۲۷ فروردین ۱۴۰۲

تاثیرات تکنولوژی ۵G بر دنیای بیمه

خلاصه

پس از موبایل اینترنت ، تلفن های هوشمند و تکنولوژی ۴G دنیای تکنولوژی را تغییر دادند ، ۵G در حال تغییر همه چیز است حتی دنیای بیمه

منبع : http://insurancethoughtleadership.

5G تکنولوژی

اولین باری که به اینترنت وارد شدم ، یک مودم dial up و یک رایانه رومیزی بزرگ با صفحه کلید جداگانه و بلندگوهای غول پیکر داشتم. بعد از صدای مودم ، کامپیوتر هنگام ورود به اینترنت ، صدای جیر جیر اتصال را می شنیدم . سپس این کلمات در مانیتور میدیدم : “شما ایمیل دریافت کرده اید”. این برای من یک لحظه نمادین بود که میلیون ها انسان در اطراف جهان در زمان خود تجربه کردند .

سپس نوبت تلفنهای همراه بود. شما می توانستید به معنای واقعی کلمه با هر کسی در هر کجا صحبت کنید ، تا زمانی که سیگنال وجود داشت و شما شارژ کافی داشتید . بعداً تلفنهای هوشمند توسعه یافتند و بار دیگر قواعد بازی را تغییر دادند. من تونستم تمام نیازهای خودم رو با دانلود کردن اپ های گوناگون رفع کنم مثلا ، حساب بانکی یا وضعیت بسته آمازون م را چک کنم و تونستم به همه دوستانم فارغ از این که در چه مکان ی هستند دسترسی پیدا کنم .

دیگه خبری از اینترنت دایال اپنبود الان وقتی موبایلم رو باز می کنم اگر بعد از ۱۰ ثانیه سایت مورد نظرم دسترسی پیدا نکنم ، واقعا ناراحت می شم .

همه این تحولات در فناوری اطلاعات چالش های عظیمی را برای صنعت مالی و بیمه به وجود آورد. در حالی که سایر صنایع با این تکنولوژی های جدید درآمد و زیرساخت های دیجیتال ایجاد کردند ، همچنان بسیاری از شرکت های بیمه در تلاش هستند تا بتوانند ایتدایی ترین خدمات بیمه ای را بتوانند در بستر دیجیتال به مشتریان خود ارائه دهند.

حال با ورود تکنولوژی ۵G شرایط دگرگون تر هم خواهد شد در اینجا ای تاثیرات را با هم بررسی می کنیم

۵G پر سرعت ترین اینترنت همراه

در مورد خدمات ۵G سوالات زیادی وجود دارد: ۵G به چه معنی است؟ چقدر سریع است؟ چه موقع راه اندازی می شود؟ احتمالاً بزرگترین سؤال پیرامون خدمات ۵G این است: ما و مشتریان ما چگونه از آن استفاده خواهیم کرد؟ یکی از مهمترین چیزهایی که باید در مورد خدمات ۵G بدانید این است که به احتمال زیاد اقتصادهای جهانی را تقویت خواهد کرد. وب سایت innovator گزارش گزارشی از IHS Markit و Group Research را منتشر کرده است که پیش بینی می کند: “تا سال ۲۰۳۵، ۵G بیست دو میلیون شغل در سطح جهان ایجاد می کند ، ۳٫۵ تریلیون دلار فعالیت اقتصادی مستقیم ایجاد می کند و باعث رشد تولید ناخالص داخلی واقعی جهانی می شود.” ۵G تغییر دنیاست است. درست مانند اینترنت ، رایانه ها ، وسایل نقلیه موتوری و چرخ. همانطور که می دانیم دنیا را تغییر خواهد داد.

بیمه بدنه

تکنولوژی ۵G و شرکت های بیمه

با استفاده از تکنولوژی ۵g، سرعت انتقال دیتا در شبکه حداقل تا سه برابر و بر اساس برخی گزارش ها تا ۲۰ برابر و حتی بیشتر، در مقایسه با تکنولوژی ۴G افزایش پیدا خواهد نمود. بسیاری از تغییرات البته وابسته به موقعیت مکانی، ارایه کنندگان سرویس های شبکه خواهد داشت ولی در هر صورت جهش بزرگی در پیش است. ما مجبور هستیم که صبر کنیم تا مشاهده کنیم که چه اتفاقاتی در اینده رخ خواهد داد ولی آگاه باشیم که این قطار ایستگاه مبدا خود را ترک کرده و در حال حرکت و افزایش سرعت خود است. در حالی که اوپراتورهای ۵g در حال اماده سازی زیرساخت ها و سیستم های خود در سال جاری می باشند، در اغلب کشورها راه اندازی آن تا سال ۲۰۱۹ و حتی ۲۰۲۰، طول خواهد کشید. بسیاری از بهره برداران سرویس تلفن همراه این سئوال را مطرح می کنند که سرعت بیشتر چه ضرورتی دارد وقتی که تکنولوژی ۴G نیازهای آنها را برآورده می کند. در این ارتباط بایستی عنوان کرد که هدف گذاری تکنولوژی ۵g فراتر از استفاده کنندگان تلفن همراه می باشد. در حالیکه بهره برداران از سرویس های تلفن همراه، بهبودهای محسوسی را در سرعت و کیفیت مخصوصا در بخش های دانلود و ارتباطات صوتی و تصویری، مشاهده خواهند نمود، تکنولوژی ۵g نحوه مدیریت جهان را تغییر خواهد داد. اپلیکیشن هایی که امروزه نیازمند رایانه های قدرتمندی هستند، می توانند حجم بالایی از دیتا و اطلاعات را با سرعت زیاد انتقال دهند و به تبع آن سرویس های دیجیتالی که امروزه دسترسی به آن قابل تصور نمی باشد، مهیا می گردد.

تکنولوژی های مرتبط با ۵g به مرور زمان، اینترنت اشیا (IoT ) را ارتقا خواهد داد و کاربردهای جدید و فراوانی در این ارتباط و با اثر بخشی بالا، برای مصرف کنندگان، خلق خواهد نمود. در یک جمله می توان عنوان نمود، اگر دسترسی به اینترنت از طریق تلفن همراه، استفاده از تلفن های همراه هوشمند و تکنولوژی ۴G ، رفتار مربوط به مصرف مشتریان را تغییر داد، ۵g دوباره همه چیز را تغییر خواهد داد. در حال حاضر تلفن های هوشمند ما قادر به برقراری ارتباط با سامانه ها و دستگاه های هوشمند می باشند ولی با بهره مندی از سرعت ۵g ما توانایی اتصال دستگاه های هوشمند به هم را نیز خواهیم داشت و بدین ترتیب مرزهای جدیدی جهت استفاده های مختلف به روی ما باز می شود. تصور کنید که در محیط اشپزخانه اگر یخچال فریزر شما می توانست به دستگاه فر بگوید که گوشت استیک شما یخ زدایی شده و آماده پخت می باشد و دستگاه فر به صورت خودکار شروع به گرم شدن و رسیدن به حرارت مد نظر می نمود و هم زمان اگر نقص فنی در دستگاه فر رخ دهد و دستگاه اشاری افزایش بی رویه و غیر قابل کنترل دما را می توانست هشدار و احتمال وقوع اتش سوزی را اطلاع رسانی نماید، آنگاه بیمه گر نیز می توانست به بیمه گذار اطلاع رسانی نماید و بدین ترتیب قابل تصور است که فرآیند نجات خانه یک مشتری، چگونه می تواند وی را راضی از خدمات ارایه شده توسط شرکت و یا نمایندگی بیمه، نماید.

علاوه بر بیمه های عمومی، تکنولوژی ۵g تاثیرات شگرفی را نیز بر روی بیمه های بازرگانی خواهد گذاشت. با ۵g ما قادر خواهیم بود کالا و محمولات را به صورت بی وقفه و نظام مند ردیابی کنیم، اطلاعات پزشکی را بلافاصله از مطب دکتر به هر جایی که لازم باشد، ارسال نماییم، فیلم های ویدویی مورد علاقه خود را در هر مکانی و بدون توجه به پهنای باند شبکه اینترنت ، تماشا کنیم. استفاده اتومبیل های خودران عمومیت بیشتری پیدا خواهد کرد، پهبادها قادر به انجام سرویس های بهتر و با برد مسافتی بیشتر خواهند بود، ارتقای اتوماسیون در بخش صنعت و تولید در نهایت منجر به توسعه کارخانه های هوشمند و استفاده از هوش مصنوعی خواهد شد. در حال حاضر برخی کارخانه ها از هوش مصنوعی جهت فرایند طراحی و از اینترنت اشیا جهت هوشمند سازی فرایند تعمیر و نگهداری ماشین آلات، استفاده می نمایند. این در حالی است که با استفاده از تکنولوژی ۵g این نوع برنامه ها و حتی برنامه های بیشتری توسط کارخانه ها و واحدهای تولیدی طراحی و جهت تامین نیازهای تولیدکنندگان، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همه این موارد محاسبات ما را جهت تخمین ریسک و پیشگیری از حوادث، یعنی همان مبانی اصلی صنعت بیمه را به شدت تغییر خواهد داد. با استفاده از خودروهای هوشمند و ارتقای سطح کارایی و ایمنی وسایل نقلیه، کاهش نرخ های بیمه نیز قابل تصور می باشد.

تکنولوژی ۵g تقریبا همه صنایع را تحت تاثیر قرار خواهد داد که از جمله آنها می توان به خودرو، دارو و درمان، صنایع تولیدی، پخش و سرویس های اضطراری اشاره نمود. در طراحی ۵g، این موضوع و امکان کاربرد شبکه تلفن همراه در جهت برقراری ارتباطات مورد نیاز بین اجزاء و بخش های مهم و کاربردی هر صنعت، در نظر گرفته شده است و با توسعه کاربرد ۵g و ارتقای ان، به مرور زمان، در آینده ای نه چندان دور ما شاهد تغییرات بنیادین در کلیه زوایای زندگی خود خواهیم بود و قاعدتا صنعت بیمه از این تغییرات مستثنی نخواهد بود.

صنعت بیمه به جای انتظار همراه با دلهره جهت مشاهده تغییرات پیش روی، می تواند از این مهم به عنوان یک فرصت جهت ارتقای سطح کیفی محصولات و همچنین تولید و ارایه محصولات جدید بیمه ای که تا قبل از به کارگیری این تکنولوژی امکان پذیر نبوده، استفاده نماید. به عنوان یک مثال، چرا صنعت بیمه خودش را بین مشتری و محصولات و یا تامین کنندگان و ارایه دهندگان سرویس های گوناگون قرار ندهد. از سوی دیگر صنعت بیمه می تواند مثل دیگر صنایع مشابه مبادرت به طراحی و فروش محصولات بیمه ای دیجیتال به مشتریان نماید. طراحی و معرفی قراردادهای هوشمند و تامین نیازهای مشتریان از طریق محصولات جدید بیمه ای و با نرخ های منطقی و هم چنین اعمال مدیریت هوشمند ریسک و موضوع به کارگیری رویکرد هوشمند پیشگیری از خسارات از جمله فرصت هایی است که می تواند با استفاده بهینه از تکنولوژی برای صنعت بیمه مهیا گردد.

بیمه ثالث
استعلام ثالث

 

 

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
نداشتن بیمه ثالث و باطل شدن کارت سوخت
۱۷ دی ۱۴۰۲ / اخبار بیمه / اطلاعات بیمه ای

ابطال سهمیه و عدم صدور کارت سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

اگر بیمه شخص ثالث خودروی خود را تمدید نکرده اید، احتمالا خطای کارت سوخت یکی از مشکلات جدی شما خواهد بود. بیمه شخص ثالث، مهم‌ترین بیمه برای وسایل نقلیه موتوری بوده و خرید

جشنواره-یلدای-بیمه-دات-کام
۲۸ مهر ۱۴۰۲ / بدهی خودرو / اخبار بیمه

بیمه دات کام بیمه‌های دی ماه را با تخفیف ویژه یلدا 🍉و بدون جریمه دیرکرد صادر می‌کند

بیمه دات کام برای تمدید پیش از موعد تمام بیمه‌نامه‌های وسایل نقلیه که تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ منقضی می‌شوند، جشنواره یلدا با تخفیف ویژه در نظر گرفته است. جشنواره یلدای بیمه دات

فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب

دیدگاه کاربران بیمه دات کام
person
فراهانی نژاد
۰۸ مرداد ۱۴۰۱

سلام به نظر شما آینده بیمه به کجا میره؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۹ مرداد ۱۴۰۱

    سلام در خصوص آینده نمی توانیم پیش بینی کنیم.

person
شهیار وثوق
۰۴ مرداد ۱۴۰۱

ببخشید من میخوام بیمه بخرم سایت شما ۲۴ ساعته فعاله؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۰۵ مرداد ۱۴۰۱

    سلام بله

عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید