۱۶ اسفند ۱۴۰۲

چگونه گوشی خود را بیمه کنیم؟ آموزش نحوه بیمه کردن گوشی به صورت آنلاین در ۵ دقیقه

در یک کوچه‌ی تاریک و خلوت قدم می‌زنید در حالی که غرق تلفن همراه خود هستید؛ ناگهان متوجه صدای پای یک نفر می‌شوید و ناخودآگاه گوشی خود را محکم نگه می‌دارید تا از سرقت ناگهانی موبایلتان جلوگیری کنید! این اضطراب احتمالاً در موقعیت‌های مشابه زیادی برایتان رخ داده است که مبادا یکی از دارایی‌های ارزشمندتان را برای همیشه از دست بدهید. خوشبختانه، بیمه موبایل می‌تواند در این شرایط غیرقابل پیش‌بینی، تا حد زیادی آرامش خاطر را برای شما فراهم کند. اگر می‌خواهید بدانید بیمه موبایل چیست و شامل چه چیزهایی میشود؟ چگونه می‌توان گوشی را بیمه کرد؟ تا انتهای این مقاله همراه باشید.

خرید بیمه موبایل با تخفیف 50 درصدی

بیمه گوشی چیست؟

خدماتی که توسط بیمه موبایل ارائه می‌شود، مشابه بیمه خودرو یا آتش سوزی منزل است؛ زمانی که موبایل خود را بیمه می‌کنید، شرکت بیمه در ازای هزینه دریافتی، موظف به جبران خسارات احتمالی بر اثر حوادث درج شده در بیمه‌نامه است. خطرات زیادی تلفن همراه را تهدید می‌کنند؛ اما با تهیه بیمه موبایل، تمامی این حوادث تحت پوشش قرار می‌گیرند.

چرا باید گوشی خود را بیمه کنیم؟

برای آشنایی با مفهوم بیمه گوشی چیست، باید بدانیم که اصلاً چرا باید تلفن همراه را بیمه کنیم؟ به گزارش برخی از رسانه‌ها، روزانه ۱۶۰ گوشی موبایل، فقط در شهر تهران به سرقت می‌رود. بنابراین، حفاظت از موبایلتان که تقریباً هر روز با آن سر و کار دارید، باید یکی از اولویت‌های اصلی شما باشد. این اتفاقات نه فقط سرقت، بلکه می‌تواند شامل شکستگی و حتی آب‌خوردگی نیز باشد. خوشبختانه بیمه موبایل پوشش‌ها و مزایایی برای شما فراهم می‌کند که دیگر نگران این اتفاقات نباشید.

مزایای بیمه گوشی 

مزایای بیمه موبایل شامل موارد زیر است:

  • یک سال آرامش خاطر هنگام استفاده از تلفن همراه نو 
  • قابل استفاده برای گوشی‌های نو و کارکرده (دست‌دوم)
  • پوشش تمام گوشی‌های موجود در بازار تا ارزش ۱۰۰ میلیون تومان
  • جبران خسارت سرقت

اگر حتی یکی از موارد مذکور از دغدغه‌های شما برای تلفن همراهتان است، لحظه‌ای در خرید بیمه موبایل تردید نکنید.

انواع بیمه موبایل

بیمه موبایل در دو نوع سرقت و سرقت به همراه تعمیرات ارائه می شود.

انواع بیمه موبایل

با توجه به تازه بودن بیمه موبایل به نسبت سایر بیمه‌ها، هنوز شرکت‌های زیادی آن را ارائه نمی‌دهند. با این حال، در همین شرکت‌های محدود، طرح‌های گوناگونی از لحاظ هزینه و پوشش‌های بیمه‌ای وجود دارد تا همه افراد بتوانند از این خدمت استفاده کنند.

لازم است بدانید که بیمه تجهیزات الکترونیکی یکی از زیر شاخه‌های بیمه مهندسی است. بیمه مهندسی نیز یکی از بیمه‌نامه‌های اموال است که جبران خسارات فیزیکی و غیرقابل پیش‌بینی را به عهده دارد. بد نیست در مورد این بیمه‌نامه‌ها نیز اطلاعاتی داشته باشید.

بیمه سرقت گوشی موبایل

قطعاً خطر سرقت، بزرگ‌ترین نگرانی شما برای تلفن همراهتان است. بیمه سرقت یکی از مهم‌ترین امکانات این بیمه‌نامه است که با جبران هزینه‌ی گوشی یا ارائه‌ی یک دستگاه نو، آرامش شما را تضمین می‌کند. شرکت‌های بیمه، پوشش سرقت را در دو نوع “شکست حرز” و “قاپ‌زنی و زورگیری” ارائه می‌دهند. به همین علت این بیمه جزو روش‌های جلوگیری از سرقت موبایل و افزایش امنیت آن محسوب می‌شود.

  • بیمه گوشی موبایل با شکست حرز

سرقت با شکست حرز به این معناست که برای رسیدن به اموال دزدی، مانعی از سر راه برداشته شود. باز کردن قفل در یک خانه یا شکستن شیشه‌ی ماشین از انواع شکست حرز به حساب می‌آیند. در نتیجه، اگر سارق بدون مانع و اعمال زور به تلفن همراه رسیده باشد، تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار نمی‌گیرد.

  • بیمه گوشی موبایل با قاپ‌زنی و زورگیری

قاپ‌زنی و زورگیری مربوط به شرایطی است که در خیابان به صورت ناگهانی و بدون جلب توجه، گوشی تلفن همراه از دست شخصی گرفته شده یا به کمک سلاح سرد و با تهدید، آن را از فرد تصاحب کنند. با توجه نیاز کاربران و سنجش ریسک، شرکت‌های بیمه طرح‌هایی را ارائه کرده‌اند که چنین مواردی را پوشش دهد.

خرید بیمه موبایل با تخفیف 50 درصدی

بیمه سرقت به همراه تعمیرات

یکی دیگر از پوشش‌های مهم بیمه موبایل، جبران خساراتی است که باعث خراب شدن تلفن همراه می‌شوند. این خسارات می‌توانند به خاطر شکستگی، نفوذ آب یا نوسانات برق به دستگاه وارد شوند. اگر در هر شرایطی موبایل شما نیاز به تعمیرات داشته باشد، بیمه تلفن همراه هزینه آن را جبران می‌کند.

هر یک از طرح های بیمه موبایل سامان، انواع مختلفی از بیمه موبایل را پوشش می‌دهند. اگر:

  • نگران سرقت های با شکست حرز هستید، طرح زیسا پلاس با کمترین حق بیمه، این حادثه را پوشش می‌دهد.
  • سرقت‌های ناگهانی و زورگیری نیز برای شما مهم است، طرح‌های زیسا پرو و زیسا مکس بیمه سامان مناسب شماست.
  • علاوه بر سرقت، به پوشش‌های تعمیرات موبایل نیاز دارید، طرح زیسا مکس با فراهم کردن امکان تعویض گوشی در صورت خرابی کامل، بهترین شرایط بیمه را برای شما فراهم می‌کند.

جزئیات تمام این طرح ها در صفحه بیمه موبایل بیمه دات کام قابل مشاهده است. برای انتخاب طرح مناسب می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

تفاوت بیمه گوشی و گارانتی

تفاوت بیمه موبایل و گارانتی

شاید تصور کنید چون موبایل شما گارانتی دارد، نیازی به بیمه گوشی ندارید. این تصور ممکن است به خاطر عدم آشنایی با تفاوت پوشش‌های گارانتی و بیمه موبایل باشد. چرا که بیمه گوشی خدمات گسترده‌تری نسبت به گارانتی به شما ارائه می‌دهد و تضمین بهتری برای حوادث است.

گارانتی موبایل شامل تبصره‌هایی مانند موارد زیر است که تأثیر آن‌ها در خرابی گوشی منجر به عدم اعمال گارانتی می‌شود:

  • گم شدن یا دزدیده شدن گوشی
  • خرابی موبایل در اثر استفاده از باتری یا هرگونه لوازم جانبی (که مورد تایید شرکت سازنده موبایل نباشد.)
  • باز شدن و تعمیر گوشی توسط هر تعمیرکاری به غیر از تعمیرکاران شرکت گارانتی‌کننده
  • هرگونه خرابی ناشی از رفتار شخصی کاربر (مانند افتادن گوشی از دست یا نفوذ آب به داخل آن)
  • خرابی‌های ناشی از حوادثی مانند سیل و آتش‌سوزی

بیمه موبایل در این شرایط ارزش خود را نشان می‌دهد. با بیمه کردن گوشی، تمام موارد مذکور و سایر خطرات احتمالی تحت پوشش قرار می‌گیرند. بنابراین، گارانتی موبایل در بهترین حالت مکمل بیمه گوشی است و پس از بیمه کردن موبایلتان نگرانی خاصی برای اتفاقات خارج از گارانتی نخواهید داشت.

پوشش های بیمه موبایل؛بیمه گوشی شامل چه چیزهایی میشود؟

بیمه موبایل چه چیزهایی را شامل می‌شود؟

پوشش های بیمه موبایل

با بیمه کردن گوشی موبایل، اکثر خطراتی که تلفن‌ همراه شما را تهدید می‌کند، تحت پوشش قرار می‌گیرند. خطرات باقی مانده که تحت پوشش بیمه نیست، مواردی هستند که احتمال وقوع آنها بسیار پایین است.

خطرات تحت پوشش بیمه موبایل شامل موارد زیر است:

  • سرقت، دزدی، دستبرد و حوادث مرتبط با آنها
  • شکستگی یا ضربه خوردگی 
  • هر نوع آب خوردگی، نم‌زدگی، زنگ‌زدگی و رسوب زدگی 
  • نوسانات برق، اتصال کوتاه و القای الکتریکی
  • آتش سوزی، صاعقه و انفجار 
  • حوادث طبیعی نظیر طوفان، سیل و طغیان رودخانه، تگرگ و نشست زمین

استثنائات بیمه موبایل

در ادامه مقاله بیمه موبایل چیست، به بخش خسارات غیر قابل جبران توسط شرکت بیمه می‌رسیم. در هر بیمه‌نامه‌ای لیستی از استثنائات وجود دارد که ریسک بالایی دارند یا احتمال وقوع آن‌ها قابل پیش بینی نیست. این موارد معمولاً جزء پوشش‌های بیمه گوشی موبایل قرار نمی‌گیرند. برخی از استثنائات مهم بیمه گوشی در ادامه ذکر شده است:

  • وجود نواقص ذاتی تحت پوشش گارانتی 
  • عیوب نرم‌افزاری
  • خسارات وارد شده به کلیه لوازم جانبی نظیر کارت حافظه، شارژر، هندزفری و قلم هوشمند
  • خسارت‌های ایجاد شده بر اثر تعمیرات نامناسب
  • آسیب‌های ظاهری مانند خراشیدگی قاب‌گوشی، صفحه نمایشگر، لنز و دوربین
  • خسارات مرتبط با حذف اطلاعات ذخیره شده روی دستگاه
  • عملکرد دکمه اثر انگشت و فیس آی دی
  • خسارت ایجاد شده به گوشی‌های رجیستر نشده یا گوشی‌های با شماره سریال مخدوش

همان طور که مشاهده می‌کنید این اتفاقات یا به ندرت رخ می‌دهند یا هزینه جبران خسارت آن‌ها ناچیز است.

هزینه بیمه موبایل چه قدر است؟

برای محاسبه هزینه بیمه موبایل، کافی است برند، مدل و ارزش ریالی تلفن همراهتان را بدانید. سریع‌ترین راه استعلام قیمت، وارد کردن این مشخصات در صفحه بیمه موبایل بیمه دات کام است. اما به عنوان یک تخمین کلی، معمولاً مبلغ حق بیمه بین ۶ تا ۷ درصد ارزش روز گوشی است که برای یک سال پرداخت می‌شود. با این حال، موارد زیر می‌توانند در تعیین حق بیمه تأثیرگذار باشند:

  • کیفیت قطعات استفاده شده
  • میزان هماهنگی قطعات گوشی
  • امکاناتی نظیر ضد آب بودن

فرانشیز بیمه موبایل

در صنعت بیمه، فرانشیز بخشی از خسارت است که توسط خود بیمه‌گزار پرداخت می‌شود. میزان فرانشیز در هر رشته بیمه، با توجه به شرایط آن حوزه سنجیده می‌شود. در مورد بیمه گوشی هم فرانشیزها بر مبنای نوع خسارت وارده متفاوت است.

فرانشیز در بیمه موبایل به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • فرانشیز خسارات جزئی از زمان خرید بیمه‌نامه
  • فرانشیز خسارات کلی
  • فرانشیز سرقت یا شکست حرز 

برای آشنایی با جزئیات فرانشیز بیمه گوشی می‌توانید به صفحه بیمه موبایل بیمه دات کام مراجعه کنید.

نحوه محاسبه خسارت بیمه موبایل

نحوه محاسبه خسارت با توجه به نوع آسیب وارد شده به گوشی متفاوت است:

خسارات جزئی

شرکت بیمه پس از دریافت مدارک مورد نیاز، مانند قطعات و فاکتور مهر شده از طرف مراکز تعمیر معتمد، مبلغ خسارت را به شخص پرداخت می‌کند.

خسارات کلی

در صورت تأیید خسارت کلی از طرف تعمیرگاه‌های معتمد شرکت بیمه، شخص باید یک نامه مهر شده مبنی بر خسارت کلی از آن مرکز تعمیر دریافت کند. سپس، این نامه همراه جعبه دستگاه (به همراه محتویات آن) به شرکت بیمه تحویل داده شده و خسارت تعیین شده به ایشان پرداخت می‌شود.

خسارت سرقت

پس از ارائه‌ی مدارک قضایی لازم مبنی بر سرقت موبایل، شرکت بیمه پس از دریافت جعبه دستگاه (به همراه محتویات آن)، خسارت را به حساب شخص واریز می‌کند.

چگونه گوشی خود را بیمه کنیم؟

شما می‌توانید برای بیمه کردن گوشی موبایل خود، به صورت آنلاین اقدام کنید. مراحل خرید آنلاین بیمه موبایل در بیمه دات کام، کمتر از ۵ دقیقه زمان می‌برد. برای خرید بیمه گوشی کافی است، مراحل زیر را طی کنید:

۱- استعلام قیمت بیمه موبایل

با تلفن همراه خود وارد صفحه بیمه موبایل سایت بیمه دات کام شوید. در صفحه استعلام بیمه موبایل، برند، مدل و ارزش روز تلفن همراه خود را وارد کرده و روی دکمه «تأیید و جستجو» کلیک کنید.

استعلام قیمت بیمه موبایل بر اساس برند و مدل گوشی در سایت بیمه دات کام

نحوه خرید بیمه گوشی

در صفحه بعدی، لیستی از طرح‌های شرکت‌های مختلف به همراه قیمت آنها نمایش داده می‌شود. برای مشاهده پوشش‌های هر طرح، روی گزینه «جزئیات» کلیک کنید. بعد از مقایسه و انتخاب بیمه موبایل مورد نظرتان، بر روی دکمه «انتخاب بیمه» کلیک کرده و نحوه پرداخت را انتخاب کنید.

انتخاب شرکت بیمه گر موبایل از سایت بیمه دات کام

انتخاب شرکت بیمه گر موبایل از سایت بیمه دات کام

۲- تکمیل اطلاعات بیمه‌نامه

در این مرحله، باید اطلاعات تکمیلی را جهت نهایی سازی سفارش، تکمیل کنید. (اگر سابقه خرید بیمه از بیمه دات کام را دارید، وارد بخش بیمه گزاران سابق شوید.)

وارد کردن اطلاعات در سایت بیمه دات کام

درج اطلاعات بیمه نامه موبایل در سایت بیمه دات کام

 

سپس مشخصات دستگاه و گارانتی را وارد نمایید.

درج اطلاعات دستگاه برای تهیه بیمه گوشی الزامی است.

درج سریال و شرکت گارانتی گوشی برای بیمه موبایل در سایت بیمه دات کام

 

در نهایت آدرس محل سکونت خود را ثبت کنید. (اگر پیش از این در سایت آدرس ثبت‌شده دارید، می‌توانید آن را انتخاب کنید.)

درج آدرس محل سکونت برای بیمه موبایل در سایت بیمه دات کام

آموزش خرید بیمه گوشی

 

۳- تست سلامت موبایل

در ادامه، باید تست صفحه نمایش را پشت سر بگذارید. (برای انجام تست باید به مرورگر گوشی، اجازه‌ی دسترسی به دوربین را در سایت بیمه سامان بدهید.) اگر صفحه نمایش گوشی شما سالم باشد، با لمس کردن تمام نقاط صفحه نمایش، تست با موفقیت به پایان می‌رسد.

انجام تست سالم بودن صفحه لمسی گوشی برای بیمه موبایل در سایت بیمه دات کام

تست بیمه گوشی چیست؟

 

موفقیت تست سلامت صفحه نمایش برای بیمه موبایل در سایت بیمه دات کام

عبور موفقیت آمیز از تست سلامت گوشی موبایل در سایت بیمه دات کام

 

۴- تایید اطلاعات

اگر نکته خاصی در خصوص صدور بیمه‌نامه دارید، در قسمت توضیحات آن را ثبت کنید. سپس اطلاعات وارد شده را بررسی و تأیید کنید.

تایید نهایی مشخصات بیمه نامه موبایل در سایت بیمه دات کام

مراحل خرید و تایید نهایی بیمه موبایل از سایت بیمه دات کام

 

۵- پرداخت و صدور بیمه‌نامه

با پرداخت حق بیمه، بیمه‌نامه به صورت آنی صادر می‌شود.

پرداخت نهایی هزینه بیمه موبایل در سایت بیمه دات کام

تایید اطلاعات و پرداخت نهایی هزینه بیمه موبایل

 

مقایسه و خرید آنلاین بیمه موبایل در بیمه دات کام

بیمه دات کام یکی از قدیمی‌ترین سامانه‌های خرید اینترنتی بیمه‌نامه است. به دلیل نیاز کاربران به بیمه تلفن همراه در سالیان اخیر، این محصول نیز به خدمات سایت اضافه شده است. با تهیه بیمه موبایل از سامانه بیمه دات کام، امکان مقایسه آنلاین خدمات و قیمت شرکت‌های مختلف وجود دارد تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

پس از تهیه بیمه‌نامه، بیمه دات کام با پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، آماده خدمت رسانی به شما خواهد بود. همچنین می‌توانید پیش از نهایی کردن خرید خود، از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۳۷۲، برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید و با خاطری آسوده سفارش خود را نهایی کنید. اگر پس از مطالعه مقاله بیمه گوشی چیست، هنوز ابهامی دارید، آن را در قسمت دیدگاه‌ها درج کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت شما را راهنمایی می‌کنند.

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
مراقبت از گوشی
۲۲ آبان ۱۴۰۲ / بیمه موبایل / بیمه مهندسی

۸ ترفند کاربردی برای مراقبت از گوشی؛ چگونه طول عمر گوشی را افزایش دهیم؟

اتفاقاتی مانند شکستگی صفحه نمایش یا خرابی باتری، قابل پیش‌بینی نیستند. در صورت بروز این حوادث ناگهانی، هزینه‌ای که باید برای تعمیر گوشی پرداخت کنید قابل توجه است. در نتیجه اگر نگران عمر

جلوگیری از سرقت گوشی
۲۰ آبان ۱۴۰۲ / بیمه موبایل / بیمه مهندسی

روش های جلوگیری از سرقت گوشی؛ اقدامات قبل از سرقت موبایل که احتمالا نمی دانستید!

برای این که گوشی شما دزدیده شود، نیاز نیست در شرایط عجیبی قرار داشته باشید. زمانی که مشغول مکالمه، چک کردن پیام‌ها یا گشتن در شبکه‌های اجتماعی بدون توجه به اطراف خود هستید،

فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب

دیدگاه کاربران بیمه دات کام
person
یه ایرانی
۰۴ بهمن ۱۴۰۲

سلام من هنگام خرید گوشی از دیجی گوشیم رو بیمه کردم برگه یا چیزی برام نیومده از کجا باید بفهمم گوشیم بیمه شده

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۷ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    از طریق پشتیبانی سایتی که از آن بیمه را خریداری کرده اید موضوع را پیگیری کنید.

person
امیر
۱۱ دی ۱۴۰۲

کدوم بیمه بهترین بیمه برای ساعت هوشمند هست لطفا راهنمایی کنید و آیا کالایی بدون گارانتی باشه بیمه انجام میشه یا باید حتما گارانتی باشه؟ چون خیلیا گارانتی نمیکنن تا بیمه کنن.

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۲ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بیمه تجهیزات الکترونیک برخی شرکت ها برای ساعت هوشمند هم بیمه ارائه می دهند.

person
محمد
۰۶ دی ۱۴۰۲

خب اینجوری که هر کی میاد میگه گوشیمو دزد زده بعد یه گوشی جدید میگیره از بیمه

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    برای پرداخت خسارت سرقت گوشی باید مالکیت گوشی به بیمه مورد نظر انتقال یابد. بنابراین پس از اعلام سرقت در سامانه همیاب ۲۴، گوشی در صورت پیدا شدن در اختیار بیمه خواهد بود.

person
حسام شهیری
۱۷ آبان ۱۴۰۲

سلام
من امروز صبح گوشیمو توی مترو تئاتر شهر زدن. توی سامانه همیاب هنوز اعلام سرقت نکردم و کلانتری هم نرفتم
الان اگه بخوام بعد از سرقت گوشی رو بیمه کنم بیمه میفهمه که گوشیم رو دزدن یا نه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۰ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    شما باید با همون موبایلی که میخواید بیمه‌ش کنید خرید بیمه رو انجام بدید. یکی از مراحل خرید بیمه موبایل، تست سلامت صفحه نمایش گوشی هست که باید با همون موبایل تست رو انجام بدید.

عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید