۰۲ دی ۱۴۰۲

بیمه خویش فرما تامین اجتماعی چیست؟+ مزایا و معایب و قوانین ۱۴۰۲

هر یک از افراد مختلف در هر لباس و شغل و حرفه‌: شغل آزاد، شغل های دورکاری و مجازی که باشند؛ تحت هر شرایطی نیاز به بیمه دارند. بیمه تامین اجتماعی یکی از بیمه‌های بسیار مناسب برای افراد مختلف است. بیمه تامین اجتماعی خود به دو دسته اجباری و اختیاری تقسیم بندی می شود که به بیمه اختیاری، بیمه خویش فرما نیز گفته می شود. شاید بپرسید:” بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی چیست” و ” بیمه خویش فرما چه تفاوتی با سایر بیمه های تامین اجتماعی  دارد؟” ممکن است سوالات و ابهاماتی در این زمینه به ذهن شما خطور کند؛ در این مقاله به تک تک آن‌ها پرداخته می‌شود. شما تحت هر شرایطی:

  • صاحب شغل و کسب و کاری باشید
  • کارمند هیچ ارگان دولتی و غیر دولتی نیستید و کار آزاد دارید
  • یا اساسا صاحب هیچ کسب و کاری ندارید

 می توانید از بیمه تامین اجتماعی و مزایا و پوشش های آن استفاده کنید. در ادامه در همین راستا توضیحات بیشتری داده می شود.

چه نوع بیمه ای را تهیه کنیم؟

بیمه تامین اجتماعی، یکی از انواع بیمه های درمان، برای همه افراد شناخته شده است. این بیمه از جمله بیمه‌هایی است که مورد تأیید تمامی افراد و اقشار مختلف است. با توجه به این مسئله که بیمه تامین اجتماعی خود دارای انواع و اقسام خاصی است. اینجا بهتر است در خصوص ثبت‌نام و تهیه انواع مختلف بیمه تامین اجتماعی بیشتر تأمل کرد. اما بیمه خویش فرما چیست؟ بیمه تامین اجتماعی خویش فرما چیست؟ حق بیمه خویش فرما را چگونه تعیین می‌کنند؟ سن بازنشستگی بیمه خویش فرما چقدر است؟ حداکثر حق بیمه خویش فرما چقدر است؟ برای پرداخت بیمه خویش فرما چه کارهایی انجام شود؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

در صورتی که شما در جایی استخدام شده اید و مشغول به کار و فعالیت در شرکت یا کارخانه و هر گونه کسب و کار دیگری هستید.  یا خودتان کارفرمای یک شرکت و کسب و کاری هستید؛ در این صورت شما از پوشش ها و مزایای بیمه تامین اجتماعی اجباری بهره مند می‌شوید. این نوع از بیمه ها را برای خود و کارمندان خود پرداخت می کنید. اما در صورتی که شما صاحب شغل نیستید و در هیچ شرکت و فروشگاه و مغازه ای هم مشغول به کار و فعالیت نیستید. در این صورت می توانید اقدام به ثبت نام و پرداخت حق بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی کنید. مورد اول که کاملا واضح و مشخص است. اما در خصوص مورد دوم یعنی بیمه خویش فرما توضیحاتی ضرورت دارد.

البته باید بدانید تفاوت بیمه خویش فرما و کارفرما وجود دارد؛ به هر حال، آن هایی که کارفرما هستند، نمی‌توانند برای خود بیمه خویش فرما رد کنند.

بیمه خویش فرما چیست و مناسب حال چه کسانی است؟

امروزه ممکن است بسیاری از ما در خانه خود به صورت دورکاری و مجازی مشغول به کار و فعالیت باشیم یا برای خود کسب و کار شخصی خود را داشته باشیم. یا حتی ممکن است در جایی هم مشغول به کار باشیم ولی امکان بیمه کردن ما در آن کسب و کار وجود نداشته باشد؛ در این گونه از مواقع ما می توانیم از بیمه خویش فرما استفاده کنیم. چگونه می توان بیمه خویش فرما  را تهیه کرد تا از مزایا و پوشش های آن بهره مند شد؟

بیمه خویش فرما به واقع نوعی خدمات پشتوانه‌ای و حمایتی  است که شما با توجه به کسب و کار شخصی خود، خودتان را بیمه و از آن برخوردار می‌شوید. یعنی شما هم کارفرمای خود هستید و هم کارگر محسوب می شوید. البته ضروری است در هر ماه حق بیمه مشخص شده را به حساب تامین اجتماعی واریز نمایید. این بیمه مناسب حال افرادی است که هیچ گونه پوشش بیمه‌ای ندارند و حق بیمه‌ای برای آن‌ها از ارگان ها و سازمان های خاص واریز نمی‌گردد. بنابراین آن ها می توانند با ثبت نام بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی برای خود بیمه داشته باشند و از پوشش های آن بهره مند گردند.حال این بیمه چه مزایایی برای بیمه‌گزار دارد؟

آشنایی با مزایا و معایب بیمه خویش فرما

در مورد مزایا، معایب و حق بیمه تامین اجتماعی خویش فرما چه می‌دانید؟ با توجه به این مسئله که بیمه تامین اجتماعی خود دارای دو نوع اجباری و اختیاری است، میان هر یک از این اقسام مختلف تفاوت‌هایی وجود دارد؛ شناخت مزایا و معایب هر یک از آن ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. به همین جهت، در این بخش بر آن شدیم تا به برخی از مزایا و معایب بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی بپردازیم تا با دید بازتری نسبت به تهیه این نوع بیمه اقدام کنید. مزایا و معایب بیمه خویش فرما به شرح زیر می باشد:

مزایای بیمه خویش فرمای سازمان تامین اجتماعی

از جمله مزایایی که افراد و اقشار مختلف را راغب به ثبت نام و بهره مندی از بیمه خویش فرما می کند؛ می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. دارا بودن پوشش‌های درمانی بیمه تامین اجتماعی
  2. امکان بازنشستگی بر حسب سابقه پرداخت حق بیمه توسط بیمه شدگان
  3. بهره‌مندی از پوشش کمک هزینه از کارافتادگی
  4. پوشش فوت و دریافت مستمری برای خانواده یا ذی نفع فرد بیمه شده
  5. خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی
  6. صدور و تمدید دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود و افراد تحت تکفل خویش
  7. پرداخت هزینه های کفن و دفن فرد بیمه شده همانند بیمه های اجباری کارگران
  8. ارائه وسایل کمک پزشکی

معایب بیمه خویش فرمایی که سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌کند

در کنار تمامی مزایایی که بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی دارد؛ بهتر است به معایب این نوع از بیمه ها هم اشاره شود. در نظر داشته باشید که با توجه به این مسئله که ۲۷ درصد از حقوق در بیمه خویش فرما به عنوان بیمه منظور می شود. امکان استفاده از برخی از مزایا در این نوع از بیمه های تامین اجتماعی وجود ندارد. از جمله معایب این بیمه می توان به عدم ارائه خدمات  غرامت ایام بارداری و بیمه بیکاری به بیمه‌گزار اشاره کرد.

به علاوه فرد می‌بایست در هر یک از طرح‌های بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی مورد نظر خود پرداخت حق بیمه را شخصا بر عهده بگیرد و از طرف هیچ سازمان و شرکتی بیمه آن‌ها واریز نمی شود. علاوه بر این مسئله شما با داشتن این بیمه نمی توانید از کمک هزینه ازدواج و از کارافتادگی ناشی از کار یا بیمه بیکاری استفاده کنید. پس با توجه به این مسئله که شما در بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی می بایست حق بیمه خود را برخلاف بیمه اجباری خودتان پرداخت نمایید. بهتر است نسبت به ثبت نام و تهیه این بیمه تمامی جوانب را در نظر بگیرید. آن را با سایر بیمه های دیگر مقایسه کنید و سپس اقدام به ثبت نام کنید.

شرایط احراز بیمه خویش فرما

بهتر است تا پیش از ثبت نام، شرایط بیمه خویش فرما تامین اجتماعی و ضوابط آن را نیز مورد مطالعه قرار دهید.  در صورت احراز شرایط بیمه تامین اجتماعی خویش می توانید نسبت به تهیه و استفاده از خدمات این نوع بیمه اقدام کنید. از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

سابقه پرداخت حق بیمه

یکی از شرایط احراز بیمه خویش فرما، داشتن سابقه پرداخت حق بیمه است. به این ترتیب که فرد متقاضی بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی می بایست حداقل ۳۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد تا بتواند نسبت به تهیه بیمه خویش فرما اقدام کند.

شرایط سنی بیمه‌گزار برای بیمه خویش فرما تامین اجتماعی

شرایط سنی از دیگر شرایط و ضوابط بیمه خویش فرماست. به این صورت که سن فرد متقاضی می بایست مابین ۱۸ تا ۵۰ سال باشد. اگر خانم یا آقایی بالاتر از ۵۵ سال داشته باشند.  در این صورت به مدت مازاد سن خود بایستی حتما سابقه حق بیمه را بپردازند و معافیتی در این زمینه وجود ندارد. به عنوان مثال: اگر کسی ۵۹ سال داشته باشد؛ باید ابتدا حق بیمه ۴ سال مازاد را پرداخت نماید. سپس شروع به استفاده از بیمه خویش فرما نماید. البته این نکته هم وجود دارد که اگر شما ۶۲ سال سن داشته باشید و ۱۰ سال سابقه هم دارید؛ در این صورت دیگر الزامی به پرداخت آن ۷ سال سابقه سن مازاد نیست.

کد ۱۰ رقمی بیمه تامین اجتماعی

 کد ۱۰ رقمی بیمه تامین اجتماعی برای فرد بیمه‌گزار در بیمه خویش فرما لازم و ضروری است.

تابعیت ایرانی بیمه‌گزار

ایرانی بودن نیز یکی از شروط افراد بیمه شده در بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی است.

حق انعقاد بیمه اختیاری

در صورتی که شما یک بار قرارداد اختیاری را با سازمان بیمه تامین اجتماعی منعقد کرده باشید؛ بدون شرایط سنی تا سه بار حق انعقاد بیمه اختیاری را دارید.

استفاده از سابقه بیمه پس از اشتغال

اگر کسی که سابقه پرداخت حق بیمه بیمه خویش فرما را داشته باشد و پس از مدت زمانی در جایی مشغول به کار شود؛ می تواند از سابقه بیمه خود پس از اشتغال در کارگاه و محل کار جدیدش استفاده کند. البته در برخی از موارد ممکن است افرادی باشند که حتی پس از واریز شدن بیمه اجباری به آن ها پس از اشتغال به اشتباه و بر حسب عادت دوباره بیمه خویش فرما را برای خود پرداخت نمایند. در این صورت جای هیچ گونه نگرانی نیست. آن ها می توانند با اطلاع به سازمان تامین اجتماعی نسبت به قطع بیمه اختیاری یا خویش فرمای خود اقدام کنند. از این به بعد از بیمه اجباری تامین اجتماعی بهره مند شوند که توسط سازمان مورد نظر برای آن ها پرداخت می شود.

بنابراین در صورت احراز این شرایط شما می توانید بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی را تهیه کنید و از مزایا و پوشش های آن استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات در مورد ارزان‌ترین بیمه تامین اجتماعی، می‌توانید انواع بیمه‌نامه‌های این سازمان را با هم مقایسه کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر، مقاله ارزان ترین بیمه تامین اجتماعی را مطالعه نمایید.

ثبت نام و تهیه بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی

در صورت تمایل به ثبت نام و استفاده از مزایا و پوشش های بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی شما می توانید به دو روش حضوری و غیر حضوری نسبت به تهیه انواع بیمه تامین اجتماعی از جمله بیمه خویش فرما اقدام کنید. برای این منظور شما می بایست با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی و تهیه مدارک لازم فرآیند ثبت نام را انجام دهید تا برای شما دفترچه تامین اجتماعی صادر گردد. از جمله مراحل ثبت نام و تهیه بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام که شامل: اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافی برای آقایان و نیز ۵ قطعه عکس سه در چهار می باشد.
  • مراجعه حضوری به نزدیکترین شعبه سازمان تامین اجتماعی در شهر محل سکونت خود با در دست داشتن مدارک لازم

با انجام این فرآیند و تکمیل فرم های لازم و انتخاب درصد پرداختی حق بیمه که ۱۲، ۱۴ یا ۱۸ درصد می باشد؛ می توانید بر حسب نوع طرح و حق بیمه پرداختی نسبت به فرآیند ثبت نام سازمان تامین اجتماعی اقدام کنید. توجه داشته باشید که انتخاب هر یک از طرح ها و حق بیمه های پرداختی بیمه تامین اجتماعی در میزان بازنشستگی شما تاثیرگذار می باشد. بنابراین اگر می خواهید از پوشش های بیشتر و میزان مبلغ بازنشستگی و مستمری بیشتری استفاده کنید؛ بهتر است در ابتدا حق بیمه ۱۴ یا ۱۸ درصدی را انتخاب کنید.

درصد و مبلغ پرداخت بیمه تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲

در ادامه جدول درصد و مبلغ پرداخت بیمه تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ را مشاهده می‌کنید:

نوع بیمه

درصد سهم بیمه شده

ضریب دستمزد

مبلغ ماهیانه حق بیمه (به تومان)

درصد سایر

۳۱ روز

۳۰ روز

اجباری (بدون احتساب مزایای انگیزشی)

۷%

۵۲۴،۰۰۰

۵۱۲،۰۰۰

۲۳% کارفرما

۱.۱۲۳

مشاغل آزاد (۱۴%)

۱۲%

بر اساس حداقل دستمزد سال بین حداقل و ۱.۲ حداقل است.

۶۵۸،۰۰۰

۶۳۷،۰۰۰

۲% دولت

مشاغل آزاد (۱۶%)

۱۴%

۷۶۸،۰۰۰

۷۴۴،۰۰۰

۲% دولت

مشاغل آزاد (۲۰%)

۱۸%

۹۸۷،۰۰۰

۹۵۶،۰۰۰

۲% دولت

اختیاری

۲۷%

۱.۲

۱،۴۸۱،۰۰۰

۱،۴۳۳،۰۰۰

کارگران ساختمانی بر اساس درجه و ضریب

درجه یک

۷%

۱.۲

۵۳۸،۰۰۰

۵۲۰،۰۰۰

۲۰% دولت

درجه دو

۷%

۱.۳

۴۹۹،۰۰۰

۴۸۳،۰۰۰

درجه سه

۷%

۱.۴

۴۶۱،۰۰۰

۴۴۵،۰۰۰

قالیبافان (فعال و بیمه پرداز)

۷%

۳۸۴،۰۰۰

۳۷۲،۰۰۰

۲۰% دولت

رانندگان درون شهری (فعال و بیمه پرداز)

۱۳.۵%

۱.۱

۸۱۴،۵۰۰

۷۸۹،۰۰۰

۱۳.۵% دولت

رانندگان بین شهری (اتوبوس و کامیون)

۱۳.۵%

۱.۵

۱،۱۱۱،۰۰۰

۱،۰۷۵،۰۰۰

۱۳.۵% دولت

رانندگان بین شهری (مینی بوس و سواری)

۱۳.۵%

۱.۲

۸۸۸،۶۰۰

۸۶۰،۰۰۰

۱۳.۵% دولت

هنرمندان / نویسندگان مشمول یارانه

۸%

۴۳۹،۰۰۰

۴۲۵،۰۰۰

۱۰% دستگاه

هنرمندان / نویسندگان غیرمشمول یارانه

۸%

۱.۲

۵۲۷،۰۰۰

۵۱۰،۰۰۰

۱۰% دستگاه

مداحان

بنیاد دعبل

۷%

۴۶۱،۰۰۰

۴۴۶،۰۰۰

۲۰% بنیاد

ارشاد

۸%

۱۰% دستگاه

مددجویان مشمول یارانه (۱۴%)

کمیته امداد

۲۷/۱۰ از محل هدفمندی یارانه ها و مابقی توسط کمیته امداد

بهزیستی

۲%

۱۱۰،۰۰۰

۱۰۶،۰۰۰

هدفمندی یارانه‌ها

مددجویان مشمول یارانه (۱۶%)

کمیته امداد

۲۷/۱۰ از محل هدفمندی یارانه ها و مابقی توسط کمیته امداد

بهزیستی

۴%

۲۱۹،۰۰

۲۱۲،۰۰۰

هدفمندی یارانه ها

مددجویان مشمول یارانه (۲۰%)

کمیته امداد

۲۷/۱۰ از محل هدفمندی یارانه ها و مابقی توسط کمیته امداد

بهزیستی

۸%

۴۳۹،۰۰

۴۲۵،۰۰۰

هدفمندی یارانه ها

خادمان مسجد (فعال و بیمه پرداز)

۷%

۳۸۴،۰۰

۳۷۱،۰۰۰

۲۰% دولت

خادمان مسجد (فاقد کمک دولت)

۲۷%

۱،۴۸۱،۰۰۰

۱،۴۳۳،۰۰۰

کلیه رانندگان درون شهری (فاقد کمک دولت)

۲۷%

۱.۱

۱،۶۲۹،۰۰۰

۱،۵۷۶،۰۰۰

کلیه رانندگان برون شهری سبک (فاقد کمک دولت)

۲۷%

۱.۲

۱،۷۷۷،۰۰۰

۱،۷۲۰،۰۰۰

کلیه رانندگان برون شهری سنگین (فاقد کمک دولت)

۲۷%

۱.۵

۲،۲۲۱،۰۰۰

۲،۱۵۰،۰۰۰

باربران، صیادان، زنبورداران

۷%

۲۰% دولت

کارفرمایان صنفی کم درآمد

۷%

۲۰% دولت

کارفرمایان بخش کشاورزی

۷%

۲۰% دولت

 

بیمه کارفرمایی بهتر است یا اختیاری؟

به هر حال با توجه به جدول باز برخی می پرسند که بیمه کارفرمایی یا اختیاری یا همان خویش فرما بهتر است. اول از همه که بین این دو تفاوت وجود دارد. مسلماَ وقتی کارفرما هستید و چند نفر زیر دست شما فعالیت می کنند، تهیه این به صرفه تر است؛ در غیر این صورت، بیمه اختیاری را انتخاب کنید.

استفاده از پوشش های بیمه ای و سرمایه گذاری در بیمه تامین اجتماعی خویش فرما

 شما می توانید با در دست داشتن بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی در زمان قرارداد از پوشش های بیمه ای این نوع از بیمه تامین اجتماعی استفاده کنید. بهتر است هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام و تهیه بیمه خویش فرما – در صورت احراز شرایط لازم- اقدامات لازم را انجام دهید.  مدارک و مستندات خود را ارائه دهید. تا بتوانید با تهیه این بیمه به صورت مراجعه حضوری از خدمات و پوشش های آن استفاده کنید. ضمن اینکه با توجه به امکان بازنشستگی و دریافت مستمری شما می توانید به بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنید. چرا که پس از  پایان مهلت مقرر  و اعلام بازنشستگی شما می توانید به عنوان یک پشتوانه مالی از بیمه مورد نظر خود استفاده کنید.

شما در صورت هرگونه پرسش و ابهام درخصوص بیمه خویش فرما ، می‌توانید سوالات خود را به آسانی در قسمت نظرات همین بخش مطرح نمایید تا کارشناسان بیمه دات کام در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته از طریق کامنت راهنمایی‌های تخصصی بیمه و آخرین به روز رسانی قوانین بیمه‌ای را به شما ارائه دهند تا با نگاهی باز و اطلاعات کامل نسبت به تهیه بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی یا هر بیمه دیگری نظیر بیمه خودرو ، بیمه آتش‌سوزی، بیمه درمان و … اقدام نمایید.

آخرین مقالات مرتبط با این مطلب مشاهده آرشیو مقالات مشاهده آرشیو
فرم ارسال دیدگاه پیرامون این مطلب

دیدگاه کاربران بیمه دات کام
person
محمد
۲۵ فروردین ۱۴۰۳

با سلام بنده ۳۳ سال هستم پسر
۵.۶ ماهی هست که مشاغل آزاد ۱۲٪ انتخاب کردم با درمان اما رفتم از درمانش استفاده کنم گفتن ندارین تو اپلیکیش قسمت درمان زده برخوردار نیستید اونجا که میخوایم حق بیمه رو پرداخت کنیم حمایت درمان نوشته حمایت درمان دارد باید چیکار کنم ؟ من هر ماه دارم پرداخت میکنم هم بیمه هم درمان که میشه تقریبا ۷.۳۵۰.۰۰۰
ممنون

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید تا به این موضوع رسیدگی کنند.

person
جواد
۲۴ فروردین ۱۴۰۳

با سلام، اوقات بخیر.
بنده قصد دارم فیش حقوقی پدرم رو‌ بعنوان سرپرست خانواده به کشوری خارجی ارائه کنم، پدرم مشغول کار آزاد هستند و سالهاست که بصورت خویش فرما خودشون رو بیمه کردن. آیا این امکان وجود داره که تامین اجتماعی برای ایشون فیش حقوقی صادر کنن؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    خیر تامین اجتماعی فیش حقوقی صادر نمی کند.

person
A
۲۲ فروردین ۱۴۰۳

باسلام بنده یه سوال راجب بیمه خویش فرما دارم
الان همسر من بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی داره همچنین دفترچه بیمه تامین اجتماعی هم داره میخواد دفترچه بیمه تامین اجتماعی حذف کند و از بیمه درمانی نیروی مسلح استفاده کنیم چون پدرای هر دو نظامی هستند
میخوام بدونم این موضوع برای سوابق بیمش مشکل ایجاد نمیکنه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    در بیمه اختیاری امکان حذف پوشش درمان وجود ندارد.

person
داود حسینی
۱۹ فروردین ۱۴۰۳

با سلام و احترام. بنده ۵۴ سال سن دارم و ۲۵ سال حق بیمه واریز کردم. الان ۲ سال هم هست سقف بیمه رد میکنم. کارفرما سال جدید نمیتونه سقف بیمه پرداخت کنه. آیا من میتونم خودم بصورت جداگانه بیمه رو پرداخت کنم تا به سقف برسه؟ممنون از شما

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    حق بیمه باید از یکجا برای شما پرداخت شود. می توانید با کارفرما صحبت کنید و مابه تفاوت آن را خودتان پرداخت نمایید و درخواست دهید حداکثر مبلغ را برای شما رد کنند.

person
نیل
۱۹ فروردین ۱۴۰۳

درود وقت بخیر؛
میخواستم ببینم آیا بیمه اختیاری یا همان خویش فرما اعتبار لازم برای ارائه به سفارت به عنوان سوابق بیمه که از مدارک شغلی محسوب میشود را دارد یا خیر؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    بله، به عنوان سابقه بیمه مورد محاسبه قرار می گیرد.

person
سپیده
۱۹ فروردین ۱۴۰۳

اگر همسر بنده خودشون رو بیمه خویش فرما کنند من که خانومشون هستم میتونم به عنوان افراد تحت تکفل از بیمه درمانی استفاده کنم؟!

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    بله می توانید از بیمه درمانی استفاده نمایید. همچنین می توانید برای خودتان بیمه زنان خانه دار با پوشش درمان را خریداری کنید.

person
طاهری
۰۴ فروردین ۱۴۰۳

سلام برای بیمه خویش فرما حضور فرد برای ثبت نام لازم است

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    خیر به صورت اینترنتی و از طریق سایت تامین اجتماعی نیز می توانید ثبت نام کنید.

person
MAX
۲۹ اسفند ۱۴۰۲

با سلام. من نزدیک ۵ سال سابقه بیمه خویش فرما دارم. و در دانشگاه مشغول تدریس میباشم(حق التدریس). اما دانشگاه جدید به ازای ۸ واحد ماهی ۲ روز برای من یعنی ترمی ۸ روز میتواند پرداخت کند. ( به شرط قطع پرداخت بیمه خویش فرما). من میتوانم به دانشگاه اطلاع بدهم که بیمه مرا پرداخت نکند؟ چون واقعا به صرفه نیست. ایا راهکاری در قانون برای این شرایط پیش بینی شده است؟ ممنونم

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    کارفرما موظف است نیروهای خود را بیمه کند در غیر این صورت جریمه می شود. می توانید درخواست خود را مطرح نمایید در صورتی که راهکاری داشته باشد به شما اطلاع می دهند.

person
سویل
۲۸ اسفند ۱۴۰۲

وقت شما بخیر آیا دریافت بازنشستگی بیمه خویش فرما همزمان با مستمری پدر برای فرزند دختر مجرد امکان پذیر هست؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    بله می توانید به صورت همزمان از مزایای دو بیمه استفاده کنید.

person
داود
۲۸ اسفند ۱۴۰۲

با سلام و خسته نباشید من ۱۴ سال سابقه بیمه در شرکت ها دارم و الان خودم میخوام بیم رد کنم باید چطور رد کنم و چگونه ممنون میشم راهنماییم کنید .

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    می توانید بیمه اختیاری را با درصدهای مختلف پرداخت کنید.

person
محمدرضا
۲۸ اسفند ۱۴۰۲

ببخشید منظور از درصد سهم بیمه شده ۲۰ درصد یا ۱۶ درصد مشاغل ازاد چه فرقی دارد.یعنی برای بازنشستگی بیشتر میدهند یا بیمه شد هر چی درصد بیشتر باشد فرقی در استفاده مزایا در زمان بیماری و استفاده بیمارستان دارد .

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز
    این موضوع تعیین کنند میزان استفاده از مزایای بیمه است.

person
محمد
۲۵ اسفند ۱۴۰۲

سلام .انتخاب حقوقی که بابتش حق بیمه پرداخت کنیم با کیه .

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    منظور شما از انتخاب حقوق چیست؟

person
نغمه
۲۴ اسفند ۱۴۰۲

سلام . من ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ – ۴۹ سالم تمام می‌شود و وارد سن ۵۰ سالگی میشوم ، قبلا بیمه اجباری بدون و بعد بیمه خویش فرما شدم که ادامه دارد و مجموعاً ‌حدود ۲۰ سال و یک ماه سابقه پرداخت بیمه دارم . و ظاهراً با این سن و سابقه نمیتوانم بازنشست بشوم در حالیکه خانم ها در بیمه حرف و مشاغل آزاد با ۲۰ سال پرداخت بیمه ، در سن ۴۲ سالگی می‌توانند بازنشست شوند در حالیکه آنها حق بیمه کمتری می‌دهند . با شرایط موجودم چطور می‌توانم خود را بازنشست کنم . مثلاً تغییر بیمه از خویش فرما به مشاغل آزاد . ضمناً ، من کارشناسی ارشد الکترونیک هستن . سپاسگذارم

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر حدود ۶ الی ۱۲ ما برای شما لیست بیمه رد شود، می‌توانید از قانون زنان کارگر برای بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه بیمه و ۴۲ سال استفاده کنید.

person
معصومه
۲۲ اسفند ۱۴۰۲

سلام من ۳۵ سالمه و۱۳ سال سابقه بیمه اجباری دارم و ۲۶ ماه هم بیمه بیکاری بهم تعلق گرفته و تمام شده تا اخر سال۱۴۰۲ که میشه ۱۵ سال
و اگر ۱۵ سال هم خودم بیمه خویش
فرما کنم سابقم میشه ۳۰ سال و به سن ۵۰ سال میرسم بازنشسته با حقوق کامل میشم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله با سی روز حقوق بازنشسته می شوید.

person
هما
۲۰ اسفند ۱۴۰۲

با سلام
۵۰ سال سن دارم و الان ۲۲ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی خود فرما (البته ده سال اول این بیمه اجباری بوده و در ادامه به صورت خود اختیاری تا به الان ادامه داده ام )
من میخواهم‌در اولین فرصت ممکن در خواست بازنشستگی بکنم
سوال من :چه زمانی قانون بازنشستگی حتی با حقوق کم ،شامل حال من می‌شود؟
سوال دوم‌
آیا اگه پرداخت بیمه اختیاری را متوقف کنم ،امکان‌ این که در ۵۵ یا ۶۰ًسالگی ،درخواست بازنشستگی کنم هست ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    با این سن و سابقه شرایط بازنشستگی را ندارید باید ۳۰ سال سابقه بیمه را کامل کنید و یا سن شما به ۶۰ سالگی برسد
    بله در صورت عدم پرداخت نیز می توانید با سوابق بیمه قبلی خود مستمری بازنشستگی را دریافت نمایید.

person
امین
۲۰ اسفند ۱۴۰۲

سلام من پرستار هستم،یک سال هست که مرخصی بدون حقوق از بیمارستان گرفتم و بیمه برام رد نشده، آیا میتونم به اندازه ی یک سال حق بیمه رو یکجا پرداخت کنم و روی سابقه ی بیمه ام حساب بشه؟؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر امکان خریداری سابقه بیمه وجود ندارد.

person
وحید
۱۹ اسفند ۱۴۰۲

سلام و درود بنده باحدود۳۰سال سن مسابقه ۲سال اگه بعداز این تا۵۰سالگی بیمه خیش فرماپرداخت کنم اون موقع میشم ۲۲سال حدودا سابقه بیمه بعدش طبق قوانین جدید که آقایان در۶۰سال بازنشسته میشن بعد از۵۰سالگیم باید۸سال دیگه هم بیمه پرداخت کنم?یاتا۵۸سالگیم باید پرداخت کنم که ۳۰سال سابقه بیمه ام پربشه تابازنشسته بشم ?من دقیقا بعداز۵۰سالگیم انشاالله چطوربابیمه تامین اجتماعی خیش فرمابازنشست میشم مطالب گنگن ممنون میشم راهنماییم کنین

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    فعلا بخشنامه ای در خصوص قانون جدید ابلاغ نشده است و با این قانون که داریم شما باید یا ۵۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه بیمه داشته باشید یا ۶۰ سال سن و ۲۰ سال سابقه بیمه داشته باشید که بتوانید بارنشسته شوید.

person
حمید
۱۸ اسفند ۱۴۰۲

سلام آیا ازبیمه کارگران ساختمانی به اختیاری یا مشاغل وجود دارد

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله امکان تغییر و انتقال وجود دارد.

person
ثمر
۱۷ اسفند ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر .‌من ۱۸ سال سابقه کار مشاغل سخت دارم. آیا امکانش هست حق بیمه رو بصورت اختیاری پرداخت کنم و دیگه کار نکنم ؟ آیا راهی هست که بشه اینکارو کرد؟ تعداد سنوات و تعداد روز بازنشستگی برام مهم نیست .

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله می توانید ادامه بیمه خودتان را بصورت اختیاری واریز کنید.

person
بهنام
۱۶ اسفند ۱۴۰۲

سلام. من قبلا ۴ سال برام بیمه اجباری رد شده، الان کارت پایان خدمت ندارم و به صورت دورکاری و فریلنسر مشغول به کار هستم. برای شرایط من بیمه خویش فرما بهتر هست و یا بیمه مشاغل آزاد؟ و اینکه آیا مدرکی برای سربازی تو هر کدوم درخواست میشه یا نه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    برای هر بیمه ای احتیاج به کارت پایان خدمت ندارید شما می توانید خودتان را بیمه حرف و مشاغل آزاد کنید و با نرخ های مختلف حق بیمه را پرداخت کنید.

person
مژگان
۱۵ اسفند ۱۴۰۲

سلام مژگانم ۵۷ ساله از سال ۷۰ تا آخر سال ۷۹ کارمند با مدرک فوق دیپلم بودم بیمه تامین اجتماعی
با تعدیل نیرو بیکار شدم
از ۲۰ خرداد سال ۹۶ شخصا بیمه رو پرداخت کردم بیمه خویش فرما و در حد دیپلم
الان مدرک مهندسی دارم و نمی دونم باید چکار کنم
برای تغییر پرداختی بیمه که بوقت بازنشستگی حقوق کارشناسی لحاظ شود
امکان راهنمایی یا اینکه بکجا مراجعه کنم برای تصیح پرداختی بیمه
سپاسگزارم

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    در پرداخت حق بیمه مدرک تحصیلی اصلا ملاک نیست دو آیتم در تعیین مبلغ مستمری ملاک است:
    ۱. پرداخت حق بیمه بیشتر
    ۲. مدت کل سابقه
    پس شما باید اون دو سال آخر منتهی به بازنشستگی را بیمه اجباری به حق بیمه بالا واریز کنید.

person
اوی
۱۵ اسفند ۱۴۰۲

سلام من ۲۱م هست ، پسر هستم
در حال تحصیل و سربازی هم نرفتم
به چه روشی میتونم برای خودم بدون کارت پایان خدمت بیمه رد کنم

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    شما می توانید خودتان را بیمه حرف و مشاغل آزاد کنید و با نرخ های مختلف حق بیمه را پرداخت کنید احتیاج به کارت پایان خدمت هم ندارید.

person
فرزاد
۱۵ اسفند ۱۴۰۲

سلام من ۱۸ سالمه و شاغل نیستم چه بیمه ایی برام مناسب هست؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    شما می توانید خودتان را بیمه حرف و مشاغل آزاد کنید و با نرخ های مختلف حق بیمه پرداخت کنید.

person
جاسم
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

سلام
عرض خداقوت و خسته نباشید
من حدود ۷ سال سابقه کار دارم کا سازمانم برام بیمه رد کرده و حدود ۲ سال هم بیمه سربازیم بوده که چند سال پیش خودم خریدم.
الان تقریبا یکساله که از سازمانی که توش کار میکردم منفک شدم و فعلا بیکار هستم. میخواستم بدونم به نظرتون خودم و خانواده ام رو چه نوع بیمه ای بکنم بهتره؟ بیمه اختیاری ؟ یا بیمه حرف و مشاغل آزاد؟
و اینکه اگه میفرمایید بیمه مشاغل ازاد بهتره، با توجه به اینکه من الان اصلا کاری ندارم از من مدارکی نمیخوان؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    برای بیمه حرف و مشاغل آزاد هیچ مدرکی احتیاج نیست و شما می توانید خودت را بیمه حرف و مشاغل آزاد کنید با نرخ های مختلف و حق بیمه پرداخت کنید بیمه اختیاری فقط از نظر درمان بهتر است.

person
علی
۰۵ اسفند ۱۴۰۲

سلام، من و برادرم شریک هستیم در مغازه ی فروش کفش، پروانه کسب به نام من هست، برادرم ۴۰ ساله و سابقه پرداخت هیچ بیمه ای ندارد کدام نوع بیمه برایش مناسب تر است؟ من او را را به عنوان کارمند بیمه کنم یا خودش ؟

person
اسداله
۰۴ اسفند ۱۴۰۲

درود،بنده مرد هستم ۵۱ساله،کارفرما بیمه واریزیم را کم رد می‌کنه با حدودا ۲۹ سال سابقه پرداخت بیمه،الان اگر خودم دو سال، ماهی ۸میلیون به عنوان خویش فرما بیمه پرداخت کنم،حقوق بازنشستگی من چقدر میشه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۵ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    نحوه محاسبه بازنشستگی دوسال آخر و کل سابقه پرداخت حق بیمه شما است.

person
یونس
۰۱ اسفند ۱۴۰۲

سلام.من از سوی یه شرکت خصوصی بیمه اجباری کبه صورت کامل هستم(۳۰روز)
آیا میتونم به صورت خویش فرما خودمو بیمه کنم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۲ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر نمی توانید و این کار فایده ای برای شما ندارد.

person
غزال
۲۹ بهمن ۱۴۰۲

سلام. وقت بخیر. من ۹ سال سابق بیمه دارم و ۲ ماه است که بیکارم، احیانا ۳-۴ ماه طول میکشد تا کار پیدا کنم. به نظر شما منطقیست و ارزش داره که این چند ماه تا کار پیدا کنم خودم رو بیمه ی خویش فرما کنم؟ و باید برای چه نوع بیمه ای اقدام کنم؟
ممنون

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله بروید خودت را بیمه حرف و مشاغل آزاد کنید با نرخ های مختلف و حق بیمه پرداخت کنید تا فاصله ای بین بیمه ها شما ایجاد نشود.

person
محمدخانی
۲۹ بهمن ۱۴۰۲

سلام . خانم دارای کارشناسی ارشد الکترونیک هستم ، قبلا بیمه اجباری بودم و چند سال است بیمه اختیاری ( خویش فرما ) شده ام ، در مجموع ۲۰ سال سابقه پرداخت بیمه دارم و نزدیک ۴۹ سال و ۱۱ ماه سن دارم ، میخواهم با همین سابقه بیمه و در همین سن بازنشسته شوم . آیا امکانش وجود دارد ؟ سپاسگذارم

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ اسفند ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    با این سن و سابقه شرایط بازنشستگی را ندارید مگر اینکه حدود ۶ ماه بیمه اجباری واریز کنید بعد درخواست بازنشستگی بدهید.

person
زهرا
۲۳ بهمن ۱۴۰۲

سلام، خانمی هستم ۵۷ ساله که سابقه بیمه ۱۶ سال دارم، در مدرسه مشغول به کار بودم و قطع همکاری دادم. الان باید بیمه خویش فرمای اختیاری کنم؟ و یک سوال دیگر میتونم با ۲۰ سال بازنشته بشم؟ و حقوق بازنشستگی با ۲۰ سال چقدر میشه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    شما می فرمایید ۱۶ سال سابقه بیمه دارید پس چطور با یک سال پرداخت حق بیمه سابقه شما ۲۰ سال می شود سوال را اشتباه مطرح کرده اید.

      person
      زهرا
      ۰۶ اسفند ۱۴۰۲

      سلام
      منظورم این بود که اگر ۴ سال بیمه خویش فرما را پرداخت کنم، و سابقه بیمه من به ۲۰ سال برسد میتونم بازنشسته بشم؟ اگر بله مبلغ حقوق دریافتی بازنشیتگی چقدر خواهد بود
      ؟

        person
        نویسنده بیمه
        ۰۷ اسفند ۱۴۰۲

        سلام دوست عزیز
        با ۵۵ سال سن و ۲۰ سال سابقه بیمه می توانید بازنشسته شوید.

    person
    هانیه
    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

    اگه کسی منتظر بیمه از طرف کارفرما باشه و بیمه اش ادامه پیدا نکنه
    می تونه بره اداره ی بیمه مثلا بگه میخوام از اول سال که بیمه ام قطع شده برام بیمه خویش فرما حساب کنین و هزینه اش رو بدهد؟؟

      person
      نویسنده بیمه
      ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

      سلام دوست عزیز
      خیر امکان خرید ماه های بدون بیمه وجود ندارد.

person
علی
۲۰ بهمن ۱۴۰۲

سلام
من ٣٠ ساله ٣ سال سابقه تامین اجتماعی از حوزه برام رد شده
از حوزه انصراف دادم و در حال حاضر بیکار هستم
باید چه نوع بیمه ای بکنم و هزینه آن چقدر است
آیا میتونم ٧ سال را بخرم و بازنشست بشم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    می توانید خودتان را بیمه حرف و مشاغل آزاد کنید با نرخ های مختلف و حق بیمه پرداخت کنید. خیر، نمی توانید اون ۷ سال سابقه بیمه را یکجا خریداری کنید.

person
S.A
۱۹ بهمن ۱۴۰۲

ایا میشه ۴ سال اخر بیمه ازنرخ ۱۲ درصد به ۱۸ درصد تغییرداد که با ۲۰ سال سابقه حداکثر حقوق دریافت کرد؟ ممنون ازراهنماییتون

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    با تغییر نرخ از ۱۲ درصد به ۱۸ درصد نمی توانید حداکثر حقوق را دریافت کنید.

person
S.A
۱۹ بهمن ۱۴۰۲

سلام با ۲۰ سال سابقه بیمه با نرخ ۱۲ درصد و ۵۵ سال سن چقدر حقوق محاسبه میشه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    پنج میلیون و سیصد هزار تومان مستمری دریافت می کنید.

person
علی
۱۷ بهمن ۱۴۰۲

سلام من بااحتساب خدمت ۲۸سال سابقه بیمه دارم ومتولد ۵۱ هستم یکسال بیمه خویش فرما پرداختم ایا در‌سته وحقی از من ضایع نمیشه

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر حقی از شما ضایع نمی شود.

person
علی
۱۷ بهمن ۱۴۰۲

سلام من متولدسال۵۱بااحتساب خدمت ۲۸سال سابقه بیمه دارم ودربانکهای ادغامی سپه بودم ایا باتوجه به سال تولد ۱سال بیمه خویش فرما میپردازم ایا درست است وحقی ازمن ضایع نمیکند

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر حقی از شما ضایع نمی شود.

person
AM
۱۵ بهمن ۱۴۰۲

سلام من بند مربوط به عدم دریافت کمک هزینه ازدواج رو متوجه نشدم – بنده به تازگی ازدواج کردم و قصد دارم برای وام ازدواج اقدام کنم – اگر بیمه خویش فرما باشم نمیتونم دریافت کنم؟ چون معایب بیمه خویش فرما نوشته شده که نمیتونین کمک هزینه ازدواج دریافت کنین. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    درست است به کسانی که بیمه حرف و مشاغل آزاد یا بیمه اختیاری پرداخت می کنند هدیه ازدواج تعلق نمی گیرد.

      person
      AM
      ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

      خیلی ممنون از راهنماییتون .

      person
      صالحی
      ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

      سلام وقت بخیر، چه زمانی پس از عقد قرارداد
      بیمه خویش فرما می‌شود از کمک هزینه جراحی استفاده کرد؟

        person
        نویسنده بیمه
        ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

        سلام دوست عزیز
        بستگی به نوع و هزینه جراحی دارد معمولا بعد از ۶ ماه پرداخت حق بیمه می شود.

person
Sh
۱۳ بهمن ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر،من۲۴سال دارم و بیمه نبودم جایی به تازگی مشغول به کار شدم ،صاحبکارم گفتن هزینه بیمه رو میدن خودم خودمو بیمه کنم به دلایلی خودشون نمیتونن بیمه کنن منو،لطفا راهنمایی میکنید کدوم بهتره؟ بیمه اختیاری یا آزاد؟و ممنون میشم هزینه شو هم بگید الان چقدره، و اینکه میتونم از بیمه درمانی پدرم درنیام یا باید حذفش کنم ؟ ملاک برام بیمه برای بازنشستگی هستش و اینکه تا چندسال خانم ها بازنشست میشن ،۲۰ سال یا۲۵ سال ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر خانم هستید و میخواهید خودت حق بیمه را واریز کنید بروید بیمه زنان خانه دار بدون درمان با نرخ ۱۲ درصد حق بیمه پرداخت کنید و از درمان پدر هم استفاده کنید.

person
ستاره
۱۱ بهمن ۱۴۰۲

سلام.بنده ۳۸ سال سن دارم و خانم هستم.۱۵ سال ونیم سابقه کار دارم که ۱۱سال سقف بیمه رو رد کردم.دوتا سوال داشتم از خدمتتون:
الان میتونم با ۳۸ سال سن و با ۱۵ و نیم سال سابقه بازنشسته بشم
اگر بخوام با شرط سنی ۲۰ سال سابقه و ۴۲ سال سن خودم رو بازنشست کنم، چطور باید بیمه خویش فرما رد کنم که سقف بیمه ۲۰ روزه رو برای بازنشستگی دریافت کنم

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    ۱. خیر نمیتوانید.
    ۲. اگر میخواهید با ۲۰ سال سابقه بیمه و ۴۲ سال سن بازنشسته شوید نمی توانید از طریق بیمه حرف و مشاغل آزاد بازنشسته شوید باید بیمه اجباری واریز کنید.

person
هستی
۱۱ بهمن ۱۴۰۲

با سلام شخصی که شغلی ندارد و درآمد هم ندارد و دیگران بخواهند برایش بیمه تامین اجتماعی خویش فرما، اختیاری تهیه نمایند(دیگران منظور اعضای خانواده شخص می باشند مثل پدر و مادر و خواهر و برادر) آیا برای چنین شخصی می‌توان این نوع بیمه را درست کرد و همچنین برای این موضوع (یکی از شرایط احراز بیمه خویش فرما، داشتن سابقه پرداخت حق بیمه است. به این ترتیب که فرد متقاضی بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی می بایست حداقل ۳۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد تا بتواند نسبت به تهیه بیمه خویش فرما اقدام کند.) این سابقه را چگونه می‌توان ایجاد کرد؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    برای بیمه اختیاری یک ماه سابقه احتیاج است ولی برای بیمه حرف و مشاغل آزاد سابقه از قبل احتیاج نیست.

person
قدرتی
۱۰ بهمن ۱۴۰۲

سلام‌’ من دوسال سابقه بیمه دارم و مرخصی زایمان داشتم و بعد سرکار نرفتم الان میتونم بیمه خویش فرما یا مشاغل آزاد یا خانه داری انجام بدم
کدوم بیمه برای من بهتره ؟
و اینکه تفاوت این ۳ نوع بیمه چیست ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله می توانید هر یک از این سه بیمه را خریداری نمایید. بیمه زنان خانه دار با دو نوع دیگر تفاوتی ندارد.

person
مهناز
۱۰ بهمن ۱۴۰۲

با سلام فرزند پسرم ۱۸ماه خدمت سربازی رفته و پول بیمه سربازی را هم از تامین احتماعی خریداری کرده است و از سال۱۳۸۸/۸/۱
تا آخر اردیبهشت ۱۴۰۳ با احتساب بیمه سربازی حوزه علیمه بیمه بودم تا اخر اردیبهشت را نوشته ام ۱۶ سابقه دارم البته متولد ۱۳۶۱/۶/۳۱
هستم اگر خودم را باز خرید کنم آیا میتوانم از تاریخ خرداده سال ۱۴۰۳ خودم را بیمه اختیاری کنم تا جند سال باید بیمه اختیاری بدهم تا چند سالگی میتوانم بازنشسته شوم آیا میشه یا نه ضمنا سنم تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱
۴۱
سالم است

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله شما می توانید بازخرید کنید و بیمه خودتان را بصورت اختیاری واریز کنید و تا ۵۰ سالگی و تا ۳۰ سال سابقه بیمه حق بیمه واریز کنید و بعد بازنشسته شوید.

person
پیام حکیم
۰۸ بهمن ۱۴۰۲

سلام من مرد ۳۵ ساله تاکنون هیچ نوع سابقه بیمه ای نداشته ام و از سربازی هم معاف هستم و دانشجو و شاغل نیستم. الان برای بیمه اختیاری تامین اجتماعی این حداقل یک ماه سابقه بیمه را چگونه تهیه کنم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۹ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اول خودتان را بیمه حرف و مشاغل آزاد کنید با نرخ های مختلف و حق بیمه پرداخت کنید احتیاج نیست فعلا بیمه اختیاری شوید.

      person
      پیام حکیم
      ۰۹ بهمن ۱۴۰۲

      آیا میتوانم بعدا بیمه حرف و مشاغل آزاد را به بیمه اختیاری تبدیل کنم؟؟؟

        person
        نویسنده بیمه
        ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

        سلام دوست عزیز
        بله، می توانید مشکلی نیست.

person
سمانه روشن
۰۶ بهمن ۱۴۰۲

با سلام
بنده ۲۱ سال سابقه بیمه صدا و سیما داشتم و قطع همکاری کردم با این سازمان و ۸ ماه در درمانگاه مشغول بکار شدم و بعد درخواست بازنشستگی پیش از موعد دادم که متاسفانه بازرس اداره بیمه این ۸ ماه رو تایید نکرد چون قصد سفر و اقامت به خارج از کشور رو دارم برای بازنشست شدن چه راهی هست ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۷ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر تایید نکرده اعتراض بزنید راه دیگری وجود ندارد.

person
محمد
۰۶ بهمن ۱۴۰۲

سلام خداقوت میگم به شما وهمکاران محترم
۲۶ ساله هستم تا حالا هیچ بیمه ای پرداخت نکردم،۴ سال دانشگاه تحت پوشش پدرم بودم و۲سال هم سربازوبعد از اون هم دیگه بیمه ندارم آیا الان میتونم
بیمه خویش فرما را انجام بدم یا نه
واینکه باچه درصدی باشه برای من بهتره من الان شغل ساختمانی دارم

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۷ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خودتان را بیمه حرف و مشاغل آزاد کنید با نرخ های مختلف و حق بیمه پرداخت کنید اون مدتی که تحت پوشش پدر بودید فقط از درمان پدر استفاده کرده اید و جز سابقه برای شما منظور نشده است.

person
تینا ترابی
۰۱ بهمن ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر. دختر ۲۸ ساله هستم و از بیمه ی نیروهای مسلح و جانبازی پدرم برای امور درمان استفاده میکنم. هر از گاهی بیرون سرکار میرم. ولی کار هنری برای خودم دارم. یه مواقعی هم کلا بیکار هستم و بی درآمد، پدرم میخوان که من خودم رو بیمه کنم که اگر ازدواج کردم بدون حقوق بازنشستگی نمونم(مساله فقط حقوق هست نه بیمه درمانی). بنظر شما من بهتره بیمه اختیاری رو انتخاب کنم یا بیمه مشاغل آزاد و یا بیمه زنان خانه دار؟ چون بیرون سرکار به ندرت میرم!

قبلا هم ۵سال سابقه بیمه عمر مان ایران رو داشتم که پس گرفتم.

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۲ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بهترین بیمه برای شما بیمه زنان خانه دار با نرخ ۱۲ درصد بدون درمان بیمه است و از درمان پدر هم استفاده کنید.

person
وکیلی
۳۰ دی ۱۴۰۲

سلامووقت بخیر مرد هستم ۳۸ساله بیمه خویش فرما هستم متاسفانه الان پام روعمل کردم ازناحیه لگن ودکتر گفته ۳ماه بایداستراحت کنید وهیچ کاری انجام ندی استراحت مطلق حالا رفتم بیمه میگهازکارافتادگی به شما تعلق نمیگیره .لطفا راهنمایی بفرمایید باید چیکارکنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله، درست گفته اند از کارافتادگی به شما تعلق نمی گیرد.

person
امید پهلوان
۳۰ دی ۱۴۰۲

با سلام
پدر بنده چند سال هست که خودش و مادرم رو بیمه خویش فرما کرده . آیا من میتوانم ایشون رو تحت پوشش خودم توی وزارت نفت بیمه کنم و اگر میشه چه اتفاقی برای بیمه خویش فرما ایشان ای افتد ؟
ممنون میشم کامل جواب بدین

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر بیمه حرف و مشاغل آزاد بدون درمان منعقد کردن می توانید برای آن ها دفترچه درمانی بگیرید.

person
الیشا
۳۰ دی ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر
من۳۱ سالم هست و حدود ۵ سال و نیم از طریق کارفرما، سابقه بیمه اجباری دارم، سه سوال داشتم:
۱. اگر در حال حاضر که مشغول کار نیستم، خودم رو بیمه اختیاری خویش‌فرما کنم، این سابقه جدید به سابقه قبلیم اضافه میشه یا چون مدل بیمه‌ها فرق داره، سوابق هم جداست از هم؟؟
۲. اون ۵سال سابقم، بینش وقفه‌های زمانی هست چون کارفرماها تغییر کردن، آیا این مورد در نهایت تاثیر منفی داره یا مجموع ما‌ه‌های سابقه لحاظ میشه در زمان بازنشستگی؟؟
۳. بعد از چندسال میشه برای بازنشستگی اقدام کرد؟؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    ۱. خیر اضافه میشود هر سابقه ای با هر نوع بیمه ای که واریز کنید به همدیگه وصل می شوند.
    ۲. اون مدتی که واریز نکردید را دیگه نمیتوانید واریز کنید و بین سوابق شما فاصله ایجاد شده است.
    ۳. با ۳۰ سال سابقه بیمه و ۵۰ سال سن بازنشسته می شوید.

person
سودابه
۳۰ دی ۱۴۰۲

سلام خانمی ۳۹ ساله هستم ۱۱ سال سابقه کار دارن و یکسال هست بیمه بیکاری میگیرم و تا اردیبهشت ۱۴۰۴ بیمه بیکاری بهم تعلق میگیره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید چون تا۴ سال آینده قصد کار ندارم ولی مجددا به سرکار برمی گردم برای این مدت چه بیمه ای پیشنهاد میدید تا بتونم بعدا بازنشستگی بگیرم و کمترین هزینه رو برام داشته باشه .ممنونم

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ بهمن ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بیمه حرف و مشاغل آزاد با نرخ ۱۲ درصد بدون درمان بیمه کنید از همه برای شما مناسب تر است.

person
توحید
۳۰ دی ۱۴۰۲

سلام
مرد هستم سی و دو ساله تاحالا حق بیمه ای پرداخت نکردم و بیمه نیستم شغلم هم به صورت آزاد و اینترنتی میباشد )فروشگاه آنلاین) سربازی هم رفتم قبل از هجده ساگی هم تحت پوشش بیمه پدرم بودم
الان چجوری میتونم خودمو بیمه کنم

    person
    نویسنده بیمه
    ۳۰ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    شما می توانید بیمه حرف و مشاغل آزاد را با درصدهای مختلف پرداخت نمایید.

person
مهری
۲۶ دی ۱۴۰۲

باسلام .آیا به حقوق بازنشستگی بیمه شدگان خویش فرمای اختیاری هم حق اولاد وعائله مندی وحق مسکن وغیره اضافه میشود یا فقط حقوق پایه را میگیرند ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۷ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله به همه تعلق می گیرد.

person
A.a
۲۶ دی ۱۴۰۲

دندانپزشک هستم.۱۲ سال حق بیمه پرداخت کردم.مشکل کنسر در سال پیش و عمل داشتم.سابقه آسم آلرژی دارم و ندولی(گره)در ریه دارم و کم شدن اکسیژن و عدم توانایی کار.بیمه خویش فرما دارم.آیا میتوانم بیمه از کار افتادگی بگیرم؟نامه هم از دکتر دارم

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۷ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر بیمه حرف و مشاغل آزاد شما نرخ ۱۸ درصد باشد می توانید درخواست شرکت در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی را بدهید و احتمال زیاد از کار افتاده کلی شوید البته بستگی به نظر اعضا کمیسیون پزشکی دارد.

person
رضا بیک
۲۴ دی ۱۴۰۲

سلام
من بیست و یکسال سابقه پرداخت بیمه خویش فرما دارم اول تیر امسال شصت ساله شدم و تا یک ماه قبل از شصت سالگی حق بیمه پرداخت کردم و در تاریخ بیست و دوم آبان برای بازنشستگی اقدام کرده ام و اینها در حکم من شروع پرداخت حق بیمه را از تاریخ درخواست اعلام کرده اند نه از تاریخی که من شصت ساله شده ام مگه طبق قرارداد خودشون من نباید از زمانی که شصت ساله شدم بازنشسته شوم ؟ آیا این قابل قبول است که اگه کسی به هر دلیلی دیرتر مراجعه کرد حق اونرو بخورند و حقوق ماه های قبل رو بهش نپردازند ؟ آیا این اسمش دزدی نیست آیا راهی برای دریافت حقوق کامل بعد از شصت سالگی وجود ندارد آیا این توجیه که باید زودتر می آمدی قابل قبول است نظر شما در این مورد چیست و آیا کاری می‌توان کرد ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۵ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله تامین اجتماعی از تاریخی که درخواست خودت را ثبت کرده‌اید شما را بازنشسته می کند باید بلافاصله یک روز بعد از ۶۰ سالگی درخواست می دادید.

person
مریم
۲۲ دی ۱۴۰۲

سلام وقتتون بخیر.
من جایی مشغول به کار شدم که گفته ۳ماه بعد بیمه میکنیم. از نظر قانونی این حق رو دارن؟
و اینکه من میتونم بگم از روز اول قرار داد بیمه نکنن ومن خویش فرما بیمه کنم خودم رو و کارفرما حق بیمه رو به خودم بده؟
از روز اول نه ۳ ماه بعد. خیلی ممنون میشم

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۳ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله، در صورتی که بیمه نکنند می توانید بیمه خویش فرما را خریداری کنید. منتها کارفرما موظف است از روز اول همه کارکنان را بیمه نماید.

person
الهام
۱۵ دی ۱۴۰۲

سلام
خانمی هستم ۳۷ ساله
من از سال ۹۱ تا کنون ۱۴۰۲ اسم من به عنوان مدیر عامل و عضو هیئت مدیره در اداره ثبت شرکتها ثبت شده است.
تاکنون هیچ نوع بیمه ای برای من ارسال نشده است.
کارمندی برای بیمه کردن ندارم
حال برای اقدام کردن کدام بیمه را انتخاب کنم، بیشتر هدفم گرفتن بازنشستگی است
کارفرما،خویش فرما یا بیمه مشاغل آزاد ؟
و دومین سوالم اینکه حق بیمه من بدون درمان که زیر نظر همسرم هستم ، چقدر می شود ؟
برای ثبت نام به سایت tamin.ir مراجعه کنم یا باید حضوری به سازمان تامین اجتماعی یا کارگزاری مراجعه کنم ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۶ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    ۱. شما می توانید خودتان را بیمه حرف و مشاغل آزاد کنید و با نرخ های مختلف و حق بیمه پرداخت کنید.
    ۲. با شناسنامه و کارت ملی بروید کارگزاری تامین اجتماعی تا آنها پیگیری کنند.

person
بهنام
۱۵ دی ۱۴۰۲

با سلام، من یک سال سابقه بیمه دارم، ولی از سال ۹۹ تا الان بیمه نبودم. الان میخواهم خودم را بیمه کنم. امکان پرداخت حق بیمه از ۹۹ تا الان را دارم یا باید از الان به بعد مجدد شروع کنم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۶ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر امکان خریداری سوابق بیمه گذشته برای شما وجود ندارد.

person
فرهاد
۱۵ دی ۱۴۰۲

با سلام و ضمن تشکر ،من حدود ۵ ساله که خویش فرما پرداخت میکنم و زنبوردار هم هستم ،هیچ کس به من نگفت بیمه زنبورداری میتونم پرداخت کنم و ۲۰ درصدش رو دولت میده ،اگر الان بیام و از ابتدای سال جاری بیمه زنبورداری رد کنم آیا در بازنشستگی من تاثیر منفی نداره ،یعنی حقوقم کسر نمیشه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۶ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر بازرس تامین اجتماعی تایید کند که زنبور دار هستید می توانید بیمه خودت را قطع کنید و بیمه زنبورداری را واریز کنید.

person
عطبه
۰۱ دی ۱۴۰۲

سلام ، من نزدیک ١٠ سال سابقه بیمه دارم، خانومم، الان میخوام خودم برای خودم کار کنم و بیمه خویش فرنا بدم، ایا بعدا بیمه زایمان و بیکاری به من تعلق ننیگیره؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۳ دی ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    به بیمه خویش‌فرما، بیمه زایمان و بیمه بیکاری تعلق نمیگیرد.

person
نگار
۲۹ آذر ۱۴۰۲

سلام من شیش ماه بیمکارم ایا می ترنم این شیش ماه و بیمه ام رد کنم الان

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۹ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر امکان پرداخت شش ماه گذشته وجود ندارد.

person
حامد
۲۸ آذر ۱۴۰۲

سلام من شرکت بازرگانی ثبت کردم و سمت مدیرعامل را دارم،بهتر است بیمه خویش فرما واریز کنم یا کارفرما؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۹ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر سابقه شما کم است بروید بیمه حرف و مشاغل آزاد شوید با نرخ های مختلف و حق بیمه پرداخت کنید اگر سابقه شما بالا ۲۰ سال است بروید بیمه کارفرمایی شوید.

person
بهزاد
۲۸ آذر ۱۴۰۲

من ده سال سابقه بیمه داشتم و چند وقته خودم رو بیمه خویش فرما کردم، میخوام بدونم میتونم سه ماه به سه ماه مبلغ بیمه رو واریز کنم؟ یا باید هر ماه واریز بشه؟ اگر سه ماه جلوتر رو پرداخت کرده باشم چی میشه؟ ممنون

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۹ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله شما میتوانید هر چند ماه یکبار حق بیمه پرداخت کنید. باید حق بیمه را جلوتر پرداخت کنید تا قطع نشود.

person
فروغ
۲۶ آذر ۱۴۰۲

سلام
برای بیمه خویش فرما باید به اداره تامین اجتماعی مراجعه کنیم یا کارگزاری بیمه؟
شهر ما فقط یک کارگزاری داره و مثل کلاف سر در گم شلوغه

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۷ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    باید بروید کارگزاری تامین اجتماعی تا آنها پیگیری کنند.

person
Selma
۲۵ آذر ۱۴۰۲

سلام
وقت شما بخیر
بنده خانمی هستم ۳۶ ساله مدرس زبان و دو سالی هست که خودم رو با طرح مان بیمه ایران، که بیمه عمر و بازنشستگی زنان خانه داره، بیمه کردم و الان می خوام خودم رو بیمه تامین کنم به صورت آزاد و فقط برای بازنشستگی و نه درمان چون تحت سرپرستی همسرم که بیمه هستند بیمه هستم. می خواستم بدونم که امکانش هست؟ و بیمه بودن من از طریق بیمه ایران مشکلی ایجاد نمی کنه؟
در ضمن همسر بنده از کار افتاده ست اگر من خودم رو بیمه کنم پس از فوت همسر مستمری ایشون قطع نمیشه؟
و اگر بیمه بشم همچنان می تونم با بیمه همسر از خدمات درمانی استفاده کنم یا باید از سرپرستی بیمه ایشون خارج بشم؟
ممنون میشم اگر با پاسخ به این سوالات بنده رو راهنمایی بفرمایید.🙏

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۷ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    ۱. مشکلی ندارد شما میتوانید هم زمان هر دو بیمه را واریز کنید.
    ۲. خیر قطع نمیشود.
    ۳. بیمه زنان خانه دار بدون درمان بیمه کنید و از درمان همسر استفاده کنید.

person
کاظم
۲۴ آذر ۱۴۰۲

سلام، خواهر من (۲۲ ساله) سه ماه سابقه بیمه اجباری داره و برای بیمه درمانی تحت تکلف پدر (بیمه نیروهای مسلح) هستن، الان در فروشگاهی مشغولند که براشون بیمه رد نمیکنه، برای بازنشستگی بیمه اختیاری بگیرند بهتره یا مشاغل آزاد و با چه سطح حق بیمه ای؟ ضمنا برای بیمه درمانی اون بیمه نیروهای مسلح قطع میشه یا ربطی به این بیمه ای که خودشون میکنن نداره؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۷ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خواهر شما میتواند خودش را بیمه زنان خانه دار بدون درمان بیمه کنید و از درمان پدر که نیروهای مسلح است استفاده کند.

person
شیرزاد
۲۲ آذر ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر خانم ۳۲ساله هستم در تاریخ ۱۴۰۱/۱/۲به مدت ۱۰ ماه تا ۱۴۰۱/۱۲/۳۰ شافل بودم و بیمه بعد قطع همکاری داشتیم مجدد یک ماه بعد در شرکت دیگه ای مشغول به کار شدم ولی کارفرما توافق کردن بعد ۲-۳ ماه بیمه شروع شود که مجدد از ۱۴۰۲/۵/۱ بیمه شروع شد و همچنان مشغولم، سوالم اینه برای اینکه بیمه قطع شده نباشه الان امکان پرداخت اون ۴ ماه رو دارم؟
چون به این صورته بعد ها برای استفاده از بیمه بیکاری مشکل پیش میاد؟
حداقل شرایط و زمانی که باید سابقع بیمه داشت جهت استفاده از بیمه بیکاری چقدره؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۷ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    ۱. خیر ندارید
    ۲. بله بین سوابق شما دیگه فاصله ایجاد شده است.
    ۳. برای دریافت بیمه بیکاری باید آخرین کارگاه یک سال سابقه داشته باشید.

person
علی
۲۱ آذر ۱۴۰۲

سلام من ۱۴ سال سابقه بیمه دارم کارفرما عدم نیاز داد . من اقدام کردم برای بیمه بیکاری تو جوابش گفتن چون یه جواز کسب به نامت هست بهت تعلق نمیگیره . جواز کسب برای سه سال قبل از اخراج هستش .آیا میتونم اعتراض یا شکایت کنم ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۲ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله درست گفته اند، چون جواز کسب به نام شما است نمی توانید بیمه بیکاری بگیرید.

person
ناشناس
۲۱ آذر ۱۴۰۲

سلام من اقای ۳۲ساله خارج از کشور زندگی میکنم و بیمه تامین اجتماعی خویش فرما ۱۸درصد را بمدت ۴سال واریز کردم بهترین بیمه برای سرمایه گذاری با توجه ب شرایطم چی هست؟و تا چند سال باید بیمه پرداخت کنم؟سن بازنشستگی چند سال تصویب شده؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۲ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بهترین بیمه برای شما همین بیمه حرف و مشاغل ۱۸ درصد بدون درمان است و فعلا با همین قانون قبلی چون فعلا چیزی تصویب نشده است باید ۳۰سال سابقه بیمه داشته باشید که بتوانید بارنشسته شوید.

person
پویا
۲۰ آذر ۱۴۰۲

سلام.خسته نباشید.من از طریق نظام مهندسی می‌خوام بیمه اختیاری شم فتق دارم میخواستم بدونم تو معاینات و تایید یا عدم تایید آن تاثیر دارد

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر معاینات در تایید یا عدم تایید آن تاثیری ندارد.

person
محمد
۲۰ آذر ۱۴۰۲

با سلام وقت بخیر
من یک سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم یک سال هم بیمه بیکاری دریافت کردم الان مشغول کار در خانه نصب دوربین این مسائل و اسنپ هستم میخواستم خودمو بیمه کنم خواستم ببینم چه نوع بیمه خوبه انجام بدم و هزینه ماهیانه اش چقدر میشه ممنون.

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    شما هم میتوانید بیمه اختیاری شوید و هم میتوانید بیمه حرف و مشاغل آزاد شوید با نرخ های مختلف و حق بیمه پرداخت کنید.

person
محمد
۲۰ آذر ۱۴۰۲

سلام
وقت بخیر
من از ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ مشغول به کار شدم و تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۸ از محل کار بیرون اومدم و الان بیکار هستم ، الان می تونم بیمه بیکاری بگیرم ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۱ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر؛ سابقه کار شما در کارگاه آخر باید یک سال باشد.

person
معصومی
۱۹ آذر ۱۴۰۲

سلام پسر من ۳۵ ساله است .برای بیمه مشاغل آزاد فرمودید باید حداقل ۳۰ روز بیمه پرداخت شده باشد.کسی که تا به حال بیمه نبوده نمیتواند بیمه خویش فرما تهیه کند؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۹ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر برای بیمه حرف و مشاغل آزاد اصلا احتیاج به سابقه نیست برای بیمه اختیاری باید حداقل یک ماه سابقه بیمه داشته باشد.

person
ناشناس
۱۸ آذر ۱۴۰۲

سلام‌وقت بخیر
من خانم ۴۱ ساله هستم ۱۸ سال بیمه اجباری رد شد برام الان حدود ۱سال و نیم بیمه بیکاری میگیرم میخواستم با ۴۲ سال و ۲۰ سال سابقه بازنشسته بشم که میانگین دریافتی بازنشستگیم کم هست میخوام ببینم اگه بخوام دو سال واسه خودم بیمه رد کنم خویش فرما برای من مناسب هست که بعد دو سال بتونم بازنشسته بشم یا نه یا سن داره ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۹ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    چون با ۲۰ سال سابقه بیمه میخواهی بازنشسته شوید اون دو سال آخر را حق بیمه بیشتری واریز کنید تاثیری زیادی در تعیین مبلغ مستمری شما نمی‌ گذارد.

person
mivan
۱۸ آذر ۱۴۰۲

من ۳۸ سال دارم و حدود ۱۰ سال سابقه بیمه داشتم و الان حدود ۷ سال هست که در حال پرداخت بیمه خویش فرما هستم از کی شامل دریافت حقوق بازنشتگی میشوم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۹ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    سن بازنشستگی برای خانم ها ۵۵ سال و برای آقایان ۶۰ سال است.

person
داود
۱۷ آذر ۱۴۰۲

سلام بنده حدود ۱۵ سال سابقه بیمه اجباری دارم و مدتی فقط بیمه سلامت داذم و راننده اسنپ هستم و از طرفی می خوام از بیمه برای درمان و عمل استفاده کنم چه نوع بیمه ایی و چند درصد را می تونم استفاده کنم ؟ و آیا بعد بیمه کردنم می تونم. بلفاصله ازش برای درمان و عملم استفاده کنم ممنون میشم کمک کنید چون واقعا احتیاج به راهنمایی دارم

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    یا باید مجددا بیمه اجباری شوید و یا خودت را بیمه اختیاری کنید و بعد از سه ماه بروید عمل کنید.

person
Hdz
۱۷ آذر ۱۴۰۲

سلام، من حدودا ۳ سالی که در ارگان دولتی بودم فقط بیمه رد شده برام، در حال حاضر از جایی برام بیمه رد نمیشه، و خودم در منزل بصورت دورکاری و آنلاین به کار مشاوره روانشناسی مشغولم، چه نوع بیمه ای را برای خودم انتخاب کنم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    شما می توانید بیمه حرف و مشاغل آزاد را با درصدهای مختلف خریداری نمایید.

person
مهران
۱۷ آذر ۱۴۰۲

همسر من ۲۹ سال تحت پوشش بیمه من بوده ولی الان جایی کاراموزی میکنه از تامین اجتماعی اومدن گفتن که از پوشش من بیاد بیرون و ماهی دومیلیون وپانصد من بابت بیمه باید پرداخت کنم ایا این کار درسته

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر جای اشتغال بکار دارد باید طبق قانون کار حق بیمه ایشان را پرداخت کند.

person
مینا
۱۵ آذر ۱۴۰۲

سلام
من ده سال سابقه بیمه اجباری دارم. الان خصوصی تدریس میکنم و میخوام بیمه رو خودم پرداخت کنم. تو سایت تامین اجتماعی بیمه اختیاری تا حداکثر ماهیانه ۱۹۵۰ میشه پرداخت کنم و محاسبه حقوق رو‌میزنه حدود هفت میلیون و دویست. برای مشاغل ازاد تا حداکثر ۲۸۰۰ ماهیانه میشه پرداخت کرد با درمان و‌ محاسبه حقوق رو میزنه ۱۵ میلیون. میشه بگید در اینده از لحاظ حقوق بازنشستگی و مزایا کدوم بهتره ؟ و اینکه کارت پایان خدمت برای اقایون لازمه ؟ و سوال اخر اینکه باید مدرک خاصی ارائه بدم برای اینکه تدریس خصوصی دارم ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    چون سابقه شما کم است فعلا خودت را بیمه حرف و مشاغل آزاد کنید و با حداقل دستمزد حق بیمه واریز کنید و احتیاج به کارت پایان خدمت هم ندارید.

person
کاریزی
۱۵ آذر ۱۴۰۲

سلام , پسر من ۳۲ سال داره , آیا الن اگر خود شو بیمه اختیاری کنه , میتونه همزمان مثلا ۱۰ سال هم بیمه رو پرداخت کنه و همین ابتدا یک سابقه ۱۰ ساله برای خودش ایجاد کنه و سپس ماه به ماه بیمه هاشو پرداخت و سنواتش بالا بره , لطفا اگر میشه جواب رو ایمیل کنین

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۵ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر نمیتواند این کار را انجام دهد

person
حمید تیموری
۱۳ آذر ۱۴۰۲

سلام من ۱۵ سال سابقه بیمه کارگری دارم و۱۲ سال هم بیمه اختیاری پرداخت کردم الان چطور میتوانم حق بیمه بیشتری پرداخت کنم که حقوق بازنشستگیم بیشتر بشه راهنمای کنید

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۸ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    فقط در بیمه اجباری میتوانید حق بیمه ای بیشتری پرداخت کنید.

person
نظری
۱۱ آذر ۱۴۰۲

سلام و احترام
من شاغل بودم و بیمه برام رد میکردن.الان در حال حاضر جای دیگری مشغول به کار شدم که گفتن تا سه ماه بیمه نمیکنن.اگه بخوام میتونم این سه ماه خودم رو بیمه کنم؟مبلغش حدودا چقدر میشه؟اگر بعد از سه ماه بخوان بیمه کنند باید حضوری بیام برای قطع بیمه ی خویش فرما؟؟و اینکه میشه بدون مراجعه ی حضوری بیمه ی خویش فرما رد کنم؟من در سایت تامین اجتماعی نام کاربری دارم.

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۲ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله شما میتوانید فعلا خودت را بیمه حرف و مشاغل آزاد کنید با نرخ های مختلف و حق بیمه پرداخت کنید بعد از آن همان شماره بیمه را به کارفرما بدهید تا لیست بیمه شما را ارسال کند و با موبایل خودت هم میتوانی بیمه حرف و مشاغل آزاد را فعال کنید.

person
رحیمی
۱۰ آذر ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر.
من کارمند دولت هستم و تحت بیمه خدمات کشوری هستم. اللته از دفترچه و خدمات درمانی ان استفاده نمیکنم.
آیا میتوانم همزمان بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی هم باشم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۱ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر نمیتوانید فقط از یک بیمه باید استفاده کنید.

person
فاطمه
۰۸ آذر ۱۴۰۲

سلام
من هیچ بیمه ای ندارم و شاغل نیستم بیمه خویش فرما یا کارفرما رد کنم
سپاس

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۸ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    می توانید بیمه اختیاری یا حرف و مشاغل آزاد را با در صد های مختلف خریداری نمایید.

person
شهرام
۰۷ آذر ۱۴۰۲

سلام و عرض ادب ، من ۵۹ سال سن دارم و ۲۶سال سابقه بیمه کارگری حداقلی برام رد شده . الان بیکار هستم . این یکسال باقیمانده را میتوانم از چه بیمه ای استفاده کنم که حداکثر حقوق بازنشستگی به من تعلق بگیره ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۷ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    شما می‌‌توانید بیمه حرف و مشاغل آزاد را با بیشترین درصد پرداخت نمایید.

person
علی
۰۶ آذر ۱۴۰۲

سلام
مادر من ۵۷ سال سن دارند و حدود یکسال بیمه اجباری تامین اجتماعی هستند. شرکتی ک در آن شاغلند،بیمه هر ماه رو کامل رد نمیکنه. الان میتوانند خود را بیمه خویش فرما کنند؟
شما بیمه دیگری که بازنشستگی داشته باشه توصیه میکنید؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۷ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    سن ایشان بالا است و از مرز بازنشستگی گذشته دیگه نمیتواند خودش را بیمه کند مگر اینکه جای برایش بیمه ارسال کنند.

person
سامیار
۰۴ آذر ۱۴۰۲

سلام مادرم بیمه نبودند ۵۹ سال سن دارند چطور میتونم ایشون رو بیمه کنم و چه بیمه ای؟ بعد ایشون درآمد ندارند میخام که مستمری بگیر تامین اجتماعی باشن که اذیت نباشن

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۴ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    ایشان با این سن اصلا دیگه نمی تواند بیمه شود.

person
احمد فیضی
۰۳ آذر ۱۴۰۲

سلام من ۳۹ سالمه. ۱۵ سال سابقه بیمه دارم .برای بیمه ی اختیاری چند سال باید حق بیمه پرداخت کنم.

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۴ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    باید ۳۰ سال سابقه بیمه داشته باشید که بتوانید بارنشسته شوید.

person
نریمان
۰۲ آذر ۱۴۰۲

اگر بخواهم خانمم را که خانه دار است بیمه کنم باید چکار کنم

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۴ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    می توانید بیمه زنان خانه دار ۱۲ درصد را برای ایشان خریداری کنید.

person
مجید محمدی
۳۰ آبان ۱۴۰۲

سلام من آقا ۳۸ ساله هستم . و بیمه نیستم . فقط زمانی که شرکت کار میکردم نهایتا ۴ سال سابقه بیمه دارم . کارم لوله کشی گالوانیزه هست . و الان کار گالوانیزه کمتر شده . الان بخوام بیمه کنم چی پیشنهاد میکنید. و اینکه آیا من میتوانم بروم برای کارگری اداره فنی و حرفه ای برای بیمه .؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    میتوانید هم بیمه حرف و مشاغل آزاد شوید با نرخ های مختلف و حق بیمه پرداخت کنید و هم میتوانید بیمه اختیاری شوید ۰۲ خیر شغلهای ساختمانی فقط میتوانند از بیمه های ساختمانی استفاده کنند.

person
عبدی
۳۰ آبان ۱۴۰۲

سلام . خانم ۵۲ ساله هستم و شش سال سابقه پرداخت بیمه مشاغل ازاد ۱۸%دارم و راننده سرویس مدارس هستم . برای تبدیل به بیمه تکمیلی و استفاده از مزایای درمانی چه کاری باید انجام بدم؟
همچنین از مددجویان بهزیستی هستم. کدام نوع بیمه برای بنده به صلاح هست

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بیمه تکمیلی ربطی به تامین اجتماعی ندارد باید بروید بیمه های دیگه مثل بیمه ایران یا البرز یا دانا مراجعه کنید ولی میتوانید درخواست بیمه درمانی بدهید و از دفترچه درمانی تامین اجتماعی استفاده کنید.

person
رضا دلیر
۳۰ آبان ۱۴۰۲

باسلام
اینجانب قبل ازاینکه بیمه تامین اجتماعی داشته باشم به مدت ۵سال بیمه خیش فرما بودم آیا این ۵سال شامل سابقه به حساب می آید یاخیر؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله در سوابق شما ثبت می شود.

person
رضا
۳۰ آبان ۱۴۰۲

سلام.لطفا راهنماییم کنید.۴۷ سالمه ۲ ماه سابقه بیمه اجباری از قبل دارم الان کاسب هستم بیمه خویشفرما با چه شرایطی بگیرم که از نظر درمان و مستمری خوب باشه.تا چند سال وچند سالگی باید واریز کنم؟بسیار سپاسگذارم.

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر میخواهید از درمان استفاده کنید بیمه اختیاری شوید و باید تا ۲۰ سال هم حق بیمه پرداخت کنید تا بازنشستگی کامل دریافت کنید.

person
رضا
۳۰ آبان ۱۴۰۲

ضمنا کاسب و دارای پروانه کسب هستم.سپاسگذارم که پاسخ میدید

person
رضا
۳۰ آبان ۱۴۰۲

سلام.آقا و۴۷ سالمه از قبل ۳ ماه سابقه بیمه اجباری دارم.الان بیمه خویش فرما با چه شرایطی بگیرم که برای درمان و مستمری مناسب باشه؟باید چند سال بیمه واریز کنم تا چند سالگی؟سپاسگذارم.

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ آذر ۱۴۰۲

    سلام. اگر میخواهید از درمان استفاده کنید بیمه اختیاری شوید و باید تا ۲۰ سال هم حق بیمه پرداخت کنید تا بازنشستگی کامل دریافت کنید.

person
آوینا
۳۰ آبان ۱۴۰۲

سلام وقت سما بخیر
خانمی ۴۳ هستم من از سال ۸۶ تا سال ۸۸ بیمه بودم بعد وقفه ای به خاطر بارداری و زایمان دوباره از سال ۹۰ تا ۹۳ بیمه بودم
و مجدد به خاطر بارداری و زایمان نرفتم سرکار و‌چون بچه هام کوچک بودن و مشغولشون بودم ، دیگه نشد بیمه بشم
الان می خوام از سال ۴۰۲ بیمه مشاغل کنم
آیا میشه اون‌چند سال بیمه رو بهم وصل کنم ؟
و اگه بخوام ۱۰ سال بیمه بخرم الان و اضافه کنم به سابقم چقدر باید پرداخت کنم ؟
ممنون میشم پاسخ دهید راهنمایی فرمایید
تشکر

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ آذر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    ۰۱ خیر نمیشود ۰۲ قانونی نداریم که شما اون سوابق گذشته را خریداری کنید.

person
ملکی
۲۹ آبان ۱۴۰۲

با سلام‌و احترام
من خانم و ۴۹ سال دارم و ۱۵ سال قبل تحت پوشش بیمه اجباری در مطب همسرم به عنوان منشی به‌مدت ۵ سال و دو ماه بوده ام
و پس از آن قطع شده است
و هنوز منشی همسرم در مطب هستم و قصد دارم مجدد تحت پوشش بیمه قرار گیرم
و ضمناهمسرم در ملک اینجانب مشغول به کار هستند و ضمنا تحت پوشش بیمه سلامت همسرم هستم
لطفا بفرمایید چه نوع بیمه تامین اجتماعی را را انتخاب کنم
با سپاس

    person
    نویسنده بیمه
    ۳۰ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    می توانید بیمه حرف و مشاغل آزاد یا بیمه زنان خانه دار را تهیه نمایید.

person
رستمی
۲۹ آبان ۱۴۰۲

سلام
سوالم اینه که مادرم قبلا بیمه خانه دار بودند و تقریبا ۱۲ سال یابقه بیمه دارند و الان پروانه کسب دریافت کردن و شاغل هستند .
آیا امکان داره که بیمه مشاغل بشه و حق بیمه حداکثر حقوق رو پرداخت کنه تا با حداکثر حقوق بازنشست شوند .
متشکرم

    person
    نویسنده بیمه
    ۳۰ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    میتوانند خودش را بیمه حرف و مشاغل آزاد کند ولی با حداقل دستمزد بازنشسته میشود.

person
معصومه
۲۹ آبان ۱۴۰۲

سلام من به مدت ۶سال سابقه بیمه دارم ،۴۴سالمه وخودم به تازگی آموزشگاه زبان دارم اما درامدم فعلا خیلی کمه وفقط خودم تدریس دارم ،یکسال ونیمه هیج بیمه ای نداشتم،الان بخواهم خودم رو بیمه کنم ایا حتما باید بیمه خویش فرما باشه،یامیتوانم بیمه مشاغل آزاد را پرداخت کنم ؟آیا بعدا امکانش هست تغییرش بدم ?شما چه پیشنهادی دارید ؟یکدنیا ممنون از راهنماییهای خوبتون .

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۹ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    می‌توانید خودتان را بیمه حرف و مشاغل آزاد با نرخ ۱۲ درصد بدون درمان بیمه کنید که حق بیمه آن ماهیانه مبلغ ۶۶۰ هزار تومان می شود.

person
الهام
۲۸ آبان ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر
من ۳۵ سالمه و شغلم دورکاری هست ، میخواستم یکی از بیمه هارو‌خریداری کنم که در اینده مستمری داشته باشم ، در حال حاضر تحت بیمه پدرم که فوت شدن هستم و از دفترچه درمانی هم استفاده میکنم ، در صورت خرید بیمه ایا این بیمه پدرم قطع میشه ؟و چه بیمه ای رو پیشنهاد میکنید با چه درصدی ؟ ممنون

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۹ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر بیمه حرف و مشاغل آزاد با نرخ ۱۲ درصد بدون درمان بیمه کنید بیمه پدر شما قطع نمیشود.

person
س. م
۲۸ آبان ۱۴۰۲

با سلام. من کارمند پیمانی یکی از ادارات دولتی هستم با ٩ سال و شش ماه سابقه بیمه، اگر یک سال مرخصی بدون حقوق بگیرم آیا میتوانم در مدت یک سال مرخصی بدون حقوق حق بیمه رو خودم واریز کنم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۸ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله میتوانید خودت را بیمه اختیاری کنید تا بین سوابق شما فاصله ایجاد نشود.

    person
    الهام
    ۲۹ آبان ۱۴۰۲

    ممنون
    چون در توضیحات نوشته شده مشاغل ازاد ۱۴ درصد یا ۱۸ انتخاب کنن بهتره من میتونم یکی از این دو رو انتخاب کنم و بعد از خرید دفترچه بیمه بمن داده میشه ؟ جایگزین قبلی ؟

      person
      نویسنده بیمه
      ۳۰ آبان ۱۴۰۲

      سلام. بله شما اگر درمان را هم انتخاب کنید میتوانید از دفترچه درمانی هم استفاده کنید.

person
سجاد
۲۷ آبان ۱۴۰۲

سلام ۳۰ سال دارم‌ و کارم ازاد(هر مدت یه جا هستم)چه نوع بیمه ای رو برای من پیشنهاد میکنید

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۷ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    شما می توانید بیمه حرف و مشاغل آزاد را با درصدهای مختلف خریداری کنید.

person
سانیا
۲۷ آبان ۱۴۰۲

سلام
وقت تون به خیر
خانمی ۳۷ ساله هستم و حدود ۷ سال سابقه بیمه از طرف دانشگاه دارم، در شرف عدم همکاری با دانشگاه هستم، قصد دارم برای خودم بیمه رد کنم،
۱- بیمه خویش فرما زنان خانه دار انتخاب کنم و یا بیمه اختیاری؟ هدف من دریافت حداکثر حقوق بازنشستگی هست.
۲- مثلا در مورد بیمه خویش فرما الان مبلغ بین ۷۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون را میتوانم انتخاب کنم برای پرداخت حق بیمه. آیا مبلغ بالاتر انتخاب کنم برای بازنشستگی بهتر است؟ یا دو سال آخر ملاک هست؟
ممنونم

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۸ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    ۰۱ در بیمه اختیاری و زنان خانه دار شما نمیتوانید حداکثر مستمری دریافت کنید چون سابقه شما کم است فعلا همان بیمه زنان خانه دار را با حداقل دستمزد واریز کنید.

person
س.م
۲۷ آبان ۱۴۰۲

با سلام من ۴٢ سال سن دارم و کارمند پیمانی یکی از ادارات دولتی هستم با ٩ سال و شش ماه سابقه بیمه اجباری، از شغلم استعفا دادم ولی استعفای من رو قبول نکردند و از طرف سازمان رد شد من خودم میخوام دیگه ادامه ندم و از طرف اداره به من گفتند اگر سر کار نیایی ما برایت ترک پست و اخراج میزنیم سوال اینجاست آیا اگر برای من اخراج بزنند ١- من میتوانم بیمه خودم را خوبش فرما ادامه دهم؟ ٢- در صورت اخراج با شرایط گفته شده آیا برای من بیمه بیکاری تعلق میگیرد یا خیر؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۸ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    ۰۱ بله میتوانید بیمه خودت را ادامه بدهید ۰۲ خیر با این شرایط بیمه بیکاری به شما تعلق نمیگیرد چون خودت ترک کار کرده اید.

person
علی
۲۴ آبان ۱۴۰۲

درود با شخصی شریک هستم در دامداری سنتی که جواز دامداری ندارد آیا امکان بیمه کردن بنده توسط شریکم هست یا باید بیمه خویش فرما را انتخاب کنم . شما چه پیشنهادی برای من دارید .بسیار ممنونم

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۷ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    امکان ندارد که آنجا بیمه شوید بروید خودت را بیمه حرف و مشاغل آزاد کنید با نرخ های مختلف و حق بیمه پرداخت کنید.

person
مهتاب
۲۴ آبان ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر . من خنمی ۴۷ ساله ام و ۲۱ سال سابقه بیمه دارم و کارمندم و میخوام بازنشسته شم با بیمه خویش فرما میشه تا ۲۵ سال ادامه بدم؟؟؟ چه راهی پیشنهاد میکنید؟؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۷ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله میتوانید بیمه حرف و مشاغل آزاد شوید با نرخ های مختلف و حق بیمه پرداخت کنید.

person
عبدالله ذاکری
۲۳ آبان ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر، اگه مثلا من امروز بیمه خویش فرما رو انجام بدم، آیا می تونم هفته دیگه برم دکتر و برام نسخه بنویسه برام با استفاده از بیمه؟ با تشکر

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۳ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله می توانید از خدمات درمانی استفاده کنید مشکلی نیست.

person
بهناز
۱۸ آبان ۱۴۰۲

سلام ،وقت بخیر،من ۷سال سابقه بیمه اجباری داشتم و بعد خودم بیمه خویش کارفرما کردم و نزدیک یک سال واریز شد و بعد مشکلات مالی داشتم و الان ۳ساله واریز نکردم،چطور میتونم معوقه اون ۳سال رو واریز کنم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۰ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اون وقفه سه سال را دیگه نمیتوانید واریز کنید قانونی در این خصوص نداریم.

person
میثم
۱۷ آبان ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر
من حدود ۲۰ سال پرداخت بیمه توسط کارفرما را داشتم اگر بیمه خویش فرما بشوم ایا مدت سابقه این دو نوع بیمه با هم محاسبه می‌شود
و اینکه اگر پس از پرداخت بیمه خویش فرما،مجدد از طریق کارفرما بیمه پرداخت شود، مشکلی برای سایر سوابق من ایجاد می‌شود یا خیر
با تشکر

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۰ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر سوابق شما با هم تلفیق می شود. مشکلی ایجاد نمی شود.

person
مهلا
۱۶ آبان ۱۴۰۲

سلام،میخوام خودمو بیمه زنان خانه دار کنم با۱۸ درصد،مبلغ بازنشستگی چه تفاوتی با مبلغی که از طرف کارفرما بیمه میشیم داره؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۶ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر از طریق کارفرما بیمه شوید بهتر است.

person
صمد نصیری
۱۴ آبان ۱۴۰۲

با سلام یه سوال داشتم از خدمتتون
من بصورت خویش فرما و خواهرم بصورت خانه داری بیمه رد می کنیم.در ضمن یه شرکتی هم پیدا شده بصورت پروزه ای باهاش همکاری انجام میدیم. پرداخت بیمه توسط شرکت مذبور بیمه خویش فرمای مارو دچار مشکل نمیکنه؟ و آیا همزمان میشه هر دو رو پرداخت کرد. ممنون از راهنمایی تون

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۵ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر هر دو را حق بیمه را به صورت هم زمان نمی توانید پرداخت کنید.

person
کریم
۱۴ آبان ۱۴۰۲

سلام من ۷۴ سال دارم و ۱۷ سال هم سابقه پرداخت بیمه اجباری دارم زمانیکه برای درخواست جمع‌آوری سوابق و بازنشستگی به بیمه مراجعه کردم گفتند به دلیل اینکه در حال حاضر بیمه پرداز نیستی امکان جمع آوری سوابق وجود ندارد…آیا میتوانم با استفاده بیمه خویش فرما نسبت به جمع آوری سوابق قبلی هم اقدام کنم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۵ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر نمیشود باید جای پیدا کنید که حداقل یک ماه لیست بیمه برای شما ارسال کند.

person
سعید
۱۳ آبان ۱۴۰۲

سلام
اگر بخوام فقط از خدمات درمانی استفاده کنم راهی وجود دارد
واینکه بعد از بازنشستگی خدمات درمان برقرار می‌باشد

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۴ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر نمیشود باید بیمه را کامل پرداخت نمایید.

person
بهشاد
۱۳ آبان ۱۴۰۲

سلام من ۶ سال سابقه بیمه اجباری دارم الان برای خودم مشغول ب کارم و اینکه میخام بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد انتخاب کنم اول بفرمایین ک کدوم درصد رو برای حقوق بازنشستگی بهتر انتخاب کنم دوم اینکه کدوم درصدش کلا بهتره ب نظر شما و اینکه قرارداد میگین ۳ بار بسته میشه ینی اینکه هرسال تمدید کنیم از اون ۳بار کم میشه یا ۳ مرحله جدا منظورتون؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۵ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    چون سابقه بیمه شما کم است احتیاج نیست با دستمزد بالا از حالا حق بیمه واریز کنید بروید بیمه حرف و مشاغل آزاد شوید با نرخ های مختلف و حق بیمه پرداخت کنید.

person
فاطمه
۰۷ آبان ۱۴۰۲

درودسن ۶۰ سال و۲۸ سال سابقه ی بیمه خویش فرما میتوان دوسال سابقه بیمه برای دوسال آخرخرید

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۸ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر نمیتوانید ولی با این سابقه و سن میتوانید بازنشسته شوید.

person
Ash
۰۷ آبان ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر من متولد ۷۴ و متاهل هستم و اولین باره که میخوام خودمو بیمه تامین اجتماعی کنم ولی نمیدونم بهترین نوع بیمه واسه من چیه که از لحاظ خدمات و حقوق بازنشستگی در آینده بهترین باشه اگه امکانش هست راهنماییم کنید ممنون از محبتتون

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۷ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز. در صورتی که شغل شما آزاد است بهتر است بیمه حرف و مشاغل آزاد را با درصدهای مختلف خریداری کنید.

person
مریم
۰۵ آبان ۱۴۰۲

سلام و ممنون از نوضیحات خوبتون
بنده ۳۵ سال دارم و جمعا با احتساب ۱ سال بیمه بیکاری ۵ سال و ۲ ماه سابقه بیمه اجباری دارم ، آیا میتونم از بیمه خویش فرما استفاده کنم ؟ و آیا سابقه بیمه قبلیم و بیمه بیکاری که دریافت کردم تاثیری روی بیمه ام داره ؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز. بله می توانید بیمه اختیاری یا بیمه حرف و مشاغل آزاد را خریداری کنید. خیر تاثیری ندارد.

person
مهدیس
۰۴ آبان ۱۴۰۲

درود . خانمی ۵۴ ساله هستم . از سال ۷۴ تا ۸۴ .بیمه تامین اجتماعی توسط همسرم بودم . از ۸۴ به بعد فقط دو سال بیمه سلامت داشتم . الان هیچ بیمه ای ندارم و پروانه کسب دارم وصاحب مغازه هستم . چه بیمه ای میتونم داشته باشم که هم بیمه درمانی باشه و هم بازنشستگی . متشکرم
کارگر ندارم یک نفر بصورت شراکت همکار دارم

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    شما چون از قبل هیچ سابقه بیمه تامین اجتماعی نداشتید با این سن دیگه نمیتوانید بیمه تامین اجتماعی شوید.

person
شهروز
۰۳ آبان ۱۴۰۲

سلام و عرض ادب و احترام… من ۲ ماه پیش عمل استند قلب انجام دادم سوالم از شما اینه که میتونم از الان به بعد خودم بیمه کنم وایت ازاین به بعد اگر دوباره عمل استند انجام بدم هزینه های درمانی شامل بیمه میشه یا خیر … ممنون…

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۶ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    این موضوع به شرکت بیمه انتخابی شما بستگی دارد بهتر است جهت دریافت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ تماس بگیرید.

person
مریم
۰۳ آبان ۱۴۰۲

سلام . خانم ۳۹ ساله هستم و تحت بیمه تامین اجتماعی همسرم هستم . آیا میتوانم خودم را بیمه خویش فرما ۱۲ درصد کنم تا مستمری باز نشستگی داشته باشم و برای درمان هم از بیمه ی همسرم استفاده کنم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۳ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله می توانید بیمه خویش فرما یا اختیاری یا زنان خانه دار را تهیه کنید.

person
نویسنده بیمه
۰۱ آبان ۱۴۰۲

سلام دوست عزیز
به بازرس تامین اجتماعی محرمانه گزارش بدهید تا ایشان از محل کار شما بازرسی کند مطمن باشید به کارفرما هم جیزی نمیگویید که برای شما بد شود ۰ بیمه کارگری برای شما بهتر است اصلا زیر بار بیمه آزاد نروید.

person
سمانه
۳۰ مهر ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر
ضمن تشکر از مطلب خوبی که قراردادید. یک فرد دانشجو که بخواد خودش رو بیمه کنه از کدام بیمه باید استفاده کنه؟ با توجه به مطالب ارائه شده چون دانشجو هست و تاکنون حق بیمه نداشته، نمیتونه از بیمه خویش فرما استفاده کنه. متوجه نشدم که بیمه صاحب حرف با مشاغل آزاد باهم فرق میکنند یا نه؟ و اینکه میتونند از بیمه دانشجویی استفاده کنند؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۲ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    میتواند خودش را حرف و مشاغل آزاد دانشجویی کند.

      person
      صمد نصیری
      ۱۴ آبان ۱۴۰۲

      میتونه خودشو بیمه دانشجویی کنه عین بیمه مشاغل آزاد البته با پرداخت فقط ۷ درصد بیمه. به نزدیکترین شعبه مراجعه و انجام دهید سریع و راحت

person
ه
۳۰ مهر ۱۴۰۲

سلام
من توی سایت تامین اجتماعی تازه توی مهر ماه ۱۴۰۲ قرارداد بیمه اختیاری منعقد کردم. میخواستم برای مرداد و شهریور ۱۴۰۲ هم بتونم بیمه اختیاری رد کنم، ولی ظاهرا امکانش نیست. راه دیگه ای وجود داره که بتونم این کار رو صورت بدم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۳۰ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله باید به یکی از شعب بیمه تامین اجتماعی مراجعه نمایید.

person
محسن
۲۶ مهر ۱۴۰۲

با سلام من ۹سال بیمه روستایی عشایری بودم حالا میخوام سوابق رو بیارم تامین اجتماعی چقدر هزینه میشه فورمولی داره یا شماره تماسی بدید ممنون میسشم

    person
    نویسنده بیمه
    ۳۰ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله فرمول دارد شما باید به واحد امور فنی بیمه شدگان شعبه مراجعه کنید تا آنها برای شما محاسبه کنند.

person
رعنا
۲۳ مهر ۱۴۰۲

سلام
خانم هستم با ۱۴ سال سابقه بیمه اجباری، و الان ۶ سال بیمه زنان خانهدار با حقوق حداقل برای بیمه.
آیا میتوانم برای دوسال آخر قرار داد جدید خوبش فرما با حقوق حداکثر ببندم تا بازنشستگی حداکثر بگیرم؟
و یا اینکه حتما باید جایی را پیدا کنم که با من قرارداد برای بیمه اجباری با سقف حداکثر ببندند؟
هدف بازنشستگی با حقوق حداکثر

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۴ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    ۰۱ خیر نمیشود بیمه های آزاد حداقل دستمزد هستند باید بیمه شما اجباری واریز شود که بتوانید با حداکثر دستمزد حق بیمه واریز کنید.

person
الیکا صمیمی
۲۱ مهر ۱۴۰۲

در مورد سوال قبلی ام، از کارافتادگی رو هم لطف میکنید بفرمایید؟
و یک سوال دیگه اینکه میتونم یکسالیکه بیمه نبودم هم یکجا پرداخت کنم و جز سابقم بشه؟ در کدوم بیمه میشه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۲ مهر ۱۴۰۲

    سلام. خیر سابقه را نمی توان خریداری کرد.

person
الیکا صمیمی
۲۱ مهر ۱۴۰۲

سلام و وقت بخیر
من ده سال سابقه بیمه تامین اجتماعی اجباری دارم. و یکسال هست که هیچ بیمه ای ندارم. میخواستم اقدام کنم برای اینکه خودم رو بیمه کنم. اما بین بیمه ی عمر باعنوان بیمه ی زندگیبیمه ایران، بیمه زنان خانه دار و خویش فرما نمیدانم کدام مناسبم هست و درچه چیزهایی مثل هم و چه چیزهایی متفاوت هستن و اینکه سابقم به سابقه ی قبلم اضافه بشه.
کمی هم ضد و نقیض در سایتها خوندم یا راجع به مواردی شون نوشته نشده یا مبهم بوده.
ممنونم میشم راهنمایی بفرمایید.

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۲ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    ۰۱ شما میتوانید خودت را بیمه زنان خانه دار با نرخ ۱۸ درصد بیمه کنید و بیمه کاملی است و به سابقه قبلی شما هم اضافه میشود ۰۲ خیر اون مدتی که بیمه واریز نکردید دیگه نمیتوانید حق بیمه ان را پرداخت کنید و بین سوابق شما فاصله افتاده است.

      person
      الیکا صمیمی
      ۲۶ مهر ۱۴۰۲

      باسپاس فراوان از شما، با توجه به اینکه تدریس خصوصی انجام میدم آیا بیمه خویش فرمای کسب و کار با نرخ ۱۸% هم میشه؟ و از نظر پوشش درمان با زنان خانه دار کدام مورد بهتر میشه؟
      شرایط بازنشستگیشون چطور؟

        person
        نویسنده بیمه
        ۲۹ مهر ۱۴۰۲

        سلام دوست عزیز
        بهتر است بیمه حرف و مشاغل آزاد را با درصدهای مختلف خریداری کنید. تا از مزایای بازنشستگی و بیمه درمان نیز برخوردار شوید.

          person
          الیکا صمیمی
          ۲۱ آبان ۱۴۰۲

          ممنون از پاسخهای کاملتون. برای اینکار چه مدارکی لازم هست؟

          و به شعب تامین اجتماعی باید مراجعه کرد؟

          person
          نویسنده بیمه
          ۲۱ آبان ۱۴۰۲

          سلام. بله می توانید از طریق شعب تامین اجتماعی اقدام کنید. مدارک شناسایی خود را نیز به همراه داشته باشید.

person
مهرنیا
۲۱ مهر ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر بنده زیر پنجاه سال سن دارم و فقط سه ماه سابقه پرداخت بیمه خویش فرمایی دارم می خواستم‌ببینم آیا این امکان برای بنده وجود دارد که به طور یکجا معادل مثلا ۲۰ سال حق بیمه را پرداخت نمایم و بعدا از مزایای آن بهره مند شوم،چنانچه پاسخ مثبت است روش اقدام چگونه است؟است؟ قصد اینجانب این است که سی سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشم… با سپاس

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۲ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر همچنین قانونی نداریم که شما بتوانید یکجا حق بیمه ۲۰ سال را پرداخت کنید.

person
معصومه
۱۹ مهر ۱۴۰۲

باسلام،
۱،آیا کسانیکه دریک کارگاه بیمه اجباری هستند می‌توانند بیمه اختیاری همزمان استفاده کنند؟
۲،بالاترین یا سقف پرداخت حق بیمه اختیاری چقدر است؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۲۲ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز. بیمه باید از یکجا برای شما واریز شود.

person
منصوره
۱۸ مهر ۱۴۰۲

سلام با ۵۵سال سن و ۲۴ سال سابقه خانمها حقوق کامل میگیرن؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۹ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    حداقل مستمری را دریافت میکنند.

person
علی
۱۴ مهر ۱۴۰۲

سلام
وقت شما بخیر
من ۲۳ سال سابقه بیمه دارم و آخرین حق بیمه من هم تقریبا در سقف(حدود ۳۸ میلیون در سال ۱۴۰۲) توسط شرکتی که در اون کار میکردم ، رد می شده. در حال حاضر در شرف قطع همکاری با مجموعه قبلی هستم.
با توجه به اینکه تا الان پرداختی حق بیمه من توی سطوح بالا پرداخت می شده ، تمایل دارم همین رویه حفظ بشه تا در پایان ۳۰ سال بتونم حقوق بازنشستگی حداکثری رو دریافت کنم و خللی در این موضوع پیش نیاد.
آقا هستم و ۴۵ ساله

آیا با توجه به شرایطی که توضیح دادم ،بیمه خویش فرما برای من مناسب هست و توصیه میشه یا خیر؟ آیا بیمه خویش فرما هم سطوح پرداختی بالایی داره که هیچ تفاوتی با بیمه کارفرمایی/اجباری نداشته باشه؟
حس میکنم ممکن هست تفاوت هایی داشته باشند.
اگر بیمه خویش فرما محدودیت هایی در خصوص سقف پرداخت حق بیمه و سقف حقوق بازنشستگی داشته باشه ، بنظر میرسه نیاز هست در مجموعه دیگری پرداخت بیمه و …(تا رسیدن به ۳۰ سال) داشته باشم
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۶ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    ۰۱ خیر اصلا بیمه خویش فرما برای شما خوب نیست و در این بیمه شما نمیتوانید حق بیمه حداکثر واریز کنید فقط در بیمه اجباری میتوانید حق بیمه بالا واریز کنید.

person
كيان
۰۹ مهر ۱۴۰۲

سلام روزخوش
من به مدت ١٩ سال سابقه بیمه اجباری دارم
می خواستم بدونم اگر بخواهم خود را با٢٠ سال کار و ۴٢ سال سن بازنشسته کنم و یکسال باقی مانده رو بیمه ام رو خویش فرما رد کنم آیا خللی در بازنشستگیم ایجاد میشه یا خیر؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۱۰ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر اون یک سال آخر را بیمه خویش فرما واریز کنید نمیتوانید از قانون زنان کارگر استفاده کنید یعنی با ۴۲ سال سن نمی توانید بازنشسته شوید.

person
محمدرضا
۰۸ مهر ۱۴۰۲

سلام
۴۵ سال دارم و در صنعت ساختمان مشغول به کار هستم.
سال ۸۸ به مدت ۳ ماه سابقه بیمه در یک دفتر مهندسان مشاور برایم منظور شد. و بعد از آن چون به صورت شخصی کار میکردم بیمه‌ای برایم منظور نشده. آیا امکان بیمه شدن خویش فرما تامین اجتماعی دارم؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۹ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله می توانید بیمه خویش فرما یا اختیاری را پرداخت نمایید.

      person
      سما
      ۰۷ آبان ۱۴۰۲

      اگر با ۳۸سال سن بیمه خویش فرمارو شروع کنیم زودتر از ۳۰ سال میشه بازنشسته شد

        person
        نویسنده بیمه
        ۰۸ آبان ۱۴۰۲

        سلام دوست عزیز. در صورتی که شرایط سنی بازنشستگی را داشته باشید می توانید قبل از سی سال بیمه پردازی بازنشسته شوید و از شرایط بازنشستگی ده ساله برخوردار شوید. سن بازنشستگی برای خانم ها ۵۵ سال است.

    person
    محمدرضا
    ۰۱ آذر ۱۴۰۲

    سلام وخسته نباشید،خواستم بدون با بیمه ۲۷درصد اختیاری مستمریش یا همون بازنشستگی با سایر درصد ها فرق میکنه؟،بعد من یه دوماه بیمه واریز نکردم آیا میتونم این دوماه را هم واریز کنم..چون قبلش بیمه از طریقه کارخونه واریز میشد بعد خودم بیمه اختیاری ۲۷درصد واریز کردم بعد دوباره دوماه نرسیدم بریزم آیا میشه اون دوماه رو هم واریز کنم.؟

      person
      نویسنده بیمه
      ۰۱ آذر ۱۴۰۲

      سلام دوست عزیز
      بله یک مقداری فرق میکند ۰۲ خیر دیگه نمیشود اون سوابق گذشته و جا مانده را واریز کنید.

person
سامان
۰۵ مهر ۱۴۰۲

سلام نیاز به پایان خدمت هست؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۸ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز. برای چه موردی؟

person
هاشمی
۰۴ مهر ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر. من ۹ سال سابقه بیمه اجباری دارم و الان بیکارم و خودم حق بیمه پرداخت می کنم. می تونم ۱۱ سال بیمه اختیاری پرداخت کنم و با ۲۰ سال بازنشسته بشم.

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۴ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز. سن بازنشستگی برای آقایان ۶۰ سال و برای خانم ها ۵۵ سالگی است. در صورتی که شرایط سنی بازنشستگی را داشته باشید بله می توانید بعد از ۲۰ سال بیمه پردازی بازنشسته شوید.

person
بیمه اختیاری
۰۴ مهر ۱۴۰۲

سلام روز بخیر
برای بیمه اختیاری برای آقایون نیاز به داشتن سابق کار هست یا خیر؟
با تشکر

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۴ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    خیر بدون سابقه کار نیز می توانید بیمه اختیاری را خریداری نمایید.

person
حامد سلطانی
۰۲ مهر ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر..من ۳۴ سالمه و تا حالا بیمه نداشتم البته به جز بیمه سلامت..در حال حاضر توی یک فروشگاه کار میکنم و کار فرما بیمه نمیکنه..میخوام خودم رو بیمه کنم حالا به نظرتون چه بیمه رو انتخاب کنم که هم مزایای درمانی داشته باشه و هم مستمری و بازنشستگی (البته از کار افتادگی و …. هم باشه خیلی بهتره))
بی نهایت ازتون ممنون میشم راهنماییم کنید

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۳ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    می توانید بیمه زنان خانه دار یا بیمه حرف و مشاغل ازاد را خریداری کنید.

person
___
۰۲ مهر ۱۴۰۲

سلام من ۲۰ سال سابقه کار در تامین اجتماعی دارم و ۴۵ ساله خانم هستم. می تونم خودم رو بازنشسته کنم.

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۳ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    باید درخواست بازنشستگی خود ر ا به سازمان بدهید در صورت تایید می توانید بازنشسته شوید.

person
سعیدی
۰۱ مهر ۱۴۰۲

کسی که با ۱۲ و ۱۴و ۱۸ درصد بازنشسته بشه با چه اختلاف حقوفی بازنشست میشه؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    مبلغ مستمری بازنشستگی ۱۲ و ۱۴ و ۱۸ درصد یکسان است.

person
سعیدی
۰۱ مهر ۱۴۰۲

سلام من ۱۶ سال سابقه کار دارم حدود ۷ ماه بیکار شدم و بیمه بیکاری میگرفتم از مهر بیمه بیکاری تمام میشه و خودم باید خویش فرما بریزم،سنم ۴۲ ساله،۴ سال بعد میتونم بازنشسته بشم؟؟؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    اگر خانم هستید اگر ۲۰ سال سابقه بیمه اجباری داشته باشید میتوانید با ۴۲ سال سن بازنشسته شوید.

      person
      A.a
      ۲۵ دی ۱۴۰۲

      سلام.بیمه خویش فرما یازده ساله دارم و ۵۶ سال دارم.دندانپزشکم و مبتلا به آسم آلرژی و گره خوش خیم در ریه و سابقه عمل یک سرطان بدخیم دارم.در حال حاظر نامه از پزشک برای اعلام از کار افتادگی گرفته ام.آیا میتوانم از بیمه از کار افتادگی استفاده کنم؟

        person
        نویسنده بیمه
        ۲۶ دی ۱۴۰۲

        سلام دوست عزیز
        بستگی به نظر اعضا کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی دارد اگر بیمه شما ۱۸ درصد باشد درخواست شرکت در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی را بدهید.

person
بهنام علوی
۳۱ شهریور ۱۴۰۲

با سلام.همسر من بیمه تامین اجتماعی کارخانه ای بوده که اکنون بسته شده و درحال حاضر بیمه خویش فرماست.آیا میتواند حق بیمه درمانی پرداخت نکند و تحت پوشش بیمه خودم که خدمات درمانی است بشود؟

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    بله می توانید همسرتان را تحت پوشش بیمه قرار دهید.

person
مرجان
۳۱ شهریور ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر
من حدودا سه سال سابقه بیمه از طرف کارفرما رو دارم و الان جایی مشغول ب کار هستم ک بنا بر توافق بیمه نمیکنن
بخام خودمو بیمه کنم کدوم یکی از طرحای بیمه رو باید انتخاب کنم؟و چ مبلغی باید پرداخت‌کنم

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز
    می توانید بیمه حرف و مشاغل ازاد را با درصدهای مختلف خریداری نمایید.

person
سیدجلیل
۳۰ شهریور ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر
سن باز نشستگی کارگران ساختمانی چند ساله وبه فرض مثال با ۱۵سال سابقه به سن بازنشستگی برسیم حقوق بازنشستگی چطوری حساب میشه؟
ممنون

    person
    نویسنده بیمه
    ۰۱ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز. بت ۱۵ سال سابقه حقوق کامل را دریافت نمی کنید.

      person
      علی
      ۰۴ آذر ۱۴۰۲

      سلام من پسرجوان ۲۷ ساله ام هیچگونه بیمه ای ازقبل ندارم چه بیمه ای رابرای من توصیه میکنید

        person
        نویسنده بیمه
        ۰۵ آذر ۱۴۰۲

        سلام دوست عزیز
        شما می توانید بیمه حرف و مشاغل ازاد یا بیمه اختیاری را خریداری کنید.

عضویت در خبرنامه برای اطلاع از تخفیف های ماهانه در خبرنامه بیمه دات کام عضو شوید