۲۴ تیر ۱۴۰۳

سامانه سنهاب چیست؟ آموزش و راهنمای کامل سامانه بیمه مرکزی

افرادی که از بیمه شخص ثالث استفاده می‌کنند، احتمالاً با واژه سنهاب برخورد داشته‌اند. اما سنهاب چیست؟ سنهاب، نام سامانه رسمی بیمه مرکزی ایران است که برای ارائه خدمات الکترونیک در حوزه بیمه پیاده‌سازی شده است. از این سامانه می‌توان برای استعلام بیمه‌نامه‌های صادر شده استفاده کرد. همچنین، نمایندگان بیمه می‌توانند برخی از فعالیت‌های خود را در این سامانه انجام دهند. از آنجا که سنهاب دارای بخش‌های مختلفی است، در این مقاله قصد داریم، آموزش قسمت‌های مختلف آن را برای شما کاربران گرامی قرار دهیم. همچنین، به سوالاتی نظیر چه کارهایی را می‌توان به کمک سنهاب انجام داد یا سنهاب نمایندگان بیمه چه کاربردی دارد، پاسخ دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سامانه سنهاب چیست ؟

سنهاب چیست؟

بررسی کاربردهای سامانه سنهاب بیمه مرکزی

سامانه سنهاب که مخفف «سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه» است، به گردآوری اطلاعات و فراهم سازی امکان نظارت و هدایت صنعت بیمه می‌پردازد. هدف اولیه ایجاد چنین سامانه‌ای‌، ایجاد پایگاه داده‌ای از آمار و اطلاعات شرکت‎‌‌های بیمه است تا دستگاه‌های نظارتی، همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی، دسترسی آسان‌تری به وضعیت عملکرد شرکت‌های بیمه‌گر داشته باشند؛ اما، در طول مسیر طراحی و توسعه سنهاب، دامنه ماموریت و خدمات آن گسترش یافت. در حال حاضر، اهداف این سامانه جمع‌آوری اطلاعات، نظارت و هدایت شرکت‌های بیمه و حتی بیمه‌گزاران است.

اهداف و کاربردهای سامانه سنهاب

شاید برایتان پیش آمده باشد که تاریخ انقضای بیمه‌نامه خود را فراموش کنید؛ یا بخواهید در جریان حادثه‌ای، از میزان پوشش خسارت بیمه‌نامه بیمه بدنه یا شخص ثالث خودروی خود مطلع شوید. همان‌طور که می‌دانید، اگر از تاریخ سررسید انقضای بیمه‌نامه بدنه و ثالث بگذرد، هیچ پوششی شامل حال بیمه‌گزار نمی‌شود. همچنین در صورت عدم تمدید به موقع بیمه ثالث، جریمه‌هایی برای مالک خودرو ثبت می‌شود. در چنین شرایطی، اطلاع از میزان اعتبار بیمه از اهمیت بالایی برخوردار است.

اطلاع از تاریخ سررسید بیمه‌نامه‌، در مدیریت مالی ضروری است؛ بعضی افراد برای زندگی و هزینه‌ها برنامه‌ریزی دقیق دارند. اگر این افراد پیش از موعد مقرر، تاریخ اتمام بیمه‌نامه را بدانید، برنامه‌ریزی کرده و نسبت به تمدید به موقع آن اقدام می‌کنند. در دنیای پر مشغله امروز که استفاده از یادداشت‌های کاغذی جای خود را به نوتیفیکشن‌ها و سامانه‌های آنلاین داده است، سازمان‌ها به ساده‌سازی و تسریع فرآیندها از طریق اپلیکیشن‌ها روی آورده‌اند.

بیمه مرکزی در شروع کار، با حذف الزام استفاده از کاغذ در فرآیند خرید بیمه‌نامه، قدم در راه تسریع فرآیندهای بیمه‌ای گذاشت. اما باید زیرساختی وجود داشته باشد تا این خلاً را پر کند؛ چیزی که کار کاغذ‌های چاپ شده را انجام می‌داد، سامانه سنهاب بود. پیش از این هیچ نرم افزار مکانیزه‌ نظارتی در صنعت بیمه وجود نداشت؛ تا اینکه واحد فاوای بیمه مرکزی، طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌ای برای تسهیل کار بیمه‌گزاران و نظارت بهینه بر صنعت بیمه را بر عهده گرفت.

فرآیند تولید این برنامه تحت عنوان سنهاب‌ که مخفف عبارت «سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه‌» است، از دی ماه ۱۳۹۰ آغاز شد. در حال حاضر، نسخه اصلی سنهاب در دسترس بیمه‌گزاران است. سنهاب، اطلاعات سامانه یکپارچه اقتصادی کشور را با اطلاعات صنعت بیمه تبادل می‌کند.

خرید بیمه شخص ثالث

سامانه سنهاب چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

سازمان بیمه مرکزی اهداف مختلفی را برای طرح سنهاب مد نظر قرار داده است که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • قانون مدار کردن تهیه سامانه جامع کنترلگر
  • تسهیل دسترسی به اطلاعات شرکت‌های بیمه‌
  • امکان ارائه ارزش سرویس های ارزش افزوده به بیمه‌گزاران و حتی شرکت‌های بیمه
  • تجمع دقیق اطلاعات اصلی صنعت بیمه در بیمه مرکزی
  • ارائه گزارش‌ها و داده‌های موردنیاز به سازمان‌های ذی‌ربط، نظیر وزارت امور اقتصادی و دارایی
  • یکپارچه‌سازی اطلاعات بیمه‌ای و اقتصادی کشور
  • امکان استعلام و جلوگیری از صدور بیمه تقلبی (برای اینکه در دام کلاهبرداران نیفتید، بعد خرید شماره بیمه را از سامانه استعلام بگیرید تا از صدور آن از سوی بیمه مرکزی مطمئن شوید. دقت کنید که در کلاهبرداری بیمه عمر، این مساله زیاد اتفاق می‌افتد.)

چه بیمه‌نامه‌هایی از سنهاب قابل استعلام است؟

تا کنون، امکان استعلام بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و بدنه در سامانه سنهاب فراهم شده است. بیمه‌گزاران از طریق پرتال بیمه مرکزی با وارد کردن شماره بیمه‌نامه، شرکت صادر کننده و کد ملی خود، می‌توانند نسبت به استعلام اصالت بیمه‌نامه‌ها اقدام می‌کنند. شاید بپرسید نحوه عملکرد این سامانه چگونه است. از آن جا که هر یک از شرکت های بیمه، باید اطلاعات بیمه‌نامه مورد نظر را در سیستم بیمه مرکزی ثبت کند، پس از صدور بیمه‌نامه، افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه سنهاب، از صحت صدور بیمه‌نامه ماشین خود مطمئن شوند.

روش های استعلام اصالت بیمه‌نامه و دریافت اطلاعات

بعد اینکه بیمه‌نامه توسط کارگزاری یا نمایندگی صادر می‌شود، بیمه‌گزار می‌تواند برای اطلاع از صدور قطعی بیمه‌نامه از سوی بیمه مرکزی، نسبت به استعلام اصالت بیمه‌نامه اقدام کند. گاهی اوقات نیز، افراد به دلیل مفقودی بیمه‌نامه، مجبور به استعلام بیمه‌نامه شخص ثالث و بدنه جهت دریافت اطلاعات آن هستند. برای دریافت اطلاعات بیمه‌نامه، راه‌های مختلفی وجود دارد که خروجی تمام آنها یکسان است.

استعلام بیمه شخص ثالث در بیمه‌دات‌کام

ساده‌ترین روش برای استعلام اصالت در دریافت اطلاعات بیمه شخص ثالث، استفاده از سایت بیمه دات کام است. برای این کار، بعد مراجعه به صفحه استعلام بیمه خودرو، شماره پلاک و کد ملی مالک وسیله نقلیه را وارد کنید. سامانه بیمه دات کام، اطلاعات بیمه‌نامه مربوطه را از بیمه مرکزی دریافت کرده و بلافاصله آنها را نمایش می‌دهد.

نحوه استعلام بیمه ثالث با پلاک و کد ملی از سایت بیمه دات کام

برای استعلام بیمه ثالث، نیازی به ثبت‌نام یا ورود به سامانه سنهاب نیست؛ شما می‌توانید این کار را از طریق سایت بیمه دات کام، خیلی سریع‌تر و راحت‌تر انجام دهید. برای استعلام بیمه شخص ثالث مراحل زیر را طی کنید:

۱) وارد صفحه «استعلام بیمه شخص ثالث» به نشانی زیر شوید:

bimeh.com/sanhab-inquiry

۲) شماره پلاک و کد ملی مالک خودرو را وارد کرده و روی دکمه «استعلام» کلیک کنید.

استعلام سوابق بیمه در بیمه دات کام

استعلام سوابق بیمه در بیمه دات کام

۳) در این صفحه، اطلاعات بیمه‌نامه مربوطه نمایش داده می‌شود. برای دریافت این فایل، روی گزینه «چاپ» کلیک کنید.

مراحل استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک و کد ملی

مراحل استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک و کد ملی

۴) اطلاعات بیمه‌نامه شما به صورت یک تصویر با قابلیت دانلود، نمایش داده می‌شود.

پرینت بیمه نامه در بیمه دات کام

چاپ اطلاعات بیمه شخص ثالث

از آنجا که میزان مراجعه به سایت بیمه مرکزی بالاست و گاهی احتمال از دسترس خارج شدن سامانه سنهاب وجود دارد، بیمه‌گزاران عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت بیمه دات کام، سامانه خرید، مقایسه و استعلام آنلاین بیمه، استعلام بیمه خود را در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته پیگیری کرده و این فرآیند را سرعت ببخشید.

مطالعه بیشتر: بیمه شخص ثالث چیست و چرا استفاده از آن اجباری است.

استعلام بیمه خودرو از طریق سامانه سنهاب بیمه مرکزی

در توضیح سوال سنهاب چیست، گفتیم که این سامانه برای طبقه‌بندی اطلاعات بیمه‌گزاران طراحی شده است. در نتیجه، می‌تواند مرجع مناسبی برای استعلام اصالت بیمه‌نامه خودرو باشد. برای دریافت اطلاعات بیمه‌نامه از سنهاب روش‌های مختلف وجود دارد که خروجی تمام آنها یکسان است. برای انجام تمام این روش‌ها، ابتدا باید به صفحه استعلام بیمه نامه سنهاب مراجعه کنید. برای استعلام بیمه‌نامه، نیازی به ثبت‌نام و فعال سازی پروفایل در سامانه سنهاب یا ورود به سیستم سامانه سنهاب بیمه مرکزی ندارید؛ با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، می‌توانید استعلام وسیله نقلیه مورد نظرتان را دریافت کنید. در نتیجه سامانه سنهاب نام کاربری نیز ندارد.

استعلام بیمه ماشین با کد ملی در سنهاب

برای استعلام اصالت بیمه خودرو با کد ملی، در صفحه استعلام سنهاب روی سربرگ «استعلام با کد یکتا» کلیک کنید. اطلاعات خواسته شده شامل کد ملی بیمه‌گزار و استعلام کننده، کد یکتا بیمه‌نامه و کد امنیتی است را وارد کرده و روی دکمه استعلام کلیک کنید. در ادامه، اطلاعات بیمه‌نامه نمایش داده می‌شود.

استعلام بیمه شخص ثالث سنهاب

استعلام بیمه شخص ثالث با کد ملی و کد یکتا در سامانه سنهاب

استعلام بیمه در سنهاب با شماره بیمه‌نامه

روش دوم استعلام بیمه در سامانه سنهاب، استفاده از شماره بیمه‌نامه است. برای این کار، بعد از مراجعه به سامانه استعلام سنهاب، روی سربرگ «استعلام با شماره بیمه‌نامه» کلیک کنید. در ادامه، شماره یکتا بیمه‌نامه، کد ملی بیمه‌گزار و استعلام کننده، همچنین کد امنیتی را وارد کنید. در نهایت روی دکمه «استعلام» کلیک کنید تا اطلاعات بیمه‌نامه از سامانه دریافت و ظاهر شود.

استعلام اصالت بیمه خودرو  با شماره بیمه در سنهاب

استعلام بیمه ماشین با شماره بیمه‌نامه

استعلام بیمه خودرو با کد VIN

آخرین روش استعلام آنلاین در سامانه سنهاب، استفاده از کد VIN ماشین است. برای این کار، روی سربرگ «استعلام با کد VIN» کلیک کنید. در ادامه کد VIN ماشین، شماره همراه و کد امنیتی را وارد کنید. در ادامه، کدی به شماره همراه ارسال می‌شود که با وارد کردن آن و کلیک بر روی دکمه «استعلام»، اطلاعات بیمه‌نامه نمایش داده می‌شود.

استعلام بیمه ماشین در سنهاب با کد VIN

استعلام بیمه ماشین با کد VIN

استعلام پیامکی بیمه ماشین از سامانه سنهاب

در سامانه سنهاب، امکان استعلام اصالت بیمه‌نامه به صورت آفلاین وجود دارد. توضیحات این کار در سایت رسمی بیمه مرکزی (www.centinsur.ir) ذکر شده است.

استعلام آفلاین بیمه شخص ثالث در سنهاب، روش‌های مختلفی دارد. برای این کار، یکی از قالب‌های پیامکی زیر را به سر شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ ارسال کنید:

  1. شماره بیمه‌نامه * کد ملی بیمه‌گزار * ۱
  2. کد یکتای بیمه‌نامه * کد ملی بیمه‌گزار * ۲
  3. VIN * کدملی استعلام کننده * ۳

نکته: در تمام روش‌هایی که به شماره همراه نیاز دارد، سیم کارت باید به نام شخص بیمه شده باشد؛ در غیر این صورت، امکان استعلام وجود ندارد. همچنین باید گفت که امکان بیمه خودرو با شماره شاسی در این سامانه وجود ندارد.

نحوه گرفتن استعلام با پیامک سنهاب ( سامانه سنهاب بیمه مرکزی)

سایت بیمه مرکزی سنهاب ممکن است برای همگی قابل دسترسی نباشد یا همچنین ممکن است افراد سن بالا نحوه استفاده از این سایت را ندانند.

بیمه مرکزی استعلام تمامی بیمه‌نامه را برای افراد آسان کرده و شما با گرفتن چند کد دستوری با گوشی همراه خود می توانید در جای جای ایران این پروسه را بدون چالش خاصی پشت سر بگذارید.

برای ورود به ورود به سیستم سامانه سنهاب بیمه مرکزی و سیستم استعلام آن بوسیله اس ام اس می بایست یکی از قالب های پیامکی پایین را با توجه به نیاز خود به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ پیامک دهید. بعد از ارسال این پیام بیمه مرکزی استعلام بیمه مورد نظر شما را خواهد گرفت. با استفاده از این روش دیگر به ثبت نام سنهاب نیز نیاز نخواهید داشت.

نحوه استعلام بیمه بدنه خودرو با شماره بیمه‌نامه

سامانه سنهاب امکان استعلام بیمه بدنه خودرو را به شما نمی‌دهد. با این وجود از طریق وب‌سایت‎‌ شرکت‌های بیمه به راحتی امکان استعلام بیمه بدنه خودرو وجود دارد. شما می‌توانید با ارائه شماره بیمه‌نامه و کد بیمه‌گزار به آسانی استعلام بیمه بدنه خود را انجام دهید.

با مراجعه به مقاله معرفی روش‌های استعلام بیمه بدنه خودرو، شرکت بیمه خود را انتخاب کنید و استعلام بیمه بدنه خودروی خود را بگیرید.

استعلام کد نمایندگی بیمه مرکزی

یکی دیگر از امکانات مهم سامانه سنهاب سایت بیمه مرکزی (سایت سنهاب بیمه مرکزی) استعلام کد نمایندگی بیمه است. با استفاده از این قابلیت و لیست نمایندگان بیمه مرکزی، می‌توانید از میان کدهای نمایندگان بیمه مرکزی، استعلام کد نمایندگی را بگیرید. ثبت نام نمایندگان در سنهاب (سایت بیمه مرکزی ج.ا.ا) این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید کد نمایندگی تمامی شرکت‌های بیمه را بگیرید.

استعلام تخفیفات از سامانه بیمه مرکزی

داشتن استعلام بیمه مرکزی در تمام زمینه و استفاده های بیمه ها می تواند تا حد زیادی خیال افراد را راحت کند. جدا از استعلام سوابق بیمه از بیمه مرکزی می توانید سایر کارهای بیمه خود را نیز انجام دهید.

در سامانه استعلام بیمه، سنهاب این امکان فراهم شده تا بتوانید حتی استعلام تخفیفات بیمه خود را نیز بگیرید. سنهاب استعلام بیمه‌نامه شخص ثالث شماه و تخفیفات آنرا تنها با چند کلیک برای شما میگیرد. شما ابتدا می‌بایست به سایت سنهاب مراجعه کنید و از قسمت منو گزینه استعلام تخفیفات ثالث را انتخاب کنید.

برای ثبت نام در سامانه سنهاب بیمه مرکزی و استعلام (فعال سازی سنهاب) www.centinsur.ir و https://sanhabssoi.centinsur.ir/ دو وب‌سایت مهم و آموزش دهنده در زمینه گرفتن استعلام را فراموش نکنید.

بیمه‌گزاران برای استعلام اصالت بیمه‌نامه‌هایی نظیر بیمه بدنه‌، بیمه شخص ثالث، اعتبار و بررسی اصالت نمایندگی‌های مجاز بیمه به سایت سنهاب مراجعه می‌کنند. کارگزاری رسمی بیمه دات کام جزو محدود کارگزاری‌های رسمی آنلاین صنعت بیمه به شمار می‌آید. بیمه دات کام با بیش از چندین هزار مشتری فعال توانسته خدمات گسترده ای را در موضوعات مختلف خرید، مقایسه و استعلام اینترنتی بیمه ارائه دهد. سایت بیمه دات کام امکان استعلام و خرید بیمه بدنه همچنین استعلام بیمه شخص ثالث را از سنهاب فراهم آورده است. کاربران می‌توانند به راحتی و با چند کلیک کوتاه از اصالت بیمه‌نامه‌های خود در سایت بیمه دات کام نیز اطمینان حاصل نمایند.

مزایای سامانه سنهاب

مزایای سنهاب شامل موارد زیر است:

الف) درج کد یکتا بیمه شخص ثالث جهت نظارت بر عملیات صدور بیمه‌نامه ثالث و نظارت بر نمایندگان‌، کارگزاران و محاسبه توانگری شرکت‌های بیمه‌گر

ب) صحت و شفافیت اطلاعات صنعت بیمه که امکان داده‌کاوی، تحلیل و نتیجه‌گیری‌های دقیق را در پی دارد.

ج) قابلیت ارائه گزارش‌های سفارشی برای مدیریت ارشد سازمان‌ها

د) تولید مکانیزه سالنامه آماری بیمه مرکزی به صورت آنلاین و پی دی اف؛ دربرگیرنده صفر تا صد شرکت‌های بیمه در مقایسه با خودشان و جهان

ه) وجود سیستم مکانیزه برای ثبت شکایات مردم (که با پیامک به آن‌ها کد رهگیری داده می‌شود. این شکایت‌ها در داخل کارتابل و کاملاً مکانیزه در اختیار واحد رسیدگی به شکایات بانک مرکزی قرار می گیرد.)

و) جامعیت اطلاعات، دقت و امنیت بالا، خطای اندک، پاسخگویی به موقع

ز) امکان ارائه سرویس‌های ارزش افزوده به بیمه‌گزاران و شرکت‌های بیمه‌ای

ح) ارائه گزارش‌ها و داده‌های مورد نیاز به وزارت امور اقتصاد و دارایی

میز خدمت بیمه مرکزی

میز خدمات الکترونیک بیمه مرکزی (پرتال بیمه مرکزی) دارای خدمات زیادی است که در اکثر اوقات، از ضرر مشتریان و بیمه‌گزاران جلوگیری کند. سایت بیمه مرکزی استعلام تمامی بیمه‌نامه‌ها، سوابق، اصالت و مکاتبه آنلاین را با بهترین شرایط فراهم نموده است.

مهم‌ترین کاربردهای میز خدمت بیمه مرکزی عبارت است از:

  • استعلام اصالت بیمه‌نامه
  • استعلام سوابق بیمه
  • استعلام سوابق بیمه خودرو
  • رسیدگی به شکایات و مکاتبات ارباب رجوع
  • میز خدمت شبکه فروش

کمی بیشتر با بیمه مرکزی ایران آشنا شوید

معرفی بیمه مرکزی ایران

آشنایی با بیمه مرکزی ایران

حال که در خصوص سامانه سنهاب صحبت کردیم، بد نیست اطلاعاتی درباره خود سازمان بیمه مرکزی ایران نیز داشته باشید. این سازمان به صورت شرکت سهامی با هدف تنظیم و هدایت امور بیمه‌ای ایران و حمایت از حقوق بیمه‌گزاران و شرکت‌های بیمه و اعمال نظارت دولت بر امور بیمه ای درسال ۱۳۵۰ تاسیس گردید.

وظایف و اختیارات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

در دامنه اختیارات و وظایف بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) تهیه اطلاعات، تدوین داده‌ها و گزارش‌های موسسات فعال در صنعت بیمه ایران

۲) انجام بیمه‌های اتکایی اجباری

۳) تنظیم بازار نمایندگی و واسطه‌گری بیمه

۴) قبول یا واگذاری بیمه‌های اتکایی به مؤسسات بیمه داخلی یا خارجی

همچنین دارای واحدی به نام شکایات از شرکت‌های بیمه است. (برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله شکایات بیمه مرکزی را مطالعه کنید.)

در راستای اهداف یاد شده‌، سازمان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، «سامانه سنهاب» را به منظور آسان سازی فرآیند استعلام گیری بیمه‌نامه‌ها و بررسی اصالت نمایندگان بیمه پیاده‌‎سازی کرد.

سنهاب، تحولی در صنعت بیمه

در این مقاله، پاسخ کاملی به سوال «سنهاب چیست؟» دادیم و خدمات کاربری آن را معرفی کردیم. مهم‌ترین خدمت این سامانه، امکان استعلام بیمه خودرو است که توسط سایت بیمه دات کام نیز ارائه می‌شود. در صورتی که ابهامی در خصوص سامانه سنهاب و نحوه استفاده دارید، آن را در قسمت کامنت‌ها درج کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت، شما را راهنمایی می‌کنند.

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
دریافت سریع خلافی خودرو
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بدهی خودرو / کارشناسی و معامله / مقالات بیمه شخص ثالث

نکات معامله ماشین و روش‌های دریافت سریع خلافی خودرو در ۱۴۰۳

برای اینکه با این مشکل مواجه نشوید بهتر است قبل از نوشتن قولنامه، وضعیت جرائم رانندگی مالک را بررسی کنید. در این مقاله می‌خواهیم شما را با نکات معامله ماشین و روش‌های دریافت سریع خلافی خودرو آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / مقالات بیمه شخص ثالث

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به پلاک جدید (قانون انتقال بیمه ثالث ۱۴۰۳)

تخفیفات عدم خسارت هنگام انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث، مهم‌ترین دغدغه رانندگان خودرو است. چون اگر فرد از درصد بالایی تخفیفات به دلیل رانندگی ایمن خود برخوردار باشد، در هنگام خرید بر کاهش قیمت بیمه شخص ثالث تاثیر چشمگیری دارد.

فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب

دیدگاه کاربران بیمه دات کام
person
Mohammadi
۲۳ بهمن ۱۴۰۲

با سلام . بنده دو سال پیش در دوره آموزشی آنلاین ارزیابی شرکت کردم .الان با توجه به گذشت زمان ، کلمه عبور برای ورود به سامانه خودم رو فراموش کردم .لطفا بفرمایید به چه طریق می توانم وارد میزکار خودم بشوم ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بازیابی کلمه عبور را امتحان کنید.

person
علی
۲۸ آبان ۱۴۰۲

کد یکتا رو فراموش کردم از کجا باید بدست بیارم ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۹ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    کدیکتای بیمه نامه در بیمه نامه درج شده است.

person
عطا
۲۷ تیر ۱۴۰۲

سلام،کد یکتا رو از کجا باید دریافت کنم،کدوم قسمت سایت

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۸ تیر ۱۴۰۲

    بعد از پرداخت عوارض آزادراهی به شما کد یکتا داده می شود.

person
کارشناس بیمه
۲۸ مهر ۱۴۰۱

سلام خیر

person
Kian 24
۲۷ مهر ۱۴۰۱

سلام روز بخیر- این سامانه فقط برای بیمه ماشینه؟ بقیه بیمه هارو نمیشه ازش استعلام گرفت؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۸ مهر ۱۴۰۱

    سلام همه بیمه ها را می توان استعلام گرفت.

person
afsane
۲۶ مهر ۱۴۰۱

الان برای پیگیری بیمه ثبت شده باید از سامانه سنهاب استفاده کنیم؟ ینی امکان داره بیمه تقلبی بهمون بدن؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۶ مهر ۱۴۰۱

    سلام تنها راه پیگیری استفاده از سامانه سنهاب است.

person
یاشار شیرازی
۲۳ مهر ۱۴۰۱

استعلام سنهاب بیمه مرکزی برای همه مردم امکاند پذیره یا فقط از طریق شرکت هیا بیمه امکان هست؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۴ مهر ۱۴۰۱

    سلام برای همه امکان پذیر است.

person
میرزا بابایی
۲۳ مهر ۱۴۰۱

قسمت ورود سنهاب رو پیدا نکردم از کجای سایت باید ثبت نام کرد؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۴ مهر ۱۴۰۱

    سلام در همان صفحه اول است.

person
جواد پایداری نیا
۲۳ مهر ۱۴۰۱

از سایت و سامانه سنهاب بیمه ایران رو میشه استعلام گرفت؟ میخواستم جریمه و میزان مانده بیمه ثالثمو بگیرم

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۶ مهر ۱۴۰۱

    سلام استعلام اصالت را می توانید بگیرید.

person
یاها فرزانه
۲۳ مهر ۱۴۰۱

ثبت نام نمایندگان در سنهاب بیمه مرکزی رو میخواستم انجام بدم، از کدوم قسمتش امکان پذیره؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۷ مهر ۱۴۰۱

    سلام نیازی به ثبت نام نیست.

person
یحیی نبوی
۱۶ مهر ۱۴۰۱

ببخشید اطلاعاتی که تو سایت سنهاب زده درست و معتبره؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۷ مهر ۱۴۰۱

    سلام بله

person
مستمع
۲۷ شهریور ۱۴۰۱

سلام سامانه سنهاب نمایندگان بیمه هم وجود داره؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱

    سلام اطلاعی دراین خصوص نداریم.

person
ناصر
۱۷ شهریور ۱۴۰۱

سلام
از کدام قسمت سایت سنهاب کد نماینده در بیمه مرکزی را باید استعلام گرفت .
منظورم کد بیمه مرکزی نماینده هستش

person
حسن زاده
۱۰ مرداد ۱۴۰۱

سلام ثبت نام متصدیان بیمه در سنهاب کدوم قسمته ؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

    سلام برای گرفتن اعتبار منظورتون است که نیازی به ثبت نام ندارد

person
جودکی
۰۳ مرداد ۱۴۰۱

سلام ثبت نام در سنهاب الزامیه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۴ مرداد ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، ثبت نام در سنهاب نیازی نیست.

person
سیاوش خیرالهی
۲۹ تیر ۱۴۰۱

میخوام ببینم بیمه ام چقدر دیگه اعتبار داره؟ باید برم سنهاب؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۳۰ تیر ۱۴۰۱

    سلام بله در سنهاب می توانید.

person
ساسان
۱۴ تیر ۱۴۰۱

مگه استعلام رو از بیمه دات کام نمیشه گرفت دیگه چه نیازی به سامانه سنهاب هست/

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۵ تیر ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، سامانه بیمه دات کام هم به سامانه سنهاب وصل است و می توانید از این طریق استعلام بگیرید.

person
محمدی
۲۲ آبان ۱۴۰۰

سلام وقت عالی بخیر.ببخشید یه سوال داشتم خدمتتون
بنده بیش از ۶سال سابقه کار در بیمه وقبولی در آزمون و مصاحبه با دلیل وقفه در تشکیل پرونده ،،،موفق به اخذ کدپروانه فعالیت از بیمه مرکزی نشدم این درصورتیکه هیچ جای کتاب قوانین بیمه و سایر آیین نامه های مربوطه در این خصوص برای اشخاص حقیقی قانونی وضع نکردند و کاملا” سلیقه ای عمل شد و دقیقا” همین موضوع باعث شد کل برنامه های کاری بنده با مشکل مواجه بشه. صنعت بیمه ،بالاخص بیمه مرکزی قراره تا کی سلیقه اعمال کنن؟چرا نباید نهاد ناظری وجود داشته باشه که وقت و تخصص دیگران هدر نره؟کی باید جوابگو باشه؟؟؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۳ آبان ۱۴۰۰

    سلام وقت بخیر آقای محمدی عزیز ما فقط نهاد اطلاع رسان هستیم و در مورد عملکرد بیمه مرکزی اطلاعی نداریم می تونید مساله تون رو با خود بیمه مرکزی مطرح کنید موفق باشید

person
رسول فرهادی
۱۵ آبان ۱۴۰۰

سلام وقت به خیر
بنده کارشناس رسمی دادگستری در رشته حوادث و بیماری های شغلی و ناشی از کار هستم و ۱۲ سال سابقه کار در این رشته دارم و همچنین دوره های آموزشی ارزیابی خسارت را گذرانده ام و گواهینامه دریافت کرده ام. چگونه می توانم با بیمه همکاری داشته باشم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۶ آبان ۱۴۰۰

    سلام وقت بخیر ضمن تشکر از توجه شما لطفا شماره تماس و مشخصات خودتون رو برای ما ارسال کنید در اسرع وقت با شما بابت همکاری تماس خواهیم گرفت. با تشکر

person
بابایی
۰۴ آبان ۱۴۰۰

سلام پول میگیرن؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۵ آبان ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، ممنون از سوالتان، خیلی نیازی به پرداخت هزینه برای استفاده از خدمات سنهاب نیست

      person
      سید جواد
      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲

      ماشینی خریدم که بیمه اینترنتی داره و من الان از فروشنده بجز کد ملی چیزی ندارم.نه موبایل ونه هیچ اطلاعات دیگه ایی.چطور کد یکتای بیمه رو بدست بیارم؟

        person
        کارشناس بیمه
        ۱۹ فروردین ۱۴۰۲

        سلام. با استفاده از پلاک خودرو استعلام بیمه را دریافت کنید. اگر سند به اسم شما است می توانید با اطلاعات خودتان اقدام به دریافت استعلام کنید.

person
اصغر یاریار
۰۴ آبان ۱۴۰۰

من بیمه را خریداری کردم؛ اما وقتی کد یکتا رو وارد می کنم، همش پیغام خطا می دهد. میگه که چیزی ثبت نشده؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۵ آبان ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، احتمالا این مشکل فنی از سمت سرور بیمه مرکزی است…لطفا با بیمه دات کام تماس بگیرید تا کارشناسان دقیقتر شما را راهنمایی کنند.

person
محمد اسمی
۰۴ آبان ۱۴۰۰

آیا ما باید برای ثبت اطلاعات کاری کنیم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۵ آبان ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، باید گفت که اجباری از جایی وجود ندارد؛ اما برای دریافت اصالت بیمه نامه و اینکه خیالتان از معتبر بودن آن راحت شود، بهتر است که یک بار این کار انجام دهید.

person
علی دایی
۰۴ آبان ۱۴۰۰

سلام حتما باید انجام بدیم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۵ آبان ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، اتفاقا سوالی که پرسیدید، پرسش خیلی از دوستان است… خیر شما نیازی به کاری برای ثبت ندارید. در هنگامی که بیمه نامه ای خریداری می کنید، تمامی اطلاعات به صورت خودکار ثبت خواهد شد.

person
اصغر همتی
۰۴ آبان ۱۴۰۰

سلام آیا این سامانه شما دقیقا همان اطلاعات بیمه مرکزیو میده؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۵ آبان ۱۴۰۰

    با سلام دوست عزیز، بله این سامانه به بیمه مرکزی وصل شده و تمامی اطلاعات دقیق و کامل نشان می دهد.

      person
      امامی
      ۰۷ مهر ۱۴۰۱

      سلام اونوقت باید ثبت نام در سایت سنهاب بیمه مرکزی هم انجام بدیم؟

        person
        کارشناس بیمه
        ۰۸ مهر ۱۴۰۱

        سلام خیر نیازی نیست.

عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید