۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه با شرایط ویژه

آیا به ضرورت خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه اتومبیل فکر کرده‌اید؟ مگر می‌شود خودرو داشت و از حوادث جاده‌ای گریز کرد؟ با توجه به آمار تصادف‌های جاده‌ای و آسیب‌های جدی وسایل نقلیه و سرنشینان خودرو، می‌بایست برای جبران هزینه‌های مربوط به آن به فکر بیمه‌ی شخص ثالث و بیمه‌ی بدنه وسیله نقلیه خود باشید. هریک این بیمه‌های اتومبیل یاد شده به نوبه خود به عنوان پرفروش‌ترین بیمه‌ها مطرح می‌شوند.

با این دو بیمه خودرو هنگام بروز تصادف‌های ریز و درشت، می‌توانید از هزینه‌های سرسام آور جلوگیری به عمل آورید. در همین راستا به معرفی بیمه‌های اتومبیل: بیمه ثالث و بیمه بدنه می پردازیم. سپس این دو بیمه را با هم مقایسه می‌کنیم. در نهایت نیز از جشنواره ویژه فروش بیمه اتومبیل بیمه دات کام صحبت خواهیم کرد.

بیمه شخص ثالث خودرو: بیمه‌ای اجباری

بیمه شخص ثالث تنها بیمه اجباری خودروها و وسایل نقلیه مختلف است. هر یک از رانندگان مختلف باید برای خودروی خویش بیمه شخص ثالث را خریداری کنند. در غیر این صورت، پلیس به محض رویت، خودروی خاطی را جریمه و توقیف می‌کند. به همین منظور، بهتر است با خرید بیمه شخص ثالث ضمن پیشگیری از جریمه و پرداخت هزینه‌های سرسام آور تعمیر خودرو در صورت بروز تصادفات مختلف، از پوشش‌های مختلف و مزایای بیمه شخص ثالث به خوبی بهره‌مند گردید.

سقف پوشش جانی بیمه شخص ثالث به اندازه دیه در ماه حرام همان سال برآورد می‌شود. مبلغ ذکر شده به صورت ثابت در هر سال از طرف قوه قضاییه اعلام می‌گردد. امکان کمتر یا بیشتر کردن آن توسط هیچ یک از افراد بیمه گزار و بیمه شونده وجود ندارد. سقف مبلغ خسارت جانی بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۳ در ماه‌های حرام یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام شده است

شما می‌توانید با داشتن بیمه ثالث تا حد بسیار زیادی از پوشش های آن بهره مند شده و به هنگام بروز تصادف های مختلف از هزینه‌های شما صرفه جویی می‌شود.

بیمه بدنه خودرو: بیمه‌ای اختیاری در کنار شخص ثالث

علاوه بر بیمه شخص ثالث که تنها بیمه اجباری خودروها و وسایل نقلیه به شمار می‌آید؛ شما می توانید به عنوان مکمل آن از بیمه بدنه خودرو هم بهره مند شوید. هر چند که بیمه بدنه خودرو اجباری نیست و خرید آن برای هر راننده‌ای اختیاری تلقی می‌گردد؛ ولی با توجه به پوشش‌هایی که این نوع بیمه خودرو ارائه می‌سازد؛ شما می‌توانید به عنوان مکمل در کنار بیمه شخص ثالث از وجود آن هم استفاده کنید. پوشش‌هایی که بیمه شخص ثالث ارائه نمی کند؛ با در دست داشتن بیمه بدنه پوشش داده‌شود. بنابراین داشتن بیمه بدنه خودرو هم می‌تواند در بسیاری از موارد کمک حال شما باشد.

خرید بیمه بدنه

تفاوت بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه برای وسایل نقلیه

یکی از بارزترین تفاوت‌های میان آن‌ها اجباری بودن بیمه‌ی ثالث و اختیاری بودن بیمه‌ی بدنه است. اما به غیر از این تفاوت، تفاوت‌های دیگری نیز میان این دو نوع بیمه خودرو وجود دارد که به شرح زیر می‌باشد:

جبران خسارت‌های وارد شده به خودرو

در بیمه شخص ثالث، خسارت‌های مالی به افرادی غیر از راننده پرداخت می‌شود. در غیر از این موارد، این بیمه بدنه است که به یاری شما می شتابد: بیمه بدنه خسارت‌ به خودروی شما را جبران می‌کند. اگر خودروی شما به عنوان راننده وسیله نقلیه آسیب ببیند، بیمه بدنه، هزینه‌ها و خسارت‌ به خودروی شما را جبران می‌کند. به همین جهت است که وجود این بیمه در کنار شخص ثالث به شما کمک شایانی می‌کند.

حق بیمه انواع مختلف بیمه اتومبیل

مبلغ حق بیمه‌نامه بدنه با توجه به قیمت خودروی مورد نظر، تعیین و تخمین زده می‌شود. این در حالی است که کاملا برخلاف بیمه بدنه، قیمت خودرو در بیمه شخص ثالث هیچ تأثیری روی مبلغ حق بیمه نامه ندارد. در بیمه شخص ثالث بیشتر خطر آفرین بودن ماشین راننده مدنظر را قرار می‌دهند.

پوشش‌های مختلف بیمه‌ای

هر یک از بیمه‌های مختلف خودرویی از جمله بیمه‌نامه شخص ثالث و بیمه بدنه دارای پوشش‌های بیمه‌ای مختلفی هستند که وجود هر یک از آن ها در کنار یکدیگر می‌تواند در جبران هزینه‌های بیشتری به آسیب دیدگان و صاحبان خودرو و وسایل نقلیه کمک بیشتری بکنند.

خرید آنلاین بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث

همان طور که گفته شد؛ شما پس از خرید هر نوع وسیله نقلیه‌ای می‌بایست بلافاصله به فکر خرید بیمه شخص ثالث باشید. خرید این بیمه خودرو به صورت کاملا الزامی و ضروری است. در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث، پلیس می‌تواند شما را توقیف کند. اما برای خرید بیمه شخص ثالث و سایر بیمه‌های دیگر خودرو از جمله بیمه بدنه دیگر نیازی به شکل حضوری و اتلاف وقت و انرژی شما نیست.

 

شما می‌توانید با ورود به سامانه‌های آنلاین خرید بیمه نظیر بیمه دات کام به راحتی و در عرض چند دقیقه بیمه مدنظر خود را خریداری نمایید. خرید اینترنتی بیمه‌نامه شخص ثالث و بیمه بدنه در سامانه بیمه دات کام و نیز استعلام قیمت شرکت‌های بیمه ای مختلف تنها بخشی از مزایای مختلف خرید اینترنتی بیمه های خودرو از سایت بیمه دات کام است.

شرایط خرید بیمه اتومبیل در سال ۱۴۰۳ از سایت بیمه دات کام

شما می‌توانید با مراجعه به صفحه استعلام و خرید آنلاین بیمه شخص ثالث، این بیمه‌نامه را با تخفیف برای خودروی خود تهیه نمایید. ضمنا در خرید بیمه بدنه، تخفیف لحاظ شده‌است. این پروموشن‌ها می‌توانند کمکی برای ارتقای رانندگی ایمن در جامعه و کمک به خانواده‌ها در شرایط تورمی باشد.

لذت رانندگی با داشتن اتومبیل

با توجه به  هزینه‌های مختلفی که ممکن است در هنگام بروز تصادفات رانندگی برای هر راننده ای پیش آید؛ شما می توانید با خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه در وب سایت بیمه دات کام لذت سفرهای مختلف را در کنار دوستان و عزیزان خویش تجربه کنید و هیچ گونه نگرانی در خصوص هزینه های سرسام آور وارد شده به خودروی خود را نداشته باشید.

استعلام بیمه شخص ثالث

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب

دیدگاه کاربران بیمه دات کام
person
قجری
۰۴ تیر ۱۴۰۱

سلام الان اگر بیمه شخص ثالث دانا را داشته باشیم، چقدر به بیمه بدنه تخفیف می ده؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۵ تیر ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، درصدش برای هر شرکتی متفاوت است. البته این به شرطی است که شما بیمه بدنه دانا را هم خریداری کنید.

عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید