقعی ارز دیجیتال را در نظر بگیرید. همانطور که قبلاً گفتیم ، مرتباً در نوسان است. در حالی که به نظر می رسد که قیمت در حال صعود است، احتمال کاهش قیمت آن به صورت پنهای نیز وجود دارد.

بیت کوین توسط یک آژانس یا موسسه قیمت گذاری و ارائه نمی شود

اگر می خواهید مقداری از پس انداز خود را در بیت کوین سرمایه گذاری کنید ، بدانید که این کار مانند سرمایه گذاری در بورس سهام نیست. داشتن ارز دیجیتال به معنای دریافت پول در بانک نیست.

بیت کوین در وال استریت معامله نمی شود و نمی توان آنها را از طریق کارگزاری خریداری و فروخت. بنابراین همه چیز به عهده شماست. ارزهای دیجیتالی نظیر Bitcoin به دلیل ماهیت کنترل نشده ، بیشتر از سایر ارزها در نوسان قیمت است. مطمئناً سرمایه گذاری های بی خطر تر از حوزه Cryptocurrency وجود دارد. همچنین این ارز هیچ ارزش ملموس مانند طلا ندارد؛ بنابراین، بیت کوین دقیقاً همان چیزی است که مردم ارزش آن را درک می کنند. این مطلب می‌تواند کمی ترسناک و ریسک‌آمیز به نظر برسد

تقاضای خرید ارز دیجیتال زیاد است

از آنجا که مقدار محدودی ارز دیجیتال Bitcoin وجود دارد و پس از سال ۲۰۴۰ ، دیگر خلق نخواهد شد ، بنابراین ورود هرچه سریعتر به این بازار می تواند یک ایده عالی باشد (ناگفته نماند ، این امر به تنوع بخشیدن به سبد خرید شما کمک می کند).

شایع شده است که این ارز روزی (و حتی ممکن است به زودی) توسط دولت خریداری می‌شود تا مانند ذخایر طلا به عنوان ذخایرملی نگهداری شود. در حالی که این می‌تواند بسیاری از پیامدهای منفی داشته باشد ، همچنین بدان معنی است که این ارز با عرضه محدود به طور ناگهانی تقاضای بسیار بالایی خواهد داشت.

خرید و نگه داشتن بیت کوین

خرید ارز دیجیتال و نگه داشتن روی آن به امید اینکه ارزش آن را بشناسد ، رایج ترین شکل “سرمایه گذاری” است. مانند همه سرمایه گذاری‌ها ، شما هرگز نباید بیش از آنچه مایل هستید و قادر به از دست دادن هستید ، سرمایه گذاری کنید. این امر خصوصاً در مورد این ارز صادق است ، زیرا هنوز یک سرمایه گذاری بسیار مخاطره آمیز است.

مهمترین نکته ای که هنگام خرید ارز دیجیتال باید در نظر داشته باشید: حتماً فقط از صرافی هایی استفاده کنید که شهرت خود را ثابت کرده اند.

نکته مهم دیگر این است که مطمئن شوید که تمام Bitcoin های خود را در یک تجارت خریداری نمی کنید. در عوض از روش میانگین هزینه dollar دلار استفاده کنید – مبلغ ثابت را هر ماه ، هفته یا حتی روز در طول سال بخرید. این تضمین می کند که بیشترین قیمت بیت کوین را هنگام افزایش، تجربه کنید و وقتی که قیمت آن پایین است، خرید داشته باشید.

جایگزین‌های بیت کوین

اگرچه مشهورترین ارز اینترنتی بیت‌کوین است؛ اما این Cryptocurrency تنها ارز رمزنگاری نیست. بیایید نگاهی به برخی از بازیکنان دیگر و مهم این عرصه بیندازیم.

اتریوم

برخلاف bitcoin ، اتریوم فقط می تواند از طریق شبکه خود یعنی اتریوم کار کند. مقدار محدودی از این ارز وجود دارد، که در سال ۲۰۱۴ “پیش فروش” آنها ایجاد شده است. در این مدت ۶۰ میلیون نفرآن را خریداری کرده‌اند.

اتریوم لزوماً برای استفاده روزانه در نظر گرفته نشده است. می تواند توسط توسعه دهندگان برنامه به عنوان ارز در شبکه اتریوم مورد استفاده قرار گیرد. این مورد برای مواردی مانند اجاره خودرو ، شرط بندی و سرمایه گذاری استفاده می‌شود.

آیا ارز دیجیتال بخریم؟

بیت کوین به دلیل ناشناس بودن نسبی – که امکان خرید قانونی را فراهم می کند – به طور فزاینده ای محبوب شده است. اما می تواند برای خریدهای قانونی و روزانه نیز مورد استفاده قرار گیرد. از طریق کارتهای هدیه و مبادلات “کیف پول” خریداری کنید ، و حتی بلیط هواپیما یا بیمه تخفیف نیز بخرید. cryptocurrency همچنین به سرعت در حال تبدیل شدن به گزینه اصلی سرمایه گذاری است پس اگر روحیه ریسک‌پذیر دارید، خرید این ارز دیجیتال و بهره بردن از منافع آن توصیه می‌شود.شاید روزی بتوان در ایران نیز با ارزهای دیجیتال خریدهای روزمره نظیر خرید بلیط و حتی بیمه را انجام داد.

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
نداشتن بیمه ثالث و باطل شدن کارت سوخت
۱۷ دی ۱۴۰۲ / اخبار بیمه / اطلاعات بیمه ای

ابطال سهمیه و عدم صدور کارت سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

اگر بیمه شخص ثالث خودروی خود را تمدید نکرده اید، احتمالا خطای کارت سوخت یکی از مشکلات جدی شما خواهد بود. بیمه شخص ثالث، مهم‌ترین بیمه برای وسایل نقلیه موتوری بوده و خرید

جشنواره-یلدای-بیمه-دات-کام
۲۸ مهر ۱۴۰۲ / بدهی خودرو / اخبار بیمه

بیمه دات کام بیمه‌های دی ماه را با تخفیف ویژه یلدا 🍉و بدون جریمه دیرکرد صادر می‌کند

بیمه دات کام برای تمدید پیش از موعد تمام بیمه‌نامه‌های وسایل نقلیه که تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ منقضی می‌شوند، جشنواره یلدا با تخفیف ویژه در نظر گرفته است. جشنواره یلدای بیمه دات

فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب
عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید