۲۹ مرداد ۱۴۰۲

بیمه شخص ثالث برای دارندگان خودروهای نفت گازسوز اجباری شد!

الزام خرید بیمه شخص ثالث برای دارندگان وسایل نقلیه نفت گاز سوز موضوع جدیدی است که در این روزها به صورت جدی پیگیری می‌شود. با توجه به مجلس تکلیف شورای اسلامی، در ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارت‌های وارده به شخص ثالث، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت باید از صدور هرگونه کارت سوخت و تخصیص اولیه سهمیه یا ادامه دادن آن، برای وسایل نقلیه نفت گازسوز فاقد بیمه‌نامه خودداری کند. در این خبر از مجله بیمه، می‌خواهیم در مورد لزوم تهیه بیمه شخص ثالث برای خودروهای نفت گازسوز با شما صحبت کنیم. بنابراین با ما همراه باشید.

شناسایی بیش از ۲۰ هزار خودرو نفت گازسوز فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث

ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با همراهی سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه از جمله بیمه مرکزی، فراجا و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در تیر ماه ۱۴۰۲، اقدام به شناسایی بیش از ۲۰ هزار خودرو نفت گازسوز فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث کرده‌اند. این خودروهای نفت گازسوز با گذشت بیشتر از یکسال از تاریخ انقضای بیمه‌نامه همچنان بیمه شخص ثالث نداشتند.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اظهار داشت که؛ اولین قدم برای اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث برای تعداد قابل توجهی از خودروهای نفت گازسوز با موفقیت اجرا شده است که همین امر موجب افزایش مراجعه دارندگان وسایل نقلیه نفت گازسوز و خرید بیمه‌نامه شخص ثالث شده‌است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این بیمه می‌توانید، مقاله بیمه شخص ثالث چیست؟ را مطالعه نمایید.

خرید بیمه شخص ثالث

فعال‌سازی کارت سوخت وسایل نقلیه نفت گازسوز با خرید بیمه شخص ثالث

دارندگان وسایل نقلیه نفت گازسوز فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در ابتدای طرح به مدت یکماه در زمان سوخت‌گیری، پیغامی به شرح هشدار-بیمه دریافت کرده‌اند. بعد از دریافت این هشدار، کارت سوخت این افراد در لیست خاکستری قرار گرفته و موقتا غیرفعال شده‌است.

افراد دارای وسایل نقلیه نفت گازسوز برای فعال‌سازی مجدد کارت سوخت هوشمند خود، لازم است بیمه‌نامه شخص ثالث خود را تمدید و برای ثبت آن به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه نمایند. این فرآیند در ادامه برای سایر خودروهای نفت گازسوز فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث هم اجرایی خواهد شد. همچنین بر اساس ماده ۴۸ همین قانون، درخواست صدور کارت سوخت منوط به احراز بیمه‌نامه شخص ثالث است.

افزایش امنیت و اعتماد در جامعه با بیمه شخص ثالث

بر اساس گفته‌های معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور؛ خرید بیمه شخص ثالث دارای منافع اجتماعی زیادی است و تاثیر بسزایی در ایجاد امنیت و اعتماد برای شهروندان دارد. قانون‌گذاران خرید این بیمه را برای تمامی مالکان وسایل نقلیه موتوری اجباری کرده‌اند. بنابراین لازم است نسبت به تهیه بیمه‌نامه شخص ثالث در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام نمایید.

خرید بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام در سریع‌ترین زمان ممکن

بیمه دات کام یک سامانه آنلاین برای فروش انواع بیمه است. این سامانه علاوه بر انواع بیمه‌های درمانی، مسافرتی، زیارتی، بیمه آسانسور، آتش‌سوزی و سایر بیمه‌های کاربردی، بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه را هم به فروش می‌رساند. شما می‌توانید با ورود به سایت Bimeh.com در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت، بیمه شخص ثالث وسیله نقلیه نفت گازسوز خود را خریداری کنید.

یکی از مزایای خرید بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام امکان استفاده از مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث است. همان‌طور که گفتیم بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است، بنابراین بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن بیمه‌نامه خود را از یک کارگزاری معتبر خریداری نمایید. در نهایت اگر در مورد خرید بیمه برای وسایل نفت گازسوز و بیمه شخص ثالث سوالی دارید، از قسمت نظرات این مقاله با ما در ارتباط باشید.

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
افزایش چشمگیر قیمت‌ها از ۲۳ تیر
۲۳ تیر ۱۴۰۳ / بدهی خودرو / اخبار بیمه

جدول نرخ جدید جریمه‌های رانندگی ۱۴۰۳، افزایش چشمگیر قیمت‌ها از ۲۳ تیر

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا، سردار محمدباقر سلیمی، از اجرای جدول جدید تخلفات رانندگی پس از به‌روزرسانی سامانه‌های هوشمند از ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ خبر داد. در خردادماه سال جاری پس از بررسی‌های

نداشتن بیمه ثالث و باطل شدن کارت سوخت
۱۷ دی ۱۴۰۲ / اخبار بیمه / اطلاعات بیمه ای

ابطال سهمیه و عدم صدور کارت سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

اگر بیمه شخص ثالث خودروی خود را تمدید نکرده اید، احتمالا خطای کارت سوخت یکی از مشکلات جدی شما خواهد بود. بیمه شخص ثالث، مهم‌ترین بیمه برای وسایل نقلیه موتوری بوده و خرید

فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب

دیدگاه کاربران بیمه دات کام
person
سجاد دهقان
۱۷ دی ۱۴۰۲

من ماشین بیمه نکردم با خطای بیمه مواجه شدم رفتم پلیس +۱٠ بیمه نامه ثبت کرد ولی هنوز ۱۰ روز میگذره کارت سوخت درست نشده بازم میزنه خطای بیمه

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    مشکلات کارت سوخت را از طریق پلیس +۱۰ و شرکت ملی فرآورده های نفتی پیگیری کنید.

عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید