۱۶ خرداد ۱۴۰۲

سرمایه گذاری در بیمه عمر: چرا و چگونه

یکی از بهترین و مهم ترین تصمیم های مالی سرمایه گذاری در بیمه عمر است. ما چند دلیل مهم برای سرمایه گذاری در بیمه عمر ارائه می دهیم و سپس خودتان قضاوت کنید که آیا سرمایه گذاری در آن گزینۀ خوبی خواهد بود یا خیر. بیمه عمر درواقع یک گام بزرگ برای حفاظت از آینده است. این نوع بیمه موضوع بسیار بحث برانگیزی است، اما اکثر گفته ها صرفاً بر اساس تصورات غلط است. در لیست زیر، ما دلایل مهم و قانع کننده ای برای این که چرا بیمه  یک گام ضروری است بیان می کنیم و هرگونه تصور غلط دربارۀ آن را آشکار می سازیم.

امنیت و تضمین

اولین چیزی که از مزایای بیمۀ عمر به ذهن شما می رسد، امنیت خانواده و عزیزانتان است. این قطعاً مهم ترین جنبه ای است که به شما مربوط می شود. با بیمه عمر، شما اطمینان دارید که در موقعیت های غیرمنتظره، خانواده تان امنیت کافی دارند.

مشکل بدهی

اگر بدهی ای دارید که هنوز هم باید پرداخت کنید، بیمۀ عمر این را تضمین می کند که بدهی های شما پرداخت می شود. هیچ کس مایل نیست خانوادۀ خود را در موقعیتی قرار دهد که مجبور باشند بدهی های به جا مانده از او را پرداخت کنند. بیمه عمر تضمین می کند که چنین اتفاقی نیفتد.اگر شما وام خانه، وام شخصی، وام اعتباری و یا وام خودرو دارید، می توانید سیاست های بیمه ای را که خریداری می کنید به گونه ای طراحی کنید که این بدهی ها و وام ها را بازپرداخت کند.

برنامه های بازنشستگی

در زمان بازنشستگی، ممکن است حقوق دریافتی شما از بیمه تامین اجتماعی، به دلیل تورم در سالیان آتی، مبلغ کمی باشد و در سال هایی که نیاز به آسایش دارید، پاسخگوی نیاز شما نباشد. بیمه زندگی این اطمینان را به شما می دهد که در زمان بازنشستگی، نسبت به مقدار سرمایه گذاری که انجام داده اید، درآمد مناسبی داشته باشید و هیچ گونه نگرانی از این بابت نداشته باشید.

برنامه های بلندمدت و رویاها

با استفاده از پول بیمه عمر خود می توانید به امیدها، رویاها و برنامه ریزی های طولانی مدتی که همیشه در سر می پروراندید جامۀ عمل بپوشانید. پس از بازنشستگی، می توانید یک کسب و کار کوچک آغاز کنید یا شاید خانۀ رویایی خود را در جایی که دوست دارید، بسازید. همچنین می توانید، با قرار دادن سیاست هایی بر شرایط بیمه عمر خود، در راستای دستیابی به اهداف بلندمدتتان سرمایه گذاری کنید.

تجارت امن

بیمه عمر، به غیر از تأمین نیازهای خانواده و حمایت از برنامه های شخصی شما، می تواند راهی عالی برای کسب و کار شما نیز باشد. انواع مختلفی از سیاست های بیمه ای مانند بیمه عمر مدت دار وجود دارد که برای مدت مشخصی، با توجه به شرایط تحت پوشش و تعیین شده، از شما محافظت می کند. در طول این مدت، هرگونه حادثه ای را که به شما زیان وارد کند، تحت پوشش قرار می دهد و خسارتتان را پرداخت می کند.

صرفه جویی در مالیات

یکی از دلایلی که بسیاری از مردم ترجیح می دهند در بیمه عمر سرمایه گذاری کنند، جنبه های صرفه جویی در مالیات آن است. صرف نظر از بیمه ای که تحت پوشش آن قرار گرفته‌اید، با استفاده از سیاست های مختلف بیمه، می توانید در پرداخت مالیات صرفه جویی کنید.

سپرده گذاری با سود زیاد

بیمه زندگی به شما کمک می کند تا از طریق سیاست های تعیین شده در بیمه خود، معامله ای با سود عالی داشته‌ باشید. در ایران، بیشتر افراد برای سرمایه گذاری بانک را انتخاب می کنند. در حالی که در کشورهای توسعه یافته، با توجه به این که می دانند سرمایه گذاری در بیمه های عمر ریسک کمتری دارد. بیمه عمر را گزینه بهتری می دانند؛ زیرا سرمایه جمع شده‌ در بیمه‌ها تحت پوشش بیمه جهانی قرار می گیرد. در صورت بروز مشکلاتی مثل جنگ، از بین نمی رود. به علاوه، چون سرمایه ای که در بیمه عمر می گذارید، قابل برداشت نیست.

این امکان فراهم می شود که همواره سود بیشتری به آن تعلق بگیرد و در زمان مقرر، سرمایه ای قابل توجه و کلان برایتان باشد. بازخرید این سرمایه می تواند شما را به تمام اهدافتان برساند. این در حالی است که در بانک، به دلیل امکان برداشت پول، ممکن است در طول زمان چیزی از سرمایه باقی نماند و سرمایه گذاری تان بی نتیجه بماند.

آرامش ذهنی

 شما نمی توانید از تراژدی های غیرمنتظرۀ زندگی اجتناب کنید. این که «چه اهدافی را دنبال می کنید؟»، «۲۰ سال دیگر در این لحظه کجای مسیر ایستاده اید؟» و «آیا در آینده زندگی شما از لحاظ مالی تأمین خواهد بود یا خیر؟» سؤالاتی است که باعث می شود برای آیندۀ خود نگران باشید. این نگرانی زمانی شدت می یابد که وضعیت اقتصادی و سیاسی جهان را متشنج می بینید. همین خود دلیلی قاطع برای این است که بیمۀ عمر و سرمایه گذاری را انتخاب کنید تا آینده ای روشن برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید.

 

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
مزایا و پوششهای بیمه عمر
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ / بیمه عمر

بیمه عمر چیست؟ مزایا و پوشش‌های بیمه عمر در ۱۴۰۳

بیمه عمر زیرمجموعه بیمه اشخاص محسوب می شود. بیمه عمر نوعی پس انداز، سرمایه گذاری بلندمدت با مزایای مناسب، پشتیبان مالی برای خانواده و همه افراد دوراندیشی است که امروز سکه‌ای کنار گذاشته و فردا کوزه ها سود می برند و آینده آسوده‌ای را تجربه کنند.

بیمه عمر ایران
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / بیمه عمر

بیمه عمر ایران: راهنمای دقیق پوشش‌ها و طرح‌های بیمه زندگی ایران

با خرید بیمه عمر ایران می‌توانید علاوه بر بهره بردن از پوشش‌های آن، یک سرمایه‌گذاری بسیار مطمئن با پرداخت حق بیمه های ماهانه ناچیز، سرمایه بسیار ارزشمند برای خود و عزیزان خود به جای بگذارید.

فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب
عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید