۱۳ دی ۱۴۰۲

بیمه کرونای سامان، بهترین راه فرار از هزینه های درمان ویروس COVID-19

با شیوع ویروس کرونا، مسئله بیمه برای جبران خسارت‌های این بیماری مطرح شد که بیمه کرونای سامان از پیشروهای این مسیر بود. مراقبت‌ها و رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری از این بیماری از اهمیت بالایی برخوردارند. هر یک از ما می‌توانیم با روی آوردن به قرنطینه خانگی و رعایت موازین بهداشتی از بروز این بیماری جلوگیری کنیم. ابتدایی‌ترین مسئله پیش رو، رعایت بهداشت و فاصله اجتماعی است. بیمه کرونای سامان در صورت ابتلا به این بیماری، هزینه‌های درمان را جبران می‌کند.

در صورتی که به این بیماری سخت مبتلا شویم؛ باید علاوه بر درمان، به فکر هزینه‌های سنگین آن نیز باشیم. در همین راستا، بیمه کرونای سامان خدمات منحصر به فردی را ارائه داده است. هر یک از مبتلایان به این ویروس، می‌توانند از خدمات بیمه کرونا نهایت بهره را ببرند. به همین منظور در ادامه به معرفی کامل بیمه کرونای سامان می‌پردازیم.

هزینه درمان بیماری کووید 19 در بیمه کرونا منظور شده است

هزینه درمان و معالجات بیماری کرونا در بیمه کرونا لحاظ می‌شود

 

خدمات شرکت بیمه‌گر سامان برای شکست کرونا

شرکت بیمه‌گر سامان، از بیمه‌گزاران خود با ارائه خدمات و پوشش‌های مختلف حمایت می‌کند. آن‌ها با خرید بیمه کرونای سامان در صورت ابتلا به بیماری کوئید ۱۹ می‌توانند از این خدمات استفاده کنند. بخشی از مهم‌ترین پوشش‌های شرکت بیمه‌ای سامان برای مقابله با ویروس کرونا را در ادامه بررسی می‌کنیم:

هزینه‌های مربوط به بستری بیماران کرونایی

بیمارانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند؛ جدا از دردهای جسمانی، ممکن است با هزینه‌های سنگین بستری و درمانی مواجه شوند. به این خاطر بیمه کرونای سامان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بیمه‌گزاران خود را از پوشش‌های بیمه‌ای بهره‌مند می‌سازد و برای جبران هزینه‌های مربوط به بستری بیماران کرونایی آن‌ها را یاری می‌کند.

هزینه بیماران کرونایی در خارج از کشور

هزینه درمان در خارج کشور چندین برابر ایران است! علاوه بر آسیب‌های جانی که از طریق این بیماری به مبتلایان وارد می‌شود، هزینه‌های درمان نیز به دشواری دوره درمان اضافه می‌کند. با توجه به آماری که وبسایت KFF منتشر کرده است، هزینه درمان بیماری کرونا در ایالات متحده در صورت بستری شده، چیزی حدود ۴۱ هزار دلار در سال ۲۰۲۰ بوده است. اگر افراد تحت پوشش کارفرمایان و کمپانی‌های بزرگ باشند، از این مبلغ باید چیزی حدود ۱۳۰۰ دلار را از جیب پرداخت کنند اما در غیر این صورت باید خودشان این هزینه سنگین را متقبل شوند.

با توجه به هزینه‌های بالای درمان در خارج کشور، این شرکت در طرح بیمه مسافرتی سامان، پوشش خاصی را برای افرادی که در هنگام سفر به خارج از کشور به دام این ویروس می‌افتند، در نظر گرفته است. 

هزینه بیمه بیکاری کرونا

با همه گیری کووید ۱۹، تعداد بسیار زیادی از مردم در جای جای این کره خاکی شغل خود را از دست دادند. اصناف و اقشار بسیار زیادی با رکود بی‌سابقه رو‌به‌رو گشتند. این دسته از افراد با از دست دادن کسب و کارشان به قرنطینه خانگی روی آوردند. در چنین شرایطی بیمه کرونای سامان هزینه‌های مربوط به بیکاری افراد را تا میزان ۳۰ میلیون تومان پوشش می‌دهد. با پرداخت این هزینه‌ها شاید بتوان بخشی از ضررهای این دسته از افراد را جبران کرد.

سرمایه گذاری با بیمه کرونا

خارج از گود هزینه‌های پزشکی و درمانی در دوران همه گیری ویروس کرونا، بیمه کرونای سامان به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن برای شما محسوب می شود؛ این بیمه‌نامه تا سقف یک میلیارد تومان سرمایه گذاری عمر را برای بیمه‌گزاران خود در نظر گرفته است. با بیمه کرونای سامان دیگر نباید نگران هزینه‌های پزشکی و فوت بود. حتی پس از مرگ عزیزان خود به ویژه سرپرستان یک خانواده، مشکلات شدید مالی و اقتصادی برای ذی‌نفعان آن‌ها کمرشکن نخواهد بود. خرید بیمه کرونای سامان برای این دسته از خانواده‌های داغدار می‌تواند گزینه خوبی پیش روی آن‌ها باشد. بدین ترتیب مشکلات اقتصادی قامت افراد را خم نمی‌کند.

سایر مزایای بیمه کرونای سامان

در کنار پوشش‌های سه‌گانه‌ای که در خصوص بیمه کرونای سامان از آن ها یاد شد، شرکت بیمه سامان شما را از سایر مزیت‌ها نیز بی بهره نخواهد گذاشت. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

بیمه کرونا سامان برای سفر خارج از کشور

در صورتی که قصد مسافرت به سایر کشورهای جهان را دارید و در عین حال می‌خواهید از خدمات و پوشش‌های بیمه کرونا استفاده نمایید؛ شرکت بیمه‌گر سامان چنین امکانی را برای شما فراهم آورده است تا تنها با خرید بیمه مسافرتی کرونای سامان، در خارج از مرزهای این سرزمین پهناور هم بتوانید از پوشش‌ها و جبران هزینه‌های درمانی کرونا بهره‌مند شوید. بیمه کرونا مسافرتی سامان در طرح‌های مختلفی ارائه می‌شود؛ این بیمه‌نامه تقریباً تمام کشورهای دنیا را شامل می‌شود. این شرکت حتی برای راحتی بیمه‌گزاران، طرح‌های ویژه‌ای را برای کشورهای پر رفت و آمد در نظر گرفته است. سقف پوشش طرح‌های مختلف بیمه کرونا سامان برای سفر خارج کشور بین ۱۰ هزار الی ۷۰ هزار یورو است.

استعلام بیمه تکمیلی

در جدول زیر، طرح‌های این بیمه‌نامه برای مقاصد مختلف سفر، به همراه سقف پوشش آنها آمده است:

مقصد سفر

سقف پوشش

امارات

۷۰۰۰۰ یورو

همه کشورها به جز آمریکا، کانادا و شینگن (طرح ۱)

۵۰۰۰۰ یورو

همه کشورها به جز آمریکا، کانادا و شینگن (طرح ۲)

۳۰۰۰۰ یورو

آمریکا و کانادا (طرح ۱)

۷۰۰۰۰ یورو

آمریکا و کانادا (طرح ۲)

۵۰۰۰۰ یورو

ترکیه، مالدیو و کنیا

۵۰۰۰۰ یورو

کشورهای حوزه شینگن (طرح ۱)

۵۰۰۰۰ یورو

کشورهای حوزه شینگن (طرح ۲)

۳۰۰۰۰ یورو

کشورهای آسیایی

۱۰۰۰۰ یورو

 

دریافت وام با بیمه کرونا

جدا از سایر پوشش‌ها و هزینه‌های درمانی مختلفی که در شرکت بیمه‌گر سامان وجود دارد؛ شما می‌توانید از دریافت وام در کنار بیمه کرونایی و پوشش‌های مختلف آن استفاده کنید. با این وام بخشی از خسارت‌های احتمالی خویش را جبران می‌کنید. در صورت از دست دادن کسب و کارتان، با دریافت وام بیمه کرونای سامان می‌توانید جبران مافات نموده و برای خود شغل دیگری را دست و پا کنید.

معافیت مالیاتی بیمه کرونا

بیماری کرونا نیز با شیوع و همه‌گیری خود در زمره سایر بیماری‌های خاص دیگر همچون سرطان و… قرار گرفته‌است. کسانی که به این بیماری مبتلا گشته اند، تا سقف ۳۰ میلیون تومان معافیت مالیاتی دارند. این اقدام شرکت بیمه‌گر سامان خود مزیت چشمگیری به شمار می آید.

اعطای پلاسمای خون به بیماران کرونایی

یکی از امتیازات قابل توجه که شرکت بیمه گر سامان را متولی بیمه کرونا در نظر گرفته، طرح اعطای پلاسمای خون به بیماران کرونایی است. این شرکت با در نظر گرفتن حس مسئولیت اجتماعی در راستای کمک به این قشر از افراد که به ویروس کرونا مبتلا گشته اند، حامی و پشتیبان طرح اعطای پلاسمای خون بوده است.

مرخصی استعلاجی

در صورت مثبت بودن تست کرونا، به کلیه کارکنان کسب و کارهای کوچک، مرخصی استعلاجی داده می‌شود. پرداخت هزینه‌های مربوط به مرخصی استعلاجی به عهده شرکت بیمه گر سامان می‌باشد. بیمه کرونای سامان به ازای هر روز مرخصی استعلاجی، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان را به بیمه‌گزاران پرداخت می‌کند.

بیمه کرونای سامان، به ازای هر روز بیکاری شما مبلغ معینی پرداخت خواهد کرد

بیمه کرونای سامان در صورت قرنطینه و بیکاری به خاطر بیماری کرونا، به شما مقرری روزانه پرداخت خواهد کرد.

خسارت فوت بیمه کرونای سامان

اگر خدایی نکرده فرد بیمه‌گر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست بدهد، بیمه کرونای سامان مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان را در جهت جبران خسارت‌های فوت بیمه‌گر، به ذی نفعان آن فرد پرداخت می‌نماید. بیمه کرونا در این دوران برای تمامی مردم می‌تواند یک پشتوانه خوب و مناسب باشد.

شرایط فسخ بیمه کرونا از سمت بیمه‌گر و بیمه‌گزار

بیمه‌گر در موارد زیر می‌تواند بیمه‌نامه را فسخ نماید. در این حالت برگشت حق‌بیمه به‌صورت روزشمار حساب می‌شود.

  • عدم پرداخت تمام یا قسمتی از حق بیمه در موعد معین
  • هرگاه بیمه‌گزار سهواً و یا بدون سوء نیت مطالبی را اشتباهاً اظهار نماید یا از اظهار مطالبی خودداری نماید.
  • در صورت تشدید خطر موضوع بیمه‌نامه و یا تغییر وضعیت بیمه‌شده به نحوی که اگر وضعیت مزبور قبل از قرارداد موجود بود، بیمه‌گر حاضر برای انعقاد قرارداد با شرایط مذکور در قرارداد نمی‌گشت یا بیمه‌گزار با تغییر حق بیمه موافقت نمی‌کرد.
  • در صورتی که بیمه‌نامه برای مدت بیش از یک سال باشد، در پایان هر سال امکان فسخ وجود دارد.

خرید بیمه تکمیلی برای کرونا در یک چشم بهم زدن

اگر طی این دوران سخت بخواهید راه نجاتی برای خود داشته باشید، علاوه بر خرید بیمه کرونای سامان یا سایر بیمه‌های کرونا، می‌توانید از بیمه‌های تکمیلی مختلف هم استفاده کنید.

  • وارد وب‌سایت بیمه دات کام شوید.
  • در بخش استعلام بیمه تکمیلی وب سایت اینترنتی بیمه دات کام، با درج اطلاعات لازم و تکمیل فرم‌های مربوطه می‌توانید از وجود طرح‌ها و پوشش‌های بسیار زیاد و شایان توجه بیمه‌های تکمیلی استفاده نمایید.
  • پرداخت هزینه‌ها به صورت آنلاین، استعلام بیمه، مشاهده جدول محاسبه بیمه و بسیاری از اطلاعات دیگر در این وب سایت اینترنتی وجود دارد.

تب و تاب کرونا فروکش کرده و خوشبختانه در حال حاضر تعداد کمی از هموطنان درگیر این بیماری هستند. اما همان‌طور که می‌دانید سویه‌های جدید این بیماری روز به روز بیشتر می‌شود و هر لحظه امکان دارد دوباره همه‌ی مردم جهان درگیر آن شوند؛ پس از الآن باید به فکر آن زمان بود. بیمه کرونای سامان یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از شما و شغلتان محسوب می‌شود.اگر سوالی در مورد این بیمه‌نامه یا بیمه‌های تکمیلی دارید، لطفاً نظرات و سوالات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

منابع:

https://www.kff.org/coronavirus-covid-19/issue-brief/cost-of-covid-19-hospital-admissions-among-people-with-private-health-coverage

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب

دیدگاه کاربران بیمه دات کام
person
farzane 69
۲۵ بهمن ۱۴۰۱

بیمه کرونا سامان قیمتش چقدر هست؟ بیمه کرونا بانک سامان به صورت ماهانس پرداختش یا یکجا؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۲ اسفند ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز. از قسمت استعلام ها می توانید هزینه را برآورد کنید.

person
جواد همراهی
۲۵ بهمن ۱۴۰۱

وقت بخیر. ببخشید بیمه کرونا سامان ترکیه برای اقامت بلند مدت هم صادر میشه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۲ اسفند ۱۴۰۱

    سلام. بله

person
یاور حقی
۰۴ مرداد ۱۴۰۱

بیمه کرونا سامان من مال ۱ سال پیشه دیگه هم تمدید نکردم؛ الان میتونم اینترنتی فعالش کنم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۵ مرداد ۱۴۰۱

    سلام باید مجدد خریداری کنید.

person
عنایتی
۰۳ مرداد ۱۴۰۱

سلام این بیمه کرونا رو باید حتما از سایت بیمه سامان بخریم یا شما هم دارید؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۴ مرداد ۱۴۰۱

    سلام از طریق سایت ما هم می توانید خرید کنید.

person
سیروس دهنوی
۲۹ تیر ۱۴۰۱

من چندماه پیش بیمه کرونا سامان داشتم اما چندماه تمدیدش نکردم الان باید برم تو سایت سامان تمدید کنم یا اینجا میشه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۳۰ تیر ۱۴۰۱

    سلام در خود سایت سامان می شود.

person
zhilla saeedi
۱۴ تیر ۱۴۰۱

من قبلا بیمه کرونا سامان ولی اعتبارش تموم شده الان که کرونا باز زیاد شده میخام تمدید کنم.. امکانش هست/

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۵ تیر ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، بله با کارشناسان بیمه دات کام تماس بگیرید.

person
دانشجو
۱۱ بهمن ۱۴۰۰

سلام بیمه سامان نمایندگی آنلاین هم دارد؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، شما می توانید بیمه نامه های سامان را به صورت آنلاین از بیمه دات کام خریداری کنید.

person
اسما صادقی
۲۱ فروردین ۱۴۰۰

سلام
من دیروز تست دادم و منتظر جواب هستم
اگر مثبت باشه میتونم بیمه کرونا بخرم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

    با سلام بله شما می تونید بیمه بخرید ولی دوره انتظار این بیمه برای استفاده از پوشش‌ها ۱۴ روز است

عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید