۱۸ فروردین ۱۴۰۳

جزییات قوانین جدید بیمه شخص ثالث (آخرین به روز رسانی بهار ۱۴۰۳)

بیمه شخص ثالث بیمه‌ای اجباری است و هر شخصی که اتومبیل یا وسیله نقلیه دارد باید نسبت به بیمه کردن آن اقدام نماید. بهتر است قبل از بیمه کردن وسیله نقلیه خود قوانین بیمه شخص ثالث را مطالعه نموده و با اطلاعات صحیح، این کار را انجام دهید. با توجه به افزایش نرخ دیه اعلام شده توسط قوه قضاییه، در سال ۱۴۰۳ حق بیمه شخص ثالث نیز ۳۵.۵ درصد افزایش یافت. به این ترتیب حداقل و حداکثر پوشش مالی بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۳ برابر با ۴۰ و ۸۰۰ میلیون تومان تعیین شد. لازم است بدانید که حق بیمه شخص ثالث با توجه به دیه کامل انسان در ماه‌های حرام که برابر با ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است، تعیین می‌شود. هرآنچه در این راهنما ذکر شده است، منعکس کننده‌ی الزامات مندرج در قوانین بیمه شخص ثالث است. در صورت عدم رعایت این قوانین، ممکن است پلیس یا مأموران، خودروی شما را اعمال قانون کنند. قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۱ توسط بیمه مرکزی و سایر مراجع مربوط تصویب شده است که در ادامه این قوانین را برای شما شرح می‌دهیم.

تمدید بیمه شخص ثالث با بهترین قیمت

معمولاً در طول سال، حداقل یک بار طرح بخشودگی جرایم اجرا می‌شود. آخرین طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۲ از تاریخ ۱۲ بهمن تا ۱۱ اسفند برای کلیه وسایل نقلیه و تا ۲۹ اسفند ماه برای موتورسیکلت‌ها اجرایی شد. تمامی شرکت‌های بیمه موظف به پیروی از قانون بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه مرکزی هستند. طرح بخشودگی بهترین زمان برای تمدید و خرید بیمه‌نامه است. 

استعلام بیمه شخص ثالث

بخشنامه جدید بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۳ در رابطه با دیه

مجید مشعلچی، قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی با توجه به رشد ۳۳.۳ درصدی نرخ دیه برای سال ۱۴۰۳،  پوشش‌های بیمه شخص ثالث را به شرح زیر اعلام کرد:

  • پوشش جانی بیمه شخص ثالث برابر با ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان
  • پوشش حوادث راننده برابر با ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان
  • حداقل پوشش مالی برابر با ۴۰ میلیون تومان
  • حداکثر این پوشش برابر با ۸۰۰ میلیون خواهد بود. (برای اطلاع بیشتر در مورد افزایش سقف پوشش مالی، مقاله بیمه مازاد شخص ثالث را مطالعه کنید.)

برای درک بیشتر این موضوع می‌توان گفت:

بر اساس بخشنامه بیمه رانندگان ۱۴۰۱، اگر راننده مقصر در یک تصادف رانندگی دچار آسیب بدنی شود، توانایی این را دارد که از بیمه شخص ثالث خسارت دریافت کند. این خسارت از محل بیمه شخص ثالث برای راننده مقصر،به اندازه‌ی دیه در ماه‌های غیر حرام بوده و با صدور بیمه شخص ثالث، راننده مقصر هم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد قیمت بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ حتما مقاله مرتبط با آن را مطالعه نمایید و از نرخ پایه حق بیمه برای وسایل نقلیه مختلف آگاه شوید.

دقت داشته باشید که شما نیازی به تغییر بیمه در شروع سال و با توجه به افزایش نرخ دیه ندارید؛ اما برای افزایش پوشش مالی نیاز است که الحاقیه بیمه شخص ثالث بگیرید.

قانون بیمه شخص ثالث و حوادث راننده

چند سالی است که در قوانین بیمه شخص ثالث جدید، خود راننده مقصر هم تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد؛ البته در صورتی که نوع خسارت، جانی باشد. بیمه حوادث راننده یک پوشش جداگانه نیست و با خرید بیمه ثالث تمام رانندگان از این پوشش بهره‌مند خواهند شد. اگر در تصادفی راننده مقصر فوت کند، این بیمه‌نامه غرامت فوت را بر اساس دیه در ماه غیر حرام پرداخت به خانواده او پرداخت می‌کند.

قانون بیمه جدید در مورد برابری دیه بانوان و آقایان

یکی از قوانین مهمی که باید در رابطه با بیمه شخص ثالث بدانید این است که پرداخت دیه و خسارت جانی جنسیت نمی‌شناسد! مرد باشید یا زن فرقی ندارد در هر صورت تفاوتی بین مبلغ دیه بانوان و آقایان نخواهد بود و هر شخصی که در تصادف آسیب می‌بیند یا فوت ‌کند، دیه برابری را دریافت می‌کند.

قوانین بیمه شخص ثالث تاکسی

یکی از شرایط بیمه شخص ثالث در قیمت گذاری، کاربری خودرو است. ماشین‌هایی که با کاربری تاکسی، به نسبت سایر وسایل نقلیه زمان بیشتری را در حال رفت و آمد هستند که همین موضوع احتمال وقوع حادثه را افزایش می‌دهد. متقابلاً ریسک بیمه‌گر برای ارائه بیمه شخص ثالث نیز بیشتر می‌شود؛ پس باید برای جلوگیری از ضررهای احتمالی، شرایط بیمه ماشین هایی با کاربری تاکسی را تغییر دهد. بر اساس قوانین بیمه شخص ثالث خودرو، قیمت این بیمه‌نامه برای تاکسی‌های درون شهری با ۱۰% و برای تاکسی‌های برون شهری با ۲۰% افزایش قیمت همراه است.

قانون بیمه شخص ثالث در مورد صحنه سازی تصادف و اعمال متقلبانه

بر اساس ماده ۶۱ قانون بیمه شخص ثالث، هر فردی که با انجام اعمال متقلبانه مانند صحنه‌سازی تصادف، تعویض خودرو یا ایجاد تصادف عمدی اقدام به دریافت خسارت نماید، مجازات خواهد شد. مجازات انجام متقلبانه بر اساس قانون بیمه شخص ثالث حبس تعزیری درجه ۶ و جزای نقدی معادل دو برابر وجه دریافتی توسط فرد متخلف است. لازم است بدانید که شروع به جرم مندرج در این ماده علاوه بر مجازات تعیین شده برای شروع جرم در قانون مجازات اسلامی نیز دارای مجازات جزای نقدی درجه ۵ است.

بخشنامه قانون جدید بیمه شخص ثالث ۱۴۰۲ + قوانین

رونمایی از قانون جدید بیمه شخص ثالث که تغییرات زیادی را در قالب کاری خود اعمال نموده و قصد دارد کلید واژه‌ی اصلی این مقاله شود و به شما قوانینش را دیکته کند:

این تغییرات را می‌خوانید:

  1. از تغییرات بسیار چشمگیر این قوانین می‌توان به قانون جدید انتقال بیمه شخص ثالث و اضافه شدن اطلاعات گواهینامه به این بیمه‌نامه اشاره کرد! در واقع بیمه‌گزار می‌بایست در زمان خرید، اطلاعات راننده را در بیمه‌نامه ثبت کند. برای دانستن نکات کامل انتقال بیمه ثالث به دیگران، این مقاله را مطالعه کنید.
  2. طبق قانون جدید انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث، در زمان خرید و فروش خودرو به هیچ عنوان نمی‌توانید تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث را به مالک جدید منتقل کنید. تخفیف بیمه شخص ثالث از سال ۱۴۰۰، راننده محور شد و بر این اساس،تخفیف عدم خسارت تنها قابلیت انتقال به اعضای درجه یک خانواده، یعنی پدر، مادر، همسر و فرزندان را دارد.
  3. قانون جدید در راستای راننده محور شدن صورت گرفته است و برای افرادی که قانون را رعایت کرده و خسارتی وارد نمی‌کنند، مناسب بوده و می‌توانند تخفیفات خود را حفظ کنند.
  4. برای حفط این تخفیفات طبق قانون،باید اطلاعاتی همچون سند خوردو، پلاک و بیمه شخص ثالث همگی به نام یک شخص باشد.

نکته ای با اهمیت:

حال بیاییم و فرض کنیم وضعیت اقتصادی فرد را درمانده نکرده و وی صاحب دو خودرو باشد،همچنین پلاک و خودرو نیز به نام خود فرد باشد، در این صورت تکلیف چیست؟

من باب این سوال می‌توان گفت: در این حالت مالک خودرو می‌تواند تخفیف یکی از خودرو ها را به دیگر خودروی خویش منتقل کند.در چنین حالتی رویدادی را مشاهده خواهد کرد که در آن تخفیف بیشتر برای خودرو در نظر گرفته شده و در واقع تخفیفات زیر بال و پر خودرو را می‌گیرد!

قانون جدید صدور کارت سوخت و سهمیه بنزین در صورت داشتن بیمه شخص ثالث

با توجه به خبری که در روز ۲۵ تیر ۱۴۰۲ اعلام شد و مطابق ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث، از این تاریخ به بعد، صدور کارت و سهمیه سوخت برای وسایل نقلیه، منوط به داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث است. از طرفی با توجه به تاثیر و اهمیت وسایل نقلیه سنگین و نقشی که این وسایل در جابجایی مسافر، بار و حوادث رانندگی دارند، ضرورت داشتن بیمه نامه شخص ثالث، برای این گروه بیش از سایرین است.

صدور کارت سوخت و تخصیص سهمیه بنزین به شرط داشتن بیمه شخص ثالث

در مورد ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث باید به موارد زیر توجه کنید:

  • قانون جدید در مورد بیمه‌نامه شخص ثالث به این معنا است که، برای وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث، صدور کارت سوخت و سهمیه بنزین، ممنوع است.
  • در سال گذشته، بیش از ۱۷ هزار وسیله نقلیه سنگین، فاقد بیمه شخص ثالث، گزارش شده‌اند. به این دسته از رانندگان و مالکان به صورت جدی اعلام شد که، اگر در یک بازه یک ماهه اقدام به خرید بیمه شخص ثالث نکنند، کارت سوخت این وسایل نقلیه غیرفعال خواهد شد.
  • سهیمه سوخت برای خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها نیز، در صورت نداشتن بیمه‌نامه شخص ثالث، قطع خواهد شد.

صدور بیمه نامه شخص ثالث به شرط پرداخت عوارض آزادراهی

در ۱۷ تیر ۱۴۰۲، قانون جدیدی برای صدور بیمه‌نامه شخص ثالث وضع شد. بر اساس این قانون صدور بیمه‌نامه شخص ثالث به شرط پرداخت عوارض آزادراهی است. این قانون برای این وضع شده است که، بیمه مرکزی در وصول آزادراهی و بزرگ‌راهی کمک کند. در صورت پرداخت نکردن عوارض آزادراهی، کد یکتای بیمه‌نامه در سامانه سنهاب صادر نمی‌شود و بیمه‌نامه خریداری شده فاقد اعتبار است.

عدم صدور کارت سوخت خودروهای گازوئیل‌سوز بدون بیمه شخص ثالث

 

براساس گفته‌های معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور که در روز ۹ مهر ۱۴۰۲ منتشر شده‌است؛ بیمه شخص ثالث خودروهای نفت‌گازسوز به صورت مستمر مورد بررسی قرار می‌گیرد و تخصیص سهمیه نفت گاز منوط به دارا بودن بیمه‌نامه شخص ثالث است.

در همین راستا مطابق ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف است از صدور هرگونه کارت سوخت و تخصیص سهمیه سوخت برای وسایل نقلیه گازوئیل‌سوز فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث جلوگیری کند.

لازم است بدانید که با توجه به اهمیت خاص خودروهای سنگین، مرحله اول اجرای این ماده قانونی به خودروهای نفت گازسوز (گازوئیل‌سوز) اختصاص یافته و در همین راستا ۴۰ هزار خودرو نفت گازسوز فاقد بیمه شناسایی و کارت سوخت آن‌ها وارد لیست خاکستری سامانه هوشمند سوخت و غیرفعال شد.

قانون جدید ثبت اطلاعات گواهینامه در بیمه شخص ثالث

هنگام خرید بیمه شخص ثالث احتمالاً این سوال که آیا برای بیمه ماشین گواهینامه لازم است یا خیر، برای خیلی‌ها مطرح می‌شود. اگر ابتدای این مقاله را خوانده باشید، به این موضوع اشاره کردیم که در قوانین بیمه شخص ثالث که اخیرا بیمه مرکزی به روز رسانی کرده است، می‌بایست اطلاعات گواهینامه به طور کامل ثبت شود. براساس این قانون، زمان خرید بیمه شخص ثالث، می‌بایست به این نکته توجه کنید که بیمه‌گر اطلاعات گواهینامه‌تان را در بیمه‌نامه ثبت نماید تا بعدها دچار مشکل نشوید.در واقع این قانون به منظور شخصی سازی (راننده محور کردن) بیمه شخص ثالث صورت می‌گیرد.

افزودن اطلاعات گواهینامه رانندگی به بیمه شخص ثالث

این عمل به این خاطر صورت می‌گیرد تا تخفیف عدم خسارت برای همه رانندگان محاسبه شود. در صورت بروز هرگونه تصادف و خسارات احتمالی تنها راننده‌ی مقصر اعمال قانون می‌گردد.

 همان طور که می‌دانید، رانندگی بدون گواهی نامه در قانون جرم محسوب می‌شود. همچنین بیمه‌نامه شخص ثالث برای افراد فاقد گواهی نامه هیچ خساراتی را جبران نمی‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، می‌توانید مقاله رانندگی بدون گواهی نامه را مطالعه نمایید.

پیامک جدید معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در روز ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در پیامکی قانون جدید در مورد بیمه شخص ثالث را اعلام کرد. براساس این قانون در صورت بروز حادثه با وسیله نقلیه موتوری فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث، علاوه بر پرداخت خسارت، مالک به پرداخت جزای نقدی تا ۲۰ درصد مجموع خسارت بدنی وارده ملزم خواهد شد.

متن پیام به صورت مستقیم حاوی این متن است: «در صورت بروز حادثه با وسیله نقلیه موتوری فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث، علاوه بر پرداخت خسارت، مالک به پرداخت جزای نقدی تا ۲۰ درصد مجموع خسارت بدنی وارده ملزم خواهد شد. ارائه خدمات نقل و انتقال، اخذ کارت سوخت، همکاری با موسسات حمل و نقل بار و مسافر، به این قبیل وسایل نقلیه ممنوع است.»

همان‌طور که می‌دانید بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری برای وسایل نقلیه موتوری است. تمامی افرادی که تاریخ بیمه شخص ثالث وسیله نقلیه آن‌ها منقضی شده‌ است یا بیمه شخص ثالث ندارند بهتر است هر چه سریع‌تر نسبت به تهیه و خرید بیمه شخص ثالث اقدام کنند.

هیچ تفاوتی در پرداخت خسارت ایجاد نمی‌شود!

فرض کنید اطلاعات گواهی‌نامه شما ثبت شده باشد و زمانی تصادف رخ دهد که خودروی شما دست فرد دیگری باشد؛ بیمه شخص ثالث، برای راننده غیر مالک هیچ تفاوتی در پرداخت خسارت قائل نیست و آن را به صورت کامل پرداخت می‌کند. این قانون وارد شده صرفا برای همان موضوع راننده محور شدن یا شخصی سازی تخفیفات بیمه شخص ثالث وضع شده است.

تخفیف پلکانی بیمه ثالث

رانندگان به قانون قبلی تخفیف بیمه شخص ثالث معترض بودند!!! حال چرا؟ مدتی پیش رانندگان معترض بودند که چرا باید با یک خسارت تمامی تخفیفاتشان را از دست بدهند؟ یعنی برای یک اشتباه این همه تاوان دارد؟ این عدالت است؟ خبرخوشی در تغییرات جدید قوانین بیمه شخص ثالث داریم:

مشکل گفته شده که باعث سروصدای رانندگان شده بود، قانون جدید رنگ سپید صلح را به تن کرده و اعلام همکاری با رانندگان را از سر می‌دهد! براساس این قانون میزان تخفیف عدم خسارت به ازای هر ۷ سال ۵٪ تعیین شده و حداکثر تا ۷۰٪ برای سال چهاردهم افزایش می‌یابد.

راهنمای کامل بیمه شخص ثالث را در این مقاله بخوانید: بیمه شخص ثالث چیست؟

در صورت بروز خسارت‌ها نیز خفیفات به صورت پلکانی و در چند مرحله کسر خواهد شد؛ در حقیقت کسر پلکانی تخفیف بستگی به تعداد خسارت دارد. برای یک بار خسارت جانی ۳۰درصد، دو بار خسارت جانی ۷۰ درصد و برای سه بار و بیشتر ۱۰۰ تخفیف را از دست خواهید داد. همچنین برای یک بار خسارت مالی ۲۰ درصد. دو بار خسارت مالی ۳۰ درصد و سه بار و بیشتر ۴۰ درصد از تخفیفات را از دست خواهید داد.

 

استعلام بیمه شخص ثالث

قانون جدید بیمه راننده مقصر بدون گواهینامه

در صورتی که راننده‌ای در تصادف مقصر شناخته شود و گواهینامه نداشته باشد، خسارت مالی و جانی فرد زیان‌دیده از سمت بیمه پرداخت خواهد شد. البته از آنجا که فرد بدون گواهینامه بوده، تمامی خسارت از فرد مقصر دریافت خواهد شد. به عبارتی هیچ خسارتی از سمت حق بیمه او پرداخت نخواهد شد. همچنین امکان پرداخت قسطی برای فرد خاطی وجود دارد. البته این جدا از مشکلات حقوقی و قضایی است که فرد متخلف با آن‌ها مواجه می‌شود. جریمه این افراد تا ۵ سال حبس و انتقال خودرو یا موتور به پارکینگ است.

مسئله دیگر اینکه در صورت خسارت جانی به فرد ثالث و فوت وی، قتل عمد تلقی شده و طبق قانون با او برخورد خواهد شد. بر اساس قانون جدید بیمه راننده مقصر بدون گواهینامه، اگر علت تصادف از سمت او نباشد، حتی اگر گواهینامه هم نداشته باشد، مقصر نخواهد بود. نکته دیگر اینکه بیمه هیچ‌گونه خسارتی بابت آسیب‌های جانی به راننده مقصر بدون گواهینامه را پرداخت نخواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مجازات رانندگی بدون گواهینامه به این مقاله مراجعه کنید.

اما اگر راننده مقصر باشد و گواهینامه خود را تمدید نکرده باشد چه اتفاقی می‌افتد؟ در چنین شرایطی بیمه شخص ثالث راننده مقصر موظف است خسارت او را مانند حالت عادی پرداخت کند. تنها تفاوتی که در این حالت وجود دارد، جریمه برای راننده مقصر است. افرادی که در زمان مناسب برای تمدید گواهینامه خود اقدامی نمی‌کنند، در چنین شرایطی گرفتار جریمه می‌شوند.

قانون بیمه شخص ثالث در حالت غیر طبیعی

بر اساس قوانین، استفاده از مشروبات الکی خارج از عرف جامعه است. در صورتی که شخصی در هنگام رانندگی از مشروبات الکی استفاده کرده باشد، طبق قوانین بیمه شخص ثالث، خساراتی جانی یا مالی که به افراد دیگر وارد می‌کند بر عهده‌ی خودش است. با این حال، بیمه شخص ثالث در حالت مستی هم بیمه‌گزار را تنها نمی‌گذارد؛ در چنین شرایطی بیمه‌گر ثالث خسارات راننده مقصر را پرداخت می‌کند اما خودش به صورت نقد یا اقساط آن را از بیمه‌گزار طلب می‌کند. مجازات رانندگی در حالت مستی جریمه نقدی و شلاق حدی است؛ در صورتی که راننده مقصر موجب فوت اشخاص ثالث شود، امکان دارد راننده بین ۱ تا ۵ سال از داشتن گواهینامه محروم شود.

قانون بیمه شخص ثالث ماشین های غیر متعارف

قانون خودروی نامتعارف که در سال ۹۵ تصویب شد را به خاطر دارید؟ اگر یادتان باشد این قانون به منظور جبران کردن هزینه‌های خسارت خودروهای لوکس وضع شد که در آن دو نوع خودروی متعارف و نامتعارف قرار داشت. خودروی متعارف در حقیقت به خودرویی است که قیمت آن با نصف قیمت دیه در ماه حرام یا برابر با سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث باشد. حال در سال ۱۴۰۳ این مقدار برابر با ۸۰۰ میلیون تومان است. مطالعه مقالات خسارت خودرو نامتعارف و خسارت خودروی متعارف برای آشنایی بیشتر توصیه می‌شود.

در چند سال قبل اگر بیشترین حد تعهدات مالی راننده مقصر از مقدار خسارت بالاتر می‌زد، بیمه همان مقدار را پرداخت می‌کرد. لیکن امسال، در قوانین بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ مقدار خسارت تا سقف تعهدات بیمه شخص ثالث راننده مقصر پرداخت می‌شود و بقیه هزینه‌ها را باید بیمه بدنه راننده‌ی متضرر پرداخت کند.

مناطق آزاد و قوانین بیمه شخص ثالث در تصادف

با توجه به اینکه خیلی از خودروهایی که در مناطق آزاد تردد دارند از نوع نامتعارف هستند، قانون حق بیمه ثالث در این مناطق متفاوت است. همان‌طور که گفتیم خودروهای بالای ۸۰۰ میلیون تومان به عنوان ماشین نامتعارف محسوب می‌شوند. این ماشین‌ها معمولاً قطعات گران قیمت‌تری نسبت به خودروهای متعارف دارند؛ پس با یک تصادف کوچک هزینه زیادی صرف تعمیر آنها می‌شود. از این رو قیمت بیمه شخص ثالث در مناطق آزاد ۳۰% گران‌تر از سایر مناطق است.

قانون دریافت خسارت بدون کروکی

بر اساس قانون بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه باید خسارات مالی کمتر از حداقل پوشش بیمه ثالث را بدون کروکی پرداخت کنند. با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۳ حداقل پوشش مالی ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، برای دریافت هزینه خسارت‌هایی که کمتر این مبلغ باشند، نیازی به رسم کروکی توسط افسر پلیس نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم مقاله خسارت بدون کروکی را مطالعه کنید.

قوانین بیمه شخص ثالث در سال 1403

فرانشیز بیمه شخص ثالث

فرانشیز واژه‌ای است که در صنعت بیمه زیاد با آن برخورد خواهید داشت. در تمامی رشته بیمه‌ها، تمامی خسارت‌ها توسط شرکت بیمه‌گر جبران نمی‌شود و بخشی از آن بر عهده بیمه‌گزار است. دلیل اجرای این قانون، ترغیب بیمه‌گزاران به رعایت بیشتر قوانین و نکات ایمنی است. در بیمه شخص ثالث نیز مبلغی به عنوان فرانشیز در نظر گرفته می‌شود تا رانندگان با احتیاط بیشتری در خیابان‌ها تردد کنند. فرانشیز بیمه ثالث برای تصادف اول برابر با ۲.۵ درصد، تصادف دوم ۵ درصد و تصادف سوم ۱۰ درصد در نظر گرفته شده‌است.

جریمه دیرکرد تمدید بیمه ماشین

از آنجایی که بیمه ثالث برای تمامی وسایل نقلیه زمینی موتوری اجباری است، در صورتی که خودرویی این بیمه را نداشته باشد، مشمول جریمه می‌شود. میزان این جریمه با توجه به قیمت پایه بیمه‌نامه در همان سال، به صورت روزانه محاسبه می‌شود. برای برآورد این هزینه، کافی است حق بیمه پایه را تقسیم بر ۳۶۵ کنید تا به میزان جریمه هر روز تأخیر برسید.

بخشودگی جرایم دیرکرد

ثبت جریمه دیرکرد از قوانین بیمه شخص ثالث است؛ اما با توجه به اهمیت بالای این بیمه‌نامه، بیمه مرکزی هر سال تاریخی طرحی را تحت عنوان بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث اجرا می‌کند. در صورتی که فردی هنگام اجرای این طرح اقدام به خرید بیمه شخص ثالث کند، جرایم دیرکرد او (در صورت وجود) محاسبه نمی‌شود. از آنجا که این قانون از سوی بیمه مرکزی اعلام می‌شود، تمامی شرکت‌ها موظف به اجرای آن هستند. آخرین طرح بخشودگی بیمه شخص ثالث مربوط به سال ۱۴۰۲ می‌شود. در صورت اعلام مجدد طرح بخشودگی توسط بیمه مرکزی حتما در مجله بیمه اطلاع رسانی‌های لازم انجام خواهد گرفت.

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث با قانون جدید

با توجه به تغییراتی که در قوانین بیمه شخص ثالث رخ داده‌است بهترین روش برای خرید این بیمه استفاده می‌شود استفاده از پلتفرم‌های خرید آنلاین بیمه مثل بیمه دات کام است. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه استعلام بیمه شخص ثالث، به راحتی قیمت و پوشش بیمه شخص ثالث را از شرکت‌های بیمه‌گر مختلف مقایسه نمایید. این وب سایت قوانین جدید بیمه شخص ثالث را در فرایند خرید بیمه شخص ثالث لحاظ کرده است. شما می‌توانید هنگام خرید بیمه شخص ثالث، از راهنمایی مشاوران بیمه دات کام نیز بهره گرفته و بهترین بیمه متناسب با شرایط خود را تهیه نمایید.

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ / بدهی خودرو / مقالات بیمه شخص ثالث

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟ (فروردین ۱۴۰۳)

جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور چگونه بخشیده می‌شود؟چه زمانی این جریمه ها مورد بخشش قرار می‌گیرند؟ برای آگاهی کامل خواندن این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین پکیج بیمه شخص ثالث و بدنه ماشین
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ / مقالات بیمه بدنه / مقالات بیمه شخص ثالث

بهترین پکیج بیمه شخص ثالث و بدنه برای ماشین توسط کدام شرکت ارائه می‌شود؟

برای تهیه بهترین پکیج بیمه شخص ثالث و بدنه برای ماشین، نیاز است سقف تعهدات هر دو بیمه‌نامه را در نظر گرفت؛ بهترین پکیج بیمه خودرو را در این مقاله بیابید.

فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب

دیدگاه کاربران بیمه دات کام
person
مهدی
۳۰ آذر ۱۴۰۲

ببخشید یه سوال برا اینکه میگن تا تعهد بیمه نامه ماشین از مقصر کسر میشود و مابقی از بیمه بدنه فرد متضرر پرداخت میشود
دو تا سوال داشتم اینکه من همیشه کمترین حد رو انتخاب میکنم و هزینه کمتری پرداخت میکنم چرا سقف تعهد بالاتر بردارم؟
سوال بعدیم اگر متضرر بیمه بدنه نداشته باشه چی؟
یعنی اونجاست که سقف تعهد مهمه

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۳ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    سقف تعهد بالاتر یعنی بیمه خسارات بالاتری رو پوشش میده. با سقف تعهد پایین، باقی مانده خسارت را خود شما باید پرداخت کنید.
    اگر متضرر بیمه بدنه نداشته باشد باید خسارات وارد بر ماشین خود را شخصا پرداخت کند.

person
امین
۱۵ آذر ۱۴۰۲

سلام آیا افت قیمت خودرو آسیب دیده شامل خسارات وارده به شخص ثالث محسوب میشه و بیمه شخص ثالث پرداخت میکنه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    افت قیمت خودرو از پوشش های بیمه بدنه است.

person
امید
۱۵ آذر ۱۴۰۲

سلام آیا افت قیمت خودرو هم جزو خسارتی که بیمه باید پرداخت کنه محسوب میشه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز. بیمه شخص ثالث خسارت افت قیمت خودرو را پرداخت نمی کند.

person
عباس
۱۵ آذر ۱۴۰۲

آیا بیمه شخص ثالث میتواند به راننده مقصر که از زانو دچار شکستگی شده است به علت مصرف متادن دیه پرداخت ننماید

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۵ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    پوشش حوادث راننده شخص ثالث فقط خسارات جانی ناشی از فوت، نقص عضو و خدمات بیمارستانی را جبران می‌کند.

    person
    امید
    ۱۵ آذر ۱۴۰۲

    منظورم بیمه شخص ثالث هست

person
میلاد
۰۶ آذر ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر
اگر من برای خسارت از بیمه استفاده کنم برای تمدید بیمه از من خسارت میگیره و کل تخفیف ها ازبین میره؟!!

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۷ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بیمه شخص ثالث خسارات جانی بیمه گزار و خسارات مالی و جانی اشخاص ثالث را جبران می کند. در صورت استفاده از بیمه درصدی از تخفیفات کاهش می یابد.

person
محمد
۳۰ آبان ۱۴۰۲

سلام برادر من تصادف کرده اما گواهینامه را یکماهه که گرفته مقصر هم بوده بیمه ایراد نمیگیره؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    در صورتی که تصادف در محیط شهری باشد خیر.

person
فاطمه
۱۳ آبان ۱۴۰۲

سلام… فرانشیز در بیمه آتش سوزی مسکونی و غیر صنعتی چقدر است؟ این فرانشیز بیمه ثالث که نوشتید در همه شرکت های بیمه همین درصد هست و یکسانه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۴ آبان ۱۴۰۲

    سلام. میزان فرانشیز در بیمه های مختلف با هم تفاوت دارد.

person
Mamad_seyed
۰۸ آبان ۱۴۰۲

سلام خسته نباشید من سال پیش یک دستگاه خودرو خریداری کردم و بعد از تعویض پلاک با بیمه ای که از قبل رو ماشین بود تصادف کرده و خسارت از بیمه گرفتم و امسال که بیمه کردم درصد خسارت ثالث برام ۰ درصد شده بود.سوالم اینکه که امسال که بیمه کردم و تصادفی هم نداشتم برایی سال دیگه بخوام تمدید کنم اون ۵ درصد تخفیف بر میگرده یا باید چند سال بگذره.

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۸ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز. بله در صورتی که در سال جاری از بیمه استفاده نکنید تخفیف عدم خسارت به شما تعلق می گیرد.

person
حسین
۳۰ مهر ۱۴۰۲

درود محدودیت برون شهری یک ساله چه تاثیری روی بیمه داره؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ آبان ۱۴۰۲

    سلام. در صورتی که در مدت یکساله مذکور حادثه ای در خارج از شهر اتفاق بیفتد بیمه مسئولیت جبران خسارت را به عهده نمی گیرد.

person
سامی.
۲۹ مهر ۱۴۰۲

سلام.بنده طی تصادف ک تو جاده داشتم ک منجر به چپ شدنم شده.روند دادگاه یکم طول کشید تعهدات خسارت مالی مقصر ۲۰ میلیون بود ماشین من ۴۳ میلیون خسارت دیده ولی طی روند دادگاه بیمه مقصر تمام شد ک با تمدید بیمه خسارت مالیشو بالا برده.ایا خسارت من از بیمه قبلی میده باقیشو از جیبش.یا بیمه جدیدش لحاظ میشه.؟ممنون میشم پاسخ بدین.

    person
    نویسنده بیمه
    ۳۰ مهر ۱۴۰۲

    سلام. خسارت شما را با همان بیمه ای که در زمان تصادف داشتند باید پرداخت کنند. باقی مانده آن را نیز باید خودشان پرداخت نمایند.

person
BlackPanter
۲۴ مهر ۱۴۰۲

میخام بدونم وقتی ماشینی فروخته میشه و بیمه نداره،فروشنده باید چقدر از بیمه رو به خریدار بده،یا اصلا نباید چیزی بده

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۵ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    فروشنده می تواند بیمه را به خریدار انتقال ندهد. باید بیمه شخص ثالث را خریداری نمایید.

person
BlackPanter
۲۴ مهر ۱۴۰۲

باسلام
چند روزه که یه پراید خریدم در مهرماه،ولی بیمه ماشین تا خرداد ماه بوده،یعنی الان ۴ماهه گذشته،حالا من خریدم،ایشون باید فقط جریمه دیر کرد بیمه رو بده،الان من بخام بیمه کنم کل بیمه یکسال پای خودمه،نباید نصف بیمه رو فروشنده پرداخت کنه بمن

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۵ مهر ۱۴۰۲

    سلام خیر دوست عزیز
    باید خودتان بیمه شخص ثالث را خریداری می کردید.

person
رضامرکی
۱۰ مهر ۱۴۰۲

سلام
چراتخفیف بیمه شخص ثالث به جای پلاک روی کدملی اعمال نمیشه تاهیچ کس متضررنشودبعدش انتقال تخفیف هم باکدملی راحتتره .الان همه چی باکدملی کنترل میشه چراماازدنیا همیشه عقبیم.

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۰ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    این قوانین را بیمه مرکزی اعلام می کند و شرکت ها اختیاری در این مورد ندارند.

person
من
۰۶ مهر ۱۴۰۲

سلام برای راننده مقصر دیه طبق سقف تعهد بیمه نامه پرداخت میشه ؟ یا به نرح سال تصادف

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۸ مهر ۱۴۰۲

    سلام. دیه راننده مقصر براساس میزان دیه در ماه های غیرحرام پرداخت می شود. این میزان در سال ۱۴۰۲ برابر ۹۰۰ میلیون تومان است.

person
من
۰۶ مهر ۱۴۰۲

سلام برای راننده مقصر دیه طبق سقف تعهد بیمه نامه پرداخت میشه ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۸ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    دیه راننده مقصر براساس دیه در ماه های غیرحرام و برابر با ۹۰۰ میلیون تومان است.

      person
      مهدی ابی
      ۱۰ دی ۱۴۰۲

      با سلام پدرم در سال ۱۴۰۲ درماه حرام تصادف کرده ودر این حادثه فوت و مقصر حادثه شده بیمه نامه پدرم در سال ۱۴۰۱ صادرشده و الحاقیه هم برای سال ۱۴۰۲ برای بیمه نامه اش نگرفته بوده مبلغ خسارات حوادث فوتی پدرم چقدر هست

        person
        نویسنده بیمه
        ۱۱ دی ۱۴۰۲

        سلام دوست عزیز
        مبلغ بیمه حوادث راننده در سال ۱۴۰۲ برابر با دیه در ماه غیرحرام است که معادل ۹۰۰ میلیون تومان است.

person
علیرضا
۲۹ شهریور ۱۴۰۲

سلام آیا برای دریافت خسارت از فرد مقصر داشتن بیمه شخص ثالث برای خسارت دیده الزامی است؟!

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ مهر ۱۴۰۲

    سلام. خیر اما به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث جریمه می شوید.

person
جواد
۲۲ شهریور ۱۴۰۲

سلام خودروی من به اسم خودم بود و ۷۰ درصد تخفیف داشت سال ۹۸ خریده بودم ۳ ماه انتقال دادم بنام همسرم پلاک تغییر یافته حالا میتونم ۷۰ درصد رو استفاده کنم؟ چون نمایندگی میگه بخشنامه اومده نمیشه ۲۰ درصد استفاده میتونی

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲

    سلام. در صورتی که نمایندگی به شما اعلام کرده فقط از ۲۰ درصد می توانید استفاده نمایید صحیح است.

person
جواد
۲۲ شهریور ۱۴۰۲

سلام خودروی من به اسم خودم بود بیمش ۷۰ درصد بود سال ۹۸ خریده بود حالا دوماه ماشین رو به اسم همسرم انتقال دادم پلاکش تغییر یافته آیا ۷۰ درصد تخفیف باز میشه استفاده کنم یا ن چون نمایندگی میگه نمیشه بخشنامه اومده ۲۰ درصد میشه

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر نمایندگی بیمه به شما گفته است امکان انتقال ۷۰ درصد تخفیف وجود ندارد، درست است.

    person
    فرهاد
    ۳۱ شهریور ۱۴۰۲

    سلام خودرو بنام پدر مرحومم است و سالهاست من انرا بیمه و از ان استفاده میکنم برای گرفتن خسارت از بیمه آیا مدارک شناسایی پدرم لازم است یا گواهینامه خودم و سند خودرو کافیست

      person
      نویسنده بیمه
      ۰۱ مهر ۱۴۰۲

      سلام دوست عزیز
      اگر بیمه نامه به اسم خودتان است نیازی به مدارک پدرتان نیست.

person
علی
۲۶ مرداد ۱۴۰۲

سلام بنده تاکسی دارم در خیابان از بغل ماشین یک دوچرخه به تاکسی زد بدون اینکه به افسر راهنمایی بگیم، مسئله حل شد حالا بعد از ۲۴ ساعت گذشته، میگه مچ دستم استخوانش مویه کرده میشه ادعاش رو قبول کرد، میگه هزینه دکتر رو ندی شکایت مکنم آیا می‌تواند شکایت کند

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲

    سلام. در تصادفات بهتر است افسر راهنمایی و رانندگی حضور داشته باشند. بله می تواند شکایت کند. اما باید مستنداتی را به دادگاه ارائه دهد.

person
ناشناس
۲۳ مرداد ۱۴۰۲

درود.من با وانت نیسان تصادف کردم ک علتش قفل کردن فرمون بوده با یک خودروی دیگه نکتش اینه من گواهینمامه پایه۳دارم ولی خودروی من از وانت نیسانایی ک ظرفیت۳۸۰۰کیلو زده داخل کارتش آیا بیمه به خودروهای ما تعلق میگیره باتشکر

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز در این مورد افسر راهنمایی و رانندگی بهتر می تواند به شما کمک کند.

    person
    سیروسرضایی
    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز من هم عین شما هستم وانت کامیون ون وزن ۳۸۰۰ ولی گواهینامه پایه ۳ دارم پرونده تو شورا است هنوز هیچ اقدامی از بیمه نکردم لطفا راهنمای کنید بیمه از شما ایرادی گرفت

person
صادق
۱۷ مرداد ۱۴۰۲

سلام اگر در تعقیب گریز پلیس راهور تصادف کنی و راننده صدمه جرحی ببیند آیا دیه بش تعلق میگیرد

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲

    سلام. خیر

person
علی
۱۴ مرداد ۱۴۰۲

سلام
من چند روز پیش تصادف کردم ۴ سر نشین داشتم
اگه من مقصر باشم چطور میتونن از بیمه استفاده کنن
و اگه طرف مقابل مقصر باشه چطور میتونن استفاده کنن ؟!

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲

    سلام. در صورتی که مقصر شما باشید بیمه خسارت اشخاص ثالث را تا سقف تعهد بیمه نامه پرداخت می کند. در غیر این صورت خسارت را از راننده مقصر دریافت می کند.

person
Shyan
۱۱ مرداد ۱۴۰۲

سلام ، وقت بخیر یکی از دوستانم با ماشین خودش تصادف کرده بیمه داره و بیمه شخص ثالث داره ماشین … حالا میخواد خرج خسارت وارده رو از بیمه بگیره بیمه گفته شما الحاقیه نزدی کامل بهت تعلق نمیگیره نصفش بهت میدیم علتش چیه ؟ و راه حلش چیه چه باید کرد ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۶ مرداد ۱۴۰۲

    سلام. علت رو بهشون گفته اند. اولا بیمه شخص ثالث خسارت اشخاص ثالث را پرداخت می کند. بیمه بدنه خسارت های بدنی را با کسر فرانشیز و تاسقف تعهدش پرداخت می کند اما در مورد خسارت جانی و مالی راننده، اگر راننده بیمه حوادث راننده داشته باشد می تواند خسارت جانی خود را دریافت نماید.

person
S.gh
۱۰ مرداد ۱۴۰۲

سلام.افرادی که گواهینامه رانندگی با نصب آیینه مخصوص دارند در صورت عدم نصب آینه و بروز تصادفات رانندگی همیشه مقصر هستند؟در صورت مقصر بودن بیمه خسارت زیان دیده را پرداخت خواهد کرد یا خیر؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

    سلام. در صورت مقصر بودن بیمه شخص ثالث خسارتی به آن ها پرداخت نمی کند.

person
قلیچ خانی
۰۵ مرداد ۱۴۰۲

سلام
من ماشینم رو قولنامه ایی خریدم
الان مالک نبست و نمیتونم پیداش کنم
تصادف کردم امروز آیا بیمه خسارت منو میده؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۷ مرداد ۱۴۰۲

    سلام. اگر بیمه داشته باشید بله. قولنامه مالکیت شما را تایید می کند.

person
فرهاد پناهی
۲۶ تیر ۱۴۰۲

سلام
با توجه به اینکه به وسایل نقلیه ای که با دستور قضایی یا پلیس در پارکینگ توقیف میباشند، جریمه دیر کرد بیمه شخص ثالث تعلق نمیگیرد،
آیا در این رابطه، قانون، آیین نامه یا بخش نامه مخصوصی وجود دارد؟
و اگر وجود دارد میشه لطفا منبع اون یا ماده قانونیش رو اعلام بفرمایید.

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۷ تیر ۱۴۰۲

    سلام. در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث یا اتمام تاریخ آن، هم جریمه می شوید و هم باید هزینه دیرکرد بیمه شخص ثالث را پرداخت کنید. اما اگر خودروی شما در پارکینگ پلیس توقیف شده باشد با ارائه نامه پارکینگ مشمول جریمه نمی شوید.

person
علی
۰۶ خرداد ۱۴۰۲

با سلام و خسته نباشید
جسارتا قانون پرداخت خسارت خودروی نامتعارف در برخورد اتوبوس و کامیون هم شامل میشود؟
باتشکر

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۷ خرداد ۱۴۰۲

    سلام. بله دوست عزیز.

      person
      علی
      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

      برای اطلاعات بیشتر از کارشناستون پرسیدم گفتن نمیشه مخصوص ماشین های سواریه!
      چی میشه واقعا اخر؟!ما فوتی دادیم و مقصر هستیم خسارت بالایی به ماشین مقابل(اتوبوس) وارد شده که مازاد سقف تعهد بیمه رو از ما شکایت و طلب خسارت کردند.امکان داره راهنمایی کنید اگر واقعا قانون جدیدی هست.تصادف دی پارسال رخ داده

person
مهردا د
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

ایا قانونی داریم که بعداز تمام شدن تاریخ بیمه
بیمه خسارت بدهد

    person
    نویسنده بیمه
    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

    سلام. خیر چنین قانونی نداریم.

      person
      سعید
      ۲۰ تیر ۱۴۰۲

      سلام خسته نباشید. یه سوال داشتم من ماشینم را از بنگاه خریدم و پلاک هم به اسم من نیست ولی هر ساله خودم به اسم خودم بیمه اش میکنم. در این حالت در صورت بروز حادثه جانی و مالی مشکلی نداره جهت پرداختی؟ (چندیدن سال تخفیف عدم حادثه هم داره)

        person
        نویسنده بیمه
        ۲۰ تیر ۱۴۰۲

        سلام. خیر. بیمه نامه به اسم اشخاص ثبت می‌شود.

person
فرهود
۲۷ اسفند ۱۴۰۱

سلام من مالک خودرو هستم بیمه هم آسیا هست با ماشین پدرم تصادف کرده ولی خب افسر اسم من رو هم به عنوان مالک هم راننده نوشته آیا به من حق بیمه تعلق میگیره ۱۰۰٪

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۵ فروردین ۱۴۰۲

    سلام بله.

person
سینا
۱۰ دی ۱۴۰۱

سلام
من برج ۳‌ یک پراید خریدم که برج ۱ بیمه شده بود و بعد تعویض پلاک من گواهینامه‌م رو ثبت نکردم.
۱۴۰۱/۰۷/۰۹ تصادف کردم و بعد از سه ماه ( ۱۴۰۱/۱۰/۰۵) کارشناسی سه نفره من رو ۱۰۰ در ۱۰۰ مقصر کرد.
من سه مسافر داشتم و همه اسیب دیدیم.
ایا بیمه شخص ثالث به ما کامل تعلق میگیره ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۴ دی ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز
    شما می توانید به واحد پرداخت خسارت شرکت بیمه ای مراجعه کنید که بیمه خود را خریداری نموده اید.

person
پیمان
۲۱ آذر ۱۴۰۱

با سلام و خسته نباشید
بنده خودروی که به تازگی خریده ام را بعد از گذشت یکماه از تاریخ انقضا بیمه شخص ثالث آن تمدید کردم. ولی فراموش کردم تخفیف بیمه نامه خودروی قبلی که هنوز اعتبار دارد و تخفیف آن هفتاد درصد است را در زمان صدور بیمه نامه جدید لحاظ کنم. حال بعد از گذشت ۵ روز با مراجعه به دفتر بیمه ،عنوان میکنند که بعد از صدور امکان پذیر نیست!!!! واقعا همینطور است؟؟ در ضمن از بایت این مساله بنده دچار ضرر بسیار بابت سالهای دیگر تمدید هم میشوم. استدعا دارم راهنمایی بفرمایید

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۲ آذر ۱۴۰۱

    سلام وقتی خریداری کنید، دیگر امکان استفاده وجود ندارد برای پاسخ سوال دوم با کارشناسان بیمه دات کام تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

person
حسین
۱۹ آذر ۱۴۰۱

سلام وقت بخیر
من سال ۹۸ تصادف کردم و تا امسال سال ۱۴۰۱ درگیر پزشک قانونی بودم و این ماه رای دادگاه توده و قاضی در رای صادره گفته که سقف تعهدات بیمه
حالا بیمه هم سقف تعهدات سال ۹۸ پرداخت کرده درصورتی که من ۸۵ درصد آسیب دیدم باید جیکار کنم

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۰ آذر ۱۴۰۱

    سلام دیه که پرداختیش به روز است ما بهتر است که از یک وکیل آشنا بپرسید.

person
رضا
۱۹ مهر ۱۴۰۱

سلام آیا حقیقت داره تا ماشین به نامت نباشه نمیتونی بیمه کنی و باید ماشین بزنی به نام خودت تا بیمه بشی

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۹ مهر ۱۴۰۱

    سلام بیمه به نام صاحب ماشین صادر می شود.

person
سارا شیربیگی
۲۱ مرداد ۱۴۰۱

تو سال جدید ۱۴۰۱ قانونی از ثالث بوده که عوض شده باشه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱

    سلام فعلا خیر

person
محسن حیدری
۰۴ مرداد ۱۴۰۱

بخوشدگی بیمه شخص ثالث هنوز هست یا تموم شد؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۵ مرداد ۱۴۰۱

    سلام هنوز هم است.

person
صولتی
۰۴ مرداد ۱۴۰۱

سلام قانون جدید بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱ چیه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۵ مرداد ۱۴۰۱

    سلام فقط نرخ دیه تغییر کرده است.

person
قابلی
۰۳ مرداد ۱۴۰۱

سلام شرایط پرداخت بیمه شخص ثالث قسطی فقط برای افراد ساکن تهرانه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۴ مرداد ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، بله.

person
ویستا
۲۹ تیر ۱۴۰۱

بیمه شخص ثالث رو تا کی میشه بدون پرداخت جریمه دیرکرد تمدید کرد؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۳۰ تیر ۱۴۰۱

    سلام تا ۱۵ مرداد وقت دارید.

person
پدرام مولایی
۲۵ تیر ۱۴۰۱

یه سوالی داشتم ایا دیه بچه زیر ۸ سال هم اندازه دیه یک فرد کامل است؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۶ تیر ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، باید باشد.

person
فرزاد کامرانی
۱۴ تیر ۱۴۰۱

قانون بیمه ثالث در مورد تصادفات زنجیره ای چیست؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۵ تیر ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، قانون خاصی ندارد. هر کسی مقصر شناخته شود، از بیمه آن استفاده خواهد شد.

person
آرمین
۰۸ خرداد ۱۴۰۱

تخفیف داشت و تازه یکسال بیمه ش کرده بودم رو فروختم الان خودرویی خریدم که ۱ ماه بیمه داره الان دوباره میتونم از تخفیف ۸ ساله م استفاده کنم ؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۹ خرداد ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، آن تخفیف برای راننده است. مگر اینکه استفاده نکند.

person
پاکزاد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

سلام وقت بخیر همسر من راننده موتوربودن و تصادف میکنن وبیمه داشته ولی گواهینامه نداشتندویک سرنشین داشته ایشون ایسب دیده ایابیمه بهشون تعلق میگیره؟؟؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، بر اساس گفته های بیمه اصلی، گواهینامه شرط لازم و مهم است. اما احتمال اینکه بدهند ولی بعد بگیرند، زیاد است. اگر همسر شما تخلف هم کرده است.

person
مهران
۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

سلام‌من برادرم بدون گواهینامه تصادف کرده و یک نفر ک داخل ماشین بوده فوت کرده و ماشبن بیمه داشته ایا بیمه به شخص ثالث تعلق میگیره
و اینکه ایا ما باید مبلغی بابت دیه بدهیم یا نه؟

person
محسن
۱۹ فروردین ۱۴۰۱

سلام عرض ادب
من ماشینم رو ۹ فروردین ماشینم رو بیمه کردم و مبلغ دیه ای که برای سال ۱۴۰۰ بود برام ثبت شد . می خواستم بدونم که لازم است که الحاقیه بگیرم و اگر نگیرم چه اتفاقی می افتد؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، برای ثالث بر اساس گفته خودشان به الحاقیه نیاز نیست.

person
هاشم قاسمی
۲۷ اسفند ۱۴۰۰

با سلام و عید شما مبارک . قبلا عرض کنم که تا اواخر دهه هشتاد , حدود ۲۲ سال بود که حق بیمه برای خودرو ام به یکی از شرکت های بیمه پرداخت کرده بودم ( شرکتی با شعار بیمه با معیار های جهانی !!!! ) بدون اینکه حتی یک ریال هزینه روی دوش بیمه گذاشته باشم یعنی اینکه هیچ تصادف مبتنی بر تقصیر من در پرونده ام وجود نداشت . بعد از دو سال سکونت در خارج از کشور وقتی برای بیمه خودرو خود که اصلا حرکتی نکرده بود مراجعه کردم متأسفانه در کمال تعجب حدود ۳۰۰ هزار تومان طلب کردند یعنی بیمه برای ۲ سال بعلاوه یک سال در پیش !! ( نرخ حق بیمه برای هر سال ۹۲ هزار تومان بود بدون هیچ گونه اختلافی برای نوع , مدل , عمر , رنگ خودرو و از همه مهم تر سوابق راننده از نظر تعداد تصادف و… یعنی هیچ بسته تشویقی برای راننده خوب و غیره …اصلا مطرح نبود !! ) تعجب کردم و گفتم شاید شرکت های دیگر درک این مطلب را داشته باشند !! . باور کنید در دو شرکت دیگر درست با تفکری مشابه همان مبلغ را حتی بعلاوه مقداری هزینه انتقال و غیره …را خواستند . که مجبورم کردند به همان شرکت اولیه برگردم و همان ۳۰۰ هزارتومان را بدهم بدون آنکه دستم به جایی بند باشد و یکه خوردم از اینکه واقعا سیاست گزاران بیمه ما چطور فکر می کنند؟!! این طور بگویم که من در هر کشور دیگری بودم حتی ترک ها و عرب ها که قبولشان نداریم , حد اقل تشویقم می کردند و تخفیف قابل توجه می گرفتم البته بر اساس جدول طراحی شده به همین منظور . چطور باید انتظار داشت که مردم بهتر رانندگی کنند وقتی هیچ تفاوتی ندارد که چطور رانندگی کنی ؟؟!! . برای نمونه توی کشور کانادا حتی رنگ خودرو در میزان حق بیمه اثر دارد و مثلا برای رنگ قرمز حق بیمه بیشتر می خواهند ( انسان های طرفدار رنگ قرمز هیجانی تر رانندگی می کنند ) یا خودرو های شکار به همین ترتیب و … اصلا این را بگویم که پس از ارز یابی خودرو , این راننده است که بیمه می شود نه خودرو و کس دیگری حق رانندگی با آن خود رو را ندارد مگر آنکه بر حسب تقاضا فرد یا افراد دیگری به عنوان راننده میهمان در لیست بیمه خودرو اضافه شده باشند. (‌ با پرداخت حق بیمه اضافی ) . متأسفانه جایش نیست و مطلب طولانی . به هر حال سؤالم را طرح کنم : پس از هفت سال دارم مجددا به ایران بر می گردم و سؤال ساده ای دارم . برای بیمه کردن خودرو ام که یک دستگاه خودرو پراید هست چقدر باید حق بیمه بدهم ؟ آیا آش همان است و کاسه همان ؟ با سپاس قبلی از پاسختان . هاشم قاسمی

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، قیمت حق بیمه خودرو بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود که شما باید در صفحه مربوط مشخصات را وارد کنید تا قیمت آن به شما نمایش داده شوند.

person
محمدمهدی
۲۷ بهمن ۱۴۰۰

سلام
من یه ماشین به نام خودم دارم ولی گواهینامه ندارم امروز برای تمدید بیمه ثالث مشخصات گواهینامه پدرم رو دادم حالا امکانش هست دوماه دیگه مشخصات گواهینامه پدرم رو پاک کنن گواهینامه شوهرم رو بزارم.
ممنون

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، نیازی به اصلاح گواهینامه نیست. خسارت پرداخت میشود.

person
مجتبی
۱۹ دی ۱۴۰۰

آیا میتوان بیمه نامه را بنام شخص دیگری بجز مالک خودرو گرفت؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۹ دی ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز مشخصات مالک نیاز هست
    برخی شرکت ها مثل آسیا و ایران و سرمد به نام شخص دیگر صادر میکنند

person
پیام
۱۳ دی ۱۴۰۰

سلام
ببخشید من سال ۹۸ ماشین رو خرید کردم،سال ۹۹ ماشین رو بیمه کردم ولی چون ماشین مال داداشم بودصاحب بیمه حواسش نبوده باز به اسم داداشم بیمه کرده و وقتی فهمیدم الحاقیه زد،الان میخام ازتخفیفش استفاده کنم قبول نمیکنه،آیا راهی برای اعمال تخفیف بیمه به ماشینم هست؟میگن ازبرج ۱۰سال ۹۷ به قبل بایدماشین رو خریدمیکردی.لطفا راهنمایی بفرمایین.باتشکر

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۴ دی ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز
    لطفاً با نماینده بیمه قبلی تماس بگیرید و یا به شعبه و ستاد بیمه قبلی مراجعه بفرمایید

person
مهدی
۰۸ دی ۱۴۰۰

ماشینم واژگون که میشه…خودم اسیب میبینم که دیه من رو میزنن هشت درصد دیه کامل…سقف خسارت راننده ۲۴۰ ملیون بود…ولی هشت درصد ۲۴۰ ملیون رو بهم دادن…در صورتی که باید هشت درصد دیه کامل رو میدادن…دزدی اشکار

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۸ دی ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز لطفا با واحد پرداخت خسارت تماس بگیرید

person
حسن اوریمی
۰۷ دی ۱۴۰۰

با سلام
من در مرداد ۱۴۰۰ با خودروی نامتعارف تیگو ۷ تصادف کردم و مقصر حادثه بودم سقف خسارت مالی بیمه من ۱۵ میلیون تومان بوده است که شرکت بیمه بر اساس خودروی متعارف ۹و نیم بعنوان خسارت پرداخت نموده بیمه بدنه خودروی حادثه دیده مبلغ ۱۵ میلیون به صاحب خودرو پرداخت نمود جمعا به مبلغ۲۴۵۰۰بعنوان خسارت دریافت نمود، کل برآورد خسارت بعلاوه ۳۰ میلیون بعنوان افت قیمت مجموعا ۶۳ میلیون طبق نظریه کارشناس برآورد شده، امروز متوجه شدم که دادگاه بنده رو به مبلغ ۶۳و خرده ای میلیون تومان در حق خسارت دیده محکوم کرده یعنی این مبالغ دریافتی از بیمه رو حتی کم نکرده ،
سوال من اینه قاضی پرونده از قوانین جدید خبر ندارن یا اینکه قوه قضائیه اصلا کار به کار این مسائل نداره ،با یک پرسش ساده از طرف که چقدر از مبلغ خسارت رو دریافت کردید از شرکت‌های بیمه ،حداقل میتونست که این مبالغ رو از کل کم کنه،
نتیجه
۱-قاضی بیسواده
۲-قاضی براش مهم نیست چه حکمی صادر میکنه
۳- قوه قضائیه طبق برداشت های خودشون عمل میکنن
۴-شرکت بیمه برای خودش قانون رو عوض کرده
۵- کسی که خودرو نا متعارف داره حق داره
۶- خودروی نا متعارف سوار باید به چیزی که میخواد برسه
۷- قانون طرفدار مستضعفین هست
۸-مهمتر از همه اگر پول وکیل ندی حق تورو مثل آب خوردن میخورن و یه لیوان آب روش

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۷ دی ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز لطفا با واحد پرداخت خسارت تماس بگیرید

person
محمود
۰۴ دی ۱۴۰۰

سلام‌
بنده‌یک‌وانت‌آریسان‌خریداری‌کردم‌مدل‌۹۵‌ولی‌چهارساله‌که‌بیمه‌روخودم‌به‌نام‌خودم‌ثبت‌کردم‌بجز‌پارسال‌که‌گفتن‌بیمه‌باید‌به‌نام‌صاحب‌پلاک‌ثبت‌بشه‌
امسال‌من‌میتونم‌ازسابقه‌بیمه‌برخوردار‌باشم‌البته‌صاحب‌پلاک‌قبلی‌بااین‌موضوع‌کنار‌میاد‌وگفته‌مشکلی‌نیست‌
ممنون‌ازراهنماییتون

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۵ دی ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز
    امکان انتقال تخفیف برایشما امکان پذیر نیست

      person
      پیام
      ۱۳ دی ۱۴۰۰

      سلام
      ببخشید من سال ۹۸ ماشین رو خرید کردم،سال ۹۹ ماشین رو بیمه کردم ولی چون ماشین مال داداشم بودصاحب بیمه حواسش نبوده باز به اسم داداشم بیمه کرده و وقتی فهمیدم الحاقیه زد،الان میخام ازتخفیفش استفاده کنم قبول نمیکنه،آیا راهی برای اعمال تخفیف بیمه به ماشینم هست؟میگن ازبرج ۱۰سال ۹۷ به قبل بایدماشین رو خریدمیکردی.لطفا راهنمایی بفرمایین.باتشکر

        person
        کارشناس بیمه
        ۱۵ بهمن ۱۴۰۰

        سلام دوست عزیز، تخفیفات برای پلاک مندرج روی بیمه نامه است.

person
مهران
۰۱ دی ۱۴۰۰

سلام سرنشین خودرو غیر مقصر میتواند از راننده شکایت کند به عنوان سرنشین؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۴ دی ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز
    لطفاً با واحد پرداخت خسارت تماس بگیرید

person
شیرمحمدی
۲۹ آذر ۱۴۰۰

سلام
آیا درست است که اگر چند نفر از یک ماشین استفاده می کنند باید اسامی همه در بیمه نامه قید شود؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۳۰ آذر ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز
    خیر در بیمه نامه فقط نام بیمه گذار ثبت میشود.

person
یوسف مرنگی
۲۸ آذر ۱۴۰۰

با سلام خدمت شما اگر خریدار ماشین جزو خانواده باشه مثلا برادرم با کلیه مراحل ثبت سند و تعویض پلاک ایا میشه تخفیف رو به پلاک بنام برادر م انتقال بدم ممنون

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۸ آذر ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز
    خیر امکانش نیست
    تخفیفات فقط متعلق به مادر پدر همسر و فرزند میباشد

person
فرامرز
۲۶ آذر ۱۴۰۰

سلام
بنده در شهریور سال ۹۹ اتومبیلی خریداری کردم که تخیف کامل داشت . و به صورت هم تعویض پلاک و انتقال سند معامله صورت گرفت. البته این اولین خودرویی است که خریداری کردم و قبل از این هیچ گونه خودرو و بیمه نامه ای نداشتم. در دی ماه ۹۹ بیمه خودرو رو به همون صورت تخفیف کامل و با نام خودم گرفتم. سوال بنده اینه که آیا تخفیف بیمه نامه برای من به همون شکل تخفیف کامل خواهد بود یا شامل قوانین جدید خواهد شد؟؟ چون من قبل از دی ماه۹۹ و اتمام بیمه تعویض پلاک رو انجام دادم. درچه صورت میتوانم از تخفیفات استفاده ببرم.؟؟؟
با تشکر

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۷ آذر ۱۴۰۰

    سلام وقت بخیر اگر مالک قبلی الحاقیه نگرفته باید قابل تمدید است

person
فرامرز
۲۶ آذر ۱۴۰۰

باسلام من خودرو پراید درسال ۹۷ برج ۶ خریده ام ولی دربرج ۶ سال ۹۹ تعویض پلاک کرده ام وبرج ۱۰ سال ۹۹ با پلاک جدید با تخفیف کامل بیمه کرده ام. حالا که درسال ۱۴۰۰ پراید دیگری خریده ام و پلاکم امده روی ماشین جدید ایا تخفیف بیمه می اید روی ماشین چون که من درسال ۹۹ بیمه کرده ام با تخفیف

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۷ آذر ۱۴۰۰

    سلام فرامرز عزیز متاسفانه تخفیفات برای پلاک مالک قبلی بوده و قابل انتقال نیست

      person
      امین
      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

      شما میتونید بابت این تخلف به مرجع قضایی شکایت کنید

person
شاکردوست
۲۴ آذر ۱۴۰۰

سلام اگر بعد از حادثه خودرو را بیمه کنم، می توانم خسارت رو جبران کنم و از بیمه استفاده کنم؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۴ آذر ۱۴۰۰

    سلام خیر دوست عزیز، بیمه شخص ثالث باید قبل از حادثه تهیه شود. البته این بیمه نامه اجباری است و شما باید داشته باشید. اگر منظورتان تمدید است، حتی تمدید از بعد حادثه هم هیچ خسارتی را پوشش نخواهد داد.

    person
    میرزاده عشقی
    ۳۰ مهر ۱۴۰۱

    سلام پس این قانون بیمه شخص ثالث جدید که میگن چیه؟

      person
      کارشناس بیمه
      ۰۱ آبان ۱۴۰۱

      سلام احتمالا منظورشان اضافه شدن پوشش حوادث جانی به راننده است.

person
فرشید
۱۵ آذر ۱۴۰۰

سلام خسته نباشید
من پدرم سال ۸۹ ی پراید برا من خریده ولی ب اسم خودشه خودش گواهی نامه نداره من میخوام ی ماشین صفر بخرم و میگن تخفیفات ماشین قابل انتقال ب فامیل درجه ۱ میشه من چطور میتونم این تخفیفات رو رو این ماشین بیارم میشه راهنمایی کنین؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۶ آذر ۱۴۰۰

    سلام فرشید عزیز طبق قوانین پدر محترم شما باید مراجعه کنند به واحد صدور بیمه قبلی الحاقیه حذف تخفیفات بگیرند

      person
      رضا
      ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

      سلام بیمه شخص ثالث برای افراد تک چشمی چجوریه مبلغش وشرایطش

        person
        کارشناس بیمه
        ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

        سلام دوست عزیز، در هنگام خرید چنین مساله ای وجود و تاثیر ندارد اما اگر قصد تمدید دارید، با کارشناسان بیمه دات کام تماس بگیرید.

      person
      خرمی
      ۰۳ مرداد ۱۴۰۱

      سلام شما قوانین بیمه ایران در تصادفات رو می دونی؟

        person
        احساس
        ۱۰ مهر ۱۴۰۱

        سلام قانون جدید بیمه شخص ثالث برای راننده مقصر اومده؟ چرا پرداخت خسارت آن متفاوته؟

          person
          کارشناس بیمه
          ۱۱ مهر ۱۴۰۱

          سلام قانون آن همانند بیمه شخص ثالث است.

person
عزیز
۱۴ آذر ۱۴۰۰

سلام مدارک لازم برای خرید بیمه شخص ثالث چیست؟

person
علیرضا عباسی
۱۴ آذر ۱۴۰۰

سلام من ی مسافر داشتم خانم بارداری بودن، الان از من شکایت کردن میگن که بچه من اسیب میبینه، من میخوام هنوز بچه ای به دنیا نیومده، آیا این شکایت درست و قابل پیگیریه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۴ آذر ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، این مساله جنبه حقوقی دارد و باید دقیق ترش را از یک وکیل پایه یک دادگستری بپرسید. اما باید گفت که جنین هم در افراد تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می گیرند و در صورتی که مشکلات ناشی در آینده به دلیل تصادف خودروی شما باشد، بیمه شخص ثالث خسارت او را پرداخت خواهد کرد.

person
سینا عسگری
۱۴ آذر ۱۴۰۰

سلام، با استفاده از بیمه شخص ثالث، چند قسمت از بدن تحت پوشش دیه قرار میگیرن؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۴ آذر ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز، تمامی بخش های بدن در صورت آسیب تحت پوشش هستند اما باید گفت که فقط در هر خودرو به تعداد ظرفیت افراد خسارت بیمه شخص ثالث پرداخت خواهد شد.

person
عبدالله
۱۲ آذر ۱۴۰۰

سلام من یه پیکان داشتم فروختم حالامیخام بیمش بیارم برااین ماشینی که خریدم چیکار بایدبکنم(بیمه ایران) .باسپاس ازشما

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۲ آذر ۱۴۰۰

    سلام عبدالله عزیز شما لطف کنید مراجعه کنید به نماینده ای که آخرین بیمه رو صادر کرده الحاقیه حذف تخفیفات بگیرید.

person
علی
۰۷ آذر ۱۴۰۰

سلام.من ۴سال پیش یک خودرو معامله کردم اما تعویض پلاک نکردم وهرسال بیمه نامه به اسم خودم ثبت میشد.الان میخوام تعویض پلاک کنم.آیا تخفیفات این ۴سال بعد از تعویض پلاک به من تعلق دارد یا صاحب پلاک قبلی؟
با تشکر

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۹ آذر ۱۴۰۰

    سلام علی عزیز تخفیفات به پلاک ذکر شده در بیمه نامه تعلق داره

    person
    فرامرز
    ۲۶ آذر ۱۴۰۰

    اگر پیگیری نکرد. میتواند حامد از خدمات تخفیف با پلاکش استفاده بکنه

person
حامد
۰۷ آذر ۱۴۰۰

سلام
بنده در شهریور سال ۹۹ اتومبیلی خریداری کردم که تخیف کامل داشت . و به صورت هم تعویض پلاک و انتقال سند معامله صورت گرفت. البته این اولین خودرویی است که خریداری کردم و قبل از این هیچ گونه خودرو و بیمه نامه ای نداشتم. در آذرماه ۹۹ بیمه خودرو رو به همون صورت تخفیف کامل و با نام خودم گرفتم. سوال بنده اینه که آیا تخفیف بیمه نامه برای من به همون شکل تخفیف کامل خواهد بود یا شامل قوانین جدید خواهد شد؟؟ چون من قبل از آذر ۹۹ و اتمام بیمه تعویض پلاک رو انجام دادم.
با تشکر

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۹ آذر ۱۴۰۰

    سلام حامد عزیز اگر مالک قبلی پیگیری کنه میتونه تخفیفات رو برداره

person
امیرعلی
۲۹ آبان ۱۴۰۰

باسلام دوماه هست ک ماشین خریدیم و بیمه تا اخر فروردین۱۴۰۱هستش الانم تصادف کردیم خاستم ببینم ک ما میتونیم از بیمه استفاده کنیم وبیمه ب نام فروشنده هستش ممنون میشم راهنمایی کنید؟؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۳۰ آبان ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز
    بله میتونید از بیمه دات کام خرید خودتون رو انجام بدید

person
سپهر جندقی
۱۴ مهر ۱۴۰۰

سلام من خودروام مدل ۶۰ هستش، بیمه شخص ثالث میتونه بگیره؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۴ آذر ۱۴۰۰

    با سلام، بله تمامی خودروها می توانند بیمه شخص ثالث دریافت کنند؛ اما برای خودروهایی با عمر بیش از ۱۵ سال، حق استهلاک اضافه خواهد شد.

    person
    بهنام مظلوم
    ۱۷ آذر ۱۴۰۰

    من ماش
    ینم ندود ۳۳۰ میلیون میارزه ولی حدود۵ میلیون خسارت دیدم سقف بیمه مقصر هم ۳۰ میلبون تومن هست ولی ماشینم رو نامتعارف لحاظ کردن و۲ میلیون میدن مگر نباید تا سقف بیمه مقصر پرداخت بشه واز سقف به بالا پرداخت نکنن
    لطفا بابت این دزدی اشکار توضیح بدید

      person
      کارشناس بیمه
      ۱۷ آذر ۱۴۰۰

      سلام دوست عزیز
      ما واحد صادر کننده هستیم و اطلاع در این مورد نداریم. لطفا با واحد پرداخت خسارت تماس بگیرید

      person
      نیلوفر
      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲

      اگر اشتباه نکنم طبق قانون بیمه برای خودروهایی که نامتعارف تشخیص داده بشن هر قسمتی که آسیب دیده باشه معادل اون رو در خودروی دنا ارزش گذاری میکنن و به ارزش اون قطعه یا قسمت آسیب دیده در دنا به شما پرداخت میشه نه بیشتر و خودروهای نامتعارف به همین دلیل باید بیمه بدنه خریداری کنن که از محل بیمه بدنه باقیش جبران خسارت بشه براشون

person
قنبری
۱۴ مهر ۱۴۰۰

سلام، آیا رویه دادگاه ها بر اساس قانون جدید شخص ثالث اجرا می شود؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۴ آذر ۱۴۰۰

    با سلام دوست عزیز، بله رویه دادگاه ها و احکامی که در خصوص بیمه شخص ثالث صادر می کنند، بر اساس قوانین جدید خواهد بود.

person
ابراهیم
۳۰ شهریور ۱۴۰۰

سلام
پدر من سال ۹۹ با خودرو تیبا رانندگی می‌کرده که با یک ماشین تیوولی تصادف کرده و مقصر شناخته شد. بیمه مبلغ ۶میلیون تومان به زیاندیده پرداخت کرد. الان مالک خودرو تیوولی شکایت کرده و دادگاه مبلغ ۴۲ میلیون تومان از حساب پدرم برداشت کرده . خب چطور قانون تصویب شدهاین قانون که به نفع بیمه هست نه یک کارگر مثل پدر من .لطفاً راهنمایی کنید

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، آن شکایتی که از پدر شما شده است، مربوط به افت قیمت خودرو است.

person
مژده
۱۰ شهریور ۱۴۰۰

سلام. ممنون از مطالب مفیدتون

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰

    سلام مژده عزیز . از توجه تون به مقالات و آموزشهای سایت بیمه دات کام کمال تشکر رو داریم و امیدواریم با خدمات ما در آموزش و خرید بیمه ، نیازهای شما رفع شده باشه

person
علی مرتضی
۰۵ مرداد ۱۴۰۰

با سلام، چگونه بیمه شخص ثالث کنیم تا مشکلی پیش نیاید؛ اگر اتومبیل به نام شخصی باشد که گواهینامه ندارد و چند نفر دیگر که دارای گواهینامه هستند، از اتومبیل استفاده می کنند

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

    با سلام وقت بخیر فقط یک گواهینامه برای ثبت بیمه شخص ثالث وارد شود مساله حل است

عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید