۲۴ دی ۱۴۰۲

بیمه آتش سوزی معلم، ارزان ترین بیمه آتش سوزی و زلزله

دقت کرده‌اید که برخی حوادث چقدر به ما نزدیک هستند؟ مثلا هفته پیش، آتش سوزی کل زندگی، اثاثیه همسایه ما را به خاکستر نشاند. از قضا این همسایه، مستاجر هم بود. درحالی که برای صحبت با او و رسیدگی به شرایط ناراحت کننده‌اش رفته‌بودیم، پرسیدیم که چرا تا به حال  بیمه‌ای مثل بیمه آتش سوزی معلم را برای واحد مسکونی و اثاثیه‌‌اش تهیه نکرده است؟ شاید بپرسید:” چرا بیمه آتش سوزی معلم؟” البته که پیشنهاد ما بی حکمت نبوده است… حکمت آن را در ادامه خواهیم گفت.

عقل سلیم حکم می‌کند که به فکر محافظت از اموال خود باشیم. پیشگیری از خسارات خطرات و محافظت از اموال با خرید بیمه مقدور است. شرکت‌های بیمه‌گر مختلفی بیمه آتش سوزی را ارائه می‌کنند. از بین آن‌ها، می‌توان به بیمه آتش سوزی معلم اشاره کرد. اگر شما هم علاقه‌مندید درباره شرکت بیمه معلم و این بیمه آتش‌ سوزی و مزایای آن بیشتر بدانید، همراه ما باشید.

بیمه آتش سوزی معلم چیست؟

آتش‌سوزی، بلای خانمان سوزی است که در عرض چند دقیقه می‌تواند کل دستاورد زندگی شما را در محل کار یا خانه نابود سازد. شرکت بیمه معلم به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر در حوزه بیمه ، رشته‌بیمه آتش سوزی خود را برای پوشش ریسک‌های حاصل از آتش سوزی، انفجار ، صاعقه و … به بیمه‌گزاران ارائه می‌کند.

 

پوشش زلزله از پوشش های بیمه آتش سوزی معلم است

بیمه زلزله از پوشش های بیمه آتش سوزی معلم است

 

بیمه آتش‌سوزی معلم دارای انواع و طرح‌های مختلفی است. همه این طرح‌ها  با هدف معین برای خدمت رسانی  بهتر برای خدمت رسانی بهتر به بخش خاصی از بیمه‌گزاران تدوین شده‌اند.

انواع بیمه آتش سوزی معلم

بیمه معلم چهار نوع بیمه برای اماکن مختلفی که در آن‌ها امکان خطرات آتش سوزی و زلزله وجود دارد، ارائه می‌کند:

الف) بیمه آتش سوزی منازل مسکونی معلم

با این طرح می‌توانید منازل مسکونی خود را بیمه کنید.

ب) بیمه آتش سوزی مراکز صنعتی معلم

مراکز صنعتی همه انواع کارخانه ها را شامل می‌شود. پس بیمه زلزله و آتش سوزی می‌تواند ریسک خطرات آتش سوزی چنین مراکزی را تحت پوشش خود قرار دهد. به نوعی ‌می‌توان گفت، خرید بیمه آتش سوزی معلم با خیال راحت کارخانه داران همراه است. آسوده کردن خیال این قشر پرمشغله ارزش بالایی را دارد.

ج) بیمه آتش سوزی مراکز غیرصنعتی 

بیمه آتش سوزی مراکز غیرصنعتی معلم مخصوص همه اماکن فرهنگی، تجاری، اداری، خدماتی و رفاهی و آموزشگاه‌هاست.

د) بیمه آتش سوزی مخصوص انبارها

در بیمه آتش سوزی انبارها، خسارت ناشی از ریسک های تحت پوشش بیمه براساس مبلغ زیان وارده به اموال ذکر شده در بیمه نامه جبران داده‌می‌شود. برای جلوگیری از آتش سوزی این واحد، مقاله ایمنی انبار را مطالعه کنید.

پوشش‌های بیمه آتش سوزی و زلزله معلم

در صورت خرید بیمه آتش سوزی، ساختمان، بنا، تاسیسات و اثاثیه اماکن، تحت پوشش قرار می‌گیرند. خطرات تحت پوشش بیمه آتش سوزی معلم به دو دسته خطرات اصلی و اضافی تقسیم می‌شوند:

پوشش‌های اصلی بیمه آتش‌سوزی و زلزله معلم

به طور کلی، پوشش‌‎‌های اصلی بیمه آتش‌سوزی شامل موارد زیر هستند:

  • آتش‌سوزی و حریق
  • صاعقه
  • انفجار

 در ادبیات بیمه‌ای به این سه ریسک اصلی به اختصار آصا نیز گفته‌می‌شود. ضمنا در بیمه آتش سوزی، امکان حذف یا تفکیک این خطرات اصلی وجود ندارد. خسارت پرداختی شرکت بیمه معلم به اندازه میزان زیان وارده به بیمه‌گزار است. این مبلغ از تفاوت ارزش هر مال نسبت به قبل و بعد خسارت بیشتر نیست؛ یعنی زیان‌های حاصل از توقف کار و عملیات تولید، بازسازی و تاسیس بنا، بالارفتن قیمت مصالح و هزینه تعمیر و مرمت بنا در بیمه‌نامه آتش سوزی پرداخت نمی‌شود.

صاعقه، یکی از پوشش های آصا ست که جزو پوشش های اصلی بیمه نامه آتش سوزی و زلزله محسوب می شود.

پوشش های اضافی بیمه آتش سوزی

شاید بگویید که خب، بلایای ساختمانی که از پوشش‌های اصلی بیشتر است. آیا سیل هم جزو ریسک های تحت پوشش بیمه است؟ شرکت بیمه معلم، خسارت زلزله را نیز جبران می‌کند؟ باید بگوییم که بلایای این چنینی نیز تحت پوشش خطرات اضافی بیمه آتشسوزی هستند.

شرکت بیمه‌گر معلم غرامت آن‌ها را با دریافت  حق بیمه بیشتر، پرداخت می‌کند. می‌توان به موارد زیر به عنوان پوشش‌های اضافی بیمه آتش سوزی معلم اشاره کرد:

سایر پوشش‌های الحاقی بیمه آتش‌سوزی

سایر پوشش‌های الحاقی بیمه معلم به شرح زیر است:

  • شکستن شیشه بنا
  • هزینه پاکسازی و برداشت ضایعات آتش‌سوزی
  • سقوط هواپیما و هلیکوپتر و قطعات مربوطه بر روی ملک بیمه شده
  • خسارت ذوب برف و تگرگ و آب باران فراوان
  • بیمه ریزش کوه و بیمه سقوط بهمن
  • برخورد اجسام خارجی به ساختمان همانند از مسیر خارج شدن یک اتومبیل و برخورد آن به ملک موضوع بیمه
  • نشت دستگاه های پاشنده آب
  • مسئولیت خسارت وارده به همسایگان در اثر انفجار و آتش‌سوزی

طرح‌های ویژه بیمه آتش سوزی و زلزله معلم

گاهی پیش می‌آید که هنگام بروز خطر آتش‌سوزی، سیل، زلزله یا هر حادثه ناگواری، شخصی نیز در بنا حاضر باشد و جان او در خطر افتد.از آن‌جا که بیمه آتش‌سوزی فقط اموال و بنا را پوشش می‌دهند، یک خلا به شدت احساس می‌شود. خلائی که تمایل بیمه‌گزاران را برای خرید این رشته بیمه‌ای کمرنگ می‌کند. ولی نباید به اطلاعات محدود بسنده کرد.

با کمی تحقیق در مورد شرکت‌های بیمه‌ای مختلفی که بیمه آتش‌سوزی ارائه می‌دهند، متوجه خواهید شد که شرکت معلم، با تلفیق برخی پوشش‌های اضافی و حتی افزودن جبران خسارات جانی به برخی از آن‌ها ، طرح‌‌های بیمه ای مناسبی را برای رشته بیمه آتش سوزی خود فراهم کرده است .

طرح‌های ویژه این رشته بیمه ای معلم دارای تنوع بالایی هستند که به راحتی می‌توانند پاسخگوی نیازهای گوناگون طیف گسترده بیمه‌گزاران باشند.در نتیجه، طرح‌های  بیمه آتش‌سوزی و زلزله معلم به نوع مزیت رقابتی این شرکت نیز محسوب می‌شوند. شاید یکی از دلایل فروش بالای بیمه آتشسوزی شرکت معلم نیز همین مساله و پوشش خسارت جانی باشد. بیمه دات کام شما را با این طرح‌های ویژه آشنا می‌کند تا تجربه بهتری از خرید بیمه آتش سوزی معلم داشته باشید:

طرح فرهنگ بیمه آتش سوزی معلم

طرح فرهنگ همان طور که از نامش پیداست، خطرات اصلی و الحاقی ذیل را برای واحدهای آموزشی تحت پوشش خود قرار می‌دهد: سرقت، زلزله، طوفان، سیل، سقوط بهمن، سقوط هواپیما، سنگینی برف، ترکیدگی لوله آب و ضایعات ناشی از بارش برف و باران.

کارشناسان بیمه دات کام به مدیران مراکز آموزشی و فرهنگی ، خرید این طرح را پیشنهاد می‌کنند؛ زیرا  این دسته از افراد که عموما از مسئولیت‌پذیری بالایی برخوردارند، می‌توانند با انتخاب طرح فرهنگ بیمه معلم، خیال خود را از بابت بسیاری از ریسک‌های مکان آموزشی راحت کنند.

طرح مهر فرهنگیان

شرکت بیمه معلم، با نامگذاری برند خود به نام والای معلم، اهمیت خود را به قشر فرهیخته نشان می‌دهد. این شرکت همواره به فرهنگیان و معلمان در طرح‌های بیمه‌ای خود توجه خاصی دارد. مثلا در طرح مهر فرهنگیان بیمه آتش سوزی، خسارات  منازل مسکونی فرهنگیان را در برابر خطرات اصلی و خطرات اضافی ذیل پرداخت می‌کند:

  • برف و باران
  • سنگینی برف
  • ترکیدگی لوله‌های آب
  • سرقت

طرح اصناف

شرکت بیمه معلم این طرح را برای اصناف مختلف تدوین کرده است. طرح اصناف بیمه آتش‌سوزی معلم خسارات زیر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد:

  • خطرات اصلی آتش سوزی، صاعقه و انفجار
  • زلزله و سیل
  • طوفان
  • هزینه پاکسازی
  • خسارت مالی همسایگان در اثر وقوع خطرات تحت پوشش

از آن جا که  این طرح  برای مشاغل مختلف دارای دغدغه و مشغله بالا تدوین شده است؛ بنابراین می توانیم به مزایای طرح اصناف بیمه معلم به شرح زیر اشاره کنیم:

  1. انتخاب انتخاب مبلغ سرمایه و حق بیمه با توجه به ۴ طرح ارائه شده در بیمه‌نامه
  2. کاهش زمان صدور
  3. تحویل فوری دفترچه بیمه بدون تشریفات اداری

طرح انارستان ” ویژه فروش اینترنتی”

شرکت بیمه معلم با این بیمه‌نامه، منازل مسکونی همه افراد جامعه در برابر خطرات آتش سوزی، انفجار و صاعقه، سیل، طوفان وگردباد پوشش می‌دهد.

آیا می‌دانید برای جلوگیری از آتش سوزی مناز مسکونی چه اقداماتی باید انجام دهید؟ بیمه دات کام مقاله مفصل در این خصوص دارد. برای آگاهی کامل در خصوص پیشگیری از آتش سوزی منازل، این مقاله را کامل بخوانید.

طرح فیروزه ای مساجد

در جامعه ایرانی، مکان‌‌های مذهبی و مراقبت از آن‌ها از قداست والایی برخوردارند. طرح فیروزه ای مساجد مخصوص مساجد، تکیه‌های مذهبی، حسینیه‌ها، امامزاده‌ها و اماکن متبرکه است. خطرات آصا و مسئولیت مدنی بانی مسجد در برابر مراجعه کنندگان و زوار تحت پوشش مفاد این بیمه است.

شرکت بیمه معلم، علاوه بر بیمه آتش سوزی، ارائه دهنده بیمه تکمیلی به همه اقشار جامعه، چه معلم چه افراد غیر معلم می‌باشد. برای کسب اطلاعات جامع در مورد این بیمه‌نامه به مقاله بیمه تکمیلی معلم مراجعه نمایید. 

مزایای بیمه آتشسوزی و زلزله معلم

در ادامه به شرح مختصری از مزایای بیمه آتش سوزی معلم می‌پردازیم تا شما آگاهانه‌تر این بیمه را انتخاب نمایید.

الف) تعداد شعب پرداخت خسارت بیمه آتش سوزی معلم

شرکت بیمه معلم با ۵۰ شعبه پرداخت خسارت در سراسر کشور به راحتی در دسترس بیمه‌گزاران بیمه آتش‌سوزی است. این شرکت ۵ شعبه پرداخت خسارت خود را در تهران مستقر کرده است که نشان دهنده کیفیت بالای ارائه خدمات است.

ب) سطح توانگری بیمه معلم

بیمه مرکزی از سطح توانگری به عنوان یکی از معیارهای سنجش شرکت بیمه‌ای استفاده می‌کند. شرکت بیمه معلم در سطح دو توانگری قرار گرفته است. یعنی از توانایی مالی لازم برای پرداخت خسارت بیمه‌گزاران برخوردار است.

ج) طرح‌‌های متنوع بیمه آتش‌سوزی و زلزله معلم

هرچه تنوع بیشتر باشد، نیازهای اقشار مختلف جامعه بیشتر پوشش داده می‌شود. طرح‌‌های گوناگون بیمه آتش‌سوزی این شرکت بیمه‌ای همه شرایط را لحاظ کرده و سعی کرده‌اند پوشش‌های بهینه را در اختیار بیمه‌گزاران قرار دهند. ضمنا پرداخت خسارت جانی در برخی طرح‌های ویژه بیمه آتش‌سوزی معلم نیز جزو مزیت‌های طلایی است که باید حتما در خرید بیمه‌نامه خود، آن را لحاظ نماییم.

د) تخفیفات بیمه‌ای

معمولا شرکت‌های بیمه‌ای تخفیفاتی برای بیمه‌گزاران در هنگام خرید بیمه‌نامه لحاظ می‌کنند. ولی جالب اینجاست که بگوییم قیمت بیمه آتش‌سوزی بسیار پایین است؛ به علاوه بیمه آتش سوزی معلم به عنوان ارزان‌ترین بیمه آتش‌سوزی شناخته شده است. این قیمت بیمه آن قدر پایین است که حتی لزومی به لحاظ تخفیفات برای آن وجود ندارد.

خرید آنلاین بیمه آتش سوزی

بیمه آتش سوزی را از بیمه دات کام بخرید.

 

خرید بیمه آتش سوزی

‌حادثه خبر نمی‌کند. بیمه آتش‌سوزی می‌تواند در بسیاری از موقعیت‌های رخدادهای ناگوار و پیش‌بینی نشده به کمک افراد حادثه دیده آمده بیابد. این جبران خسارت می‌تواند تا حدی بار روانی و مالی بیمه‌‌‌گزار را کاهش دهد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از بروز حوادث به فکر روز مبادا بوده و با خرید بیمه آتش سوزی معلم، آسودگی خیال را به خود هدیه کنید.

غیر از مراجعه حضوری، خرید بیمه آتش سوزی به صورت غیر حضوری از سایت بیمه دات کام نیز به عنوان گزینه سریع‌تر و کم هزینه‌تر پیشنهاد می‌شود. ضمنا شما می‌توانید به جز خواندن راهنمای بیمه آتش سوزی، از مشاوره تخصصی کارشناسان ما قبل از خرید برخوردار شوید. با مراجعه به سایت و ورود اطلاعات، امکان مقایسه قیمت و شرایط ­­­­شرکت‌های بیمه مختلف برای انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی وجود دارد.

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب

دیدگاه کاربران بیمه دات کام
person
سینا
۲۶ تیر ۱۴۰۱

سلام شرایط بیمه اتش سوزی چی هست من میخوام برای کارگاه تولیدی بیمه اتش سوزی بگیرم ولیکن در جریان نیستم ایا پوشش هایی که دارد به درد کار ما میخورد یا خیر

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۸ تیر ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، بله شرکت های مختلف دارای طرح های متفاوتی در بیمه آتش سوزی فروشگاه هستند.

person
معین
۱۸ تیر ۱۴۰۱

بیمه آتش سوزی معلم چقدره ارزونه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۲۰ تیر ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز، اختلاف شرکت ها آنچنان زیاد نیست؛ اما اینکه چقدر ارزان است، به مشخصات ساختمان شما بستگی دارد.

person
استادی
۱۸ دی ۱۴۰۰

سلام تفاوت بیمه آتش سوزی معلم با بقیه بیمه ها چیه؟

    person
    کارشناس بیمه
    ۱۸ دی ۱۴۰۰

    سلام در حالت کلی تفاوت بیمه های آتش سوزی در طرح هایشان و میزان پوشش دهی آن ها است. بیمه آتش سوزی معلم دارای چندین طرح منحصر به فرد است که در محتوای مقاله ذکر شده است

عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید